Mocowanie wyciągarki na zderzaku |
Autor |
Wiadomość |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-10-2012, 07:44
|
|
|
Heilsberg napisał/a: | Nie, nie osłabianie. Raczej problemy z ewentualnym demontażem. |
Heilsberg
Jak więc radzisz płytę przykręcić pod ramą i wyciągarkę montować wtedy w środku
pomiędzy podłużnicami ramy ?
Czy na ramie i wtedy wyciągarkę do niej - będzie wtedy nad ramą
No i co w przypadku kiedy chcę założyć zderzak skrzynkowy/metalowy, czy w drugim przypadku nie będzie kolidować z wyciągarką ?
Zastanawiam się jak wtedy zamontuję prowadnice liny a dokładnie do czego
Podpowiedz proszę jeśli już to przerabiałeś - na co zwrócić uwagę aby się nie o robić na darmo i jeszcze potem wkurzać że to nie tak miało być.............
Mnogo jest teraz warsztatów pseudo Off Roud -wych i w większości ludzie jadą tam raz w życiu na jakąś naprawę czy montaż.
Potem ich tylko przeklinają, zresztą jeśli się popatrzy na wykonanie to wcale się nie dziwię
Kumplowi po zamocowani wyciągarki w vitarze pomalowali całość farbą do drewna..........
po tygodniu wszystko zeszło i został tylko ruda.............
Pozdr. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
leos50
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2.8TD long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 4 Skąd: Nadrzecze
|
Wysłany: 07-10-2012, 18:38
|
|
|
witam kolegów.
Mam zamontowaną wyciągarkę w pajero long 97r. Wszystko siedzi w oryginale (zderzak, dolna osłona metalowa, ramka plastikowa) na zewnątrz wystają tylko rolki. Jest praktycznie niewidoczna. Wyciągarka siedzi między ramą a zderzakiem. Nie ma tam za dużo miejsca ale da się wcisnąć. Nie ma potrzeby zdejmowania zderzaka. Wszystko można zrobić odkręcając tylko dolną osłonę metalową pod zderzakiem. Ewentualne zdjęcia mogę udostępnić zainteresowanym. |
|
|
|
 |
Firek
Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2012 Posty: 38 Skąd: łeba
|
Wysłany: 07-10-2012, 19:37
|
|
|
Jakby dało radę to prosiłbym o fotki zawsze to jakaś dodatkowa pomoc
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
michdru
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 GLS 93r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2012 Posty: 21 Skąd: Lidzbark
|
Wysłany: 08-10-2012, 08:44
|
|
|
leos50 napisał/a: | witam kolegów.
Mam zamontowaną wyciągarkę w pajero long 97r. Wszystko siedzi w oryginale (zderzak, dolna osłona metalowa, ramka plastikowa) na zewnątrz wystają tylko rolki. Jest praktycznie niewidoczna. Wyciągarka siedzi między ramą a zderzakiem. Nie ma tam za dużo miejsca ale da się wcisnąć. Nie ma potrzeby zdejmowania zderzaka. Wszystko można zrobić odkręcając tylko dolną osłonę metalową pod zderzakiem. Ewentualne zdjęcia mogę udostępnić zainteresowanym. |
Też poproszę.... |
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 08-10-2012, 11:01
|
|
|
leos50, to ja też się uśmiechnę |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-10-2012, 12:18
|
|
|
leos50 napisał/a: | witam kolegów.
Mam zamontowaną wyciągarkę w pajero long 97r. Wszystko siedzi w oryginale (zderzak, dolna osłona metalowa, ramka plastikowa) na zewnątrz wystają tylko rolki. Jest praktycznie niewidoczna. Wyciągarka siedzi między ramą a zderzakiem. Nie ma tam za dużo miejsca ale da się wcisnąć. Nie ma potrzeby zdejmowania zderzaka. Wszystko można zrobić odkręcając tylko dolną osłonę metalową pod zderzakiem. Ewentualne zdjęcia mogę udostępnić zainteresowanym. |
LEOS
Koniecznie podeślij fotki, będę wdzięczny
ps.
płytę masz zamontowaną od spodu ramy ?
pozdr. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 372 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 08-10-2012, 15:52
|
|
|
Firek napisał/a: | Jakby dało radę to prosiłbym o fotki zawsze to jakaś dodatkowa pomoc
Pozdrawiam |
Też poproszę o fotki. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
leos50
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2.8TD long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 4 Skąd: Nadrzecze
|
Wysłany: 09-10-2012, 22:30
|
|
|
tak płyta przykręcona jest od spodu. Ale nie jest to żaden oryginał. Sam musiałem dorobić z blachy 6mm, ale jak możecie coś grubszego to mile widziane. Blacha jest przymocowana na 6-ciu śrubach. W ramie są dziury, ale jedną trzeba dowiercić bo nie jest przelotowa. Fotki załączę przy następnym wejściu bo jestem trochę nieczasowy. |
|
|
|
 |
Eskapada
Forumowicz
Auto: Pajero L040
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-10-2012, 18:02
|
|
|
Wszystkim motającym, chcącym ukryć jak najbardziej wyciągarkę polecam poniższe zdjęcia. Auto lekko w klejone i z tym że gleba po prawej stronie auta była twardsza a lewa strona ciut bardziej się zakopała...
To jest jeszcze nic ale już tyle do bani że ręcznie liny rozwinąć nie mogłem, musiałem ją ciągnąc i rozwijać za pomocą ślinka. Teraz wyobraźcie sobie sytuacje że trzeba dostać się do bębna i liny.....
|
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-10-2012, 08:57
|
|
|
Eskapada - Dzięki
Wszystko jasne - ładnie wygląda na parkingu jak jest schowana !
