| 
		Problem z carismą 1,8 GDI | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 kojot_zabijak  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: carisma 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 30 Sie 2012 Posty: 4 Skąd: plock 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-08-2012, 10:53   Problem z carismą 1,8 GDI
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam, mam problem z carismą , prawdopodobnie zbrakło mi paliwa, dolałem 10l i auto zapala, na wolnych chodzi równo i ładnie, lecz wchodzi tylko do 3-3,5tyś obr i  po puszczeniu gazu gaśnie. Odczytałem błędy błyskami i wychodzi błąd 31 i 42. 31 to czujnik spalania stukowego, ale co to 42? nigdzie nie mogę znalezc. Proszę o pomoc. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mateusz8230  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-08-2012, 12:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | 42-zawór elektromagnetyczny recylkulacji spalin EGR  ,ale to chyba od diesla... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bizi78  		  
		 
         Mitsumaniak Reklamożerca.
  
  
                  Auto: MSS 1.3 family 01r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 824 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21076 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-08-2012, 12:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | 42 - to może być pompa paliwa lub jej obwód | 
             
						
				_________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę     .
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kojot_zabijak  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: carisma 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 30 Sie 2012 Posty: 4 Skąd: plock 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-08-2012, 15:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Po resecie akumulatora odczytałem ponownie błędy, występuje błąd 41 - wtryskiwacze
 
przejechałem się autem, podczas jazdy idzie je wkręcić powyżej 3tys ale jeśli go wkręce ok 6tys i zmienie bieg jest wtedy buu po nacisnieciu gazu, dopiero po upuszczeniu gazu i zwolnieniu troche idze znowu.
 
Proszę o pomoc. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 plecho1  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: NX300h 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bismarck  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: SdKfz 181 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-08-2012, 09:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               na wolnych obrotach OK
 
ale gdy dodasz gazu zaczyna sie dlawic i swiruje?
 
 
jezeli tak to obstawiam przepływomierz komp  otrzymuje błedne dane i zle  ustala mieszanke  tak bylo w u kolegi | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 wojtimil  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: carisma 1.6 + LPI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 26 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-08-2012, 10:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pompa paliwa może nie domagać. Nie bylo problemu z odpaleniem po tym jak zabrakło paliwa? Nie bylo wlane wcześniej do baku jakis lipne paliwo? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kojot_zabijak  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: carisma 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 30 Sie 2012 Posty: 4 Skąd: plock 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-09-2012, 23:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wcześniej jak i później wlewana była bena 95 z shella.
 
Mam stuki w silniku, wymieniłem dwa samoregulatory, lecz dalej stuka,panewki były sprawdzane, problem z obrotami zrobił się po pok 30min pracy samochodu, było mało paliwa, nagle samochód nie chciał wejść na obroty, i zgasł. Pojechałem kupiłem 10l świeżej benzynki wlałem zapalił od strzała, lecz te odcięcie przy 3000 zostało mu już.
 
Samochodem nie da się poruszać, jak się ruszy trzeba powolutku gaz bo da się więcej wtedy szarpie przerywa już od ok 1500 obr, sprawdzę ciśnienie paliwa jakie daje pompka w zbiorniku.
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kimo  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Carisma 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 133 Skąd: Kołobrzeg 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-09-2012, 00:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No to grubo ciężki temat, może jakaś sadza dostała się ze zbiornika na pustym baku     | 
             
						
				_________________ "Tabliczka wjazdowa Kołobrzeg wita z każdej strony libacja znakomita" | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 przemekx303  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Carisma GDI 98r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 13 razy Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-09-2012, 10:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak zaszkodziła sadza to proponuje wezwać kominiarza    
 
A tak na powaznie to zacznij od filtrów paliwa i najlepiej evoscana | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kojot_zabijak  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: carisma 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 30 Sie 2012 Posty: 4 Skąd: plock 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-09-2012, 20:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Auto naprawione, zaczęło się od tego, że w autku pukało coś w silniku. Oglądając filmiki na necie mój stukał tak samo, pisało że to popychacze, rozebrałem wymieniłem 2 podejżane popychacze, lecz stuki nie ustąpiły, i wtedy się zrobił ten problem z obrotami.
 
Postanowiłem jeszcze raz rozebrać silnik, tym razem zdjąłem głowicę i wyjąłem tłoki, i tu znalazłem przyczynę, luz między sworzniem tłoka a tłokiem, kupiłem używane tłoki, wymieniłem jeden, poskładałem silnik stuk ustąpił i teraz silnik pracuję pięknie cichutko i co najważniejsze problem z wchodzeniem  z obrotami ustąpił sam, nie mam pojęcia co to mogło być.
 
Dziękuję za podpowiedzi, wszyscy dostajecie pomógł
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |