Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Colt CJ0 - Granatowy Forfiter
Autor Wiadomość
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 18-09-2012, 09:23   

u siebie mam Tokico, przelatane ponad 2 lata i nadal się trzymają
też kupiłem ze względu na słabe oceny KYB
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 20-09-2012, 18:24   

Tovija napisał/a:
gazowo olejowe w momencie powstania nieszczelnosci po prostu od razu sie degradują

Podobnie jak olejowe. Nieszczelność amortyzatora równoznaczna jest z koniecznością jego wymiany.
Tovija napisał/a:
więc owszem, komfort na olejówach mniejszy

Akurat odwrotnie.
Amortyzator olejowy jest miększy, a co za tym idzie bardziej komfortowy.
Tovija napisał/a:
mystek poslal mi progresywne lesjoforsy z amortyzatorami w pakiecie - tylny sie tez ostro pocił a mimo z tego co mi mystek opowiadal na testach wychodzily rowniutko i z duzym zapasem amortyzacji

Wniosek, że obydwa były wywalone, a badanie przeprowadzane „na odwal się”.
Czym się skończyła jazda z nimi wiemy doskonale obydwaj, więc ten argument jest mocno nietrafiony.
Co do badań… Różne stacje – różne maszyny – różni ludzie.
Ja zwracam uwagę na wykres pracy amortyzatora.
Siła tłumienia ma dla mnie znaczenie drugorzędne.

Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem, ale biorąc pod uwagę, że prędzej zmienisz samochód niż kolejny raz amortyzatory to wiedz, że popełniłeś błąd i może kolejna osoba, która trafi na ten temat go nie popełni.

Główna różnica pomiędzy amortyzatorem "olejowym" a "gazowym" to „szybkość”jego działania.
Tam gdzie olejowy jest na początku pracy, gazowy już dawno skończył.
Przeanalizuj swoje kroki..
Zmniejszyłeś profil opony (tak na marginesie opona wbrew pozorom to znaczny udział w poruszanych przez Ciebie „procentach” ze ścieżki diagnostycznej).
Już ta zmiana spowodowała inną „szybszą” pracę zawieszenia.
Dołożyłeś do tego sprężyny obniżające co spowodowało kolejną (dużo większą) zmianę w pracy (skoku i szybkości) amortyzatora.
Gdy przyszła pora na amortyzatory to jedynym prawidłowym posunięciem było założenie amortyzatorów gazowych.
To są fakty.
Na olejówkach średnicę felgi i obniżenie masz niestety tylko dla lansu.
Co gorsze w sytuacjach przekraczających margines bezpieczeństwa auto może być zaskakująco nieprzewidywalne.
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 22-09-2012, 16:11   


Garazyk już przygotowany ;)
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 23-09-2012, 00:49   

Tovija napisał/a:
Garazyk już przygotowany ;)

Wypas :D :D :D
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
FTOrek 
Forumowicz

Auto: COLT CJ5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 668
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 23-09-2012, 08:23   

Krzesło w garażu nie będzie Ci potrzebne.Jeśli już to rozkładane.Super schronienie dla Colta na zimę.
_________________
161261
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 24-09-2012, 21:26   

No no... ruda nieźle sobie poszalała w pasie przednim ;) Szczerze mówiąc nie sądziłem, że będzie taka bieda po zdjęciu zderzaka :lol: Jednak to prawda... spód auta zabezpieczyłem w odpowiednim momencie i do dzisiaj konserwa na 90% powierzchni trzyma się jak żydowska wiara i nic siem nie dzieje. Pas przedni niestety nie został zakonserwowany i oto się stało co się stało ;) Dodam tylko, że profile pasa przedniego od środka też są zżerane przez rudą więc nie wiem czy ta moja zewnatrzna jego konserwacja ma wogle sens a zdejmowac chlodnicy i innych elementow to mi sie za bardzo nie widzi :E
Pics or didn't happen







sposób umiejscowienia kobyłek

lewarek jako 3 kobyłka pod belką silnika


sposób umiejscowienia kobyłek ponownie


po wstępnym czyszczeniu z płachty rudej


 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-09-2012, 07:53   

Nie widziałeś zgnitej belki pod chłodnicą w Colcie :wink:
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 25-09-2012, 09:25   

Tov podjedz od razu szlifierka a potem miniszlifierka najlepiej. To jest gruba blacha wiec powinienes doczyscic do zera.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 25-09-2012, 09:32   

Planuje natarcie rudej 2oma wartwami cortaninu f, potem podkład antykorozyjny i 2 warstwy bit gumy ;) Nie wiem czy czyszczenie do zera ma tu sens (profile gnija tez od srodka) a ruda tak czy siak wyjdzie ;) Wole to jednak potraktowac inhibitorem porządnie...
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 25-09-2012, 11:52   

Tovija napisał/a:
Nie wiem czy czyszczenie do zera ma tu sens (profile gnija tez od srodka) a ruda tak czy siak wyjdzie Wole to jednak potraktowac inhibitorem porządnie...

ruda wyjdzie jak zamiast porzadnie wyczyscic bedziesz sie bawiłw jakies pseudoodrdzewiacze... Sens zawsze jest jesli chcesz pojezdzic dłuzej tym autem. Bo jak wróg atakuje z dwóch stron to predzej skapitulujesz :P
Do profili natomiast konserwe woskowa albo np olej silnikowy.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 25-09-2012, 13:38   

Oleju mam od groma - strzykawą go tam wpsikać chyba najlepiej co nie ?
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 25-09-2012, 16:10   

Tovija, no najlepiej konpresorem, sa tez w sprayu konserwacje do profili.
Zielu na priva mnie uswiadomil ze olej do profili nie wolno bo rozpusci podkład w profilu...
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 19-11-2012, 19:28   

Tak. Jako, że w Październiku operacja wyrostka pokrzyżowała mi dalsze działania nad autkiem zakańczam tradycyjnie kolejny sezon kolejnym filmikiem. Zapraszam ;)

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/dTKQf9vA3LQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Ostatnio zmieniony przez mkm 15-12-2012, 12:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 23-11-2012, 04:29   

Według filmiku sezon dla Colta był udany.


Na marginesie - sprawdź co masz w garażu wrażliwego na temperatury, bo przymrozki sie zaczynają :wink:
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 11-12-2012, 20:18   

Predator na nowym zimowym setupie.

p.s. przy okazji mam pytanie
Mam w garażu 2 baniaczki z wymian olejów po około półtora litra oleju w każdym - jeden z grudnia 2010 a drugi z 2011 roku firmy Valvoline. Mogę jeszcze wykorzystać te oleje czy czy po tym roku, dwóch latach leżakowania oleje owe straciły swoje właściwości i lepiej ich nie mieszać i wlewać ? Przyznam szczerze, że szkoda by mi było je wyrzucić niepotrzebnie stąd te pytanie. Jeżeli już się nie nadają to trudno zutyilzuje się ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.