Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Koła 18' vs. mniejsze
Autor Wiadomość
mike24 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 MT Intense+ 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 44
Skąd: Opole
Wysłany: 25-10-2012, 08:35   Koła 18' vs. mniejsze

Koledzy, noszę się z poważnym zamiarem zmiany standardowych 18" felg w moim miśku na mniejsze... myślałem nawet o 16".

Moim jedynym celem jest poprawa komfortu jazdy.

Pytanie czy poprzez wymienę, chociażby na 17" osiągnę cel, a jeśli to co mogę zyskać/stracić na takiej operacji?

Z góry dziękuję za wypowiedzi :)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 25-10-2012, 09:14   

mike24 napisał/a:
ytanie czy poprzez wymienę, chociażby na 17" osiągnę cel,
Tak. Minusy to większe bujanie na zakrętach, gorszy wygląd - baloniki. Zalety - mniejsze zużycie paliwa (węższe opony), niższa cena zakupu.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
mike24 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 MT Intense+ 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 44
Skąd: Opole
Wysłany: 25-10-2012, 09:39   

a co z komfortem jazdy, chodzi mi głównie o lepsze tłumienie nierówności i jazdę po koleinach... wygląd kół, umówmy się, nie jest dla mnie minusem
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 25-10-2012, 10:03   

Może krótko ale odpowiedziałem Ci na cytowane pytanie "czy osiągnę cel?" TAK. Lepsze tłumienie nierówności, trochę mniejszy hałas od kół, ale w zamian gorszą stabilność - taki bardziej bujany "fotel". Jak nie jeździsz szybko to warto zamienić.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
mike24 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 MT Intense+ 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 44
Skąd: Opole
Wysłany: 25-10-2012, 10:06   

dokładnie o to mi właśnie chodzi... jeżdżę bardzo spokojnie, głównie po drogach krajowych, autostrady występują tylko podczas podróży na wakacje

pytanie teraz czy szukać 17" albo 16", czy jednak 16" to będzie już przegięcie?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 25-10-2012, 10:47   

17" to nie jest standardowy rozmiar dla O2. Bez problemu znajdziesz oryginalne 16", które są std w wersji Invite i chyba Intense. Komplet 18" może Ci wystarczyć na porównywalne 2 kpl 16" ;) . Przynajmniej tak było u mnie jak sprzedałem zimowe alu 18" z Outka i kupiłem zimowe stalowe 16" do Superba za 1/3 ceny. Jedne i drugie po jednym sezonie. alu 16" były niewiele droższe, ale po doświadczeniach z alu zimą wracam do stalowych na zimę, bo niestety po 4 sezonach łuszczył się lakier z alu i musiałem je piaskować/malować. W drugim autku po dwóch sezonach też już widzę pryszcze na alu
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 25-10-2012, 11:46   

rezon napisał/a:
ale po doświadczeniach z alu zimą wracam do stalowych na zimę, bo niestety po 4 sezonach łuszczył się lakier z alu i musiałem je piaskować/malować. W drugim autku po dwóch sezonach też już widzę pryszcze na alu
Dlatego tez jezdze na stalowkach zima i zaslaniam je kolpakami. Git malina i zero stresu :mrgreen: Do nowego Avensisa teraz tez kupilem 16'' stalowki ale z oponami na kolcach. Piorunsko slisko tu w SE juz jest i zadna inna zimowka nie daje rady na lodzie. Minusem bedzie tylko ze do PL na takich kolach nie wjade. Trzeba bedzie Pojare odkurzyc :wink:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 25-10-2012, 11:53   

Ja do tego wniosku doszedłem dopiero po 4 latach ;) wolno się uczę na starość ;) też zasłoniłem nierdzewnymi kołpakami - z tworzywa :)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
papcio 
Mitsumaniak

Auto: 2,0 DiD Intense +
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-10-2012, 12:07   

mike24 napisał/a:
dokładnie o to mi właśnie chodzi... jeżdżę bardzo spokojnie, głównie po drogach krajowych, autostrady występują tylko podczas podróży na wakacje

pytanie teraz czy szukać 17" albo 16", czy jednak 16" to będzie już przegięcie?


zgodnie z tym co rezon napisał 17" nie są standardowe dla OII. Ostatnio usłyszałem u gumiarza, ze jednemu z jego klientów ubezpieczyciel niechciał wypłacić odszkodowania powołując się na zastosowanie w samochodzie opon niezgodnych ze specyfikacją producenta.
Ja mam oryginały 18" z letnimi oponami a na zimę 16".
jest bardziej miękko, mniej stabilnie w zakrętach no i czynnik wyglądu - zdecydowanie na minus.
_________________
Paweł
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 25-10-2012, 12:32   

papcio napisał/a:
zgodnie z tym co rezon napisał 17" nie są standardowe dla OII. Ostatnio usłyszałem u gumiarza, ze jednemu z jego klientów ubezpieczyciel niechciał wypłacić odszkodowania powołując się na zastosowanie w samochodzie opon niezgodnych ze specyfikacją producenta.
Ja mam oryginały 18" z letnimi oponami a na zimę 16".
jest bardziej miękko, mniej stabilnie w zakrętach no i czynnik wyglądu - zdecydowanie na minus.
Nie zgodze sie tu z toba. W katalogu akcesoryjnym OII sa ori felgi w rozmiarze 17''.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 25-10-2012, 12:54   

Na wyciągu z homologacji załączanym do autka były tylko 18" i 16" . Niestety nie mam już katalogu OII
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
fufaj3 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 DID INTENSE PLUS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 25-10-2012, 19:52   

nawet na naklejce w samochodzie na słupku jest podane 16" i 18"
A ja pierdo... komfort i mam 20" i jedzie
gorzej bo teraz musze na zime założyć 16" bedzie bardzo .....wyglądał
nie jestem zwolennikiem małych kółek ale ze wzgledów ekonomicznych na zime kupiłem 16"
ale zato na lato piękne 20" i jest git :lol: :lol: :lol:
opony 275 i trzyma się zajebiście drogi
_________________

 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 25-10-2012, 20:29   

fufaj3 napisał/a:
nawet na naklejce w samochodzie na słupku jest podane 16" i 18"
A ja pierdo... komfort i mam 20" i jedzie
gorzej bo teraz musze na zime założyć 16" bedzie bardzo .....wyglądał
nie jestem zwolennikiem małych kółek ale ze wzgledów ekonomicznych na zime kupiłem 16"
ale zato na lato piękne 20" i jest git :lol: :lol: :lol:
opony 275 i trzyma się zajebiście drogi
No ale na koleinach to nie mdli cie za to? Auto musi plywac dosyc ostro
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 25-10-2012, 21:24   

20" i naleśnik - u mnie skończyło by się to prostowaniem feli raz na miesiąc.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 25-10-2012, 21:46   

a nie lepiej zostawić koła i zachować fajne prowadzenie , a zainwestować w porządne amortyzatory??? u siebie jak zainstalowałem m-kowe amorki to komfort uległ znacznemu polepszeniu, znikneło cholerne "uderzanie" przy najezdzaniu na przeszkonę... itd..generalnie same plusy (pisałem o tym w jakimś wątku).
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.