Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Wysokie spalanie, kopcenie, CE, sonda lambda
Autor Wiadomość
wonsz 
Mitsumaniak
Ultras Sur


Auto: Galant 2.5V6 sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-05-2011, 14:41   

Wartości które podałem to są wartości dla benzyny :)

Na gazie pali teraz w mieście przy spokojnej jeździe 16, na trasie najmniej mi zszedł do 13,6. Instalacja BRC Plug & Drive. Opony 195 zimówki ;)
Co do pracy sond lambda to już tu kiedyś wrzucałem i oceny były że wszystko ok.
Skoro to normalne spalanie czemu niektórzy piszą o spalaniu na trasie w granicach 10, a nawet 8(sic!) litrów na 100km.
Pozdrawiam.
_________________
2.5V6 Tiptronik. BRC P&D.
 
 
 
adm78 
Forumowicz

Auto: galant 2,5v6 Avance 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 173
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-05-2011, 15:08   

[quote="wonsz"]Wartości które podałem to są wartości dla benzyny :)

Na gazie pali teraz w mieście przy spokojnej jeździe 16, na trasie najmniej mi zszedł do 13,6. Instalacja BRC Plug & Drive. Opony 195 zimówki ;)
Co do pracy sond lambda to już tu kiedyś wrzucałem i oceny były że wszystko ok.


Te wykresy pracy sond które oglądałes to były przy pracy na benzynie czyLPG? Mam równiez BRC Plug & Drive i powiem Ci niezłą ciekawostkę, otóz u mnie przy pracy na LPG na podłaczonym komputerze rysujący sie wykres to linia prosta!!!!! odpowiadająca 0,8 V, w momencie kiedy przełacze na benzyne wykres zaczyna byc sinusoidą! znaczy to ze ta instalacja nie bierze pomiarów sondy z kompa benzyny tylko emuluje zachowanie sondy!!! co ciekawe mechanik który zakładał instalke mówi to samo, ta instalka ma usredniona wartośc wykresu!! ja mówie ze Pan se chyba jaja robi!!! jak pytałem przed montazem mówili co innego. Jestem w trakcie wyjasniania tego, bo taka emulacja pracy sondy jest niedopuszczalna!!!! Rysowanie wykresów oglądałem razem z kolegą z forum Mario Mario, który może ci potwierdzić jak wyglada u mnie sygnał sondy przy pracy na LPG. Co prawda dynamika jazdy jest ok i nie ma problemu z gazem, ale spalanie u mnie jest wieksze niz pisza tu koledzy.
_________________
rafal
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 12-05-2011, 15:50   

Koledzy zajrzyjcie do działu galant ogólnie i ostatnia strona o spalaniu ;) trochę powiedziałem co o tym myślę.
coniektórym palą bardzo małe wartości, ale zapominają dopisać ile do tego przejeżdżają na benzynie... Co z tego że ktoś mówi o małych wartościach, jak podlewa auto benzyna w wartościach 3-5l na 100km.. jak podają spalanie to niech o tym nie zapominają ;)
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 12-05-2011, 18:57   

Dobra mnie pewnie zabijecie teraz.
Galant 2,5 v6 +lpg Autronic II generacja(z mostkowany czujnik temperatury)
miasto 13-15l LPG + (mniej więcej 1L PB) na benzynie przejeżdżam 100m po odpaleniu
trasa 100-120 10l LPG
No i 2 razy w miesiącu przejazd paru Km na samym paliwie (przegonić trochę )
 
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 12-05-2011, 19:57   

w to Ci wierzę, tylko zapewne masz manuala i na tym już sporo zyskujesz. Dwa badziewna instalacja która potrafi oszukiwać ECU, pewnie masz jakiś emulator sond lambda itp. przez co pali Ci tak, jak Ci to zestroili gaziarze. IV generacje gazu nie tak łatwo oszukać, bo na dobrą sprawę wszystko koryguje ECU samochodu. Jak dostaje za mało gazu, to ECU wydłuży czasy wtrysku i będzie dostawał tyle ile powinien. Jedynie po czym to można poznać to moment przejcia pb/lpg i odwrotnie, jeżeli jest jakieś szarpnięcie, tzn że źle zestrojona. Jeżeli ECU nie będzie w stanie tego zrobić to wyskoczą błędy CE.

na poprzedniej stronie motke wrzucił foto pracy sond lambda, zauważcie że w momencie przejścia na lpg sonda zaczyna pokazywać wysokie wartości, wskazuje to na to, że dostaje za dużo gazu i ECU zaraz zacznie ciąć trimy. (zaloże się, że jak motke się wypowie, to potwierdzi że czuć szarpnięcie silnika przy przechodzeniu z zasilania)


Wonsz a wymieniłeś filtr powietrza? ewentualnie jeszcze filtry gazowe. ? czuć u Ciebie szarpnięcie przy przechodzeniu pb/lpg/pb ? Sprawdź jeszcze jak masz możliwość jak się ustawiają korekty długoterminowe wtrysku (u mnie to jest ok 10-12,5%, co już jest dosyć sporo, ale na to lekarstwa nie znam). Instalcje gazową sam sobie regulowałeś ? (tutaj tylko kwestia tego jak szybko silnik się adoptuje do nowego paliwa - przy ustawionej idealnie nie powinien w ogóle się adoptować ;) )
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
wonsz 
Mitsumaniak
Ultras Sur


Auto: Galant 2.5V6 sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-05-2011, 20:34   

mar111cin napisał/a:


