diesel problem |
Autor |
Wiadomość |
metody
Nowy Forumowicz
Auto: pajero I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 3 Skąd: wwa
|
Wysłany: 12-02-2012, 12:37 diesel problem
|
|
|
Koledzy , obywatele, witam na Waszym forum.
od wielu lat jestem posiadaczem Pajero pierwszej generacji z sinikiem diesla 2.5td intercooler.
od 3 lat każdej zimy zmagam się z jakimiś problemami z układem zasilania, (za każdym razem występowały nieszczelności wężyków lub obudowy filtra paliwa, doszło też do widowiskowego przegnicia króćca smoka w zbiorniku paliwa)
Tej zimy znowu podróż przerwał powolny spadek mocy.
Na spokojnie przejrzałem przewody , pomiędzy filtrem pompą umieściłem przezroczysty wężyk...Którym grzecznie jeden za 2 bąbelki powietrza szły prosto do pompy.
Chwilę póżniej na obudowie filtra znalazłem 3 niewielkie plamki z których sączył się olej napędowy, pomijam fakt ,że filtr miał tylko jeden roka już przerdzewiał na wylot ,
Ucieszony szybką diagnozą nabyłem filtr, wszystko poskładałem .
Silnik zapala bez problemów jednak nie jest w stanie wkręcić sie na obroty powyżej 1500 rpm.
dymi , trzęsie się.
moje pytanie brzmi : czy silnik z tym typem pompy odpowietrza się samoczynnie czy powinienem odpowietrzyc również wtryskiwacze?
czy może macie Panowie jakieś złote środki w takich przypadkach,
Nie wykluczam uszkodzenia pompy lecz objawy byly absolutnie związane z wystąpieniem braku paliwa spowodowanym dziurami w filtrze paliwa .......
chyba , że mam wielkiego pecha i mam dwie usterki na raz.
będę wdzięczny za wszystkie wskazówki.
Serdecznie pozdrawiam Metody. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 12-02-2012, 13:44
|
|
|
Poczytaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=69387
a zacznij od podłączenia bańki z paliwem tuż przed filtrem potem za filtrem. Pompa powinna się sama odpowietrzyć a wtryski lepiej jest odpowietrzyć przy okazji zobaczysz czy dają paliwo.
Spadek mocy może być spowodowany paliwem tzn wytrąconą parafiną która mogła osiąść i osiadać nie tylko w filtrze paliwowym ale i też w smoku zbiornika paliwa a nawet w przewodach paliwowych znacznie zmniejszając prześwit. Jeśli masz pompkę przy filtrze paliwowym to może membrana w pompce poszła się s....ać.
Witaj na forum
Jak masz możliwość wstawienia samochodu do ciepłego garażu i po paru godzinach będzie wchodził w obroty to masz odpowiedź--> parafina |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
metody
Nowy Forumowicz
Auto: pajero I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 3 Skąd: wwa
|
Wysłany: 12-02-2012, 14:12 odpowiedź
|
|
|
Panie Waldku zapomniałem dodać ,że przeprowadziłem test z bańką , silnik pracował tak samo źle jak w przypadku podłączenia z naturalną instalacją samochodu....
Paliwo jednak było pobrane przez filtr ze zbiornika samochodu, może samo paliwo ma jakiś feler , nie wiem..........co do wstawienia auta do garazu to była by taka możliwość lecz boję się go ruszać żeby przejechać kilkanaście kilometrów.
|
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 12-02-2012, 14:30
|
|
|
A jak z kompresją w cylindrach ??? Czy pompa była ruszana ?? Czy te metody napisał/a: | Silnik zapala bez problemów jednak nie jest w stanie wkręcić sie na obroty powyżej 1500 rpm.
dymi , trzęsie się. | też na ciepłym silniku ?? jakie spaliny ?? a może któryś wtrysk leje ??
metody napisał/a: | Panie Waldku | zdecydowanie łatwiej bez pana |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
metody
Nowy Forumowicz
Auto: pajero I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 3 Skąd: wwa
|
Wysłany: 12-02-2012, 14:49
|
|
|
Auto nie miało jak dotąd żadnych objawów , żadnych,w największe mrozy zapalał prawie jak w lato.....
mniemam wiec , że kompresji mu nie brak , brak kopcenia , ogólnie luz blus |
|
|
|
 |
Franek7
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero I
Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 13 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-02-2012, 16:37
|
|
|
Po prostu trzeba na wiosnę przejrzeć cały układ paliwowy i trochę zainwestować
Po zakupie swojego PII rozebrałem i wymieniłem praktycznie wszystko do pompy wtryskowej.
