Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
V6 3000 - ciekawostka-zagwostka :)
Autor Wiadomość
pbkbisk 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 1997 V6 3.0i Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Bialystok/Islandia HFJ
Wysłany: 11-10-2012, 22:59   V6 3000 - ciekawostka-zagwostka :)

Otorz w moim misiu ostatnio zaszly powazne zmiany. Przedstawie sytuacje.

Na codzien praca dom praca dom sklep dom itd... az do znudzenia. Mnostwo krotkich tras w polowie na zimnym silniku - spalanie 18-19 l/100km.
W zeszlym tygodniu bylem zmuszony wyjechac w delegacje wlasnym autkiem. Teren gorzysty (islandia - fiordy zachodnie), trudny w polowie bez asfaltu. Wysokie wzniesienia na 600m i zjazdy pod sam ocean - jednym slowem chleb codzienny :P
380 km do celu. W jedna strone spokojna jazda 80-90km/h na cruize control. Tankowanie - 57litrow. W druga strone 120 - 150 km/h, gaz do dechy pod gorke. Pomyslalem wkoncu firma placi za paliwo to sobie poszaleje :) Tankowanie po powrocie - 57 litrow !!!! Szok i zdumienie. Jak to mozliwe?? Na moim automaciku 4 biegowym obroty dochodzily czasem do 6 tys obrotow i zadnej roznicy w spalaniu??? Ale to nie wszystko. Od nastepnego dnia szara codziennosc. Praca dom , krotkie trasy. Tak samo jak przed wycieczka. I uwaga - Spalanie - 15-16 l/100km.

To jest wlasnie ta zagwostka. Co sie stalo ze sie odetkalo? hehe Dlaczego spalanie wczesniej bylo o 3-4 litry wyzsze?

Dodam ze paliwo z esso 95 oktanow w obie strony.
_________________
Moja milosc :)
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 12-10-2012, 10:05   

Jeśli dobrze zrozumiałem :oops: to Misiek ma automatyczną skrzynie biegów ?? Nie wiem jak jest w benzynowych ale jest taki przełącznik A/T który albo blokuje skrzynię np na zjazdach albo dostosowuje do jazdy po serpentynach pod górkę. Kiedyś nieopatrznie włączyłem przycisk na blokadę silnik na wysokich obrotach a ledwo 60km/h ->> może to taka przyczyna ?? Są to tylko moje przypuszczenia, ale sprawdź czy aby u Ciebie nie ma takiego przełącznika. U mnie jest na obudowie tunela obok popielniczki między siedzeniami od strony kierowcy czyli bliżej prawej nogi kierowcy.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 372
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 12-10-2012, 22:21   

jawaldek napisał/a:
Jeśli dobrze zrozumiałem :oops: to Misiek ma automatyczną skrzynie biegów ?? Nie wiem jak jest w benzynowych ale jest taki przełącznik A/T który albo blokuje skrzynię np na zjazdach albo dostosowuje do jazdy po serpentynach pod górkę. Kiedyś nieopatrznie włączyłem przycisk na blokadę silnik na wysokich obrotach a ledwo 60km/h ->> może to taka przyczyna ?? Są to tylko moje przypuszczenia, ale sprawdź czy aby u Ciebie nie ma takiego przełącznika. U mnie jest na obudowie tunela obok popielniczki między siedzeniami od strony kierowcy czyli bliżej prawej nogi kierowcy.


Nie, Waldku, raczej to nie to.

Nie znam wersji benzynowych, ale generalnie każdy silnik "lubi", aby go od czasu do czasu nieco przegonić.

Idąc od "początku", to, co mi tak na szybko przychodzi do głowy:
- wydmuchało filtr powietrza ;)
- przedmuchało i oczyściło przepływomierz
- oczyściło turbinę (jeśli ma)
- przeczyściło wtryski - nie leją
- oczyściło świece
- przepaliło i oczyściło sondę lambda

Podobno auta kupowane od "kapeluszników" jeżdżących powoli i dostojnie tylko w niedzielę do kościoła wcale nie muszą być w lepszej kondycji od aut jeżdżących normalnie ;)

Przy okazji:
Waldku, masz w swoim wehikule tempomat?
Potrzebowałbym kilku fotek, ale to już ewentualnie na priv.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 13-10-2012, 08:47   

Rander napisał/a:

Nie znam wersji benzynowych, ale generalnie każdy silnik "lubi", aby go od czasu do czasu nieco przegonić.
coś w tym jednak musi być :) Jak pojadę Miśkiem w teren to silnik Mu tak fajnie "mruczy" i całkiem inaczej potem na czarnym jedzie.
Tempomat zdemontowałem-->> zacinał się :x
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 372
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 13-10-2012, 09:40   

jawaldek napisał/a:
Rander napisał/a:

