Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
pilot na kierownice/multifunkcyjna kierownica do Galanta?
Autor Wiadomość
temen 
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 84
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-08-2011, 01:17   pilot na kierownice/multifunkcyjna kierownica do Galanta?

Witam,

Jak w temacie. Czy jest możliwa jakaś kierownica z przyciskami? Czy za dużo zachodu i lepiej pilot - a jesli pilot, to jaki? Na allegro widzę tylko do blaupunktów, jvc, sony.
A myśle nad radiem alpine lub kenwood (pewnie raczej kenwood, alpine trochę drogie)
 
 
lsp 
Forumowicz

Auto: GALANT 2,5L V6 Automat Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 70
Skąd: Koszalin
Wysłany: 15-08-2011, 10:49   

Więc sam sobie dałeś odpowiedź :) Kierownice ze sterowaniem nie wiem czy w ogóle były natomiast jak były to ze sterowaniem to ori radia. A pilot to jak wyżej, zalżey od tego jakie kupisz radio bo to też musi współpracować jedno z drugim. Nie zawsze pilot sony będzie pracował z radiem sony bo muszą być doi siebie dedykowane.
 
 
pompec 
Mitsumaniak
misiu-maniak


Auto: EA5W Avance'02 tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 698
Skąd: Warszawa [WF]
Wysłany: 24-01-2012, 17:58   

ja sobie zrobiłem takie rozwiązanie... prawie jak iDrive :P ... jest to niesamowicie wygodne (moim zdaniem wygodniejsze niż sterowanie z kierownicy) ręka na leniucha i można się bawić... generalnie jest przeznaczony na kolumnę kierownicy ale ja stwierdziłem, że tak jest wygodniej... to jest tzw. pilot-joystick Sony RM-X4S... podłącza się go do tylnej ścianki radia kablem z końcówką jack 3,5mm współpracuje z niektórymi radioodtwarzaczami Sony... ja akurat mam SONY DSX-S300BT

_________________
Najlepsze miejsce na namiot jest zawsze trochę dalej...
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 28-01-2012, 20:35   

Ja właśnie od roku kombinuje nad podobnym problemem. Aktualne rozwiązanie jakie chce zastosować u siebie to sterowanie przy pomocy manetki do tempomatu. O1 ma kierownicę taką samą jak Pajero które ma możliwość tempomatu. Właściwie to są pewne wersje O1 które mają tempomat. U mnie kierownica ma wszystkie wewnętrzne mocowania żeby zamontować manetkę, trzeba tylko zrobić dziurę w plastiku. Manetka tempomatu od Pajero na aledrogo kosztuje jakieś 40-50zł. Standardowa wersja tasiemki do airbag nie ma przygotowanych końcówek do połączenia tempomatu, ale sama tasiemka w sobie ma dodatkowe połączenia, brakuje tylko przewodów. Jak oglądałem powinno się dać przylutować je. Aktualnie pracuję nad dwoma problemami:
1. sterownik elektroniczny który przetłumaczy wartości rezystorów w manetce tempomatu na odpowiednie dla radia. Aktualnie pracuję nad drugą wersją układu, pierwsza miała problemy ze sterowaniem radiem.
2. nadruki na samej manetce od tempomatu są bardzo trwałe, nie udało mi się jeszcze znaleźć rozpuszczalnik który je usunie. Prawdopodobnie są zrobione farbą chemo- albo UV- utwardzalną więc trzeba będzie zrobić to mechanicznie.
 
 
zmc29 
Forumowicz

Auto: Carisma 2001r. 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 64
Skąd: zmc
Wysłany: 16-09-2012, 19:07   

Podoba mi się taka multi kiera z Pajero.

Jakby istniała możlowość "przeszczepu" do Cari
i jeszcze pod dowolne radio to silnie bym się nad takim nabytkiem zastanawiał.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 17-09-2012, 13:04   

zmc29 napisał/a:
Podoba mi się taka multi kiera z Pajero.
Jakby istniała możlowość "przeszczepu" do Cari
i jeszcze pod dowolne radio to silnie bym się nad takim nabytkiem zastanawiał.

Jakaś konkretna kierownica? Podrzuć jakąś fotkę, może będę mógł coś pomóc.

