Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:57
[I 2.0] Kiedy pracuje wentylator w O1?
Autor Wiadomość
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 31-07-2012, 10:21   [I 2.0] Kiedy pracuje wentylator w O1?

Od jakiegoś czasu zauważyłem że wentylator chłodnicy po zgaszeniu silnika pracuje kilkanaście sekund. Do tej pory zawsze nawet w 40-to stopniowe upały wentylator wyłączał się w ciągu sekundy od zgaszenia silnika. Może u mnie coś padło lub się "naprawiło"? Jak pracuje w waszych samochodach?
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-07-2012, 15:18   

elektryk napisał/a:
Może u mnie coś padło lub się "naprawiło"?

Najprawdopodobniej padło. Sterownik od wentylatorów.
_________________

 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 31-07-2012, 15:52   

tomekrvf napisał/a:
elektryk napisał/a:
Może u mnie coś padło lub się "naprawiło"?

Najprawdopodobniej padło. Sterownik od wentylatorów.
A jakiej dokładnie są wtedy objawy i czym to grozi? Na razie wszystko wydaje się działać w miarę normalnie, oprócz tego "późniejszego" wyłączania się wentylatora.
 
 
Maddox 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 219
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 31-07-2012, 16:02   

nie zwrocilem uwagi u siebie, ale w Vectrze B wiatrak ganial jeszcze pare(nascie) sekund po wylaczeniu zaplonu, w Colcie o ile pamietam tez.
Hm, zobacze dzisiaj, chociaz, i tak zawsze czekam nascie sekund az mi wirnik z turbo zwolni, i byc moze w tym czasie wiatrak zdazy schlodzic i sie wylaczy.
_________________
Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 31-07-2012, 20:50   

Właśnie sprawdziłem że przy zimnym silniku wystarczy przekręcić kluczyk i wentylator startuje, po czym pracuje jeszcze 10-15 sekund po wyłączeniu kluczykiem. Chyba jednak do jakaś usterka modułu sterownika.
 
 
dinero47 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 2004 + LR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 35
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 01-11-2012, 21:06   

elektryk rozwiazales problem z wentylatorem?
Od miesiaca zauwazylem podobny problem u siebie, wentylatory chodza jak chca, najpierw okazal sie uszkodzony termostat - wymienilem, ale brak poprawy. Poszukalem troche w necie i okazalo sie, ze jest to dosc czesty problem, zapodaje kilka informacji na ten temat:
http://www.mazdaspeed.pl/...?f=122&t=141908
http://forum.cedia-club.r...hp?f=5&p=165574
http://www.mazdaspeed.pl/...435211#p2435211

Moze probowales reanimowac ten modul przelutowujac scalak?
W najblizszym czasie rozbiore go i sprobuje poprawic luty i napisze jak efekt.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 02-11-2012, 23:18   

Nie rozwiązałem tematu, czekam może ktoś kupi moje auto i nie będę musiał walczyć z problemem. Póki co robi się chłodniej i o dziwo wentylatory wyłączają się od razu. Dopóki wentylatory się załączają nie będę grzebać dalej.

Próbowałem delikatnie rozebrać sterownik ale to ciężka sztuka, oprócz obudowy i uszczelnień dostępu do płytki z elektroniką bronią połączenia zgrzewane pomiędzy złączami a o ile pamiętam tranzystorami mocy. Spodziewałem się jakiś zimnych lutów na połączeniach a tu wszystko wygląda solidnie i trzeba mocno się natrudzić żeby zobaczyć co jest głębiej.
 
 
dinero47 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 2004 + LR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-11-2012, 15:06   

Ja swój sterownik rozebrałem, i po oczyszczeniu płytki z żelu(silikonu), który miał ją zabezpieczać scalak podniósł się i tylko trzyma się na nozkach z jednej strony, wiec wyglada na to ze tragicznie byl montowany co tylko potwierdza opinie z ruskiego forum. Musze podjechac do goscia, ktory mi go wylutuje i wluteje na nowo, bo sam sie tego nie podejme, a poki co jezdze bez wiatrakow na krotkich trasach i bacznie obserwuje wzkazowwke od temperatury ;)
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 04-11-2012, 18:44   

Widziałem zdjęcia, czyli płytkę z elektroniką można odłączyć od reszty elementów? Co trzeba zrobić żeby dostać się do laminatu, czy trzeba przecinać jakieś połączenie czy tam są jakieś złącza?
 
 
dinero47 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 2004 + LR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2012, 15:39   

Po otwarciu plastiku trzeba zerwac polaczenia srubokretem ( tak jak na zdjeciu tu kolor czerwony) i mozemy teraz usuwac silikon i rozklejac druga strone i otrzymamy metalowy uchwyt z otworami na ktorym jest laminat widac tez to na zjeciu z tego samego linka.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 06-11-2012, 11:11   

dinero47 napisał/a:
Po otwarciu plastiku trzeba zerwac polaczenia srubokretem
No właśnie takie miałem wrażenie że nie da się bezboleśnie tego rozebrać i złożyć. Poczekam jeszcze tydzień, może ktoś się skusi i zaczynam prucie puszki. Dzięki za linka, na pewno pomoże. A ten silikon to mechanicznie usuwałeś czy jakimś innym trickiem?
 
 
dinero47 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 2004 + LR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-11-2012, 15:14   

silikon od puszki wydlubywalem i wkoncu puscil, ale jeszcze jest kupa silikonu na laminacie - wrzucilem do benzyny ekstrakcyjnej na pol godziny i szczotka do zebow i tak z 2,3 razy

[ Dodano: 06-11-2012, 21:46 ]
Wczoraj zawiozłem płytkę do elektonika, wylutował scalak, oczyścił i wlutował jeszcze raz, dzisiaj złożyłem to do kupy i wygląda, że wszystko wróciło do normy. Wiatraki wogóle nie chodzą po odpaleniu, jak klimę załączam to się odpalają i tak na szybko bez klimy testowałem na postoju po otwarciu termostatu po jakimś czasie też się odpaliły, więc wygląda że operacja przelutowania naprawia zepsuty moduł. Jak na dniach coś nie będzie grało to jeszcze tu wkleję.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 10-11-2012, 20:17   

Nie masz może fotki płytki? Bo ja dzisiaj rozebrałem swoją, wylutowałem scalaka i mam wrażenie że mi gdzieś jeden element wyparował.

Dla tych co są chętni do lutowania w domu, to odradzam. Lutuje się dość ciężko, płytka jest porcelanowa, na metalowym radiatorze. Podczas lutowania bardzo dobrze odprowadza ciepło, cyna lubi nagle stwardnieć i przylutować lutownicę do płytki.
 
 
dinero47 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 2004 + LR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-11-2012, 11:13   

Niestety nie mam zdjecia, na ruskim forum jest fotka ale niedokladna. Co do lutowania to faktycznie ciezko idzie, gosciu, ktory to lutowal musial caly czas plytke na piecu grzac bo takie bylo odprowadzenie ciepla. Ja sam mialem problem przy lutowaniu blaszek zwykła transformatowka.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 11-11-2012, 17:39   

Jakby ktoś szukał, to nowy moduł jest na allegro od ok 400zł. Traktuje to jako ostatnią deskę ratunku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.