Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.2 DID] Nadmierne zużycie przednich opon [177KM]
Autor Wiadomość
jan_outII 
Forumowicz

Auto: OII 2.2D Mivec 177KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23-10-2012, 12:18   [II 2.2 DID] Nadmierne zużycie przednich opon [177KM]

Witam,

Podczas przygotowań do wymiany opon na zimówki zauważyłem, że przednie opony (Continental Cross Contact UHP 18') są dużo bardziej zużyte niż te na tylnej osi. Czasami w lecie (szczególnie na autostradzie) jeździłem z ustawieniem 2WD. Łączny dystans na tych oponach to tylko ok 25 tyś km, a praktycznie przednie opony są do wymiany.

Czy Wy również macie nadmierne zużycie przednich opon?

Co do geometrii to raczej jest OK. Podczas jazdy nie ściąga, a zużycie jest równomierne na całej powierzchni.
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-10-2012, 14:03   

Ja co pół roku przy zmianie opon zamieniam przód z tyłem i mam zawsze jednakowe zużycie zarówno zimowych jak i letnich opon
_________________

 
 
fufaj3 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 DID INTENSE PLUS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 23-10-2012, 20:04   

normalne . ja po 2 sezonach miałem łyse
_________________

 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 23-10-2012, 20:55   

Nawet jak jeździsz w trybie 4WD Auto to ciągnie głównie przód, więc jeśli nie zmieniałeś przód/tył to niestety norma dla opon na pierwsze założenie.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-10-2012, 07:44   

rezon tu raczej nie chodzi o to czy jeździ się 2WD, 4WD i gdzie jest dominujący napęd. Przód nie dość, że skręca to jest bardziej obciążony i większe siły przenosi na zakrętach... Nie wiem czy normalne jest żeby po 25 tys zdarły się opony (w sumie jakby rotować to pewnie do 50kkm by dobiły a to już normalny wynik), ale to że przód zdziera się dużo szybciej niż tył jest na pewno normalne. Dlatego się rotuje opony kierunkowe przód <-> tył, asymetryczne z przodu na ukos, z tyłu na przód.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 24-10-2012, 08:49   

krzychu napisał/a:
rezon tu raczej nie chodzi o to czy jeździ się 2WD, 4WD i gdzie jest dominujący napęd.
A to ciekawa teoria, bo jak miałem tylnonapędowe samochody to leciał głównie tył, mimo że ponad połowa ciężaru spoczywała na przodzie jak to w samochodach typu Polonez czy zwłaszcza Łada 2106, do której zimą trzeba było wrzucać dodatkowe 50kg (worek cementu, dwie trylinki, itp) do bagażnika, bo nawet pod małe górki nie chciała wyjeżdżać a rozkład masy miała chyba ok. 70/30. Więc raczej jednak ma większe znaczenie, które koła ciągną niż które skręcają i które są więcej obciążone (w osobówkach, bo ciężarowe to inna bajka). Na to przynajmniej wskazuje min. z 5 kompletów opon, które kiedyś tam na nich zjeździłem, bo zwłaszcza Ładą to przejechałem ponad 150kkm.
krzychu napisał/a:
Dlatego się rotuje opony kierunkowe przód <-> tył, asymetryczne z przodu na ukos, z tyłu na przód.
Opony kierunkowe rotuje się tylko wzdłużnie z jednego powodu - założone na drugą stronę miałyby odwrotny kierunek toczenia niż wskazany na oponie. Każdą inną oponę - nie tylko asymetryczną, bo produkowana przez kilkadziesiąt lat opona D-124 na pewno nie jest asymetryczna - zamieniać się powinno po przekątnej aby zapewnić równomierne zużycie bieżnika - także poprzeczne zużycie czyli wewnątrz/zewnątrz opony. BTW D-124 to była moja ulubiona opona - jedyna jaką udawało się zdobyć ;) Dzisiaj opony się kupuje, więc można grymasić.
jan_outII, Jak czepiam się różnych rzeczy przy Outku, to jak zauważysz nie czepiłem się beznadziejnej jakości opon, bo na pierwsze założenie często zakładane są opony, które wytrzymują mniej niż kupione niemal identyczne później. Jeżeli zmieniałbyś ich rozmieszczenie to pewnie dotrzymałyby do 50kkm czyli akceptowalnego przebiegu. Znam osoby, które też nie zmieniają położenia opon i kupują dwa razy częściej tylko dwie opony - jak dostaną, to nawet takie same o co coraz trudniej. Taki system zmian ma swoje plusy - np. mniejszy jednorazowy wydatek. Ja zmieniam położenie przy każdej wymianie kół (zawsze mam dwa komplety również felg) i piszę sobie od wewnątrz opony PT->LT co jasno wskazuje gdzie była i gdzie ma być założona za pół roku. Najbliższą zmianę zrobię chyba nawet dzisiaj.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-10-2012, 08:55   

rezon napisał/a:
bo jak miałem tylnonapędowe samochody to leciał głównie tył


Napisałem o dominacji napędu (np. Audi w prawdziwym Quadro ma dominację na tylnej osi). A w tylnionapędówce zależy to głównie od ciężkości buta.

No tak są jeszcze opony symetryczne (mam takie fabrycznie), ale w sprzedaży aftermarketowej takich nie widziałem... Tak samo jak nie widziałem opon kierunkowych asymetrycznych (inna opona na prawą i lewą stronę), a w teorii istnieją.