Ja ukończyłem u siebie to sterowanie radiem. Całkiem się sprawdza, chociaż mimo że dźwignia tempomatu jest fabryczna to czasem zahacza o kolano. Pomogło trochę odsunięcie fotela o "jeden ząbek". Dźwignia zamontowana pod kołem sprawdza się głównie tylko wtedy jak kierownica nie jest skręcona, w innym przypadku ciężko ją znaleźć, w przyszłych wersjach (np nowym samochodzie) bardziej bym starał się żeby była na sztywno zamocowana do kolumny kierownicy, wtedy nawet podczas wykręcania na parkingu można operować.

Problemem też okazało się usunięcie napisów, ja je spolerowałem prawie na błyszcząco, ale nadal zarys ikonek i literek się pojawia pod określonym kącie patrzenia.
 
 
zmc29 
Forumowicz

Auto: Carisma 2001r. 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 64
Skąd: zmc
Wysłany: 17-09-2012, 14:17   

elektryk napisał/a:
zmc29 napisał/a:
Podoba mi się taka multi kiera z Pajero.
Jakby istniała możlowość "przeszczepu" do Cari
i jeszcze pod dowolne radio to silnie bym się nad takim nabytkiem zastanawiał.

Jakaś konkretna kierownica? Podrzuć jakąś fotkę, może będę mógł coś pomóc.
.

Myślałem o czymś takim np:

 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 17-09-2012, 15:40   

zmc29 napisał/a:
Myślałem o czymś takim np:
[url=http://images48.foto...e5m.jpg]Obrazek[/URL]
Kierę można przełożyć, tylko poducha byłaby wyłączona, ewentualnie niepewna w przypadku zderzenia (nie wiem co gorsze). Samo sterowanie guzikami różnych funkcji to nie jest wielki probelm można dostosować.
 
 
zmc29 
Forumowicz

Auto: Carisma 2001r. 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 64
Skąd: zmc
Wysłany: 17-09-2012, 17:06   

elektryk napisał/a:

Kierę można przełożyć, tylko poducha byłaby wyłączona, ewentualnie niepewna w przypadku zderzenia (nie wiem co gorsze).

Czemu miałaby nie działać? Rozumiem że kiera z innego modelu ale zasada ta sama- może wtyczkę zmienić albo jakiś rezystor? Nie wiem, nie znam się.

Cytat:

Samo sterowanie guzikami różnych funkcji to nie jest wielki probelm można dostosować.

Znaczy, że te przyciski z prawej (które, nie są od radia) możnaby zaadoptować pod radio?
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 17-09-2012, 22:39   

zmc29 napisał/a:
elektryk napisał/a:

Kierę można przełożyć, tylko poducha byłaby wyłączona, ewentualnie niepewna w przypadku zderzenia (nie wiem co gorsze).
Czemu miałaby nie działać? Rozumiem że kiera z innego modelu ale zasada ta sama- może wtyczkę zmienić albo jakiś rezystor? Nie wiem, nie znam się.
Z elektrycznego punktu widzenia z dużym prawdopodobieństwem pewnie poduszka by się odpaliła, ale cały układ airbag to nie jest żarówka która się zapali albo nie. Istotne są chociaż rozmiary poduszki oraz czas nadmuchania i "opadania" poduszki.

zmc29 napisał/a:
Znaczy, że te przyciski z prawej (które, nie są od radia) możnaby zaadoptować pod radio?
Wszystkie przyciski w kierownicy można by podłączyć pod jakieś funkcje. To nie są jakieś kosmiczne protokoły, każdy przycisk odpowiada innej rezystancji, musi być odpowiedni konwerter który przetłumaczy wartość przypisaną do przycisku do kodu sterowania radiem (lub w najprostszym wypadku rezystancji odpowiadającej fabrycznemu joystickowi do sterowania). Do tego potrzebna jest tasiemka kierownicy do przesyłania dodatkowych sygnałów, a resztę kabelków można łatwo dorobić. Tak od ręki znalazłem taką firmę w sieci co oferuje takie usługi www.bartex-caraudio.pl/pr...roducts_id=5056
 
 
zmc29 
Forumowicz

Auto: Carisma 2001r. 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 64
Skąd: zmc
Wysłany: 19-09-2012, 15:15   

elektryk napisał/a:

Z elektrycznego punktu widzenia z dużym prawdopodobieństwem pewnie poduszka by się odpaliła, ale cały układ airbag to nie jest żarówka która się zapali albo nie. Istotne są chociaż rozmiary poduszki oraz czas nadmuchania i "opadania" poduszki.

