Filtr z podgrzewaczem paliwa ? |
Autor |
Wiadomość |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 10-11-2012, 03:07
|
|
|
Jeżeli naprawdę sterownik dogrzewania paliwa znajduje się w module sterującym świecami to nie zdziwiłbym się gdyby wystarczyło tylko podłączyć wtyczkę i już ...
Słyszałem taką opinię od kogoś kto demontuje Pajero na części.
Znajdę chwile to zrobię w moim Pajero test za pomocą rezystora.
Można nieco podnieść temperaturę przy której załączy się dogrzewanie paliwa.
Należy zamontować równolegle do termistora podstawy rezystor o oporze nieco większym od wartości uruchamiającej grzałkę.
Podejrzewam że dogrzewanie ON w Pajero jest nie mniej wydajne jak w typowym filtrze VW.
Podgrzewane w Mitsubishi grzałką jest paliwo, które wpływa do filtra gdzie najłatwiej może stłumić przepływ.
W zbiorniku paliwo w bezpośredniej bliskości ssaka dogrzewać ma chyba powrót .
Po to włożyłem podstawę do zamrażarki aby sprawdzić co to za element steruje dogrzewaniem i na bank nie jest to włącznik bimetaliczny. |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 10-11-2012, 11:14
|
|
|
które przewody-piny sprawdzałeś Mirek |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 10-11-2012, 14:31
|
|
|
Zrobiłem fotki
 |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 10-11-2012, 20:47
|
|
|
Zgadza się bimetal i grzałka w Twojej podstawie są połączone szeregowo i wystarczy podłączyć to pod jeden przekaźnik.
Natomiast w podstawie, którą mam
steruje grzałką termistor.
Nie wiedziałem że są w Pajero II takie podstawy filtra ON jak Twoja. |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 10-11-2012, 21:00
|
|
|
W starszych był termistor, a w nowszych bimetal.
W twojej podstawie nie siedzi bimetal tylko termistor PTC albo CTR (kiedyś mierzyłem przy +15 st. miał 8.5 kohm, a przy trochę wyższej temperaturze jakieś 22 kohm).
Więc jeśli załączanie przy wyższej temp. od -4 to zastosować mniejszą oporność.
Ale gdy brak przy filtrze instalacji do grzałki to dużo prościej zastosować bimetal + przekaźnik, bo nie każdy ogarnie struganie pająka do termistora, a nowsze też korzystają z bimetalu. |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 10-11-2012, 21:05
|
|
|
no to się dogadaliśmy
do tej podstawy ze zdjęć potrzebny jest tylko włącznik bimetaliczny i hula jak pisałem na dwóch przekaźnikach |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 10-11-2012, 21:31
|
|
|
wystarczy jeden przekaźnik: masa do bimetalu, stamtąd na cewkę przekaźnika i i drugi 12v po zapłonie na cewkę, 12v do przekaźnika i od niego do grzałki, drugi przewód grzałki na stałej masie |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 10-11-2012, 22:18
|
|
|
zgadza się można na jednym jak dać masę z bimetalu do sterowania cewki |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 11-11-2012, 22:44
|
|
|
Pod podstawą filtra gniazda wyglądają tak
Przeprowadziłem test za pomocą potencjometru oraz woltomierza.
Wynika z niego że nie ma większej szansy na uruchomienie podgrzewacza na 4 piny z wykorzystaniem oryginalnej instalacji bez przyłączenia modułu odpowiedzialnego za dogrzewanie ON. |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 12-11-2012, 23:05
|
|
|
jeśli masz podstawę z termistorem i wtyk na instalacji do niej, to zmierz oporność na żółtych przewodach instalacji.
Jak oscyluje w granicach 15-16kohm - podłącz wtyk i ciesz się działającym podgrzewaniem paliwa , a jeśli nie wskazuje żadnej wartości to prościej wykombinować bimetal w podstawę i do tego przekaźnik jak wyżej. |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 26-11-2012, 00:24
|
|
|
Niestety nie mam w aucie pomimo wtyczki odpowiedniego sterownika do podgrzewacza.
Zakupiłem już gotowy układ termostatu elektronicznego do którego podłącze przekaźnik i oryginalny termistor.
Za pomocą zwykłego termometru elektronicznego z czujnikiem na kabelku oraz omomierza odczytałem przybliżone wartości rezystancji termistora w funkcji temperatury.
Z wykresu wynika iż sterownik uruchamia grzałkę przy wartości ok. 2,675 kΩ.
Przy równoległym podłączeniu do termistora (żółte przewody) rezystora o dostępnej wartości 6,8 kΩ sterownik załączy dogrzewanie przy około +5 °C. Przy zastosowaniu opornika 10 kΩ dogrzewanie uruchomi się przy ok +1,5 °C. |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 26-11-2012, 21:22
|
|
|
Dokopałem się wreszcie do instalacji tego grzania i jednak jak pisałeś załączaniem zawiaduje takie coś jak np tu:
http://allegro.pl/mitsubi...2754273639.html
sprawdź pod konsolą na słupku czy masz taki pusty wtyk z podobnymi kolorami przewodów,
jak znajdziesz to zawsze możesz podłączyć oryginał
... albo to cudo które wystrugasz |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 27-11-2012, 00:46
|
|
|
Rewelacja
Mam nadzieje że to ten moduł, biorę w ciemno.
Cztery kolory się zgadzają i raczej mam taką wolną kostkę w aucie.
Gdzie dokładnie pod konsolą powinien się znajdować się moduł dogrzewania ON?
Wolałbym uruchomić oryginalny moduł i zmodyfikować jedynie temperaturę jego załączenia. |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 27-11-2012, 22:11
|
|
|
Mirek1275 napisał/a: | Gdzie dokładnie pod konsolą powinien się znajdować się moduł dogrzewania ON? | mocowany jest na słupku (masz na nim taki uchwyt metalowy)obok skrzynki bezpieczników, więc w tych okolicach szukaj wtyku do niego |
|
|
|
 |
|