Wonsz a wymieniłeś filtr powietrza? ewentualnie jeszcze filtry gazowe. ? czuć u Ciebie szarpnięcie przy przechodzeniu pb/lpg/pb ? Sprawdź jeszcze jak masz możliwość jak się ustawiają korekty długoterminowe wtrysku (u mnie to jest ok 10-12,5%, co już jest dosyć sporo, ale na to lekarstwa nie znam). Instalcje gazową sam sobie regulowałeś ? (tutaj tylko kwestia tego jak szybko silnik się adoptuje do nowego paliwa - przy ustawionej idealnie nie powinien w ogóle się adoptować ;) )

Filtr powietrza wymieniony na K&N. Filtrów gazowych jeszcze nie ruszałem bo odkąd mam instalkę to pali tyle samo więc raczej wszystko ok. Instalacja nie była regulowana. Zresztą co tutaj gdybać o instalacji. I tak się cieszę że pali "tylko" 16 skoro na benzynie palił 15.
Szarpnięć brak.
 
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 12-05-2011, 20:40   

tylko nie mów że masz zamontowany jakiś stożkowy filtr K&N?
tzn że instalacja nawet w warsztacie nie była regulowana? tylko założona?
występuje efekt szarpnięcia silnikiem? bo nie napisałeś.
hmmm jak masz taką tylko różnice, to nic tylko się cieszyć ;) gaz ma to do siebie że musi go spalić 20% więcej (dokładnie to 17%, wynika to z kaloryczności tego paliwa) , defacto można policzyć nawet więcej ze względu na jego super jakość :lol:
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 12-05-2011, 20:56   

może zacznijmy od tego że z użyta sonda nie pokaże błędu , lpg jest podpięte za zwyczaj pod pierwszą sondę, jeżeli sonda ze starości podaje zawyżone wartości co objawia się z więkrzonym spalaniem to i lpg będzie palić ponad normę , mój gal v6 z tipem pali 14l lpg i 12l benzyny a mam ciężką nogę więc 16l lpg to stanowczo za dużo
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 12-05-2011, 21:22   

toż to razem 26l :lol: zmień auto ;)
a mój pali 11l ;)
jak już coś się podaje to trzeba napomknąć o warunkach w jakich to zachodzi..
po za tym wystarczy że jeden będzie jeździł więcej po mieście, drugi tylko po trasie i już są inne wartości, to samo że trasa trasie nie równa. (górki, wzniesienia, skrzyżowania, ilość wiosek po drodze, ruch tirów itp itd.)
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-05-2011, 21:24   

Najszybszy i najprostszy sposób spr. dlaczego tak pali , to pojezdzic min jeden dzien na Pb i wykręcic pierwszą lepszą świece , jesli bedzie okopcona to mieszanka jest bogata wtedy do spr układ paliwowy ew.zapłonowy , sondy itp :wink:
Ostatnio zmieniony przez deejay 12-05-2011, 21:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 12-05-2011, 21:29   

mar111cin napisał/a:
toż to razem 26l :lol: zmień auto ;)
a mój pali 11l ;)
jak już coś się podaje to trzeba napomknąć o warunkach w jakich to zachodzi..
po za tym wystarczy że jeden będzie jeździł więcej po mieście, drugi tylko po trasie i już są inne wartości, to samo że trasa trasie nie równa. (górki, wzniesienia, skrzyżowania, ilość wiosek po drodze, ruch tirów itp itd.)

miałem na myśli jazda na samej benzynie i spalanie po założeniu lpg
kolega mieszka w łodzi więc jestem w tym mieście raz w miesiącu więc nie jest ono jakoś mocniej zakorkowane niż lublin i się w miarę jedzie nie stoi
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
Ostatnio zmieniony przez radek79 12-05-2011, 21:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 12-05-2011, 21:34   

miasto miastu też nie równe.
Ja nie mam emulatora bo u mnie sonda pracuje normalnie na lpg,na jej podstawie jest korygowana dawka gazu(razem z TPS)
emulator mam jeden i jest to emulator wtrysków
 
 
 
slonio88 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 7
Skąd: Grójec
Wysłany: 07-11-2012, 23:28   Bierze olej, kopci, a moc jest....

Witam,

Mam problem podobny do założyciela tematu przy czym auto nie traci mocy... Przeciwnie ma kopa - ale dymi, i.... bierze olej... Jakie mogą być przyczyny ?
Pierścienie ? - Jutro jadę do Pana Michalaka jeśli będzie miał chwilę - to sprawdzimy ciśnienie na Garach - 3 z przodu bez problemu się sprawdzi, gorzej z tymi od tyłu...
Ew. uszczelniacze popychaczy ?
Co jeszcze może być przyczyną ?
Może stary olej ? :cry: :cry: :cry:
_________________
Mitsubishi Galant
2.5 V6
2002r
Automat
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-11-2012, 07:52   

A ile tego oleju wciąga na jaki przebieg :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
ukasz 
Nowy Forumowicz
ukasz

Auto: galant 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 22
Skąd: Nisko
Wysłany: 09-12-2012, 21:05   

Witam Panowie


Coś mi się dzieje z moim miśkiem, wczoraj już przy ostrym mrozie jak go chciałem odpalić to nie chciał załapać, dopiero po piątym razie poszedł ale z rury wydusił ostry czarny dym Ogólnie to na normalnych obrotach nie kopci ale tylko jak go przygazuje na wieksze obroty to kopcenie jest dość spore. Wiem, że musze wymienić świece i mam zamiar też filtry. Nie wiem czy to pomoże, ale jakby ktoś miał jakieś pomysły od czego takie coś może być to prosiłbym żeby się podzielił. Odnośnie świec to jakie polecacie?

Galant 2.0 TD GLS 1997r. 250 000 przebieg
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.