To gdydy zamontować (jesli się da przykręcić) "multi kierę" w której byłaby poduszka, z Pajero do Cari to nie zadziała? Nie wiem jak działa poducha ale chyba "wybucha" na skutek sygnału elektrycznego, który dociera do kierownicy, tak?

elektryk napisał/a:

Tak od ręki znalazłem taką firmę w sieci co oferuje takie usługi www.bartex-caraudio.pl/pr...roducts_id=5056

No ale ceny za taki moduł to mają wyższe niż używana "multi kierownica" z Pajero by mnie wyniosła. Generalnie gdyby się taki "przeszczep" udał miałbym chyba jedyną Cari z multi kierą. Jednak koszt takiego bajeru wydaje mi się zbyt wysoki jak na auto klasy Carisma.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 19-09-2012, 15:57   

zmc29 napisał/a:
To gdydy zamontować (jesli się da przykręcić) "multi kierę" w której byłaby poduszka, z Pajero do Cari to nie zadziała? Nie wiem jak działa poducha ale chyba "wybucha" na skutek sygnału elektrycznego, który dociera do kierownicy, tak?
Przeczytaj dokładnie co napisałem, poduszka pewnie się odpali, ale dla bezpieczeństwa człowieka istotne są takie parametry jak czas otwarcia, rozmiar poduszki, czas opróżnienia, które mogą być różne dla różnych samochodów. Jaki wpływ zadziałanie innej poduszki na kierowce to nikt nie da gwarancji.

zmc29 napisał/a:
No ale ceny za taki moduł to mają wyższe niż używana "multi kierownica" z Pajero by mnie wyniosła. Generalnie gdyby się taki "przeszczep" udał miałbym chyba jedyną Cari z multi kierą. Jednak koszt takiego bajeru wydaje mi się zbyt wysoki jak na auto klasy Carisma.
Sama "multi kierownica" od Pajero też może nie komunikować się bezpośrednio z radiem w Pajero tylko wymagać jakiś dodatkowych modułów, nie wiem jak są te przełączniki zaprojektowane, ale mogą istnieć takie modele radii gdzie wystarczy przelutować rezystory w kierownicy na inne wartości i wtedy cena materiałów może być poniżej 1 złotówki.
 
 
zmc29 
Forumowicz

Auto: Carisma 2001r. 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 64
Skąd: zmc
Wysłany: 20-09-2012, 15:15   

elektryk napisał/a:
Sama "multi kierownica" od Pajero też może nie komunikować się bezpośrednio z radiem w Pajero tylko wymagać jakiś dodatkowych modułów, nie wiem jak są te przełączniki zaprojektowane, ale mogą istnieć takie modele radii gdzie wystarczy przelutować rezystory w kierownicy na inne wartości i wtedy cena materiałów może być poniżej 1 złotówki.

Na stronie, którą podałeś jest info że dostępne mają moduły do Clarionów ale tylko z wyjściem typu mini-jack na tylnej ściance radia. Posiadam takie własnie radio ale otrzymałem odp. że nie wykonają takiej usługi. Może chodzi o te kierę z innego auta, tak jak pisałeś, że może nie zadziałać poducha. Tak więc pomysł można odstawić :(
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 20-09-2012, 15:50   

zmc29 napisał/a:
Na stronie, którą podałeś jest info że dostępne mają moduły do Clarionów ale tylko z wyjściem typu mini-jack na tylnej ściance radia. Posiadam takie własnie radio ale otrzymałem odp. że nie wykonają takiej usługi. Może chodzi o te kierę z innego auta, tak jak pisałeś, że może nie zadziałać poducha. Tak więc pomysł można odstawić :(
Ja nie jestem związany z tamtą firmą, po prostu pierwsza wyskoczyła w google są też inne firmy np takie http://www.kawu.pl/oferta.php?idk=1288 Problem z poduszką to tylko i wyłącznie Twoja sprawa, chcesz zaryzykować to możesz się bawić. Jeśli sam sobie zamontujesz kierownicę i podłączysz airbag na własną odpowiedzialność, to powinno coś się dopasować. Ja u siebie wolałem nie ryzykować i zamontowałem dźwignię od tempomatu. Cari chyba też produkowali w wersji z tempomatem. Jest też możliwość wykorzystania pilota do radia na podczerwień, przez podpięcie przycisków na kierownicy do przycisków pilota, kwestia jak są zrobione przyciski na kierownicy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.