Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: karolgt
12-10-2007, 16:18
[ALL] reset ECU
Autor Wiadomość
Marcin190
[Usunięty]

Wysłany: 19-01-2007, 01:46   [ALL] reset ECU

jak zresetować ECU w Colcie CJ 97r 1,3 :?:
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 28-10-2007, 12:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pawcio777
[Usunięty]

Wysłany: 19-01-2007, 09:23   

Tak samo jak w kazdym innym aucie odepnij kleme od akumulatora na kilka minut i sie zresetuje
 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 19-01-2007, 10:50   

Po ponownym podłączeniu będziesz musiał na nowo "nauczyć" ECU - mniemam że wiesz jak to zrobić?
 
 
Marcin190
[Usunięty]

Wysłany: 19-01-2007, 12:02   

kleme, którą "+" czy mase bo się w tym za bardzo nie oriętuję. Ale wrócą ustawienia "fabryczne" czy musze jeszcze coś kombinować. Rozumiem, że jak resetne to błędy sie wykasują tak??. Sorki za może banalne pytanie :oops: jesem w tym zielony:)
Pozdrawiam :D
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-01-2007, 12:11   

Marcin190 napisał/a:
Rozumiem, że jak resetne to błędy sie wykasują tak??.

Niekoniecznie, jeśli na błąd wpływa jakiś czynnik z silnik, to po resecie ECU nadal będzie odczytywał, że jakiś element w Twoim aucie jest wadliwy.

Poniżej instrukcja Romela w sprawie recetu i "uczenia" ECU

1. Zimny silnik.
2. Odłączasz kleme (-) masową od akumuatora
3. Czekasz 60s - może byc dłużej
4. W czasie rozłączonej klemy sprawdzasz czywszystkie odbiorniki masz wyłączone.. (światła, radio itd...)
5. Podłączasz klemę (pamiętaj o kluczykach żebys miał w ręce bo jak masz centralny to lubi sie zatrzasnąć po podłączeniu...)
6. Włączasz zapłon i czekasz aż zgaśnie CHECKENGINE...
7. Zapalasz silnik i NICZEGO NIE RUSZASZ - nawet kierownicą nie kręć bo jak masz wspomaganie to od czujnika obciążenia pompy wspomagania pójdzie sygnał i spartoli robotę.... i cały misterny plan w ......
8. No i teraz najgorsze - siedzisz/stoisz i czekasz bezczynnie nawet do 30min aż włączy sie wentylator...
9. Po włączeniu poczekaj aż sie wyłączy i jeszcze raz włączy...
10. Później rób co chcesz...11.
11. Po tym zabiegu pierwsze 100km zrób spokojnie po kapeluszniczemu - czyli bez kręcenia na obroty itd... musisz okazać troche cierpliwości i samozaparcia... powolutku i najszybciej 100km/h...
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Marcin190
[Usunięty]

Wysłany: 19-01-2007, 12:24   

wielkie dzieki za pomoc:)
pozdrawiam :lol:
 
 
K
[Usunięty]

Wysłany: 19-01-2007, 19:38   

Jeśli odłączysz masę od akumulatora, to jak sprawdzisz, które odbiorniki masz włączone? :D (punkt 4 )
 
 
pawcio777
[Usunięty]

Wysłany: 19-01-2007, 21:40   

K napisał/a:
Jeśli odłączysz masę od akumulatora, to jak sprawdzisz, które odbiorniki masz włączone? :D (punkt 4 )


Przeciez mozesz powylaczac wszystko przed odpieciem klemy !!!
 
 
K
[Usunięty]

Wysłany: 19-01-2007, 21:58   

To był taki mały Joke, Pawcio :D Poczucie humoru czasem się przydaje :D Na to, że można wcześniej sprawdzić to bym chyba nigdy nie wpadł :D
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 19-01-2007, 23:29   

A ja tak się zapytam: dlaczego po resecie trzeba przejechać 100 km spokojnym tempem? Czemu to ma służyć? Bo ja słyszałem, że wystarczy tylko odpalić silnik i poczekać, aż włączy się wentylator. Po co te 100km?
A może to tylko dla Coltów jest taka procedura, co?
 
