Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5] odpuścił sobie współpracę - nie pali
Autor Wiadomość
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-10-2012, 14:05   [2.5] odpuścił sobie współpracę - nie pali

Więc tak, autko spokojnie wieczorem zajechało do domu, ochłoneło i zostało zgaszone, żadnych problemów, nic mu nie dolegało...
...następny dzień autko nie pali- znaczy kręci ale nawet nie zagada i tak aż do na prawde długiego kręcenia ma pełnym gazie gdzie odpalił, wszedł na 4 tysiące ale jak tylko zluzowałem na zero gaz to natychmiast zdechł. kilka razy tak kręciłem i odpalał po dłuuugim kręceniu na max gazie i:

jak odpali (tylko na pełnym gazie) to:
wkręca się an wysokie obroty ale po odjęciu gazu umiera
czasem po odjęciu gazu i ponownym dodaniu udaje się że nie gaśnie, ale prycha ledwo ciągnie trzęsie się i ma zamiar umrżeć i dymi przy tym niemiłosiernie na ciemnoszaro (nie woda ani nie olej, jakoś tak dziwnie)

Co zrobiłem: przeczyściłem podstawę filtra paliwa, dałem nowy filtr, sprawdziłem smoka, odpowietrzyłem wszystko aż do filtra paliwa, i nadal bez zmian.

aha - jak przed startem dopompowuje paliwko ręcznie, aż pompka stanie się "twarda" (1-3 wciśnięcia) - i generalnie nic to nie zmienia....
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 20-10-2012, 22:06   

świece grzeją ?? jesli tak
podłącz bańkę z paliwem bezpośrednio do pompy przed filtrem zostaw na noc tylko tak żeby ktoś nie zwinął :)
jak to nic nie da sprawdź rozrząd i ustawienie pompy (początkowy kąt wtrysku)
jak to gra i masz dobrą kompresję szukaj dobrej pompy i/lub wtrysków :wink:
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 20-10-2012, 23:17   

Zamiast tracić czas na walkę z paliwem ściągnij lepiej osłonę i sprawdź co jest z rozrządem, czy wszystko na swoich punktach, bo jak tak
Mighn napisał/a:
prycha ledwo ciągnie trzęsie się i ma zamiar umrżeć
to bez problemu coś na rozrządzie może się rozjechać, albo już się rozjechało.
Dopiero jak sprawdzisz rozrząd możesz szukać problemu w zasilaniu pompy. Na pierwszy ogień zaworek powrotowy paliwa do sprawdzenia.
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-10-2012, 16:19   

więc tak:

1. rozrząd ok, dokladnie ustawione wszystko, pasek w stanie bdb. tak samo jak napinacze (2 tyś km na nim od wymiany poszło ledwo)
2. świece żarowe ok., i cała elektryka świec też ok.
3. pompa nie dostaje powietrza z baku
4. przy pompowaniu ręczną pompką przelewa paliwo z powrotem do baku przez pompę wtryskową
5. po założeniu zbiorniczka z ropą prosto do pompy po 12 godzinach praktycznie nic nie ubyło ( z peta 1.5L zeszło może z 2-3 mm...

jeszcze ie sprawdziłem czy podaje paliwo jakkolwiek na wtryski - to jutro...
wtryski raczej sprawne (2 tyś temu wymieniane końcówki wtrysków).

Najdziwniejsze jest to, że przez ostatnie 2 tysie chodził bardzo dobrze, i po prostu nagle po nocnym postoju powiedział że nie będzie - i tak mu zostało.
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 22-10-2012, 18:06   

nie wiem czy zrozumiales o co chodzi z testem z banką ...
podpinasz bańkę przewodem bezpośrednio do pompy z czyściutką ropą odpalasz dajesz się odpowietrzyć gasisz i zostawiasz na noc. Rano odpalasz i jak działa to wiesz gdzie szukać. Jest jeszcze jedna ewentualność -metalowe sitko na wejściu przewodu doprowadzającego ropę do pompy może być zapchane i będzie tak prychał. Jak znajde zdjęcie to ci wkleję o co chodzi.
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 22-10-2012, 20:14   