I nie wiem czy o tej przekątnej to mówisz zawsze więc jedna opona jeździ na prawym tyle lub lewym przodzie (zawsze) czy tak jak ja to kiedyś wyczytałem w instrukcji do starego auta: Przód odwrotnie na tył, tył tak samo na przód wtedy każda opona ma szanse w każdym miejscu jeździć.... Ponieważ jest teoria, że opony na prawej stronie szybciej się ścierają...
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 24-10-2012, 09:10   

krzychu napisał/a:
Napisałem o dominacji napędu (np. Audi w prawdziwym Quadro ma dominację na tylnej osi).
no napisałeś, że nie ma to wpływu
krzychu napisał/a:
tu raczej nie chodzi o to czy jeździ się 2WD, 4WD i gdzie jest dominujący napęd.
A ma i to istotny. W każdonapędówce charakter zużycia opon zależy od ciężkości buta - przednionapędówce, tylnonapędówce i 4x4 też Nie wiem jak jest w SAWD Subaru bo tym nie jeździłem.
krzychu napisał/a:
I nie wiem czy o tej przekątnej to mówisz zawsze więc jedna opona jeździ na prawym tyle lub lewym przodzie (zawsze) czy tak jak ja to kiedyś wyczytałem w instrukcji do starego auta: Przód odwrotnie na tył, tył tak samo na przód wtedy każda opona ma szanse w każdym miejscu jeździć.... Ponieważ jest teoria, że opony na prawej stronie szybciej się ścierają...
. taką miałem na myśli, tylko dokładnie z jednym jeszcze dodatkiem z jednego miejsca leci na zapasowe - tak to było w starych instrukcjach - w wymianach brało udział 5 kół. Na zapasowe leciało najgorsze ;)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Beduin 
Forumowicz

Auto: Outlander Intense 2.2D MiVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 53
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-10-2012, 18:23   

Witam,

Mam podobne auto - 30kkm i nie zauważyłem dramatycznej różnicy pomiędzy przodem a tyłem. Podczas ostatniego przeglądu różnica zmierzona przez serwis to ok 0.5 mm. Jedyna uwaga to, że zdecydowaną większość przebiegu stanowią autostrady. Pomimo wszystko mam subiektywne wrażenie, że nasze Continentale zużywają się dość szybko.
_________________
Szerokiej drogi.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 24-10-2012, 20:18   

Beduin napisał/a:
Witam,

Mam podobne auto - 30kkm i nie zauważyłem dramatycznej różnicy pomiędzy przodem a tyłem. Podczas ostatniego przeglądu różnica zmierzona przez serwis to ok 0.5 mm. Jedyna uwaga to, że zdecydowaną większość przebiegu stanowią autostrady. Pomimo wszystko mam subiektywne wrażenie, że nasze Continentale zużywają się dość szybko.
Ja na letnich Bridgestonach przejechalem bylym OII jakies 80kkm zanim poszly na szrot :D Wszystko zalezy chyba od stylu jazdy i czy opony sa zamieniane osiowo co sezon.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
DJ Fazi 
Mitsumaniak
Fan bulwarówek


Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 439
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-10-2012, 21:42   

Beduin napisał/a:
Witam,

Mam podobne auto - 30kkm i nie zauważyłem dramatycznej różnicy pomiędzy przodem a tyłem. Podczas ostatniego przeglądu różnica zmierzona przez serwis to ok 0.5 mm. Jedyna uwaga to, że zdecydowaną większość przebiegu stanowią autostrady. Pomimo wszystko mam subiektywne wrażenie, że nasze Continentale zużywają się dość szybko.


Też mam takie wrażenie :(
_________________
glonojad rulezz
 
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 25-10-2012, 22:01   

mam zawirusowanego outka na prawie 200 kucy , noge ciężką jak żelbetonowy słup energetyczny (przyz 100 tysi 4 kpl. tarcz hamulcowych i ... niezliczona ilośc klocków :? ) , jeżdzę na 4WD , niekiedy na 4WD LOCK (zima, przyczepka) i na ori oponach zrobiłem bez mała 100 tysi - dodam, że zimą zakładam drugi komplet , ale wg. moich olbiczeń moje zimowe przebiegi to ok. 20-25% całego przebiegu. regularnie przez te 4 lata zmieniam koła osiami P=T , T=P ...
może jan_outII powinieneś pojechać na sprawdzenie geometrii kół??? nie jest to naturalne zużycie opon...
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
jan_outII 
Forumowicz

Auto: OII 2.2D Mivec 177KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 26-10-2012, 12:32   

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Z Waszych opinii wychodzi, że nie jest to do końca normalne zużycie opon.
Prawda jest też taka, że nie zamieniałem opon pomiędzy tyłem i przodem. Teraz to będę robił. No i oczywiście przed wymianą na zimówki pojadę sprawdzić geometrię.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 26-10-2012, 17:35   

jan_outII napisał/a:
Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Z Waszych opinii wychodzi, że nie jest to do końca normalne zużycie opon.
Prawda jest też taka, że nie zamieniałem opon pomiędzy tyłem i przodem. Teraz to będę robił. No i oczywiście przed wymianą na zimówki pojadę sprawdzić geometrię.
Sam wymieniasz czy oddajesz do oponiarza? Jesli to 2gie to dziwne ze ci kreda na oponach nie zaznaczali ktora byla gdzie sezon wczesniej. Ja jezdze do kilku w Wawie i zawsze sami bez szemrania tak robia. Setunia z wywazeniem
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.