Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
PEA Podciśnienia
Autor Wiadomość
yasiu87 
Forumowicz

Auto: ToyoRenoFiat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 53
Skąd: B-tów
Wysłany: 19-07-2012, 22:22   

Niestety jeszcze nie miałem jak sprawdzić krokowca, ale na szybko musiałem coś podziałać i wpadł mi do głowy pomysł żeby odpiąć przepływomierz i.... poprawa, chociaż nie jest idealnie oczywiście. Więc mam już 2 rzeczy do sprawdzenia... jakie są skutki jazdy z odpiętym przepływomierzem i jakie są zwyczajowe objawy rozwalonego przepływomierza?
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 21-07-2012, 08:32   

Zazwyczaj gdy przepływie jest uwalona, sypie błędami do ECU. Objawami uszkodzonej przepływki, lub jej połączenia mogą być: szarpania podczas przyspieszania, zwiększone spalnie, nierówne obroty. Warto sprawdzić w jakim stanie jest płytka w kształcie plastra miodu znajdującą się w przepływomierzu. Przy instalacjach lpg I i II generacji częste strzały w kolektor robią miazgę z tego elementu.

[ Dodano: 21-07-2012, 09:17 ]
Z tego co zauważyłem przy swoich silnikach, odpięcie przepływki zawsze pogarszało pracę silnika.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
yasiu87 
Forumowicz

Auto: ToyoRenoFiat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 53
Skąd: B-tów
Wysłany: 21-07-2012, 22:54   

Sprawdziłem przepływkę -plaster miodu wygląda ok, dla pewności podmieniłem ale objaw ten sam. Rozkręciłem krokowca a tu niespodzianka był już naprawiany i wg. serwisówki mam tylko dobre połączenie pomiędzy pinem 1 i 2 :/ Wyczyściłem tego krokowca tyle ile mogłem, wężyki podciśnień posprawdzałem i poskracałem podejrzane o naderwania... efekt? auto na benzynie gaśnie od falujących obrotów :/ na dzisiaj mam dość - kładę się spać...
naprawiany krokowiec


UPDATE:
Wymieniłem krokowiec (na ten drugiego typu, inaczej rozkręcany) i jest inaczej ale ciągle nie jest super - mianowicie po resecie na benzynie obroty są w okolicy 1000-1050 (ciągle nierówno pracuje) ale kopci z rury wydechowej i śmierdzi nieprzepaloną benzyną - o tym objawie zapomniałem wcześniej napisać - na gazie nie śmierdzi z wydechu (jak już wykopci to co benzynka zostawiła - tak w wydechu się robi "mokro"). Umówiłem się z moim mechanikiem na ustawienie zapłonu i obrotów jałowych wg. instrukcji z forum. Czy jest jeszcze coś co mogę sprawdzić? Czy da się przepływomierz sprawdzić jakoś czy jest na 100% sprawny? co jeszcze mogę zrobić?
Pomocy... :(
 
 
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 31-07-2012, 22:41   

witam i jak się zakończyl temat bo mam taki sam problem u siebie :cry:
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 31-07-2012, 23:07   

yasiu87 napisał/a:
Umówiłem się z moim mechanikiem na ustawienie zapłonu i obrotów jałowych wg. instrukcji z forum.

Do tego co napisałeś powyżej możesz sprawdzić jeszcze świece i przewody WN.

[ Dodano: 31-07-2012, 23:34 ]
yasiu87 napisał/a:
Czy da się przepływomierz sprawdzić jakoś czy jest na 100% sprawny?

Serwisówka rozdział 13-71, ale raczej powinna być sprawna. Jeśli ECU nie zarejestrowało żadnych błędów z jej strony typu: 12,13.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
yasiu87 
Forumowicz

Auto: ToyoRenoFiat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 53
Skąd: B-tów
Wysłany: 23-08-2012, 21:42   

Powracam po ustawieniu zapłonu (tak wiem że strasznie długo to trwało)...
nierówna praca poprawiła się na tyle że podpiąłęm z powrotem przepływomierz i o dziwo da się jechać ale ciągle gubi te obroty nie tylko na luzie ale również czuję rwanie jak lekko dodaje gazu (dopiero jak mocniej wcisnę to nie czuć że nierówno chodzi). W akcie desperacji zacząłem szukać tam gdzie jeszcze nie zaglądałem czyli do silniczka z prawej strony dolotu i zauważyłem że mam rozwalone parę plasticzków którymi steruje - od czego to w ogóle jest i czy to ma związek z moim problemem?