W 2.5 sitka na wejściu zdarzały się tylko sporadycznie, ja bardziej stawiałem na sitko zaworu powrotowego, ale widać że drożność pompy chyba jest.
Mighn napisał/a:
rozrząd ok, dokladnie ustawione wszystko,
sprawdź dokładnie koło pompy, czy jest idealnie na znaku do reszty.
Warto też sprawdzić zawór gaszenia, czy czasem nie jest zasyfiony, albo kabelek wisi na włosku, czy jaja z napięciem :roll:
Jak bez efektu, to można po tym można zrobić próbę z przyspieszeniem zapłonu, ale zaznacz najpierw stare ustawienie.
Jak nic z tych rzeczy nie pomoże to pompę możesz wywalać do sprawdzenia
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 22-10-2012, 20:24   

no i paliwo jakie jest i czy pewne od tego zacząć
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-10-2012, 21:52   

no to testu z bańką tak nie zrobię - dziś już zupełnie nie odpala :P
rozrząd jest ustawiony absolutnie dokładnie
ropa - zwykły diesel z orlenu...

powiedz mi gdzie dokładnie jest sitko - bo nie udało mi się gada namierzyć (może u mnie nie ma...)

zawór gaszący - to ten z przedniej części od strony silnika? bo w sumie do 2-ch miejsc w pompie jakieś kabelki idą....
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 22-10-2012, 23:02   

Stoisz przed maską, Patrz na pompę z góry. Na górze pompy, tuż przy miejscu gdzie koło napędzające pompę wchodzi przez obudowę do silnika, jest śruba, która przechodzi przez rurkę doprowadzająca paliwo, wykręć ja i cienkim, zagiętym drucikiem wyjmij sitko. Przeczyść je i złóż z powrotem. może pomoże. Jeśli pomoże to masz syf w paliwie, i trzeba je wypompować ze zbiornika.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-10-2012, 10:40   

może coś żle robię ale, zabrałem się za docieranie do sitka w/g opisu...

no to lokalizujemy pompę a w niej śrubę

odkręcamy śrubę i zdejmujemy przewód:

pod spodem napotykamy się na kolejną srubę, którą konsekwentnie odkręcamy:

I nie zostaje nam nic do odkręcania, a sitka jak nie było... tak nie ma :(

i co teraz drodzy panowie? - ja odkręciłem nie to co trzeba, czy też amba sitko zeżarła?


Link do kompletu fotekz operacji:

a jak to nie idzie to powinno dać rade:
1.
2.
3.
4.
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 23-10-2012, 11:29   

http://imageshack.us/f/189/dsc00530v.jpg/
sitko wyglada tak
jak pisał rico jedne miały inne nie
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 23-10-2012, 19:03   

przypuszczałem że na zasilaniu nie będzie, za to na pewno jest na powrocie, czyli w śrubie(zaworku) na wyjściu przewodów powrotowych z pompy,
jak masz chęci to sprawdź co tam, ale moim zdaniem skoro przepływ paliwa jest, to nie to będzie przyczyną

lepiej skup się na kolejnych sprawach: zawór gaszenia (start/stop), kąt wtrysku...

[ Dodano: 23-10-2012, 22:33 ]
Mighn napisał/a:
zawór gaszący - to ten z przedniej części od strony silnika? bo w sumie do 2-ch miejsc w pompie jakieś kabelki idą....
taki z jednym kabelkiem - "jedyny taki" na pompie :mrgreen:
ale szczerze mówiąc, jeśli nie wiedziałeś gdzie on jest, to dobrze by było żeby jakaś pewniejsza ręka go sprawdziła, bo przy rozbieraniu można czasem narobić sobie bigosu
chyba że nie masz nic do stracenia :P
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-10-2012, 15:46   

Więc - zawór gaszenia jest sprawny, kąt wtrysku raczej przez jedną noc się nie rozregulował, natomiast interesuje mnie co to jest z przodu pompy od strony silnika coś do czego dochodzą 2 kable - na razie nie ruszam ale sama ciekawość każe mi spytać. na kablach dochodzących do tego nie ma żadnego napięcia - więc albo się uwaliło albo to jakiś czujnik - chociaż na czujnik też jakieś napięcie iść chyba powinno?
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 25-10-2012, 17:38   

http://www.fotosik.pl/sho...28945d269edc096
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 25-10-2012, 22:56   

lukas 78 napisał/a:
http://www.fotosik.pl/sho...28945d269edc096
...uuu ale tam czerwono :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

no tak w sumie Mighn pytał o czujnik obotów silnika - ale napięcia nie ma tam co szukać dopóki silnik nie chodzi

Mighn napisał/a:
Więc - zawór gaszenia jest sprawny, kąt wtrysku raczej przez jedną noc się nie rozregulował
co do kąta wtrysku to nie chodzi o jakąś super regulację tylko o test czy coś się nie sypnęło w pompie, ale z tym może później.
Popuszczałeś przewody na wtryskach? Podczas kręcenia silnikiem pojawia się paliwo?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.