 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA5A/W 2.5] Niższa moc, spadek mocy, możliwe przyczyny |
Autor |
Wiadomość |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-10-2012, 00:33
|
|
|
Przed chwilą go oglądałem. Już ni pierwszej świeżości |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10733 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 17-10-2012, 09:33
|
|
|
Mój wyglada jeszcze gorzej, bede poszukiwał.
[ Dodano: 17-10-2012, 23:21 ]
Hmmm jak to powiedzieć... nie dała mi nieszczelnośc na wydechu spokoju... wiec po meczu poszedłem do garażu... wziąłem dodatkowo lustereczko małe od zonki, latarkę, rurkę obejrzałem...... i objechałem dokoła spawarka. Byłem w szoku.... bo nic nie dmucha, nie świszczy...tak niewiele roboty a cieszy, trzeba było już dawno to zrobic, ale widocznie na wsztko przychodzi odpowiedni czas..:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 31-10-2012, 17:47
|
|
|
Dobra czas przyszedł zdać sprawozdanie, więc dowiedziawszy się ówcześnie co było nie tak z wydechem i usłyszawszy o wesołej kwocie 200-250zł robocizna + kolektor/uszczelka pojechałem do kogo innego, od razu stwierdził, że albo uszczelka albo kolektor pęknięty, no to rozebrał uszczelkę wymienił, kolektor pospawał, miał 4 pęknięcie bodajże, niestety poinformował mnie iż za jakiś czas może się odezwać i lepiej w tedy wymienić bo takie rozwiązanie jest doraźne i że mogę powoli się rozglądać za takowym no i rzeczywiście przestał pierdzieć świszczeć. Robocizna łącznie z uszczelką 80zł
Zresetowałem i zaprogramowałem ECU ale nie wiem czy dobrze i czy to jedyna czynność, która zapisuje poprawne odczyty. Więc jak macie jeszcze jakieś rady odnośnie tego to śmiało.
We wstępnej próbie przyspieszania wypadł chyba lepiej niestety nie wiem czy jestem teraz obiektywny, ale przy 180 na 4 dalej się rozpędzał, tylko drogi zabrakło.
Także przedmuch był ZA SONDĄ co do mocy to dam jeszcze znać jak dokładnie zbadam sprawę, ale wstępnie daje jakieś 5% na plus. No i mruczy tak pięknie, że nie chce się przestać przyspieszać ;p
A no i jeszcze wyszło, że końcówka drążka wyrobiona, bo prosiłem żeby pogibał Miśkiem bo mi coś wali po lewej.
Niestety mitu jeszcze ani nie potwierdzam ani nie obalam.
Pozdrawiam i dziękuje za udział w Pogromcach mitów - Czy wydmuch za sondą powoduję spadek mocy ;p |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 31-10-2012, 18:03
|
|
|
WreX napisał/a: | no to rozebrał uszczelkę wymienił, kolektor pospawał, miał 4 pęknięcie bodajże |
To są pęknięcia w kolektorze czyli tuż przy pierwszej sondzie i przed drugą sondą, która w galancie po II lifcie ma wpływ na korekty. |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 31-10-2012, 18:06
|
|
|
Wiem, ale X osób wcześniej zatwardziale twierdziło, że druga para sond lambda nie ma żadnego wpływu i że ważne są tylko te pierwsze przed katalizatorami. Chyba głównie o to był spór. Chyba, że źle zrozumiałem, niemniej jednak jest tak jak było mówione. |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 31-10-2012, 18:20
|
|
|
Ja pisałem że wydmuch za sondami nie ma znaczenia, bo przedmuch miał być w rurze łączącej o kształcie Y łączącej oba kolektory. W przedlifcie druga para sond nie ma znaczenia. W polifcie ma, choć w mniejszym stopniu niż pierwsza para.
[ Dodano: 31-10-2012, 18:24 ]
WreX napisał/a: | Chyba, że źle zrozumiałem, niemniej jednak jest tak jak było mówione. |
No nie do końca:
WreX napisał/a: | ale jest jakaś nieszczelność między kolektorem a pierwszym katalizatorem przed złączem elastycznym. |
|
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 03-03-2013, 01:51
|
|
|
Odkopuję,
od tamtego czasu wymieniłem niedawno świece oraz dzisiaj zresetowałem ECU wg zaleceń Owczara czyli, rozgrzać silnik, wyłączyć odpiąć klemy, włączyć na 7min bez żadnych odbiorników włączonych, na pozycji P czy tam na luzie, wyłączyć po tym czasie, odpalić ponownie i włączyć, światła, w automacie dać na "D", radio, klime, ogrzewanie tylnej szyby nawiew full i tak koło 5min, później zgasić i koniec.
Na tej samej drodze gdzie ponad 200 się nie dało, dzisiaj było 220 zanim się skończyła, do setki też szybciej idzie także może komuś się przyda. Dodam, że świece były stare więc też to pewnie miało wpływ. |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 10-05-2013, 22:52
|
|
|
Wygląda na ta że w moim GDi (manual) również występuje owy problem w układzie wydechowym o to objawy:
- dostałem baty od GDI w automacie
- na autostradzie w Niemczech 180 i to raczej był koniec. Skoda Yeti tdi szła łeb w łeb do owej prędkości naszczęście on też mia chyba maks
- przy przejeżdżaniu koło barier autostradowych z otwartym oknem słychać było pierdzenie. |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
|
|