( układ hamulcowy też )
Na kilka lat mam spokój .
Wtryskiwaczy i pompy odpowietrzać nie trzeba.
Gdy raz zabrakło mi paliwa , rozrusznik długo nie kręcił nim zapalił ponownie.
Wcześniej podpompowałem tylko pompką. |
|
|
|
 |
Kozik
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Galloper 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2012 Posty: 4 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 02-11-2012, 15:06
|
|
|
witam cię waldku jak i innych forumowiczów dzięki za zaproszenie co do objawów to mam właśnie podobne aczkolwiek troszke różne pogubiłem się zacznę tak kiedyś też miałem identyczny problem jak ty po wymianie filtra brak wysokich obrotów i jeden z gości mi pomógł w jaki sposób już tłumaczę w pompie wtryskowej jak kończy sie przewód doprowadzający paliwo od filtra do pompy jest on mocowany śróbą na klucz bodajże 17 gdy go odkręcisz jest tam taka tulejka uwaga na podkładki miedziane w tym otworze w pompie zobaczysz sprężynke którą możesz wyjąć jakimś drucikuem pod nią jest no właśnie taki mały filterek jak naparstek napewno będzie zasyfiony operacja tródna ale wykonalna zakrzywionym drucikiem wyjmij go i dokładnie oczyść bęzyną i przedmuchaj powietrzem powinno pomóc tak jak mi |
_________________ Prawdziwy przyjaciel : Gdy ty powiesz - Zabiłem kogoś, on zapyta - gdzie go zakopiemy |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 02-11-2012, 20:21
|
|
|
Cytat: |
witam cię waldku jak i innych forumowiczów | Witaj na forum Jak sobie poradziłeś z brakiem niskich obrotów silnika-->>> może znowu ten filterek miedziany ale skoro tak to nie wiem czy nie warto było by pokusić się na wymianę wszystkich przewodów paliwowych bo może guma z czasem zaczęła się rozpuszczać/łuszczyć i zatyka filtr-->>> tylko jak przeszły by te syfy przez główny filtr ??? Węże do wymiany tylko i wyłącznie olejoodporne-->> niestety dość drogaśny jest każdy metr, a metrów będzie troszkę potrzeba bo od samego baku x 2-->> powrót też dobrze było by wymienić. Poczytaj też http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=69387 Powodzenia
Węże np takie http://jargum.pl/oferta/weze-paliwowe-olejoodporne |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Kozik
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Galloper 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2012 Posty: 4 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 02-11-2012, 20:57
|
|
|
Niestety z tymi obrotami sobie nie poradziłem ten problem z wysokimi i niewkręcaniem też miałem po wymianie filtra coś tam do tego siteczka marasu poleciało i lipa 2000 rpm i nic więcej po wyczyszczeniu tego filterka jak ręką odjoł a teraz nie wiem co mu jest mianowicie jest tak nie odpali za nic w świecie no chyba że na zaciąg lub z górki to od strzała nie musi być dużej prędkości co dalej od 1000 do 2,500 brak przyśpieszenia totalny mół ze ze skrzyżowania na pedale w podłodze trzeba po 2,500 ciągnie w miare dobrze ale nie tak jak powinien brak czarnego dymu z rury zawory sprawdzone jutro jeszcze jade sprawdzić kompresje przewody paliwowe nóweczki niezniszczalne z kopalni wzięte z szarfa jedynie ten kawałek w baku z czujnikiem niesprawdzony jutro też spróbuje podpiąć paliwo przed i za flitrem zobacze co z tym będzie a jak nie to pompa zostanie do roboty nie znacie jakiegoś pompiarza w śląskim i jakie są orientacyjne ceny |
_________________ Prawdziwy przyjaciel : Gdy ty powiesz - Zabiłem kogoś, on zapyta - gdzie go zakopiemy |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
|