Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero I 3,0V6 -
Autor Wiadomość
nosek86 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero I '89 3,0V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 8
Skąd: Mazańcowice
  Wysłany: 08-08-2012, 10:05   Pajero I 3,0V6 -

Kupiłem kilka dni temu swoją pierwszą terenówkę. :D :D :D Pajero I 3,0V6 LPG '89 krótki.

mam kilka pytań:

1) jaki olej do reduktora, mostów ( wiem w instrukcji obsługi mogę znaleźć ale nie do końca łapie o co chodzi )
wg. instrukcji nr 6. olej w skrzyni mechanicznej i rozdzielczej ( 75W85W)
miska 4,0l
filtr 0,4l

nie ma tu pomyłki z olejem silnikowym? czy do skrzyni wchodzi aż 5 litrów oleju?

+ reduktor 1,8 litra ( 80W-90)
+mosty przód 1,1 ; tył 1,6/2,6 zależnie od typu... po czym poznać jaki jest typ mostu? ( blokady nie mam ) ( 80W-90)

2 ) na wolnych obrotach wskaźnik ciśnienia oleju pokazuje mi ok 1,4 kg/cm3 ( na zimnym ok 1.8-1.9 ) , przy 3000obr. na ciepło nadal ok 1.5 kg.cm3 czyli mało...
Dziś wymieniam olej na Castrola 10w40 bo stary ma już 12kkm. Pytanie jak podnieść ciśnienie jeśli wymiana oleju nic nie da? czy jest jakaś regulacja na pompie ( jak np. w NIVIE ). Czy jest w tych modelach kontolka oleju? u mnie takowej brak - przynajmniej nie świeci lub robi to na czarno... Czy od takiego ciśnienia zatrę silnik? chyba nie...
Spróbuję wpiąć się manometrem w czujnik ciś. oleju. - skąd jest brany sygnał do wskaźnika ciś. oleju ( nie pod kontrolkę ) może on robi przekłamanie? ( widziałem koło filtra oleju jakąś taką kopułkę z kablem.

3 ) czy silnik 3,0V6 ma ręczną regulację luzu zaworowego? jeden zawór mocno cyka / tłucze cały czas ( no chyba że te fałki w pajero tak chodzą.. )

4 ) jak podnieść o jakieś 5cm przednie zawieszenie - czy jest regulacja na wahaczach? bo tył planuje polibusze pod sprężyny upchać.

5 ) mam prostą instalację gazową drugiej generacji - działa bez zarzutu. Po wczołganiu się pod auto oczom mym ukazały się wiszące kable z sondy lambda - pytanie czy ktoś ją odciął bo gryzła się z gazem czy kable poległy w terenie. Jest sens ją podpinać? Jak w tym silniku wygląda sprawa komputera?

6 ) poranne odpalenie na zimno aktywuje funkcję wiru w baku ( tzw. ssanie :) ) które podbija obr do 2000 i stopniowo je obniża wraz z postępującym rozgrzaniem które trwa ok 5km ( a mamy lato i 20-30'...) boje się że w zimie to będzie nie wesoło... :doubt: termostat ok. Szukam jakiejś regulacji celem ukrócenia tego porannego rozpasania. :axe:

7 ) kupiłem Glob-gumy 265/70/15 31' - na jakim ciśnieniu jeździcie po czarnym? ( pytanie roku normalnie...)

8 ) ma ktoś może książkę SAM NAPRAWIAM albo namiar na pdfa?

na chwile obecną tyle...

[ Dodano: 09-08-2012, 10:19 ]
ad. nr 2 ) Problem rozwiązany... starego oleju spuściłem ok 1.5litra... więcej nie było. Bagnet pokazywał bzdury bo była rurka przytkana mazią....

Zalałem nowy olej ciśnienie wróciło do 4bar, zawory się uciszyły jak ręką odjął...
_________________
03.08.2012 zakup pierwszego w życiu samochodu terenowego. Początki przygody z jazdą poza utartymi drogami.
 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-08-2012, 10:54   

Pytań dużo- więc najpierw, to co najprostsze ;) - wykaz olejów do P I znajdziesz tutaj: http://pajero.org.pl/inde...um_pi1[tid]=783
_________________

 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 13-08-2012, 17:19   

nosek86 napisał/a:
4 ) jak podnieść o jakieś 5cm przednie zawieszenie - czy jest regulacja na wahaczach? bo tył planuje polibusze pod sprężyny upchać.

Pod sprężyny polibusze ???? eee to już lepiej kawałek żelastwa odpowiednio dopasowanego bo przyspawasz punktowo a polibuszy nie :wink: Przód podnosi się na drążkach ..... ot i skleroza (skrętnych ???) :oops: Tylko nie szalej z tym podnoszeniem w miarę bezpieczne to max do 5cm
nosek86 napisał/a:
7 ) kupiłem Glob-gumy 265/70/15 31' - na jakim ciśnieniu jeździcie po czarnym? ( pytanie roku normalnie...)
ja mam 2,5 atm ->> opony 31x10,5x15
nosek86 napisał/a:
ad. nr 2 ) Problem rozwiązany... starego oleju spuściłem ok 1.5litra... więcej nie było. Bagnet pokazywał bzdury bo była rurka przytkana mazią....
Zalałem nowy olej ciśnienie wróciło do 4bar, zawory się uciszyły jak ręką odjął...
:mrgreen:
A nie mówiłem/pisałem :wink: :mrgreen:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
nosek86 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero I '89 3,0V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 8
Skąd: Mazańcowice
Wysłany: 14-08-2012, 10:46   

Cytat:
A nie mówiłem/pisałem


wiem wiem... krew mnie zalała bo zrobiłem przed wymianą ponad 200km a poprzedni "zarzynacz" jeździł pół roku po ok 200km dziennie... ciekawe jak długo chodził bez oleju...

Waldku dobry pomysł z tym tyłem - fakt nie ma pod sprężyną żadnego "siedzenia" to można by było wytoczyć ładną podkładkę - tokarka pod ręką jest :)

teraz walczę z rudą na budzie i jak zwykle więcej jej niż wyglądało pobieżnie... kurde łatka na łatce... mam nadzieje że zdążę się uporać i poskładać bo 27 wybieram się w bieszczady i mam zamiar turystycznie przy okazji pozwiedzać trochę ichniejsze bezdroża... :D

najważniejsze że przekonałem już małżonkę ,że jedziemy Pajerem nie osobówką :)
_________________
03.08.2012 zakup pierwszego w życiu samochodu terenowego. Początki przygody z jazdą poza utartymi drogami.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 14-08-2012, 11:53   

nosek86 napisał/a:
wybieram się w bieszczady i mam zamiar turystycznie przy okazji pozwiedzać trochę ichniejsze bezdroża... :D
podam Ci na PW adres bazy noclegowej i dobra rada ->> w teren nigdy sam tym bardziej abyś małżonki nie zraził do jazdy off-road.
nosek86 napisał/a:
fakt nie ma pod sprężyną żadnego "siedzenia" to można by było wytoczyć ładną podkładkę
przemyśl tylko co jeszcze będziesz chciał "powiesić" na samochodzie->> dodatkowe kg ale skoro tokarka pod ręką to możesz dorabiać :wink:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
nosek86 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero I '89 3,0V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 8
Skąd: Mazańcowice
Wysłany: 17-09-2012, 12:40   

planuję zakupić / zrobić bagażnik dachowy coś w stylu
http://allegro.pl/bagazni...2628301346.html

1300zł za parę rurek nie dam...

szukam solidnych mocowań do rynienek, widziałem na allegro za 100zł kpl dwie belki + 4 łapki ale takie to liche typu plastikowe pokrętło, i cieniutkie aluminiowe belki ( maks. obciążenie 70kg..) Chciałbym zrobić coś na 6 łapkach tak aby nie było strachu.

Macie może namiary gdzie dobre tanie łapki kupić? Pierwszy pomysł to było polatać po złomach i poszukać dwóch bagażników ze starego dobrego malucha. Rurki się pospawa ( kumpel zrobi ładne za dobrą flaszkę - byle by nie czeską...) i będzie gitara.

Jakieś pomysły uwagi jak robić żeby nie spiep***ć?



sprawa druga spotkaliście się może z kimś kto sprzedaje kolce do opon?
_________________
03.08.2012 zakup pierwszego w życiu samochodu terenowego. Początki przygody z jazdą poza utartymi drogami.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.