 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Sprzęgło / skrzynia biegów - delikatne tarcie |
Autor |
Wiadomość |
domel_radom
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 46 Skąd: Radom
|
Wysłany: 26-10-2012, 11:39 Sprzęgło / skrzynia biegów - delikatne tarcie
|
|
|
Witajcie.
Mam taki mały problem. Moja Cari stojąc np: na światłach na biegu jałowym i zaciągniętym ręcznym hamulcu wydaje dźwięki delikatnego tarcia spod maski.
Problem mija, gdy wcisnę sprzęgło do 2/3 możliwości. Wtedy samochód jest cichy, niesłyszalny wręcz
I teraz pytanie za 100pkt.: co to może być skoro obroty silnika są identyczne przecież na 'luzie' i z wciśniętym sprzęgłem?
Pozdr.
Domel
P.S.: wczoraj wymieniałem przeguby i końcówkę drążka kierowniczego. Łącznie z robocizną 430zł chyba dobra cena. Mechanik miał jednak zgryz ze znalezieniem odpowiednich przegubów, te które pierwotnie zamówił nie pasowały ale w tej samej cenie znalazł odpowiednie |
|
|
|
 |
p_lewinski [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2012, 11:48
|
|
|
Dźwięk może pochodzić od wyeksploatowanego łożyska oporowego sprzęgła. |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 26-10-2012, 23:05
|
|
|
oj raczej łożysko na wałku atakującym w skrzyni. Jeśli miałoby to być łożysko oporowe, to dźwięk byłby w momencie wciśnięcia sprzęgła, jeśli dźwięk występuje na puszczonym sprzęgle, to znaczy, że wałek w skrzyni obraca się i wydaje dźwięk. W momencie wciśnięcia sprzęgła, zaczyna działać łożysko oporowe (jego w tym konkretnym przypadku nie słychać) i rozłącza wałek atakujący - zatrzymując go, dzięki czemu można przełączyć bieg. W momencie ponownego puszczenia sprzęgła przestaje działać łożysko oporowe a zaczyna kręcić się wałek atakujący i w tym konkretnym przypadku łożysko na tym wałku zaczyna wydawać dźwięki.
Tutaj napisze od razu odpowiedz na możliwe pytanie: TAK!! wałek atakujący w skrzyni biegów obraca się pomimo tego, że auto pracuje na biegu jałowym, można go zatrzymać jedynie przez wciśnięcie sprzęgła. To właśnie dlatego jak jest duży mróz to należy wcisnąć sprzęgło podczas odpalania auta, chodzi o to, że gęsty olej w skrzyni biegów utrudnia rozruch silnikowi - właśnie przez obracający się ten wałek. |
|
|
|
 |
|
|