Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana sworznia czy całego wahacza? Sworzeń w GDI Lift
Autor Wiadomość
matisbb 
Forumowicz

Auto: Cari 99 lift GDI, Colt CA0 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 39
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-10-2012, 01:17   Wymiana sworznia czy całego wahacza? Sworzeń w GDI Lift

Witam, przeczytałem wszystkie tematy na forum o stukających sworzniach w naszych Carismach i ich wymianie ale dalej mam chaos w głowie a tematy są z przed 2 lat więc chciałbym wiedzieć jak wygląda temat w Carismach po liftowych w chwili obecnej czy lepiej wymienić sam sworzeń i na jaki allegro aukcje sworzni
czy ew zakupić jakiś nowy lub używany wahacz i tu drugie pytanie, czy da się taki wahacz wymienić w warunkach domowych bez kanału? z góry dzięki za pomoc.
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 29-10-2012, 11:06   

Z tego co wiem to w poliftowych wersjach nie da rady wymienic samego sworznia.Jesli gdyby nawet mozna bylo to trzeba go dobrze wprasowac zeby nie uszkodzic wachacza.raczej w domu tego nie zrobisz.
 
 
Faraday 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 252
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 29-10-2012, 11:11   

Nie mam co prawda doświadczenia w wymianie wahacza w Cari, ale robiłem to samo w innym aucie i myślę, że moja wiedza może się przydać.

Wahacz powinno się dać wymienić bez kanału. Powinno wystarczyć podniesienie auta na lewarku (pamiętaj o paru dodatkowych podporach, aby auto solidnie stało i w razie czego, nie zasunęło się).
Istnieje możliwość wymiany samego sworznia, ale obawiam się, że może to być dość kłopotliwe bez odpowiedniej prasy. Poza tym istnieją obawy, że nie będzie trzymał się reszt tak, jak oryginał.
Przy wymianie sworznia warto byłoby obejrzeć tuleje, które prawdopodobnie także nadają się do wymiany..
Moim skromnym zdaniem: jeśli uważasz, że dasz radę wymienić sam sworzeń, to możesz trochę kasiory zaoszczędzić. Jeśli masz jakieś obawy, to bezpieczniej jest zakupić nowy wahacz.
 
 
Xiah 
Forumowicz

Auto: Carisma 97r 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 231
Skąd: Płock
Wysłany: 29-10-2012, 14:13   

zgadzam sie z przedmówcą, zeby wysiągnąć sworzeń bez praski trzeba dobrze podgrzać wachac w miejscu mocowania sworznia, wtedy młot i powinien wyskoczyć, ale nie jest to proste.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-10-2012, 14:21   

Można wybić te sworznie bez podgrzewania ale trzeba zrobić to umiejętnie aby podczas wybijania sworzeń wychodził równo i nie kaleczył gniazda w wahaczu. Nowe sworznie wciskałem dużym imadłem.
 
 
matisbb 
Forumowicz

Auto: Cari 99 lift GDI, Colt CA0 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 39
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-10-2012, 14:59   

Dziękuję wszystkim za pomoc, więc tak zdecydowałem się na rozwiązanie tymczasowe i kupiłem używany wahacz ponieważ skusiła mnie cena i stan a kupiłem go za 35zł! z angilka 2002r przebieg 60tys mil.
http://allegro.pl/mitsubi...2694266989.html

Gdy stary będę miał już wolny a ten by się nie spisywał to wezmę go i dopasuję pod sworzeń w sklepie.

Dzięki wszystkim jeszcze raz!
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-10-2012, 17:01   

Ale co tu dopasowywać, do poliftowej Carismy pasują takie:
http://allegro.pl/sworzen...2679943273.html
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 29-10-2012, 17:46   

Sworznie do Carismy różnią się średnicą... niektóre z nich trzeba delikatnie pospawać do wahacza (bo są za małe) tej metody nie polecam. U siebie założyłem sworzeń 555 i siedzi idealnie.
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
matisbb 
Forumowicz

Auto: Cari 99 lift GDI, Colt CA0 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 39
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-10-2012, 22:53   

Dokładnie, jak poczytałem o problemach forumowiczów z tymi sworzniami to póki co podeprę się tym wahaczem za 35zł który nie powinien być w najgorszym stanie jak na angielskie drogi i 60tys mil przebiegu :) i odpadają koszty wprasowywania, jedynie zbieżność by się przydała.
Pozdrawiam
 
 
Xiah 
Forumowicz

Auto: Carisma 97r 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 231
Skąd: Płock
Wysłany: 30-10-2012, 11:22   

przy wymianie wahacza z przodu zbierzność??? :?
 
 
Faraday 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 252
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 30-10-2012, 11:35   

Xiah napisał/a:
przy wymianie wahacza z przodu zbierzność??? :?

Mnie też wydaje się to niepotrzebne, ale wolałem się nie wychylać ;-)
 
 
Xiah 
Forumowicz

Auto: Carisma 97r 1.6 GL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 231
Skąd: Płock
Wysłany: 30-10-2012, 15:52   

zbierzność ustawiamy dopiero w momencie jak wymieniamy koncówki drążka cala reszta nie ma sie nic do zbierzności kół przednich.
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 30-10-2012, 17:26   

Po wymianie sworznia powinno się sprawdzić dla pewności zbierzność (w zależności w jaki sposób jest mocowany sworzeń do wahacza...). Ja wolałem sprawdzić by spać spokojnie... Kiedyś w SKodzie Felicji musiałem poprawić sworzeń (zbierzność poszła do lasu), ale tam jest sworzeń mocowany do wahacza na 3 śruby (z otworów ktoś zrobił fasolki :shock: )
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
matisbb 
Forumowicz

Auto: Cari 99 lift GDI, Colt CA0 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 39
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-10-2012, 19:28   

No ok ale poczytałem trochę o tych wahaczach w naszych Carismach i ponoć między oryginalnym a nowym zamiennikiem potrafi być centymetr różnicy na szerokość i to nie ma wpływu na geometrie zawieszenia? Nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się że na 90% tą zbieżność trzeba wykonać :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-10-2012, 20:25   

matisbb napisał/a:
i to nie ma wpływu na geometrie zawieszenia?
Ma i to ogromny.
matisbb napisał/a:
Nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się że na 90% tą zbieżność trzeba wykonać
Oczywiście, że trzeba.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.