2.4GDI PO ZALANIU CERAMIZERA BARDZIEJ DYMI |
Autor |
Wiadomość |
maciej82
Forumowicz
Auto: GALANT GLS 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 46 Skąd: Rawicz
|
Wysłany: 12-10-2012, 20:45 2.4GDI PO ZALANIU CERAMIZERA BARDZIEJ DYMI
|
|
|
Witam wszystkich,mój gal delikatnie pobiera olej,więc szykuje sie do wymiany uszczelniaczy zaworowych,ale pokusiło mnie zalanie jeszcze ceramizera.Autko wczoraj wieczorem troche pochodziło na wolnych obrotach,potem sie troche przejechałem po okolicy i jak wróciłem posłuchałem troche silnika i raczej nie stwierdziłem wielkiej poprawy,za to dzisiaj jak odpaliłem to dymił przez chwile masakrycznie.Mam pytanie czy to ten ceramizer mógł zaszkodzic? jeśli tak to jak go sie pozbyc z silnika? |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 12-10-2012, 20:58
|
|
|
maciej82, takie płyny nie czynia cudow od "reki", tym bardziej jak bierze olej. Trzeba bylo najpierw uszczelnic i razem ze swiezym olejem i filtrem oleju wlac ceramizer. Ceramizery uskuteczniaja sie od 300-1500 przejechanych km |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
|
|
|
 |
maciej82
Forumowicz
Auto: GALANT GLS 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 46 Skąd: Rawicz
|
Wysłany: 12-10-2012, 21:02
|
|
|
Tak,to wiem ale przed wlaniem mi aż tak nie dymił,potrafił puścic lekki dymek ale nie robic zasłone dymną. |
_________________
 |
|
|
|
 |
fabryka24
Forumowicz
Auto: galant 2.5v6 1997 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Cze 2012 Posty: 296 Skąd: stargard szczecinski
|
Wysłany: 12-10-2012, 21:24
|
|
|
maciej82, Miałem tak samo po zalaniu ceramizera , mocniej dymił , dlatego że przepalał olej pomieszany z ceramizerem , zrób płukanke silnika i wymień uszczelniacze , bedziesz miał spokój . |
|
|
|
 |
maciej82
Forumowicz
Auto: GALANT GLS 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 46 Skąd: Rawicz
|
Wysłany: 12-10-2012, 21:39
|
|
|
Teraz tylko nie wiem czy zrobic płukanke i przejśc na olej 10w30 dedykowany do gdi,przed zmianą uszczelniaczy czy po zmianie uszczelniaczy? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 12-10-2012, 21:52
|
|
|
maciej82, najpierw wymieniaj uszczelniacze, nastepnie płukanka, pozniej wstaw nowy filtr oleju, wlej nowy olej i mozesz ceramizer tez jesli chcesz;)
Tak, zeby sie wszystko kupy trzymalo;) |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 13-10-2012, 01:40
|
|
|
Cytat: | czy po zmianie uszczelniaczy? |
oczywiście że po...po co ma ci drogi olej spierniczać..?;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 13-10-2012, 13:53 Re: 2.4GDI PO ZALANIU CERAMIZERA BARDZIEJ DYMI
|
|
|
maciej82 napisał/a: | za to dzisiaj jak odpaliłem to dymił przez chwile masakrycznie. |
A jaki kolor tego dymu??? |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 13-10-2012, 14:30
|
|
|
maciej82, brałeś pod uwagę, że za oknami jest coraz zimniej? |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
bbandi
Forumowicz

Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 603 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13-10-2012, 15:06 Re: 2.4GDI PO ZALANIU CERAMIZERA BARDZIEJ DYMI
|
|
|
maciej82 napisał/a: | ceramizer mógł zaszkodzic? jeśli tak to jak go sie pozbyc z silnika? |
Nie mógł zaszkodzić - stosowałeś się do zaleceń producenta? czyli 200km zrobić nie przekraczając 2.7 tys obr?
Pewnie woda w układzie wydechwym się zebrała i dymi jak robisz krotkie odcinki to "przegoń" auto na dłuższej trasie. |
|
|
|
 |
maciej82
Forumowicz
Auto: GALANT GLS 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012 Posty: 46 Skąd: Rawicz
|
Wysłany: 13-10-2012, 15:06
|
|
|
Dym jest koloru szaroniebieskiego więc olej na bank,para swoją drogą.Dzisiaj jak odpalałem to już nie było tak zle,poprostu jak go odpalam i pochodzi troche a potem go zgasze to zadymi,jak jest po trasie to jest lepiej,więc to chyba wyszło z połączenia puszczające uszczelniacze zaworów+ceramizer który widac bardziej dymi przy spalaniu.
[ Dodano: 13-10-2012, 15:08 ]
Tak robiłem wszystko według zaleceń producenta,zostało mi do zrobienia jeszcze 50km i potem przegonie auto. |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 13-10-2012, 19:56
|
|
|
Wciąż nie jestem przekonany, że ta chmura to olej.
Miałem GDI, i jak zimne dni przyszły to dymił na szaro po zapaleniu na zimnym. Na szaro, bo oprócz kondensacji jeszcze był na wzpogaconej mieszance.
Poza tym, jak przyciśniesz butem, to wtedy puści czarnego bąka (jak dizel) - niespalona mieszanka.
Co do oleju, to zużycie od 1l do 1.5l na 7k km jest w granicach normy. Niestety. Te silniki maja spory przedmuch na pierścieniach (z jakiegoś tam powodu by pracowało się lepiej w trybie GDI ECO).
A jeśli chodzi o Ceramizer, to jest zupełnie nieszkodliwy dla części silnika. Na 100% nie popsuł ci niczego. Zbieg okoliczności że zauważyłeś dymienie. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|