PEA Podciśnienia |
Autor |
Wiadomość |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 04-09-2012, 22:40
|
|
|
Tutaj taki mały poradnik
http://www.ngksparkplugs....aqs/faqread.asp |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 04-09-2012, 22:49
|
|
|
Tutaj coś po Polsku
http://www.motocykl-onlin...wiece_zaplonowe |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
yasiu87
Forumowicz
Auto: ToyoRenoFiat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 53 Skąd: B-tów
|
Wysłany: 23-09-2012, 12:49
|
|
|
Jak zwykle po iście urzędowym czasie są "wiadomości" odnośnie pomiaru ciśnienia:
sprawdzone zostały pierwsze 3 cylindry:
7 bar, 8 bar, 8,5 bar
niestety zmierzone ciśnieniomierzem dociskanym nie wkręcanym i nie było możliwości żeby sprawdzić tym urządzeniem ciśnienia z tylnich cylindrów. Poza tym pomiar wydaje mi się dziwny gdyż na zlocie Łukasz sprawdzał mi ciśnienie na jednym cylindrze (ale na pewno lepszym ciśnieniomierzem) i było 13 bar...
silnik ciągle chodzi niezbyt równo ale za to spalanie trochę zmalało - 18-19l gazu w cyklu obojętnie jakim (nawet jak mega delikatnie jeżdżę). Pojawił się dodatkowy problem - odpalanie, po dłuższym postoju pali z pierwszego strzała... lecz jak się przejadę kawałek, zgaszę i znowu odpalę to muszę kręcić parę sekund...
jakieś pomysły? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 23-09-2012, 14:14
|
|
|
Przydałoby się bardziej pewny miernik bo te wyniki są nieco zastraszające (norma przewiduje minimum 10 barów). A czy sprawdzałeś to w odpowiedni sposób? Trzeba zakręcić silnikiem chwilkę (ok 15-20 sekund) - do momentu kiedy ciśnienie przestanie wzrastać.
Jeśli to nie pomoże to zapytaj lub kup miernik - mój miernik kosztował na alledrogo ok. 50 zł więc może warto zaintestować?
Co do problemów z odpalaniem sprawdź czy nie puszcza Ci gazu jak zgasisz silnik - być może elektrozawór od gazu (ten z przodu na reduktorze lub przed reduktorem) się nie domyka i dlatego gaz z rurki odparowuje i leci do kolektora dlatego są problemy z odpalaniem. Odpala dopiero kiedy silnik się trochę przewentyluje. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 23-09-2012, 16:32
|
|
|
Jakiś czas temu kolega Fargariel miał też taki problem że auto ciężko odpalało jak silnik był nagrzany. Tam pomogła wymiana ECU . |
|
|
|
 |
yasiu87
Forumowicz
Auto: ToyoRenoFiat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 53 Skąd: B-tów
|
Wysłany: 23-09-2012, 22:11
|
|
|
mam drugi ecu - znajomy elektronik ma mi naprawić (nie odpalał na nim) - to sprawdzę
zawór od gazu sprawdzę na pewno bo instalacja swoje już przeżyła.
[ Dodano: 28-09-2012, 20:36 ]
sprawdzony drugi ecu - niestety bez zmian
byłem u gazownika żeby sprawdzić instalacje gazową, wnioski:
wymieniony filterek gazu (był w stanie opłakanym)
gazownik stwierdził że objaw silnika jest mu znany i podpowiada że winny może być m.in emulator gazu - w przyszłym tygodniu będzie mógł mi to zobaczyć a póki co może uda mi się to zrobić samemu.
na analizatorze spalin wszystko wygląda ok a po wymianie filtra nie czuję róźnicy (co akurat jest dziwne po jego wyglądzie) |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 26-10-2012, 22:40
|
|
|
UP
sprawdziłeś kompresję na pozostałych cylindrach? |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
yasiu87
Forumowicz
Auto: ToyoRenoFiat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 53 Skąd: B-tów
|
Wysłany: 09-11-2012, 18:38
|
|
|
hej!
znowu trochę mnie nie było... sigma jest od środy u znajomego mechanika który podjął się sprawdzenia tego dla mnie tak więc na dniach liczę na jakieś wieści.
[ Dodano: 14-12-2012, 12:34 ]
Panowie i Panie sigma prawie jeździ
Wymieniony został emulator od gazu (podawał na raz i benzynę i gaz) i dawka paliwa ze zbyt bogatej zmieniła się na zbyt ubogą - mechanicy odpieli przepływomierz i nagle wszystko magicznie zaczęło działać! co oczywiście mnie zdziwiło więc zajrzałem w przepływomierz i ujrzałem powyginane kratki...
tu więc nasuwa się pytanie:
Kto ma sprawny na 100% przepływomierz i odsprzeda w dobrej cenie?
p.s. żeby nie było mi zbyt wesoło pękła mi sprężyna w przednim amorku... |
|
|
|
 |
|