 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Falujące obroty, gaśnie |
Autor |
Wiadomość |
Spasi
Forumowicz
Auto: 3000GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2011 Posty: 31 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 01-07-2012, 13:11 Falujące obroty, gaśnie
|
|
|
Witam, mam problem z obrotam,falują, gaśnie praktycznie zawsze jak jest nagrzany w momencie jak wcisne sprzęgło, podrzuca całym silnikiem, ogolnie jezdzic sie da ale czuje ze nie ma mocy, no i na kazdych swiatlach musze go odpalac, czasami 2 albo 3 razy. Najgorzej jest na skrzyzowaniach, bo gasnie mi na srodku, na szczescie troche go juz opanowalem i zawsze zdaze go na nowo odpalic, ale troche juz mnie to wnerwia. Krokowy był czyszczony jakieś 4 miesiace temu. Pomocy... Pozwolilem sobie nagrac filmik zebyscie wiedzieli o co mi chodzi:
http://www.youtube.com/watch?v=EAqsQ8CtpU4
Pomocy... |
|
|
|
 |
grabsio [Usunięty]
|
Wysłany: 02-07-2012, 06:46
|
|
|
pierwsze to wyczysc przepustnice jezeli to niepomoze to moze jakas sonda padla albo silniczek krokowy do tego niezbedny komputer chlopaki mieli taki problem niepamietam co bylo bo wtedy mialem jeszcze colta w nim pomagalo czysczenie i pol litra detki czyli denaturatu na pol zbiornika paliwa chodzi o wyczysczeni ukladu paliwowego z wody czysci wtryski i caly uklad to najtanszy sposob niz kupowanie drogich srodkow do tego sluzacych |
|
|
|
 |
janus2007
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer SportBack
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2012 Posty: 4 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-07-2012, 09:42
|
|
|
Witam
Chciałem się podłączyć do tematu. Posiadam również G1 i nie mogę sobie poradzić z kilkoma tematami które dotyczą falujących obrotów. Mianowicie wykonałem remoncik silnika (pierścienie, panewki, planowanie, czyszczenie) po tym zabiegu myślałem że się uspokoi. Przy okazji demontażu poszczególnych podzespołów wyczyściłem przepustnicę, kolektor dolotowy. Po złożeniu ku mojemu zaskoczeniu dalej pracuje po prostu źle na wolnych obrotach. Trzęsie całym silnikiem przy 900 obrotach, delikatnie falują. Nowe przewody zapłonowe, świece, zastanawiam się jak zbadać czujnik Halla (notabene reaguje na jego regulacje) oraz układ zapłonowy. Mam jeszcze inny dziwny objaw mianowicie z samego rana po odpaleniu przejadę jakiś kilometr i nie mogę go wkręcić na więcej niż 2000 obrotów. Pochodzi chwilkę i wraca do normy. Według instrukcji włączyłem tryb serwisowy do ustawiania zapłonu, i tak nie chciał się wyregulować. Do tego kiedy spada z wysokich przygasa. Mam dziwne wrażenie że złego kąta wyprzedzenia zapłonu, jednak dopiero w tym tygodniu dostanę lampę do zbadania tematu.
Jak sądzicie w którym kierunku pójść wymiana układu zapłonowego, cewki, czujnika hala, krokowego (notabene raczej działa również czyszczony słychać go jak się ustawia). Sonda jest nówka przed weekendem wymieniałem i sprawdzałem jej działanie.
Chodzi źle na wolnych na wysokich ładnie, już mi się koncepcje kończą, a postanowiłem zrobić mu remont generalny, ale dopóki się nie uporam z wolnymi stoję w miejscu. Jak możecie pomóżcie. |
|
|
|
 |
HARRY3101
Nowy Forumowicz ECLIPSE 1G
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 30 Skąd: Teresin-Bydgoszcz
|
Wysłany: 03-07-2012, 20:14
|
|
|
Witam...Sądząc po objawach mamy podobny problem...ja walczę już z tym długi czas i uporać się nie mogę...Mechanikiem nie jestem,ale stawiam na czujnik halla...niebawem będę go wymieniał także dam znać o rezultacie |
|
|
|
 |
janus2007
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer SportBack
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2012 Posty: 4 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 04-07-2012, 18:58
|
|
|
Witam, objaw 2000 obrotów znikł, chociaż nic nie robiłem, za to jutro mam zamiar wymienić układ zapłonowy, cewkę i dla pewności krokowy zobacze co uda się zdziałać i również dam znać.
[ Dodano: 11-07-2012, 21:32 ]
Witam
Wymieniłem dzisiaj cewkę i układ zapłonowy, ale to nic nie dało, cały czas tak samo się zachowuje. Już nie wiem co zrobić dalej.
