[EA5A/W 2.5] Niższa moc, spadek mocy, możliwe przyczyny |
Autor |
Wiadomość |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 23-07-2012, 18:03
|
|
|
Ok zrobię to w najbliższym czasie, 300zł starczy, że się tak wyrwę z pytaniem... ? |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
Tobas
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 99 2.5 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2007 Posty: 28 Skąd: Warszawa Yelonki
|
Wysłany: 23-07-2012, 18:57
|
|
|
element koło 100 PLN plus wymiana całość między 150 a 200 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-09-2012, 09:34
|
|
|
Tobas napisał/a: | Witam. Może troszkę głupia sprawa ale miałem podobną sytuacje z tym wystrzałem o którym pisałeś, i nagle zaczął mi tracić jakby moc z czasem co się okazało puściło złącze elastyczne, jest ono przed lambdą a ta dostawała wariacji i od razu porażka a słychać je było dopiero po dwóch tygodniach jak się całkiem zaczęło rozchodzić, może to i nie to ale warto sprawdzić mi też do 180 się rozpędzał i koniec a strzelił mi dwa razy podczas jednej jazdy. |
Zaczynam mieć podejrzenia ze u mnie też sie złącze rozwala..... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 29-09-2012, 17:14
|
|
|
Ostatnio sprawdzałem poziom oleju w skrzyni na dobrze rozgrzanym aucie, wyszło na to, że po wyciągnięciu bagnetu zobaczyłem tam przedziałke podzieloną na 2 części, "COLD" i "HOT", olej zaznaczył się w okolicach 2/3 części "COLD" to chyba sporo za mało ? I trochę szarpie przy zmianie biegów. Jak to może wpływać na jazdę itp ? |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 30-09-2012, 23:00
|
|
|
Na szarpanie może mieć wpływ. |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 10-10-2012, 17:38
|
|
|
Byłem ostatnio w warsztacie, powiedzieli mi że to nie złącze elastyczne, ale jest jakaś nieszczelność między kolektorem a pierwszym katalizatorem przed złączem elastycznym. No i nie wie dokładnie co, powiedział, że najpierw musi rozebrać, ale może to być pierdoła albo pęknięty kolektor czy katalizator już nie pamiętam... mówił że za rozebranie całego 250zl... do tego koszt kolektora. Nie widzi mi się płacić gościowi od 500zł do 1000... Macie jakieś sugestie albo rady ? |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-10-2012, 09:17
|
|
|
WreX, ale o co chodzi? To co opisałeś nie ma wpływu na moc. Wszystkie sondy są w kolektorach wydechowych i nieszczelność przed plecionką nie ma wpływu na ich działanie. |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 12-10-2012, 13:19
|
|
|
Nie wiem, sam mi powiedział że spadek mocy od tego jest.
Dokładnie o co mi chodzi na zdjęciu zaznaczyłem, gościu mówił że gdzieś w tej okolicy będzie nieszczelność bo słychać dość mocno, i na zimnym bardziej a na ciepłym mniej.
Tam może nie dokładnie widać, ale tą nieszczelność ewidentnie pokazał już w części kolektora a nie za łączeniem, na tym kolanku a raczej nad nim.
Poza tym na samym złączu też może być nieszczelność tylko po prostu jej nie zauważył, bo zagłuszyła ją pierwsza. Nie mam pojęcia.
Nie wiem czy to ma znaczenie, ale w moim już są 4 sondy. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-10-2012, 14:23
|
|
|
WreX napisał/a: | , ale w moim już są 4 sondy. |
Wiem, dlatego piszę, że to nie ma znaczenia. Nawet jeśli nieszczelność jest w tym miejscu. Załączyłeś foto od przedlifta. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 12-10-2012, 14:29
|
|
|
owczar, przedmuch na kolektorze albo tuż za nim ma znaczenie i ma wpływ na utrate mocy.
Proszę byś nie wprowadzał w błąd.
W moim przypadku przedmuch 3mm na uszczelce między tylnym kolektorem a downpipe to różnica między 223 WHP a 267 WHP. Sporo.
WreX, najpewniej masz przedmuch między kolektorem a downpipe. Może to być wynikiem przepalenia uszczelki, złego dokręcenia flanszy na śrubach (dokręcanie pod kątem i zerwanie gwinty - częsty błąd). |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-10-2012, 14:33
|
|
|
swinks_UK, w jaki sposób przedmuch za kolektorem ma znaczenie? W jaki sposób w NA wpływa on na parametry czujników i pracy silnika?
Przed kolektorem lub w samym kolektorze owszem, ale tutaj mowa o przedmuchu za sondami lambda. |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 12-10-2012, 14:47
|
|
|
swinks_UK, podobno wydech nie był w ogóle ruszany od nowości, z zeznań tego mechanika, więc stawiam na pęknięcie albo uszczelkę. |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 12-10-2012, 15:09
|
|
|
Owczar napisał/a: | swinks_UK, w jaki sposób przedmuch za kolektorem ma znaczenie? W jaki sposób w NA wpływa on na parametry czujników i pracy silnika?
Przed kolektorem lub w samym kolektorze owszem, ale tutaj mowa o przedmuchu za sondami lambda. |
Proszę cię...
Owczar napisał/a: | W jaki sposób w NA wpływa on na parametry czujników i pracy silnika?
|
Słyszał coś o układach wydechowych? |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-10-2012, 17:01
|
|
|
Tomku, ale ja poważnie pytam. Bo nie rozumiem związku z małym przedmuchem za kolektorem do spadku mocy
Słyszałem o układach wydechowych i o zasadzie działania silnika, ale mimo wszystko nie wiem jakie zjawisko może powodować ten spadek mocy. Jeśli przedmuch jest przed sondą to powoduje zakłamanie zawartości spalin. Jeśli jest za to powoduje wydostawanie spalin ew w skrajnych przypadkach może dochodzić także zaburzanie przepływu spalin przez pęd powietrza z zewnątrz. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-10-2012, 23:20
|
|
|
POczekam jak sie temat zakonczy a jutro obejrzę swój wydech..:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|