Nie znam wersji benzynowych, ale generalnie każdy silnik "lubi", aby go od czasu do czasu nieco przegonić.
coś w tym jednak musi być :) Jak pojadę Miśkiem w teren to silnik Mu tak fajnie "mruczy" i całkiem inaczej potem na czarnym jedzie.
Tempomat zdemontowałem-->> zacinał się :x


Miśki lubią teren :mrgreen:
W lipcu byłem na Mazurach, w terenach słabo zamieszkałych, w okolicach jakichś rezerwatów przyrody. Bywało, że w 8 osób wyjeżdżało się na grzyby. Okazało się, że dla dzieciaków (od 13 do 19 lat) największą frajdą była jazda na masce (3 osoby) i na dachu (2 osoby). Skrzynia w L, włączony reduktor i autko toczyło się na wolnych obrotach. Czasami wyjeżdżało się z lasu do jakiejś drogi asfaltowej i okazywało się, że ta droga służy do wywozu zrywki ;)
Ale Misiek mruczał ładnie :)

Tempomat: mam wyłącznik na desce, mam dźwigienkę pod kierownicą (ale od innego modelu - ja powinienem mieć lewą) i mam zespół sołownika z linkami. Nie mam sterownika. Masz może na zbyciu? W którym miejscu jest fabrycznie zamontowany?
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 13-10-2012, 11:12   

Cytat:
Miśki lubią teren :mrgreen:
oj lubią lubią :D
pbkbisk napisał/a:

To jest wlasnie ta zagwostka. Co sie stalo ze sie odetkalo?
mnie i innych zapewne też to ciekawi więc czekamy :mrgreen:
Rander napisał/a:
Masz może na zbyciu? W którym miejscu jest fabrycznie zamontowany?
miałem dołożony czyli już taki kupiłem a ... tempomat zdemontowałem jakieś 3 lata temu i rozumiesz :mrgreen: ale jeszcze popatrzę może dawca (Anglik na części) ma zamontowany.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
pbkbisk 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 1997 V6 3.0i Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 18
Skąd: Bialystok/Islandia HFJ
Wysłany: 14-10-2012, 22:33   

Chodzilem, pytalem i wszystko to tylko przypuszczenia :)
Jeden "znawca" powiedzial ze moglem miec przytkany wydech tj. katalizator. Mozeliwe ze go przedmuchalo :)
O wtryskach i swiecach tez myslalem ale ciezko tam sie dostac zeby potwierdzic (swiece).
Filtr powietrza jak i olej byly zmieniane niedlugo przed wyjazdem. Sonde lambda wymienialem okolo 2 lat temu zeby pozbyc sie kontrolki check engine :)
Turbiny niestety nie ma takze to nie to :)
Przeplywomierz - jak dla mnie to nowe slowo. Nie mam pojecia co to jest i jak dziala :P

Miski kochaja teren - Ja kocham mojego miska i to jest fakt :)
_________________
Moja milosc :)
 
 
Bushey 
Mitsumaniak


Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Kwi 2010
Posty: 129
Skąd: UK
Wysłany: 18-11-2012, 20:54   

Ja już kiedyś pisałem, że moje pali zawsze 14 na 100 (bez względu na to czy deptam gaz czy nie). Oczywiście spokojna i równa jazda na tempomacie ustawionym na 2 000 obrotów i po niemieckich drogachobniżyła spalanie do 9. Jazda 4x4 ovzywiście skutkuje większym nieco (ale niewiele) zużyciem (większe opory) oraz zapięcie reduktora sproro większym (ok. 18) bo jak wiadomo, dystans przejechany wówczas w takim samym czasie pracy silnika jest sproro krótszy.
Dlatego lubię automaty bo wiem, ile mi auto spali z dużym prawdopodobieństwem.

[ Dodano: 18-11-2012, 20:04 ]
jawaldek napisał/a:
przełącznik A/T

Przycisku A/T u mnie nie ma. Nie ma też instalacji co pozwala mi przypuszczać, że występuje tylko w dieslach. Zresztą w benzyniaku nie jest potrzebny bo kick down i tak przełącza skrzynię w tryb sportowy.
Opis działania przycisku w poszczególnych trybach znajdziemy tutaj: http://www.pocuk.com/forums/viewtopic.php?t=101982

Najważniejsze z tego to: PWR (Power) włączamy jak potrzebujemy więcej mocy, czyli automat nie zmienia biegów przy małych obrotach - jest to tzw. tryb sportowy. HOLD do ruszania na śliskim z drugiego biegu. Normal do codziennego użycia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.