Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mocowanie wyciągarki na zderzaku
Autor Wiadomość
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-10-2012, 07:44   

Heilsberg napisał/a:
Nie, nie osłabianie. Raczej problemy z ewentualnym demontażem.


Heilsberg

Jak więc radzisz płytę przykręcić pod ramą i wyciągarkę montować wtedy w środku
pomiędzy podłużnicami ramy ?
Czy na ramie i wtedy wyciągarkę do niej - będzie wtedy nad ramą

No i co w przypadku kiedy chcę założyć zderzak skrzynkowy/metalowy, czy w drugim przypadku nie będzie kolidować z wyciągarką ?

Zastanawiam się jak wtedy zamontuję prowadnice liny a dokładnie do czego

Podpowiedz proszę jeśli już to przerabiałeś - na co zwrócić uwagę aby się nie o robić na darmo i jeszcze potem wkurzać że to nie tak miało być.............

Mnogo jest teraz warsztatów pseudo Off Roud -wych i w większości ludzie jadą tam raz w życiu na jakąś naprawę czy montaż.
Potem ich tylko przeklinają, zresztą jeśli się popatrzy na wykonanie to wcale się nie dziwię

Kumplowi po zamocowani wyciągarki w vitarze pomalowali całość farbą do drewna..........
po tygodniu wszystko zeszło i został tylko ruda............. :badgrin:

Pozdr.
_________________
Artur
 
 
leos50 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2.8TD long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 4
Skąd: Nadrzecze
Wysłany: 07-10-2012, 18:38   

witam kolegów.
Mam zamontowaną wyciągarkę w pajero long 97r. Wszystko siedzi w oryginale (zderzak, dolna osłona metalowa, ramka plastikowa) na zewnątrz wystają tylko rolki. Jest praktycznie niewidoczna. Wyciągarka siedzi między ramą a zderzakiem. Nie ma tam za dużo miejsca ale da się wcisnąć. Nie ma potrzeby zdejmowania zderzaka. Wszystko można zrobić odkręcając tylko dolną osłonę metalową pod zderzakiem. Ewentualne zdjęcia mogę udostępnić zainteresowanym.
 
 
Firek 
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 38
Skąd: łeba
Wysłany: 07-10-2012, 19:37   

Jakby dało radę to prosiłbym o fotki :) zawsze to jakaś dodatkowa pomoc :)

Pozdrawiam
 
 
michdru 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 GLS 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 21
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 08-10-2012, 08:44   

leos50 napisał/a:
witam kolegów.
Mam zamontowaną wyciągarkę w pajero long 97r. Wszystko siedzi w oryginale (zderzak, dolna osłona metalowa, ramka plastikowa) na zewnątrz wystają tylko rolki. Jest praktycznie niewidoczna. Wyciągarka siedzi między ramą a zderzakiem. Nie ma tam za dużo miejsca ale da się wcisnąć. Nie ma potrzeby zdejmowania zderzaka. Wszystko można zrobić odkręcając tylko dolną osłonę metalową pod zderzakiem. Ewentualne zdjęcia mogę udostępnić zainteresowanym.



Też poproszę....
 
 
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 08-10-2012, 11:01   

leos50, to ja też się uśmiechnę :)
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-10-2012, 12:18   

leos50 napisał/a:
witam kolegów.
Mam zamontowaną wyciągarkę w pajero long 97r. Wszystko siedzi w oryginale (zderzak, dolna osłona metalowa, ramka plastikowa) na zewnątrz wystają tylko rolki. Jest praktycznie niewidoczna. Wyciągarka siedzi między ramą a zderzakiem. Nie ma tam za dużo miejsca ale da się wcisnąć. Nie ma potrzeby zdejmowania zderzaka. Wszystko można zrobić odkręcając tylko dolną osłonę metalową pod zderzakiem. Ewentualne zdjęcia mogę udostępnić zainteresowanym.


LEOS

Koniecznie podeślij fotki, będę wdzięczny

ps.

płytę masz zamontowaną od spodu ramy ?

pozdr.
_________________
Artur
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 372
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 08-10-2012, 15:52   

Firek napisał/a:
Jakby dało radę to prosiłbym o fotki :) zawsze to jakaś dodatkowa pomoc :)

Pozdrawiam


Też poproszę o fotki.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
leos50 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2.8TD long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 4
Skąd: Nadrzecze
Wysłany: 09-10-2012, 22:30   

tak płyta przykręcona jest od spodu. Ale nie jest to żaden oryginał. Sam musiałem dorobić z blachy 6mm, ale jak możecie coś grubszego to mile widziane. Blacha jest przymocowana na 6-ciu śrubach. W ramie są dziury, ale jedną trzeba dowiercić bo nie jest przelotowa. Fotki załączę przy następnym wejściu bo jestem trochę nieczasowy.
 
 
Eskapada 
Forumowicz

Auto: Pajero L040
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 58
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-10-2012, 18:02   

Wszystkim motającym, chcącym ukryć jak najbardziej wyciągarkę polecam poniższe zdjęcia. Auto lekko w klejone i z tym że gleba po prawej stronie auta była twardsza a lewa strona ciut bardziej się zakopała...





To jest jeszcze nic ale już tyle do bani że ręcznie liny rozwinąć nie mogłem, musiałem ją ciągnąc i rozwijać za pomocą ślinka. Teraz wyobraźcie sobie sytuacje że trzeba dostać się do bębna i liny.....

8)
 
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-10-2012, 08:57   

Eskapada - Dzięki

Wszystko jasne - ładnie wygląda na parkingu jak jest schowana !

