[MSS 1.6] paliwożerny samochód ! jak u Was ze spalaniem i .. |
Autor |
Wiadomość |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 08-10-2012, 09:50
|
|
|
U mnie wysokie spalanie "miasto 10L" "trasa 7.5L" spowodowane było brudną przepustnicą a także uszkodzoną przednią sondą lambda przy błędzie P0125 (błąd który nie wskazuje na sondę wg kodów OBD) Obecnie spalanie wynosi w trasie 5.5 miasto 7L. Uszkodzona sonda objawia się tym że auto także szarpie przy ruszaniu. Dziwne ze komputer pokazywał iz praca sondy jest prawidłowa. Może jej podgrzewanie siadło skoro była cała okopcona |
Ostatnio zmieniony przez cakp 08-10-2012, 22:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 08-10-2012, 17:11
|
|
|
cakp napisał/a: | U mnie wysokie spalanie "miasto 10L" "trasa 7.5L" spowodowane było brudną przepustnicą a także uszkodzoną przednią sondą lambda przy błędzie P0125 (błąd który nie wskazuje na sondę wg kodów OBD) Obecnie spalanie wynosi w trasie 5.5 miasto 7L. |
Czyli jednak sonda...
Ja mam obecnie w mieście blisko 8litrów a w trasie koło 6-6,5, może warto przeczyścić przepustnicę. Ile kosztuje czyszczenie przepustnicy? No chyba, że to w miarę łatwa czynność i można to samemu wykonać... |
_________________ Si vis pacem, para bellum. |
|
|
|
 |
SiMa
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 368 Skąd: Opole; Kępno
|
Wysłany: 08-10-2012, 18:06
|
|
|
RaVciO napisał/a: | Ja mam obecnie w mieście blisko 8litrów a w trasie koło 6-6,5 |
U mnie tak samo, teraz po mieście jeżdżę i mam 7,8 l.
Kolega cakp, opisał gdzieś ręczne czyszczenie....
Ja w najbliższej wolnej chwili zabiorę się za to, bo zdaje się, że u mnie od nowości nie była czyszczona |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 08-10-2012, 18:50
|
|
|
SiMa napisał/a: | RaVciO napisał/a: | Ja mam obecnie w mieście blisko 8litrów a w trasie koło 6-6,5 |
U mnie tak samo, teraz po mieście jeżdżę i mam 7,8 l.
Kolega cakp, opisał gdzieś ręczne czyszczenie....
Ja w najbliższej wolnej chwili zabiorę się za to, bo zdaje się, że u mnie od nowości nie była czyszczona |
U mnie na pewno też od kiedy auto opuściło fabrykę nie była czyszczona... |
_________________ Si vis pacem, para bellum. |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 08-10-2012, 22:06
|
|
|
@up
Nie gdzieś tylko tu
http://forum.mitsumaniaki...ht=przepustnica
Po tym jak zapłaciłem za czyszczenie 100zł w AutoTW postanowiłem sam poszukać jak to się robi:)
znalazłem w sieci pismem obrazkowym do ropniaka
a do benzyny już raczej tylko opisówka, chyba gdzieś ze strony autocentrum
(jak będę sam czyścił w benzynie to dorzucę zdjęcia) chyba że ktoś znajdzie na sieci
Ps miasto to tak około 7L do 8L, bez korków większych raczej światła, małe spiętrzenie pojazdów itp, komputer pokazywał 7,2. Ale to jesień, poczekamy do zimy ja strzelam że srednio wyjdzie 8L. Tak jak RaVciO pisał przy walniętej sondzie 3-4 litry większe spalanie w mieście.
Ps. Czy ktos moze mi pomóc w watku ze schowkiem? chciałbym doposażyć swoje SS w podświetlany schowek. Niestety w google obrazy nie znalazłem fotek. Może ktoś wie jaki tam jest typ oprawki i zarówki i włącznika? |
|
|
|
 |
SiMa
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 368 Skąd: Opole; Kępno
|
Wysłany: 08-10-2012, 22:16
|
|
|
cakp napisał/a: | Nie gdzieś tylko tu |
Ostatnio czytałem, ale nie pamiętałem, gdzie i trochę czasu na szukanie miałem , ale wiedziałem, że się odezwiesz .
U mnie sonda wymieniana coś koło 3 lat temu (do tej pory spokój), więc została przepustnica.
Jak to zrobię, to pewnie też jakieś zdjęcia zamieszczę, ale to muszę wolną chwilę znaleźć |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 09-10-2012, 21:15
|
|
|
SiMa napisał/a: | cakp napisał/a: | Nie gdzieś tylko tu |
Ostatnio czytałem, ale nie pamiętałem, gdzie i trochę czasu na szukanie miałem , ale wiedziałem, że się odezwiesz .
U mnie sonda wymieniana coś koło 3 lat temu (do tej pory spokój), więc została przepustnica.
