[EAxx] Światła do jazdy dziennej NIE LED |
Autor |
Wiadomość |
Sir_Futur
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA5W '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2010 Posty: 83 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 01-09-2012, 08:46 [EAxx] Światła do jazdy dziennej NIE LED
|
|
|
Czy montował ktoś coś takiego?
http://allegro.pl/swiatla...2574062899.html
Fajna alternatywa dla LEDowych świateł DRL, któych widoku na swoim zderzaku bym nie zniósł...
A czemu chcę dzienne? Bo jak włączę mijania w dzień, to panel klimy jest niewidoczny, bo świeci się cała deska, światła z tyłu, a przecież nie potrzeba tyle...
Dajcie znać. Pozdro. |
_________________
Pogromca TDI |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 01-09-2012, 09:09
|
|
|
Sir_Futur napisał/a: | Bo jak włączę mijania w dzień, to panel klimy jest niewidoczny, bo świeci się cała deska, światła z tyłu, a przecież nie potrzeba tyle... |
tylko że taki moduł tego nie zmieni. |
_________________
 |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 01-09-2012, 09:34
|
|
|
Mylisz sie, panel klimy nie bedzie sie sciemnial bo modul podlaczasz do swiatel drogowych (dlugich).
Panelem steruje sygnal ze swiatel pozycyjnych,a w tym przypadku je omijasz.
Pomysl fajny tylko nie dokonca jestem przekonany do tej regulacji mocy swiecenia. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 01-09-2012, 10:21
|
|
|
ja to stosowalem dziala swietnie tylko ze jak podlaczysz pod dlugie to i tak nie bedzie to zgodne z przepisami |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-09-2012, 10:42
|
|
|
Sir_Futur napisał/a: | A czemu chcę dzienne? Bo jak włączę mijania w dzień, to panel klimy jest niewidoczny, bo świeci się cała deska, światła z tyłu, a przecież nie potrzeba tyle... | Wystarczy przerwać jedną ścieżkę w klimatroniku i po sprawie. |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-09-2012, 10:50
|
|
|
sampler napisał/a: | ja to stosowalem dziala swietnie tylko ze jak podlaczysz pod dlugie to i tak nie bedzie to zgodne z przepisami |
dokładnie, chyba że na lampie masz wytłoczony znaczek RL |
|
|
|
 |
Jackall
Mitsumaniak

Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 1244 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-09-2012, 13:03
|
|
|
Również zastanawiam się nad tym modułem i podobnie jak Sir_Futur nie podobają mi się podokładane gdzie się tylko da LED'y.
Tak na marginesie to co poniektórym powinni dowód za to zabierać. Czasem widuję gościa w Kia Ceed z dziennymi na... desce rozdzielczej wewnątrz auta a inni mają tak mocne dzienne, że u mnie pozycyjne są chyba bardziej widoczne...
IMO takie dzienne w drogowych są fajną alternatywą bez "upiększania" samochodów wykorzystując istniejące światła.
Tomii napisał/a: | sampler napisał/a: | ja to stosowalem dziala swietnie tylko ze jak podlaczysz pod dlugie to i tak nie bedzie to zgodne z przepisami |
dokładnie, chyba że na lampie masz wytłoczony znaczek RL | To jest tak samo nie legalne jak wstawianie soczewek w lampy o zenonach już nawet nie wspominając.
A biorąc pod uwagę, że i tak mam nie zgodne z przepisami oznaczenia na kloszu (lampy z VR) to niewielką różnicę mi robią świecące na 30% drogowe |
_________________ Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)
Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY
Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 01-09-2012, 18:11
|
|
|
Ja moze zaloze ponowne ten modul ale tym razem podepne go tylko pod zarowki od swiatel mijania. Swiatla beda, 30% mocy, nie bedzie swiecila reszta i nie powinien sie nikt przyczepic.