Gorzej w praktyce kiedy ma być często używana i dzieją się wtedy różne
nieprzewidziane zdarzenia i okoliczności

Pozdr.
_________________
Artur
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 17-10-2012, 13:49   

U-96 napisał/a:

Wszystko jasne - ładnie wygląda na parkingu jak jest schowana !
nie do końca tak jest. Napiszę brutalnie -->> przy wyciąganiu należy włączyć myślenie.
Eskapada napisał/a:
To jest jeszcze nic ale już tyle do bani że ręcznie liny rozwinąć nie mogłem, musiałem ją ciągnąc i rozwijać za pomocą ślinka. Teraz wyobraźcie sobie sytuacje że trzeba dostać się do bębna i liny.....
czy jest nad, czy pod to stalowej liny i tak nie rozwiniesz jak się zakleszczy. A wystarczyło tylko albo odpuścić linę i ją naprowadzić (no chyba że samochód wisiał na podjeździe) albo założyć zblocze zmieniające kierunek nawijania. Na zdjęciu ewidentnie jest widać że błąd popełnił pilot/kierowca-->> nie widać tarcia liny o lewą rolkę prowadnicy-->>> luźna na początku lina, naprężona, taką drogę sobie nawijania obrała. Użyta, częściowo rozwinięta lina pozostawia pewien luz w który bardzo chętnie wpina się już napięta lina i po użyciu wyciągarki należało by całą linę rozwinąć i pod obciążeniem (samochodu nie ręcznego trzymania) na nowo nawinąć-->> nie zawsze da radę zrobić to w terenie ale po powrocie należało by. I nie ważne jaka to lina syntetyk czy też stalowa.
Nadal podtrzymuję wektory sił są tak a nie inaczej rozłożone -->> fizyki nie da rady oszukać.

A może takie rozwiązanie http://youtu.be/4TtAgDp6VKA ma fajną "sprawę" zamontowaną do wyciągarki-->> urządzenie które ładnie i równomiernie rozkłada linę na bębnie.
Albo aby już wszystkich pogodzić coś takiego http://www.youtube.com/wa...t=ULw8gxG7W9sjo
były już testowane na patrolu.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Eskapada 
Forumowicz

Auto: Pajero L040
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 58
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-10-2012, 13:51   

jawaldek napisał/a:
U-96 napisał/a:

Wszystko jasne - ładnie wygląda na parkingu jak jest schowana !
nie do końca tak jest. Napiszę brutalnie -->> przy wyciąganiu należy włączyć myślenie.
Eskapada napisał/a:
To jest jeszcze nic ale już tyle do bani że ręcznie liny rozwinąć nie mogłem, musiałem ją ciągnąc i rozwijać za pomocą ślinka. Teraz wyobraźcie sobie sytuacje że trzeba dostać się do bębna i liny.....
czy jest nad, czy pod to stalowej liny i tak nie rozwiniesz jak się zakleszczy. A wystarczyło tylko albo odpuścić linę i ją naprowadzić (no chyba że samochód wisiał na podjeździe) albo założyć zblocze zmieniające kierunek nawijania. Na zdjęciu ewidentnie jest widać że błąd popełnił pilot/kierowca-->> nie widać tarcia liny o lewą rolkę prowadnicy-->>> luźna na początku lina, naprężona, taką drogę sobie nawijania obrała. Użyta, częściowo rozwinięta lina pozostawia pewien luz w który bardzo chętnie wpina się już napięta lina i po użyciu wyciągarki należało by całą linę rozwinąć i pod obciążeniem (samochodu nie ręcznego trzymania) na nowo nawinąć-->> nie zawsze da radę zrobić to w terenie ale po powrocie należało by. I nie ważne jaka to lina syntetyk czy też stalowa.
Nadal podtrzymuję wektory sił są tak a nie inaczej rozłożone -->> fizyki nie da rady oszukać.

u.


Waldek z całym szacunkiem dla ale pitolisz głupoty .... i nie bardzo mi się chce komentować ale następnym razem założę zblocze na to jedyne drzewo, które tam było i na pewno lina się nawinie idealnie 8)
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 20-10-2012, 14:10   

Pitolenie pitoleniem a czytanie ze zrozumieniem to inna sprawa. lina była zaczepiona za jedyne drzewo -->> OK- to była podpowiedź dla innych że można zmienić kierunek liny ale i też bez opamiętania nawijana na jedną stronę jest wynikiem 1) zacięcia się przełącznika 2)błędu pilota/kierowcy 3) zbyt dużej dawki adrenaliny-->> dobrze że nie rozerwało wyciągarki. Nie wiem czemu się unosisz. Każdy popełnia błędy i sztuką jest się do nich przyznać. Zamocowanie wyciągarki nad/pod zderzakiem nie zwalnia od obserwowania czy lina prawidłowo się nawija i nie wiem czemu namawiasz dając bzdetne argumenty na montaż nad zderzakiem-->> bo widać nawijającą się linę ??? W wyciagarkach zamontowanych w zderzaku też widać :mrgreen:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
leos50 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2.8TD long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 4
Skąd: Nadrzecze
Wysłany: 09-06-2014, 22:17   

Witam.
Tak obiecywałem dorzucam zdjęcia może trochę ogólne ale wszystko co najważniejsze jest. Trochę to trwało ale się udało. Gdyby ktoś chciał dokładniejsze zdjęcia albo opisy to proszę o kontakt na pw.
http://zapodaj.net/66bcdf28d54ac.jpg.html
http://zapodaj.net/d12005d7c3808.jpg.html
http://zapodaj.net/031f7e641b125.jpg.html
http://zapodaj.net/a3b2fdf43325c.jpg.html
http://zapodaj.net/3fc83c10268c1.jpg.html
 
 
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 10-06-2014, 23:02   

Bardzo fajnie zrobione. Sam mam bardzo podobnie, może dlatego mi się podoba ;) powiedz gdzie upchnąłeś puszkę z przekaźnikami
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.