problem z zaworem bezpieczenstwa |
Autor |
Wiadomość |
el diablo
Nowy Forumowicz
Auto: galant GLSTD 93r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 6 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 15-09-2012, 09:45 problem z zaworem bezpieczenstwa
|
|
|
Witam
Mam problem z tym zaworem http://imageshack.us/phot...3391.jpg/[/img] - to taki sam silnik jak mój. przy ok 2,5tys obrotów wywala go i lekko chlapie olejem. Co to moze być? Dodam że auto jest po remoncie silnika po zerwaniu paska.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-09-2012, 12:49
|
|
|
To że się otwiera w granicach 2,5 tyś obrotów to raczej dobrze bo to zawór który wypuszcza nadmiar ciśnienia w dolocie żeby turbina nie przeładowała silnika a że olejem wali to znaczy że albo przedmuchy na pierścieniach tłokowych i wywala olej przez odme do dolotu albo turbina cieknie |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 15-09-2012, 14:40
|
|
|
el diablo zobacz czy nie zsunał ci się wężyk od turbiny do gruszki.. na cięgle gruszki jest regulacja można zwiększyć lub zmniejszyć ciśnienie doładowania |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-09-2012, 16:36
|
|
|
milo a co z faktem oleju w dolocie dalej? czy po prostu olać myślisz? bo każdy w sumie 4D68t ma z tym problemy |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 15-09-2012, 18:50
|
|
|
Wszyc napisał/a: | milo a co z faktem oleju w dolocie dalej? czy po prostu olać myślisz? bo każdy w sumie 4D68t ma z tym problemy |
Jak turbina nie puszcza oleju to ok .. najlepiej odmę wyprowadzić do oddzielnego zbiorniczka separator oleju , miałem 1.8 td to coś wiem i tak zrobiłem dolot suchy |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
el diablo
Nowy Forumowicz
Auto: galant GLSTD 93r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 6 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 16-09-2012, 16:19
|
|
|
Dzięki za zainteresowanie.
Problem niby rozwiązany ALE - mam mniej mocy.
Co do pierscieni to na 90% są szczelne bo wszystko było wymieniane po zerwaniu tego paska.
Turbina moze juz ma dość, auto ma 325000 i zdaje sie ze turbo nie bylo ruszane.
Co do tego cięgna przy gruszcze - pojechalem do mechanika zeby zobaczyl co się da zrobić z tym przeladowaniem bo tak zazwyczaj to wywalało ten zawór przy 2100, 2200 a 2500, 2700 to przy 4rtym i piatym biegu.
Usłyszałem że ta gruszka jest uszkodzona i nie realizuje regulacji tak jak powinna mało tego to cięgno było całkowicie zapieczone, udało się je ruszyc i reagowało przy ostrym dodawaniu gazu ale teraz zostało w jednym połozeniu i chyba przez to silnik stracił trochę dynamiki. Jak to powinno działać ? ruszać się czy nie ?:) nigdy nie miałem diesla z turbo:) a i sprawa nalotu olejowego w filtrze powietrza (a dokładnie za filtrem) tez mnie martwi. Auto generalnie kopci ale to zdaje się wtryski leją bo już nie ma co być przyczyną takiego efektu.