[ Dodano: 15-07-2012, 14:27 ]
Witam
Jestem po wymianie układu zapłonowego, cewki, krokowego, przepływomierza, Praca się poprawiła. Na wolnych obrotach już nie szaleje tak jak wcześniej. Za to kiedy jade na luzie cały czas falują. Śruba od wolnych obrotów prawie całkowicie zakręcona bo inaczej faluje. Przepustnica wyczyszczona jeszcze raz. Słyszałem że ważne są czujniki temperatury, oraz nie do końca wiem czy może miec wpływ czujnik podciśnienia, jak sądzicie w jakim kierunku dalej iść?
Do tego ma obja że kiedy spadaja obroty to tak jakby zaczynał palić stukowo, tego objawu też bym chciał sie pozbyć. Czujnik IPS oraz położenia przepustnicy wyregulowany książkowo, tak jak to zostało opisane na stronce. Może znacie jakis wypasiony warsztat w trójmieście godny polecenia ? |
|
|
|
 |
magnum53
Nowy Forumowicz magnum53
Auto: eclipse 1G 2,0 16V GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 7 Skąd: Zaborów woj. mazowieckie
|
Wysłany: 20-09-2012, 22:08
|
|
|
Witam kolegów potrzebuję pomocy ,w moim Eclipse 1G 2,0 16v mam problem z obrotami wolne musiałem podkręcić na przepustnicy do 1100 by nie gasł a na ciepłym silniku falują od 1200 do 2000.Wykonałem nauke obrotów ale nie pomogło ,chyba że może coś nie tak zrobiłem .Prosze o pomoc.Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
azhi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse (3g) GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2012 Posty: 71 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-09-2012, 06:10
|
|
|
Wyjmowałeś przed objawem akumulator? Ja miałem w moim eclipsie taki patent że po wyjęciu akumulatora na jakiś czas, Eclipse zaczał wariowac, tracić obroty, gasnąć. Okazało się że ecu uczy się an nowo obrotów i jazdy autem, po około 100 km - akurat jak zajechałem do mechanika aby to zrobić, problem ustał i od tamtej pory auto jeździ bajkowo. |
_________________ Mitsubishi Eclipse 3.0 V6 GT 2001 r. |
|
|
|
 |
stary alfer
Mitsumaniak Szkiełko i oko.

Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 5211 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-09-2012, 07:14
|
|
|
azhi napisał/a: | Wyjmowałeś przed objawem akumulator? Ja miałem w moim eclipsie taki patent że po wyjęciu akumulatora na jakiś czas, Eclipse zaczał wariowac, tracić obroty, gasnąć. Okazało się że ecu uczy się an nowo obrotów i jazdy autem, po około 100 km - akurat jak zajechałem do mechanika aby to zrobić, problem ustał i od tamtej pory auto jeździ bajkowo. |
To już ma załatwione. To nie to. |
_________________ Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...
Ogarniam prawy ALT |
|
|
|
 |
magnum53
Nowy Forumowicz magnum53
Auto: eclipse 1G 2,0 16V GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 7 Skąd: Zaborów woj. mazowieckie
|
Wysłany: 21-09-2012, 19:28
|
|
|
Witam. Dziś dokonałem czyszczenia przepustnicy po czyszczeniu i złozeniu troszkę oszalał ale po 2 min było oki zobacze jutro jak sie nim troszke pojeżdzi co sie będzie działona obecną chwilę jest oki.Dzieki Stary Afler za pomoc ,dodatkowo jeszcze zrobiłem to o czym mi mówiłes. |
|
|
|
 |
piotruś
Forumowicz ,DZIECI KWIATY.''
Auto: ford S-Max.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 243 Skąd: ZGIERZ
|
Wysłany: 06-11-2012, 11:14
|
|
|
Panowie jezdziłem eclipsem 12lat .Chłopaki procedura nauki od nowa wolnych obrotów musi być b. dokładnie wykonana .
To znaczy jeśli rozgrzejesz silnik jazdą - objawem jest włączenie się wentylatorów i przelewanie płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym .
Wtedy zdejmujesz klemę na kilka minut ( resetują się ustawienia i błędy zapisane w ECU )
ponownie zakładasz klemę akumulatora wyłączasz wszystkie odbiorniki prądu i odpalasz silnik bez dodawania gazu , musi tak troszkę pochodzić na wolnych obrotach aż uruchomią się ponownie wentylatory . WYŁĄCZAMY SILNIK .
Robimy próbną jazdę ale bez szaleństw . Robimy stop silnikowi i sprawdzamy kody migowe w gnieżdzie diagnostycznym .
Jeśli wyrzuca jakiś błąd -to należy go usunąć .
Podstawową ..........sprawą przy regulacji jest poprawne działanie TPS . i przepustnicy .Jeśli któraś z nich będzie walnięta to będą powracały problemy z obrotami po rozgrzaniu silnika .
Jeśli ktoś potrzebuje czujnik TPS lub przepustnice to chętnie odsprzedam ponieważ zmieniłem samochód i pozostało mi trochę części więc tanio puszczę . |
|
|
|
 |
|
|