pali jak czołg !!!!! |
Autor |
Wiadomość |
kotomi
Forumowicz
Auto: Sigma 12V kb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 114 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 08-09-2012, 18:25 pali jak czołg !!!!!
|
|
|
Hej
Macie jakies pomysły skąd może się brać baaaaardzo duże spalanie? Moja sigma raczej stoi niż jeździ (taczam sie służbowym). Na pbenzynie nie wiem ile, ale na gazie na 52 litrach przejechałem 180 km.... prawie 30 l/100 km. |
|
|
|
 |
t0m3k
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 956 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-09-2012, 18:53
|
|
|
sonda lambda? ale to nie byłoby to spalanie az takie wielkie jakies objawy są czy samochod zachowuje sie normalnie? |
_________________
Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 08-09-2012, 19:51
|
|
|
Gazownia do regulacji/regeneracji, od tego bym zaczął. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
t0m3k
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 956 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 09-09-2012, 20:19
|
|
|
podłącz diodę i zobacz czy są jakieś błędy na ECU. LINK jak czytać błędy. |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 09-09-2012, 22:32
|
|
|
A czy poza tym że auto tyle pali zachowuje się normalnie? Jaką masz instalację? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 10-09-2012, 12:35
|
|
|
Z tego co pamiętam ze zlotu 2010 to masz podciśnieniową instalację i blos?
Proponowałbym sprawdzenie w jakim stanie jest reduktor - być może po prostu się kończy i stad takie kwiatki.
Z własnych doświadczeń z 2G - regulowałem auto "na słuch" i wskazanie sterownika od krokowca z 2ma diodami (ubogo/bogato).
Auto pali bardzo rozsądne ilości i jeździ na tym palniku bdb. Z tym że reduktor jest w dobrym stanie. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
kotomi
Forumowicz
Auto: Sigma 12V kb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 114 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 12-09-2012, 18:43
|
|
|
Witam witam
Dzięki za wszystkie sugestie.
mazda10000 napisał/a: | A czy poza tym że auto tyle pali zachowuje się normalnie? Jaką masz instalację? |
Generalnie chyba ok. Może nie ma takiego buta jak wydawało mi się, że miało ....... ale poza tym ok.
lukasz12 napisał/a: | Z tego co pamiętam ze zlotu 2010 to masz podciśnieniową instalację i blos?
Proponowałbym sprawdzenie w jakim stanie jest reduktor - być może po prostu się kończy i stad takie kwiatki. |
Reduktor jakieś 10 kkm temu wymieniałem na nowy. Ale istnieje taka możliwość, że membrana w wyniku długiego "bezruchu" poszła w .........
Umówiłem się już na przegląd gazowni. Przez telefon gazownik tez wspominał o możliwym felerze reduktora. I proponuje sekwencję....... W sumie zna moje auto całkiem nieźle - tylko on majstruje przy gazie. Ale pakować ok 2 tys w auto, które głownie stoi i robi wrażenie....... temat do przemyślenia.
Tak czy inaczej dam znać co było po wizycie u gazownika.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 12-09-2012, 19:52
|
|
|
W sumie gazownik ma rację, instalując instalację na wtrysku pozbędziesz się wad instalacji 2G. A jak mało jeździsz to może warto zrezygnować z gazu? |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 12-09-2012, 21:46
|
|
|
kotomi napisał/a: | Witam witam
Dzięki za wszystkie sugestie.
mazda10000 napisał/a: | A czy poza tym że auto tyle pali zachowuje się normalnie? Jaką masz instalację? |
Generalnie chyba ok. Może nie ma takiego buta jak wydawało mi się, że miało ....... ale poza tym ok.
lukasz12 napisał/a: | Z tego co pamiętam ze zlotu 2010 to masz podciśnieniową instalację i blos?
Proponowałbym sprawdzenie w jakim stanie jest reduktor - być może po prostu się kończy i stad takie kwiatki. |
Reduktor jakieś 10 kkm temu wymieniałem na nowy. Ale istnieje taka możliwość, że membrana w wyniku długiego "bezruchu" poszła w .........
Umówiłem się już na przegląd gazowni. Przez telefon gazownik tez wspominał o możliwym felerze reduktora. I proponuje sekwencję....... W sumie zna moje auto całkiem nieźle - tylko on majstruje przy gazie. Ale pakować ok 2 tys w auto, które głownie stoi i robi wrażenie....... temat do przemyślenia.
Tak czy inaczej dam znać co było po wizycie u gazownika.
Pozdrawiam |
najlepiej jakbyś zrobił kilka fotek silnika, i tego co pod maską . Wtedy moglibyśmy coś więcej powiedzieć. |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
kotomi
Forumowicz
Auto: Sigma 12V kb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 114 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25-09-2012, 19:10
|
|
|
Dzisiaj odebrałem z regulacji. Muszę najpierw trochę pojeździć zanim stwierdzę ile pali. BTW ile by nie palił to i tak "za dużo" . Dla porównania - jak grzecznie jadę służbowym to średnie spalanie to ok 3,8 - 4,1 diesla...... ale żeby nie było za dobrze to strasznie niewygodnie |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 26-09-2012, 11:08
|
|
|
Kotomi, ale w Sigmie nie schowali bociana pod maskę... tak btw. ostatnio jechałem z kumplem w124 z 3.0 TD, na prawdę fajnie się zbiera i podobno delikatnie jeżdżąc poniżej 7 litrów pali... ale na wolnych obrotach... koszmar... jak ciągnik rolniczy, tylko tak nieprzyjemnie... godzina w nim w korkach i nawet tym w tramwaju zazdrościłem... |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 27-09-2012, 22:01
|
|
|
mazda10000 napisał/a: | Kotomi, ale w Sigmie nie schowali bociana pod maskę... tak btw. ostatnio jechałem z kumplem w124 z 3.0 TD, na prawdę fajnie się zbiera i podobno delikatnie jeżdżąc poniżej 7 litrów pali... ale na wolnych obrotach... koszmar... jak ciągnik rolniczy, tylko tak nieprzyjemnie... godzina w nim w korkach i nawet tym w tramwaju zazdrościłem... |
A to jest 6 garów...Na pewno sprawny? Jeździłem W124 250D z oryginalnym przebiegiem 250 tysi (w jednych rękach od 1993 roku!) i da się go wytrzymać w środku, choć na wolnych faktycznie przypomina dźwięk pokrywki podskakującej na garczku z gotujacymi się pyrami |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
yasiu87
Forumowicz
Auto: ToyoRenoFiat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 53 Skąd: B-tów
|
Wysłany: 27-09-2012, 22:18
|
|
|
kotomi niestety coś za coś... wiadomo już czy Ci sie poprawiło spalanie?
p.s. ja ostatnio osiągnąłem spalanie 4,2l ropy dwulitrowym, sześciobiegowym, ropniakowym mondeo i wszystko generalnie super ale jak chciałem wyprzedzić to dźwięk zarzynanego klekota bolał moje uszy niesamowicie. Nie ukrywajmy ale wrażenia z jazdy są bardzo istotne dla finalnej oceny auta. Tak więc Panowie i Panie doceniajmy nasze poczciwe miśki bo nowych takich miśków nie ma |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 27-09-2012, 22:32
|
|
|
Prawda. Ja dostałem wczoraj łomot od BMW 1 - nie wiem jaki motor bo miał opcję "brak oznaczenia pojemności", ale dostałem - trochę przykre...
Korporacyjny ulizany dupek siedzący w środku nie majacy pojęcia jak powinien chodzić porządny silnik zatriumfował...żebym tylko dostał w swoje ręce TwinTurbo i AWD... |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|