Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1.8 GLX nie odpala na benzynie
Autor Wiadomość
Pumexq 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20-09-2012, 10:12   1.8 GLX nie odpala na benzynie

Witam od jakiegoś czasu raz odpala, a raz nie odpala mi auto na benzynie, po zwarciu wtyczki diagnostycznej w komorze silnika pompa nie reaguje, sprawdzałem czy dochodzi prąd do pompy i niestety nie, czym moze być to spowodowane ? czy może być to przekaźnik pompy paliwa (jak tak to jak sie do niego dostać najłatwiej) czy może być to jakaś inna przyczyna.

Nie świeci sie check engine.

Dodam iż jak autko odpala to oczywiście po zwarciu wtyczki pompa reaguje oraz że auto jest wyposażone w LPG(na lpg odpali i jeździ bez problemu)

Proszę o jakieś rady
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 20-09-2012, 10:17   

Sprawdzałeś bezpieczniki?
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 20-09-2012, 10:45   

nie wiem jak jest w cari ale w corsie mamy jak tak było to namieszało się coś przy stacyjce. Facet wymienił jakąś płytkę chyba za 100 zł i zadziałało. Twierdził, że jakieś styki się popaliły.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 20-09-2012, 10:53   

remi, być może chodziło o tą kostkę od zapłonu przy stacyjce. Ja ostatnio wymieniałem w passacie takie coś i kosztowało to 35 pln. Ale w przypadku Pumexq, może być po prostu spalony bezpiecznik i nie będzie miał zasilania na pompkę paliwa. Taki sam przypadek miał szwagier w toledo I. Wymienił bezpiecznik i po bólu.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-09-2012, 20:20   

Jaro1974 napisał/a:
w przypadku Pumexq, może być po prostu spalony bezpiecznik i nie będzie miał zasilania na pompkę paliwa
Ale jemu raz odpala, a raz nie, więc to nie bezpiecznik.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-09-2012, 21:42   

Przekaźnik B-97 pod konsolą środkową

Trzeba sprawdzić czy dochodzi do niego napięcie i sterowanie z komputera silnika oraz czy jest przejście od tego przekaźnika do pompy i czy pompa ma masę.
 
 
Pumexq 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 21-09-2012, 01:24   

Ten właśnie przekaźnik "pstryka" raz jak próbuje odpalić i drugi raz "pstryknie" jak przestaje kręcić rozrusznik (tak jak by go rozłączało),

bezpieczniki oczywiście sprawdzałem w pierwszej kolejności.

co do przekaźnika, muszę ściągać całą konsole środkową zęby sie do niego dostać czy jest jakieś łatwiejsze dojście ?? bo słyszałem że przekaźnik może "klikać" a nie koniecznie może być sprawny wiec bym sie za niego zabrał.

jeszcze mam pytanie czy immo może też namieszać czy w tym przypadku na gazie też bym nie odpalił ??

Z góry dziękuje za zainteresowanie się tematem
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-09-2012, 06:16   

Jeśli ten przekaźnik zawsze pyka, to immobiliser działa poprawnie. W tych autach pompa załączana jest dopiero wtedy, kiedy silnik się obraca, więc stąd to pyknięcie kiedy zaczynasz i przestajesz kręcić rozrusznikiem.
Bez rozebrania konsoli się nie obejdzie. Więc jak to rozbierzesz, to sprawdź, tak jak napisałeś, czy przekaźnik jest sprawny a dokładniej czy w momencie zwarcia styków styki mają przejście i czy jest przejście do pompy i czy pompa ma masę. Bo według tego co opisałeś, do przekaźnika na pewno dochodzi napięcie i sterowanie masą z komputera.
 
 
Pumexq 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 21-09-2012, 11:23   

niestety ale za sprawdzenie tego wszystkiego będę mógł się zabrać dopiero po weekendzie braka czasu oraz miejsca, oczywiście zaraz po zdiagnozowaniu czegokolwiek będę pisać co znalazłem :) pozdrawiam
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-09-2012, 12:03   

To chociaż sprawdź czy do pompy dochodzi plus i minus, będziesz przynajmniej coś wiedział. Jeśli plus jest ok, to nie będziesz musiał zdejmować konsoli środkowej. Wystarczy dostać się do kostki podłączonej do pompy pod tylną kanapą.
 
 
Pumexq 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 09-10-2012, 22:17   

Tak jak kolega pisał sprawdziłem "+" i "-" i okazało sie ze nie dochodzi "+" do pompy paliwa, bo długich bojach okazało się iż mam koło lewej nogi wstawiony przekaźnik sterowany "-" przez autoalarm, który ma za zadanie odcinanie pompy paliwa w razie kradzieży auta i właśnie ten "-" był nadcięty i zwierał się do masy samochodu a co za tym odpowiednio idzie rozłączał mi "+" który idzie do pompy.

Post po tak długim czasie bo po pierwsze nie miałem gdzie się za to zabrać a po drugie padł mi rozrusznik w Cari :/

Wszystkim dziękuje za podpowiedzi i za zainteresowanie się tematem

P.S Plecho1 zamiast 2 przekaźników za konsolą środkową mam 1 przekaźnik na 8 pinów oraz taka sama wtyczkę do niego
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.