Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
pali jak czołg !!!!!
Autor Wiadomość
kotomi 
Forumowicz

Auto: Sigma 12V kb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 114
Skąd: Białystok
Wysłany: 08-09-2012, 18:25   pali jak czołg !!!!!

Hej
Macie jakies pomysły skąd może się brać baaaaardzo duże spalanie? Moja sigma raczej stoi niż jeździ (taczam sie służbowym). Na pbenzynie nie wiem ile, ale na gazie na 52 litrach przejechałem 180 km.... prawie 30 l/100 km.
 
 
 
t0m3k 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 956
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-09-2012, 18:53   

sonda lambda? ale to nie byłoby to spalanie az takie wielkie :) jakies objawy są czy samochod zachowuje sie normalnie?
_________________

Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 08-09-2012, 19:51   

Gazownia do regulacji/regeneracji, od tego bym zaczął.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
t0m3k 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 956
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-09-2012, 20:43   

haha a moze masz jakąś nieszczelność i Ci gaz ucieka?
_________________

Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6
 
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 09-09-2012, 20:19   

podłącz diodę i zobacz czy są jakieś błędy na ECU. LINK jak czytać błędy.
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 09-09-2012, 22:32   

A czy poza tym że auto tyle pali zachowuje się normalnie? Jaką masz instalację?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 10-09-2012, 12:35   

Z tego co pamiętam ze zlotu 2010 to masz podciśnieniową instalację i blos?

Proponowałbym sprawdzenie w jakim stanie jest reduktor - być może po prostu się kończy i stad takie kwiatki.

Z własnych doświadczeń z 2G - regulowałem auto "na słuch" i wskazanie sterownika od krokowca z 2ma diodami (ubogo/bogato).
Auto pali bardzo rozsądne ilości i jeździ na tym palniku bdb. Z tym że reduktor jest w dobrym stanie.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
kotomi 
Forumowicz

Auto: Sigma 12V kb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 114
Skąd: Białystok
Wysłany: 12-09-2012, 18:43   

Witam witam
Dzięki za wszystkie sugestie.
mazda10000 napisał/a:
A czy poza tym że auto tyle pali zachowuje się normalnie? Jaką masz instalację?

Generalnie chyba ok. Może nie ma takiego buta jak wydawało mi się, że miało ....... ale poza tym ok.
lukasz12 napisał/a:
Z tego co pamiętam ze zlotu 2010 to masz podciśnieniową instalację i blos?

Proponowałbym sprawdzenie w jakim stanie jest reduktor - być może po prostu się kończy i stad takie kwiatki.

Reduktor jakieś 10 kkm temu wymieniałem na nowy. Ale istnieje taka możliwość, że membrana w wyniku długiego "bezruchu" poszła w .........
Umówiłem się już na przegląd gazowni. Przez telefon gazownik tez wspominał o możliwym felerze reduktora. I proponuje sekwencję....... W sumie zna moje auto całkiem nieźle - tylko on majstruje przy gazie. Ale pakować ok 2 tys w auto, które głownie stoi i robi wrażenie....... temat do przemyślenia.
Tak czy inaczej dam znać co było po wizycie u gazownika.

Pozdrawiam
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 12-09-2012, 19:52   

W sumie gazownik ma rację, instalując instalację na wtrysku pozbędziesz się wad instalacji 2G. A jak mało jeździsz to może warto zrezygnować z gazu?
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 12-09-2012, 21:46   

kotomi napisał/a:
Witam witam
Dzięki za wszystkie sugestie.
mazda10000 napisał/a:
A czy poza tym że auto tyle pali zachowuje się normalnie? Jaką masz instalację?

Generalnie chyba ok. Może nie ma takiego buta jak wydawało mi się, że miało ....... ale poza tym ok.
lukasz12 napisał/a:
Z tego co pamiętam ze zlotu 2010 to masz podciśnieniową instalację i blos?

Proponowałbym sprawdzenie w jakim stanie jest reduktor - być może po prostu się kończy i stad takie kwiatki.

Reduktor jakieś 10 kkm temu wymieniałem na nowy. Ale istnieje taka możliwość, że membrana w wyniku długiego "bezruchu" poszła w .........
Umówiłem się już na przegląd gazowni. Przez telefon gazownik tez wspominał o możliwym felerze reduktora. I proponuje sekwencję....... W sumie zna moje auto całkiem nieźle - tylko on majstruje przy gazie. Ale pakować ok 2 tys w auto, które głownie stoi i robi wrażenie....... temat do przemyślenia.
Tak czy inaczej dam znać co było po wizycie u gazownika.

Pozdrawiam


najlepiej jakbyś zrobił kilka fotek silnika, i tego co pod maską :D . Wtedy moglibyśmy coś więcej powiedzieć.
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
kotomi 
Forumowicz

Auto: Sigma 12V kb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 114
Skąd: Białystok
Wysłany: 25-09-2012, 19:10   

Dzisiaj odebrałem z regulacji. Muszę najpierw trochę pojeździć zanim stwierdzę ile pali. BTW ile by nie palił to i tak "za dużo" :) . Dla porównania - jak grzecznie jadę służbowym to średnie spalanie to ok 3,8 - 4,1 diesla...... ale żeby nie było za dobrze to strasznie niewygodnie :roll: :D
 
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 26-09-2012, 11:08   

Kotomi, ale w Sigmie nie schowali bociana pod maskę... tak btw. ostatnio jechałem z kumplem w124 z 3.0 TD, na prawdę fajnie się zbiera i podobno delikatnie jeżdżąc poniżej 7 litrów pali... ale na wolnych obrotach... koszmar... jak ciągnik rolniczy, tylko tak nieprzyjemnie... godzina w nim w korkach i nawet tym w tramwaju zazdrościłem...
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 27-09-2012, 22:01   

mazda10000 napisał/a:
Kotomi, ale w Sigmie nie schowali bociana pod maskę... tak btw. ostatnio jechałem z kumplem w124 z 3.0 TD, na prawdę fajnie się zbiera i podobno delikatnie jeżdżąc poniżej 7 litrów pali... ale na wolnych obrotach... koszmar... jak ciągnik rolniczy, tylko tak nieprzyjemnie... godzina w nim w korkach i nawet tym w tramwaju zazdrościłem...


A to jest 6 garów...Na pewno sprawny? Jeździłem W124 250D z oryginalnym przebiegiem 250 tysi (w jednych rękach od 1993 roku!) i da się go wytrzymać w środku, choć na wolnych faktycznie przypomina dźwięk pokrywki podskakującej na garczku z gotujacymi się pyrami :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
yasiu87 
Forumowicz

Auto: ToyoRenoFiat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 53
Skąd: B-tów
Wysłany: 27-09-2012, 22:18   

kotomi niestety coś za coś... wiadomo już czy Ci sie poprawiło spalanie?

p.s. ja ostatnio osiągnąłem spalanie 4,2l ropy dwulitrowym, sześciobiegowym, ropniakowym mondeo i wszystko generalnie super ale jak chciałem wyprzedzić to dźwięk zarzynanego klekota bolał moje uszy niesamowicie. Nie ukrywajmy ale wrażenia z jazdy są bardzo istotne dla finalnej oceny auta. Tak więc Panowie i Panie doceniajmy nasze poczciwe miśki bo nowych takich miśków nie ma :(
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 27-09-2012, 22:32   

Prawda. Ja dostałem wczoraj łomot od BMW 1 - nie wiem jaki motor bo miał opcję "brak oznaczenia pojemności", ale dostałem - trochę przykre...
Korporacyjny ulizany dupek siedzący w środku nie majacy pojęcia jak powinien chodzić porządny silnik zatriumfował...żebym tylko dostał w swoje ręce TwinTurbo i AWD...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.