Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektroniczna kierownica
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-10-2012, 09:12   

Wiesz to jest logiczne. Przez takie wygładzenie możesz zrobić słabsze sprzęgło, skrzynię i przeguby bo cały układ napędowy nie będzie miał strzałów. Ja sobie z tego nie zdawałem sprawy do czasu jak u siebie kilka razy szybko nacisnąłem i puściłem gaz i to nie na 1-dynce tylko na 2-jce... Szarpie całym autem zdrowo...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24365
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-10-2012, 09:19   

i9i napisał/a:
W użytkowaniu codziennym nie czuć różnicy
czuć ogromną - jest spora zwłoka tego układu w porównaniu z linką
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 23-10-2012, 08:41   

Krzyzak napisał/a:
czuć ogromną - jest spora zwłoka tego układu w porównaniu z linką


Zwracam honor, pojeździłem wczoraj Carismą i ma delikatne lagi przy reagowaniu na gaz, szarpnięcia są ale takie wiotkie co na codzień ciężko zauważyć jak się człowiek nie skupi :P
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24365
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-10-2012, 09:36   

i9i napisał/a:
ma delikatne lagi
wypróbuj jeszcze inne japończyki - np. nissana - wtedy zaczniesz przyśpieszać jeszcze przed puszczeniem sprzęgła, żeby jakoś sensownie ruszyć :)
tam dopiero są lagi...
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 28-10-2012, 09:26   

Więcej informacji.
_________________

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-10-2012, 10:24   

No niby lepiej wygodniej, ale to upośledza sprawność motoryczną człowieka
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 31-10-2012, 14:35   

krzychu napisał/a:
Przez takie wygładzenie możesz zrobić słabsze sprzęgło, skrzynię i przeguby bo cały układ napędowy nie będzie miał strzałów. Ja sobie z tego nie zdawałem sprawy do czasu jak u siebie kilka razy szybko nacisnąłem i puściłem gaz i to nie na 1-dynce tylko na 2-jce...
masz całkowitą rację co do zwłoki, możliwości oszczędności, itd... Przyczyna wprowadzenia el. przepustnic była nieco inna - ekologia i ekonomia. Dzięki ingerencji ECU w sterowanie przepustnicą, wtryskami i turbiną zoptymalizowano skład mieszanki paliwowo-powietrznej, dzięki temu zredukowano zużycie paliwa odbierając kierowcy możliwość samodzielnego działania. Spróbuj zalać świece ;)
W samolotach przyczyna wprowadzenia Fly by wire była podobna. Samoloty były budowane jako stabilne dynamicznie tzn. po zaburzeniu samolot sam potrafił wytłumić je. Wymagało to jednak dużych powierzchni stateczników i sterów. Samolot był wtedy mniej zwrotny. Jednym z pierwszych samolotów FBW był dobrze nam znany F-16, w którym drążek sterowy mający podobny sposób działania jak układ kierowniczy ze wspomaganiem zastąpiono joystick'iem i wyłącznie elektronicznym sterowaniem. B-2 jest najdalej posunięty - nie ma w ogóle statecznika pionowego. A skoro można było w wojskowym to stopniowo wprowadzono i do cywila, gdzie oszczędność paliwa ma kolosalne znaczenie. Dzięki FBW powierzchnie stateczników i sterów są znacznie mniejsze, stawiają mniejszy opór - ale samolot jest niestabilny dynamicznie tzn. sam nie wytłumi już odchylenia, robi to cały czas komputer. Jak popatrzycie na zdjęcia np. Tu-154 i jakiegoś nowoczesnego Boeinga czy Airbusa widać różnicę w powierzchni statecznika pionowego. Brak połączenia mechanicznego to też setki kg mniej w branży gdzie walczy się o każdy kg.
Podobnie i w przypadku pomysłu Nissana. Obecnie mamy w samochodach stabilność dynamiczną - puszczamy kierownicę i samochód jedzie prosto pomimo zakłóceń (nierówności drogi, itp.) A tak koła będą mogły być ustawione idealnie w kierunku jazdy bez kątów niezbędnych do utrzymania stabilności dynamicznej czyli będą mniejsze opory toczenia, odpadną dziesiątki kg przekładni kierowniczej, o wychyleniach kół będzie decydował komp. A kierunek rozwoju samochodów najlepiej pokazuje Google ze swoimi samochodami :) Miejsce kierowcy jest na tylnym siedzeniu, bo jak bierze się za kierowanie to powoduje wypadki ;) Jak pójdzie tak dalej to wróci wkrótce temat sterowania wszystkimi czterema kołami.

[ Dodano: 31-10-2012, 14:43 ]
i9i napisał/a:
W użytkowaniu codziennym nie czuć różnicy, natomiast zaglądając pod maskę nie da się ręcznie poczuć jak się wkręca. Ale by kierować elektronicznie to nie tędy droga.
czuć różnicę i wg mnie w takim kierunku to będzie szło. Lotnictwo już dawno poszło, a samochodziarze podążają wiernie za nim od kilkudziesięciu lat. Nawet ABS jest przecież z awiacji, o tempomatach, wspomaganiu, klimatyzacji, itd... to nawet nie wspominam
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.