Dla tych co chca zakladac dlugie od razu uprzedzam ze trzeba i tak dac przekaznik odcinajacy bo dlugie maja wspolne zasilanie z mijaniem i bedzie wam swiecilo wszystko |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Jackall
Mitsumaniak

Auto: EA5W, Actros 1841
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 1244 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-09-2012, 21:22
|
|
|
sampler napisał/a: | Ja moze zaloze ponowne ten modul ale tym razem podepne go tylko pod zarowki od swiatel mijania | IMO dlatego podpina się pod drogowe żeby "trochę oślepiały" tzn świeciły równolegle do jezdni a nie po drodze tak jak mijania. Zauważ, że seryjne dzienne świecą w górę i nawet gdy są dosyć słabe żarówki czy diody widać je dobrze nawet z daleka.
sampler napisał/a: | Dla tych co chca zakladac dlugie od razu uprzedzam ze trzeba i tak dac przekaznik odcinajacy bo dlugie maja wspolne zasilanie z mijaniem i bedzie wam swiecilo wszystko | dziękujemy na przydatną informację |
_________________ Prawo jazdy to nie dowód osobisty - nie każdy musi je posiadać;)
Renault Megane RXT 1.6 '99 - jest Myszki
Mitsubishi Galant 2.5 '98 - jest
Suzuki Swift 1.3 GS mk3 '94 - był
Opel Omega A 2.0 GL '91 - był
Fiat 125p 1.5C ' 86 - był NAJLEPSIEJSZY
Nie ma ciemnej strony księżyca, w rzeczywistości jest cały ciemny
 |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 01-09-2012, 21:45
|
|
|
Ja mam dobre rozwiązanie. Auto ma szwedzkie pochodzenie więc światła zapalają się po przekręceniu stacyjki i ma to swoje plusy:
+nie trzeba pamiętać o zapalaniu świateł
+panel klimatronika świeci się mocnym światłem w dzień
+jadąc w nocy przekręcam włącznik świateł na włączone i klimatronik przygasa |
_________________
 |
|
|
|
 |
Sir_Futur
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA5W '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2010 Posty: 83 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 03-09-2012, 23:30
|
|
|
Rozwiązaniem jest po prostu automatyczny włącznik świateł mijania.
Co do legalności świateł dziennych w tym wydaniu, zdaję sobie sprawę, że to niezgodne z przepisami, ale jakoś to do mnie nie trafia.
W BMW można uaktywnić taką samą funkcję komputerem auta. Homologacji na kloszach nie ma, a i tak ludzie jeżdżą. Z USA przyjeżdżają i też tak jest i nikt się nie czepia. W gruncie rzeczy zagrożenia na drodze to nie powoduje, no bo przecież zasada działania jest ta sama. Chyba się zdecydowałem... |
_________________
Pogromca TDI |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 04-09-2012, 07:32
|
|
|
Sir_Futur, moim zdaniem całą filozofią tematu o światłach do jazdy dziennej jest oszczędność paliwa i żarówek. W tym kontekście Sir_Futur napisał/a: | automatyczny włącznik świateł mijania | jest bez sensu, no chyba, że włącza tylko przednie światła. |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 04-09-2012, 13:18
|
|
|
Po to ktoś wymyślił ledy żeby te lepsze z homo ciągli tylko 1 amper prądu a nie jak zwykłe mijanki po 10A(może i nie jest to duża oszczędność paliwa ale ogólnie baterii, altka i żarówek) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
Sir_Futur
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant EA5W '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2010 Posty: 83 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 04-09-2012, 21:51
|
|
|
Mnie oszczędzanie paliwa w ten sposób nie przekonuje...
Litr, dwa, a co to za różnica...?
Najbardziej chodzi o żarówki i panel klimy.
Dziękuję jednak za odpowiedzi. |
_________________
Pogromca TDI |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 05-09-2012, 05:49
|
|
|
Sir_Futur, wiesz jak robisz 10kkm/rok to pewnie nie. Ja robię 6-10 kkm/miesiąc więc 1litr/100km ma dla mnie jakieś tam znaczenie. chociaż przy założeniu przebiegu rocznego na poziomie 100kkm to oszczędność na lpg i tak nie przekroczy 2,5-3kzł w skali roku.... więc żadna rewelacja. |
|
|
|
 |
|