p.s. szczerze zwątpiłem już że uda mi się rozwiązać ten problem do spotu tak więc moje pytanie (a ogromna prośba) : Czy mogę liczyć na fachową pomoc mitsumaniaków podczas spotu? <oczkazeshreka> :P
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 23-08-2012, 21:58   

Silniczek VIC, steruje klapkami zmieniającymi długość przepływu powietrza w dolocie. Powinny otwierać się powyżej 4tyś obrotów. Jego uszkodzenie w twoim przypadku nie będzie miało wpływu.
Sprawdzałeś już aparat zapłonowy i palec? Ich uszkodzenie też może powodować szarpanie.
PS co do zlotu to zabierz komplet kluczy, pokierujemy twymi dłońmi. :wink:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
yasiu87 
Forumowicz

Auto: ToyoRenoFiat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 53
Skąd: B-tów
Wysłany: 23-08-2012, 22:02   

mechanik mi ustawiał zapłon i nic nie wspominał o tym a chyba nie udało by mu się dobrze iskry ustawić - dobrze myślę? ewentualnie jak to sprawdzić? tylko podmianka czy istnieje jakiś prostszy sposób?
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 24-08-2012, 03:37   

Ustawienie zapłonu, a sprawdzenie stanu kopułki rozdzielacza i palca to dwie różne rzeczy. W kopułce uszkodzenia ulegają styki, palec również się zużywa i może pęknąć. Wnikliwe oględziny mogą dużo powiedzieć o stanie tych elementów. Przykładowo

[ Dodano: 03-09-2012, 20:10 ]
Po zlocie wiemy już na czym stoimy. Daj znać czy świeca była tylko niedokręcona, czy już w głowicy niema gwintu.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 04-09-2012, 18:39   

Krótkie podsumowanie po oględzinach na Zlocie:

-źle zamontowany aparat zapłonowy - przestawiony o 1 ząb vs wałek rozrządu -> źle ustawiony zapłon
-słaba kompresja na jednym z cylindrów z powodu uszkodzonej świecy/uszkodzonego gniazda świecy

Ogarnęliśmy to pierwsze, czekam informacje co z tym nieszczęsnym cylindrem...

PS. Dzięki dla PiotraZ za udostępnienie autka do wglądu, Wojtas021180 za pomoc i pozostałym za podtrzymywanie na duchu w krytycznych momentach ;)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
yasiu87 
Forumowicz

Auto: ToyoRenoFiat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 53
Skąd: B-tów
Wysłany: 04-09-2012, 21:29   

Witam wszystkich ponownie!
Na wstępie serdecznie dziękuję wszystkim za pomoc a w szczególności Łukaszowi i Wojtkowi (Piona chłopaki!). Diagnoza postawiona podczas zlotu przez mojego kompana bartka niestety nie znajduje odzwierciedlenia. Mianowicie środkowa świeca w tylniej głowicy wygląda dobrze a na samym gnieździe nie widać podejrzanych śladów. Aktualnie czekam na przyrząd żeby sprawdzić ciśnienie na wszystkich cylindrach ponieważ ciągle na niskich obrotach nie chodzi tak jak powinna. Na benzynie niestety ciągle zalewa i kopci - i tutaj pytanie od czego zacząć? jak sprawdzić sonde lambda? Na gazie za to w końcu ożyła i chodzi całkiem znośnie. Poniżej wrzucam parę zdjęć które mój zmarnowany telefon zdążył złapać - są świece (nie wiem czemu mają różne kolory zużycia) jest aparat zapłonowy w pozycji prawidłowej w momencie ustawienia rozrządu na znakach.


p.s. nie pamiętam kogo ale została u mnie w aucie lampa jarzeniowa pod zapalniczkę - proszę się zgłosić to odeśle ;)







 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 04-09-2012, 22:02   

Lampa jest moja. Myślę jednak, że jej wartość jest taka, że nie warto jej wysyłać. Jak się spotkamy przy najbliższej okazji to mi ją oddasz.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 04-09-2012, 22:03   

Sprawdź najpierw ciśnienie na wszystkich cylindrach, kolor świecy wskazuje na zły skład mieszanki. Czy świeca była dokręcona?
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
yasiu87 
Forumowicz

Auto: ToyoRenoFiat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 53
Skąd: B-tów
Wysłany: 04-09-2012, 22:24   

wszystkie świece były dokręcone wydaje mi się że optymalnie.


p.s. mmatulek co sie odwlecze to nie uciecze - w razie czego pisz lub dzwoń lampa powróci z bonusem ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 04-09-2012, 22:39   

Więc czekamy na pomiar ciśnienia.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.