Gorzej w praktyce kiedy ma być często używana i dzieją się wtedy różne
nieprzewidziane zdarzenia i okoliczności
Pozdr. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 17-10-2012, 13:49
|
|
|
U-96 napisał/a: |
Wszystko jasne - ładnie wygląda na parkingu jak jest schowana ! | nie do końca tak jest. Napiszę brutalnie -->> przy wyciąganiu należy włączyć myślenie. Eskapada napisał/a: | To jest jeszcze nic ale już tyle do bani że ręcznie liny rozwinąć nie mogłem, musiałem ją ciągnąc i rozwijać za pomocą ślinka. Teraz wyobraźcie sobie sytuacje że trzeba dostać się do bębna i liny..... | czy jest nad, czy pod to stalowej liny i tak nie rozwiniesz jak się zakleszczy. A wystarczyło tylko albo odpuścić linę i ją naprowadzić (no chyba że samochód wisiał na podjeździe) albo założyć zblocze zmieniające kierunek nawijania. Na zdjęciu ewidentnie jest widać że błąd popełnił pilot/kierowca-->> nie widać tarcia liny o lewą rolkę prowadnicy-->>> luźna na początku lina, naprężona, taką drogę sobie nawijania obrała. Użyta, częściowo rozwinięta lina pozostawia pewien luz w który bardzo chętnie wpina się już napięta lina i po użyciu wyciągarki należało by całą linę rozwinąć i pod obciążeniem (samochodu nie ręcznego trzymania) na nowo nawinąć-->> nie zawsze da radę zrobić to w terenie ale po powrocie należało by. I nie ważne jaka to lina syntetyk czy też stalowa.
Nadal podtrzymuję wektory sił są tak a nie inaczej rozłożone -->> fizyki nie da rady oszukać.
A może takie rozwiązanie http://youtu.be/4TtAgDp6VKA ma fajną "sprawę" zamontowaną do wyciągarki-->> urządzenie które ładnie i równomiernie rozkłada linę na bębnie.
Albo aby już wszystkich pogodzić coś takiego http://www.youtube.com/wa...t=ULw8gxG7W9sjo
były już testowane na patrolu. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Eskapada
Forumowicz
Auto: Pajero L040
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-10-2012, 13:51
|
|
|
jawaldek napisał/a: | U-96 napisał/a: |
Wszystko jasne - ładnie wygląda na parkingu jak jest schowana ! | nie do końca tak jest. Napiszę brutalnie -->> przy wyciąganiu należy włączyć myślenie. Eskapada napisał/a: | To jest jeszcze nic ale już tyle do bani że ręcznie liny rozwinąć nie mogłem, musiałem ją ciągnąc i rozwijać za pomocą ślinka. Teraz wyobraźcie sobie sytuacje że trzeba dostać się do bębna i liny..... | czy jest nad, czy pod to stalowej liny i tak nie rozwiniesz jak się zakleszczy. A wystarczyło tylko albo odpuścić linę i ją naprowadzić (no chyba że samochód wisiał na podjeździe) albo założyć zblocze zmieniające kierunek nawijania. Na zdjęciu ewidentnie jest widać że błąd popełnił pilot/kierowca-->> nie widać tarcia liny o lewą rolkę prowadnicy-->>> luźna na początku lina, naprężona, taką drogę sobie nawijania obrała. Użyta, częściowo rozwinięta lina pozostawia pewien luz w który bardzo chętnie wpina się już napięta lina i po użyciu wyciągarki należało by całą linę rozwinąć i pod obciążeniem (samochodu nie ręcznego trzymania) na nowo nawinąć-->> nie zawsze da radę zrobić to w terenie ale po powrocie należało by. I nie ważne jaka to lina syntetyk czy też stalowa.
Nadal podtrzymuję wektory sił są tak a nie inaczej rozłożone -->> fizyki nie da rady oszukać.
u. |
Waldek z całym szacunkiem dla ale pitolisz głupoty .... i nie bardzo mi się chce komentować ale następnym razem założę zblocze na to jedyne drzewo, które tam było i na pewno lina się nawinie idealnie |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20-10-2012, 14:10
|
|
|
Pitolenie pitoleniem a czytanie ze zrozumieniem to inna sprawa. lina była zaczepiona za jedyne drzewo -->> OK- to była podpowiedź dla innych że można zmienić kierunek liny ale i też bez opamiętania nawijana na jedną stronę jest wynikiem 1) zacięcia się przełącznika 2)błędu pilota/kierowcy 3) zbyt dużej dawki adrenaliny-->> dobrze że nie rozerwało wyciągarki. Nie wiem czemu się unosisz. Każdy popełnia błędy i sztuką jest się do nich przyznać. Zamocowanie wyciągarki nad/pod zderzakiem nie zwalnia od obserwowania czy lina prawidłowo się nawija i nie wiem czemu namawiasz dając bzdetne argumenty na montaż nad zderzakiem-->> bo widać nawijającą się linę ??? W wyciagarkach zamontowanych w zderzaku też widać |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
leos50
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 2.8TD long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 4 Skąd: Nadrzecze
|
|
|
|
 |
piotr277
Forumowicz

Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 172 Skąd: Warszawa-Ursynów
|
Wysłany: 10-06-2014, 23:02
|
|
|
Bardzo fajnie zrobione. Sam mam bardzo podobnie, może dlatego mi się podoba powiedz gdzie upchnąłeś puszkę z przekaźnikami |
_________________ PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 |
|
|
|
 |
|