Jak to zrobię, to pewnie też jakieś zdjęcia zamieszczę, ale to muszę wolną chwilę znaleźć |
Jak już przeprowadzisz tą operację z fotkami, to najlepiej załóż świeży temat, będzie łatwiej znaleźć |
_________________ Si vis pacem, para bellum. |
|
|
|
 |
SiMa
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 368 Skąd: Opole; Kępno
|
Wysłany: 09-10-2012, 21:34
|
|
|
Wyczyściłem dzisiaj, ale kurna, jak zwykle napotkałem problem , jutro okaże się, czy udało mi się go rozwiązać.
Zdjęcia porobiłem i jak wszystko będzie ok, to opiszę wszystko
[ Dodano: 10-10-2012, 22:04 ]
Problem zażegnany.
Polegał on na tym, że przy czyszczeniu przepustnicy nie wyłączyłem aku, bo myślałem, że niekonieczne (zignorowałem podstawową zasadę, że cokolwiek majstrujesz przy silniku, odłączaj aku).
Po czyszczeniu, odpaliłem auto i obroty wskoczyły od razu na 2000, potem spadły do 1600 i nic cholery mniej.
Przejechałem się po mieście i dalej nic....jedyne co mi do głowy przyszło, to zresetować ECU.
Normalnie uczyłem auto obrotów w trasie, ale teraz zastosowałem się do opisu przy czyszczeniu przepustnicy, czyli odpalić, włączyć wszystkie odbiorniki prądu, poczekać ze 3 minuty, wyłączyć i jeszcze raz odpalić.
No i pomogło .
P.S. Zdjęcia wrzucę, w wolnej chwili. |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
emjot
Mitsumaniak

Auto: Space Star '02 Family 1.6 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 09-07-2013, 01:23
|
|
|
Ekhm... wiem, że archeologia, ale jest szansa na doczekanie się zdjęć? |
_________________
 |
|
|
|
 |
SiMa
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 368 Skąd: Opole; Kępno
|
Wysłany: 09-07-2013, 13:01
|
|
|
Po pierwsze odłączamy aku i oklejamy taśmą ochronną miejsce nad przepustnicą, coby sobie lakieru nie zniszczyć
1. Odłączamy przewód gumowy między filtrem a przepustnicą (wystarczy poluzować metalowe opaski)
|
2. Gdy mamy już dostęp do przepustnicy bierzemy szmatkę (nie zostawiającą włosków), środek do czyszczenia przepustnic lub gaźników i "jedziemy z koksem"
|
3. Można sobie wspomóc otwierając maksymalnie przepustnicę przy pomocy szczotki
4. Efekt po czyszczeniu
Potem wszystko skręcamy wszystko do kupy i podłączamy aku.
Takie czyszczenie nie jest zbyt dokładne i najlepiej jak zdejmie się przepustnicę i wyczyści ją porządnie |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
honor
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 122 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-08-2013, 21:23
|
|
|
Dzięki za opis i zdjęcia. Mój przy zakorkowanym mieście spala realnie 9,1-9,7. Klima ok. 50% czasu włączona. Wg. komputera 8,9-9,3. Poza miastem wg. kompa zszedłem do 5,4-5,6 na odcinku ok. 400km, prędkości od 80 do 120 na ekspresówce. |
|
|
|
 |
emjot
Mitsumaniak

Auto: Space Star '02 Family 1.6 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 12-09-2013, 12:13
|
|
|
A ile miałeś wcześniej? Ile realnie dało czyszczenie przepustnicy? |
_________________
 |
|
|
|
 |
honor
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 122 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12-09-2013, 18:25
|
|
|
Nie czyściłem przepustnicy bo jak zajrzałem to stwierdziłem, że nie ma po co. |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 07-04-2015, 23:13
|
|
|
Koledzy wzrosło mi spalanie w mieście. Jak komputer pokazywał ok 7,5L w mieście tak teraz pokazuje 10L, nie mamy zimy.
Podpinałem pod komputer =0 błędów.
Praca silnika jest równomierna, brak falowania.
Świece wymieniane 5tys km temu na DENSO.
Wszystkie filtry wraz z olejem co 10tys km regularnie wymieniam.
Ciśnienie w oponach prawidłowe.
Ręczny nie trzyma, koła nie są gorące po zatrzymaniu auta.
Nie czuje by mu spadła moc
Brak mi pomysłów co może być przyczyną strzelając w ciemno. A może przepustnica do czyszczenia? ale przeciez nie faluja obroty. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-04-2015, 23:25
|
|
|
A może jakaś nieszczelność w dolocie po między filtrem a przepustnicą? Gazu raczej nie masz?
Jak masz jakiś interfejs diagnostyczny np. Elm 327, to sprawdź jak zachowuje się sonda lambda, czy oscyluje w granicach od 0 do 1V czy może ciągle pokazuje wartości bliżej 0 niż 1. |
|
|
|
 |
|