 
 
drozek
[Usunięty]

Wysłany: 20-01-2007, 13:39   

Ja natomiast czytalem wczesniej tu na forum, ze uczenie nalezy robic na goracym silniku. Jak to wreszcie jest ?
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 20-01-2007, 23:29   

komputer wtrysku uczy się cały czas...
przeczytajcie stronę www.tmo.com ... CAŁĄ
a potem np. www.pocketloggeer.com :D

TMO napisał/a:

I read in the shop manual that the engine computer remembers more than just engine error codes. What else does it remember?

The ECU "learns" about your engine as you drive the car. The "learning" is actually a process that the ECU uses to track the tolerance changes of the sensors and actuators on the engine. Two examples of these values are the position of the idle-air bypass valve (automatic choke) at idle with the A/C on, and the trim gain on the injectors. The ECU stores these "learned" values in battery backed-up RAM so that it doesn't have to start from scratch the next time you turn your engine over.

I've heard that after I make a change to my car, I have to unplug the engine computer so that it will learn about my new equipment. Is that true?

There is quite a bit of mythology involving resetting the ECU. Most of it is flat wrong. The ECU is always tracking the gradual changes in the engine sensors and actuators. The ECU never gets satisfied with a setting and quits updating the trim values. It will discover whatever change you made to your engine and make the appropriate changes. In fact, unplugging the ECU will most likely increase the learning curve of the new part.

One good reason to reset the ECU is to clear a CHECK ENGINE light or error code after fixing the problem that caused the error.

How do I reset the engine computer?

Resetting the ECU is actually quite easy on both the first and second generation DSMs. Make certain the key isn't in the ignition. Locate the fuse panel on the left side of the driver's footwell. On the first generation, pull the 10A fuse in the lower right-hand corner. On the second generation, pull the 10A fuse on the right-hand side of the middle row. Wait 15 seconds before replacing the fuse - that should drain any stored charge in the ECU. Your ECU is now reset.

I reset the ECU, and now the car runs rough.

The engine may run rough or idle poorly right after ECU reset. The ECU now has default numbers in its learn memory - it has to adjust them to match the tune of your engine and its sensors and actuators. It might take a day or two of driving in traffic before the engine will settle down again. Now you know why the ECU remembers these values in the first place!
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-01-2007, 11:20   

tomusn napisał/a:
It might take a day or two of driving in traffic before the engine will settle down again


I to by się potwierdzało.
Czekanie do włączenia wentylatora jest takim wstępnym moim zdaniem zabiegiem żeby silnik za bardzo nie szalał na wolnych.
Ja stabilne i w 100% prawidłowe wolne uzyskiwałem po mniej więcej 15min pracy na wolnych obrotach (nie czekałem tyle oczywiście - uczył się w czasie jazdy).
 
 
polbo 
Mitsumaniak
Karpik egzotyczny :)


Auto: Colt CJ1A 1.3 ['96]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 79
Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: 24-03-2009, 21:58   

akbi napisał/a:
powolutku i najszybciej 100km/h...


Mam nadzieję, że nie bedziecie miec za zle, ze odkopalem temat, ale co znaczy cytowany fragment? Szczerze - dla mnie to sie wyklucza...

Najpierw przez ~100km bez nadmiernego krecenia, a pozniej 100kmph? (w kazdym razie szybciej)??
_________________
Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-03-2009, 23:24   

polbo, ale jakbyś zacytował całość i uważnie ją przeczytał, to myślę że nie powinieneś mieć problemów ze zrozumieniem :roll: Czy tak bardzo chciałeś się czepiać szczegółów nie trudnych do zrozumienia :roll:

akbi napisał/a:
11. Po tym zabiegu pierwsze 100km zrób spokojnie po kapeluszniczemu - czyli bez kręcenia na obroty itd... musisz okazać troche cierpliwości i samozaparcia... powolutku i najszybciej 100km/h...
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.