Chyba sie za bardzo uparłem na to autko
pozdrawiam serdecznie |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 16-09-2012, 18:22
|
|
|
el diablo napisał/a: | Jak to powinno działać ? ruszać się czy nie ?: |
Powinno się ruszać to oczewiste zmień gruszkę i wyreguluj i problem zniknie el diablo napisał/a: | a i sprawa nalotu olejowego w filtrze powietrza (a dokładnie za filtrem) tez mnie martwi. |
Jak pisałem wcześniej puść odmę od silnika do zbiorniczka nawet butelki itp tak na próbę i zobacz co bedzie sie działo czy sucho bedzie w dolocie |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 18-09-2012, 00:26
|
|
|
Turbina do regeneracji i wszystkie problemy znikną... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 18-09-2012, 14:46
|
|
|
mitsu_pl napisał/a: | Turbina do regeneracji i wszystkie problemy znikną... |
Nie koniecznie |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
el diablo
Nowy Forumowicz
Auto: galant GLSTD 93r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 6 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 19-09-2012, 20:33
|
|
|
będe teraz robił wtryski, jak misiek nie przestanie kopcić to znaczy ze jednak turbina poszla w diabły. Nie moge kupić tej gruszki, nie ma. Może da się dopasowac z jakiegoś innego modelu ? I takie pytanie. Co to za mini chłodniczka na samym dole za zderzakiem od strony kierowcy ? od oleju ? |
|
|
|
 |
slavo_p
Forumowicz slavo_p
Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 192 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 19-09-2012, 20:53
|
|
|
ta chłodniczka to od oleju . Co do kopcenia to walczyłem z tym dłuuugo regenerowałem wtryski ( troszke lepiej odpalał) wymieniłem pompe (zadnej poprawy , moge sprzedac ) wymieniłem filtr paliwa , założyłem zawór zwrotny , wyregulowałem zawory , zmniejszałem i zwiększałem dawke paliwa . z odmy cos tam pluje , ale tak naprawde pomogło mi ustawienie pompy czujnikiem zegarowym:) odpala od strzała cos tam przykopci jak depne porządnie ale to przeciez stary diesel:) |
|
|
|
 |
el diablo
Nowy Forumowicz
Auto: galant GLSTD 93r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 6 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 19-09-2012, 21:22
|
|
|
no to mi sie wiatraczek zrypał nie wiem czy jest tylko zatarty czy silniczek tez padł ale pewnie tez. A co do kopcenia to poprawiło się bo wymianie usczelki pod głowicą i prawie wszystkiego w silniku:) ale dalej coś tam kopci i troche mnie to wnerwia no ale to stare auto. A jak tą pompe sie ustawia ? jakies wskazówki ? Co do odpalania to tez pali za pierwszym razem, generalnie nie mam już z nim zadnych problemów za wyjątkiem tego kopcenia i tej gruszki na turbinie. A no i lekko pęknieta obudowa alternatora ale to pierdoła:) |
|
|
|
 |
slavo_p
Forumowicz slavo_p
Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 192 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 19-09-2012, 21:30
|
|
|
mam alternator z padniętym regulatorem mi sie ten wiatraczke chyba tez nie włącza nawet nie zwróciłem uwagi , a jak juz prawie wszystko wymieniłes a z odmy dalej kopci to masz wyrobione uszczelniacze zaworów a patrzyłes na srube od regulacji dawki paliwa ? ma plombe ? czy była kręcona ? , jak ci pali na ciepłym i na zimnym od strzała to pomy nie ruszaj , mi na ciepłym nie odpalał za pierwszym razem i ustawiałem czujnikiem zegarowym sąna alledrogo . co do tej gruszki to na postoju jak depne w gaz to moze ze dwa milimetry sie ruszy , a dlatego ze silnik nie ma obciązenia , a większy skok wajch gruszki jest dopiero pod obciążeniem czyli w czasie jazdy .
U mnie turbo ciągnie od około 1800 obr/min i wyraznie to czuc :D pali mi 7-8 l/100 a jezdze na oleju opałowym |
|
|
|
 |
el diablo
Nowy Forumowicz
Auto: galant GLSTD 93r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 6 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 19-09-2012, 22:18
|
|
|
no to cs tam sie rusza tak wlasnie ok 2mm ale nie zawsze. Uszczelniacze wymienione. A gdzie jest ta sruba od regulacji dawki paliwa ?;) u mnie tez czuc jak sie załacza turbina ale wczesniej było czuc bardziej albo mi sie zdaje. Pali na ciepłym na zimnym generalnie jest ok. Spalanie w granicach 8 litrow jak nie przekraczam 100km/h |
|
|
|
 |
slavo_p
Forumowicz slavo_p
Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 192 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 20-09-2012, 23:05
|
|
|
sruba od dawki jest z tyłu pompy , taka na srubokręt płaski i z nakrętką kontrującą , jezeli nie było nic ruszane to bedzie na niej plomba taka sama jak na śrubie maxymalnych obrotów , popuszczas kontre i kręcisz w prawo zwiekszasz dawke w lewo zmniejszasz , oczywiscie jak zwieksza dawke to rosną obroty wiec musisz regulowac tez obroty , ja u siebie miałem srube wkręconą na full zmniejszyłem dawke kręcąc w lewo o 180 st i przejazdzka przestał dymic ale mało mocy , wiec podkręcam dawke i dalej jazda . Wkoncu dojdziesz do tego zeby mniej kopcił a miał "buta" , co do wtrysków daj do sprawdzenia , koszt 5zł sztuka , regeneracja jest kosztowna 100 zł jedna koncówka no i jeszcze kwestia dobrze ustawionego kąta wtrysku ale to tylko czujnikiem zegarowym Ja swoim stawałem z bmw 318 z 99 roku 115 KM i widziałem go w lusterku :P |
|
|
|
 |
|