 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[II 2.2 DID] włączające się wentylatory przy minus 12 stopni |
Autor |
Wiadomość |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 11-11-2012, 19:38
|
|
|
Byłem przed momentem sprawdzić stary filtr i jest tak:
Ten pin po lewej stronie nie jest wykorzystywany do niczego i pozostaje pusty a kostka z przewodem jest zainstalowana jedynie do czujnika środkowego z widocznym gwintem.
Podgrzewacza brak.Prawdopodobnie ten otworek zaślepiony po lewej był przewidziany dla opcji podgrzewania lecz pozostał niewykorzystany.
WiValdiBB napisał/a: | Aleksander1965 napisał/a: | Fotek nie robiłem ale zwłoki są jeszcze w piwnicy więc podskoczę i lukne co i jak
Pamiętam,żę w momencie wymiany filtra mechanior namęczył sie z podłączeniem ponownym tego kabelka ze względu na krótki przewodzik.Te oszczędności!
Tak nawiasem gniazdo na tą wtyczke w filtrze jest ale zaślepione... | Olek, nie do końca rozumiem, gniazdo jest ale zaślepione czy chodzi Ci że jest po prostu miejsce na nie a jego nie ma tak jak na tym zdjęciu poniżej?
[url=http://img59.imagesh...rnw.jpg]Obrazek[/URL]
Bo ja zaniechałem wczoraj wymiany filtra z tego względu że właśnie nie mogłem odłączyć tego kabla a już zmierzchało a jest w mało dostępnym miejscu i nie chciałem używać metod siłowych by czegoś nie urwać. Dziś święto ale jutro muszę to obejrzeć
To do czego ten kabel jest? |
|
|
|
|
 |
WiValdiBB
Forumowicz WiValiBB

Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 260 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-11-2012, 20:39
|
|
|
Aleksander1965 napisał/a: | Byłem przed momentem sprawdzić stary filtr i jest tak:
Ten pin po lewej stronie nie jest wykorzystywany do niczego i pozostaje pusty a kostka z przewodem jest zainstalowana jedynie do czujnika środkowego z widocznym gwintem.
Podgrzewacza brak.Prawdopodobnie ten otworek zaślepiony po lewej był przewidziany dla opcji podgrzewania lecz pozostał niewykorzystany. | Wielkie dzięki, tak a propos czytałeś ze można a nawet trzeba przed zimą wywalić ten cały syf z filtra: jmgmotocykle napisał/a: | tak - dokładnie pod tym czerwonym , na imbus 5mm - odkręcasz i podnosisz do góry (dość energicznie trzeba pociągnąć(4 oringi trzymają)) - czekasz aż przestanie kapać (max 5 min) , zakręcasz, odpalasz silnik i czekasz chwile - musi się filterek odpowietrzyć - najlepiej zrobić małą rundę (2-3km) - u mnie niezawodny sposób | na http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=75 |
_________________ 4x4 ForEver |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 11-11-2012, 21:01
|
|
|
Czytałem jest tam taka sprytna śrubka do odwodnienia ale jutro kupuje płyn do uszlachetniania ropki na zime a tak a propos to moja pierwsza zima z tym pojazdem więc zobaczymy co prawda trzymam go w garażu ale po tych wszystkich postach mam obawy.
WiValdiBB napisał/a: | Aleksander1965 napisał/a: | Byłem przed momentem sprawdzić stary filtr i jest tak:
Ten pin po lewej stronie nie jest wykorzystywany do niczego i pozostaje pusty a kostka z przewodem jest zainstalowana jedynie do czujnika środkowego z widocznym gwintem.
Podgrzewacza brak.Prawdopodobnie ten otworek zaślepiony po lewej był przewidziany dla opcji podgrzewania lecz pozostał niewykorzystany. | Wielkie dzięki, tak a propos czytałeś ze można a nawet trzeba przed zimą wywalić ten cały syf z filtra: jmgmotocykle napisał/a: | tak - dokładnie pod tym czerwonym , na imbus 5mm - odkręcasz i podnosisz do góry (dość energicznie trzeba pociągnąć(4 oringi trzymają)) - czekasz aż przestanie kapać (max 5 min) , zakręcasz, odpalasz silnik i czekasz chwile - musi się filterek odpowietrzyć - najlepiej zrobić małą rundę (2-3km) - u mnie niezawodny sposób | na http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=75 |
|
|
|
|
 |
WiValdiBB
Forumowicz WiValiBB

Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 260 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-11-2012, 21:14
|
|
|
Aleksander1965 napisał/a: | Czytałem jest tam taka sprytna śrubka do odwodnienia ale jutro kupuje płyn do uszlachetniania ropki na zime a tak a propos to moja pierwsza zima z tym pojazdem więc zobaczymy co prawda trzymam go w garażu ale po tych wszystkich postach mam obawy. | Bez obaw, u mnie stoi przed domem bo mam za mały garaż na ta moją graciarnię, nie wymieniałem filtra paliwa od nowości, i sądzę że właśnie w najtęższe mrozy ubiegłej zimy dlatego właśnie pojawiły się problemy.
Polecam dodatki KLEEN-FLO, bardzo dobre i stosunkowo niedrogie.
http://kleenflo.pl/sites/...katalog_www.pdf
Wielofunkcyjny dodatek uszlachetniający do oleju napędowego Kleen-flo 991-998 w bani 4l kupuje tu: http://sklep.texpert.pl/d...onditioner.html
Na mega mrozy dodaję środek przeciwdziałający żelowaniu oleju napędowego Kleen-flo 973
http://sklep.texpert.pl/d...iesel-fuel.html |
_________________ 4x4 ForEver |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 11-11-2012, 21:27
|
|
|
Miałem zamiar zastosować Skydd Black Arrow czytałem wiele pochlebnych opinii o tym preparacie?
WiValdiBB napisał/a: | Aleksander1965 napisał/a: | Czytałem jest tam taka sprytna śrubka do odwodnienia ale jutro kupuje płyn do uszlachetniania ropki na zime a tak a propos to moja pierwsza zima z tym pojazdem więc zobaczymy co prawda trzymam go w garażu ale po tych wszystkich postach mam obawy. | Bez obaw, u mnie stoi przed domem bo mam za mały garaż na ta moją graciarnię, nie wymieniałem filtra paliwa od nowości, i sądzę że właśnie w najtęższe mrozy ubiegłej zimy dlatego właśnie pojawiły się problemy.
Polecam dodatki KLEEN-FLO, bardzo dobre i stosunkowo niedrogie.
http://kleenflo.pl/sites/...katalog_www.pdf
Wielofunkcyjny dodatek uszlachetniający do oleju napędowego Kleen-flo 991-998 w bani 4l kupuje tu: http://sklep.texpert.pl/d...onditioner.html
Na mega mrozy dodaję środek przeciwdziałający żelowaniu oleju napędowego Kleen-flo 973
http://sklep.texpert.pl/d...iesel-fuel.html |
|
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 12-11-2012, 03:03
|
|
|
WiValdiBB napisał/a: | Aleksander1965 napisał/a: | Czytałem jest tam taka sprytna śrubka do odwodnienia ale jutro kupuje płyn do uszlachetniania ropki na zime a tak a propos to moja pierwsza zima z tym pojazdem więc zobaczymy co prawda trzymam go w garażu ale po tych wszystkich postach mam obawy. | Bez obaw, u mnie stoi przed domem bo mam za mały garaż na ta moją graciarnię, nie wymieniałem filtra paliwa od nowości, i sądzę że właśnie w najtęższe mrozy ubiegłej zimy dlatego właśnie pojawiły się problemy.
Polecam dodatki KLEEN-FLO, bardzo dobre i stosunkowo niedrogie.
http://kleenflo.pl/sites/...katalog_www.pdf
Wielofunkcyjny dodatek uszlachetniający do oleju napędowego Kleen-flo 991-998 w bani 4l kupuje tu: http://sklep.texpert.pl/d...onditioner.html
Na mega mrozy dodaję środek przeciwdziałający żelowaniu oleju napędowego Kleen-flo 973
http://sklep.texpert.pl/d...iesel-fuel.html | Oj wymien ten filterek przed zima, wymien. Ma on wbudowany separator wody i jak bedzie w nim jej za duzo, to czort wie jak ustrojstwo bedzie dzialac. U mnie po roku jazdy na polskim paliwie doslownie w nim chlupalo wg mechanika:-) rada wujka sama od zaraz zeby nie bylo problemow nadchodzacej zimy: wymien filterek i dolewaj uszlchetniacza przy kazdym tankowaniu. Ja wozilem ze soba buteleczke w bagazniku.
P.S Zeby nie bylo ze nie moge spac i ze po nocach na forum siedze:-) Jestesmy w Tajlandii n Phuket, a tu teraz 9 rano:-) |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
WiValdiBB
Forumowicz WiValiBB

Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 260 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-11-2012, 06:58
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | P.S Zeby nie bylo ze nie moge spac i ze po nocach na forum siedze:-) Jestesmy w Tajlandii n Phuket, a tu teraz 9 rano:-) | Rzecz jasna, filtr musi być wymieniony, zaniechałem na razie bo czekam na podgrzewacz a mam to rozgrzebane, mam inny pojazd wiec nie ma zacisku Po konsultacji również ze znajomymi mechaniorami doszliśmy do wniosku że problemem są jednak również paliwa w szczególności klasy Premium, ze względu na mniejszy obrót zdecydowanie dłużej zalegają w zbiornikach stacji, to zwykle polskie paliwo z odpowiednimi dodatkami.
Zawsze tankowałem na Shellu w zimie VPower , koledze mechanikowi w Passacie stało się wtedy dokładnie to samo po zalaniu Ultimate w BP. Fakt że przymroziło wtedy konkretnie. Od tamtej pory kupuje paliwo z Orlenu na najtańszej stacji w Auchan, i samodzielnie robię sobie VPower dodając uszlachetniacza Kleen-flo, nie ma sensu przepłacać na Shellu bo robią dokładnie to samo i nie odczuwam różnicy ani w osiągach ani w spalaniu. W Skandynawii mają zdecydowanie lepsze niz w Polsce paliwa, kiedyś bujałem się tam trochę motkiem, i palił mi ponad litr na stówę mniej (ciekawe dlaczego ) rekompensując całkowicie nieco wyższą niż w Europie cenę
Pozdrawiam PS. Fajnie Ci, uważaj tylko na te wściekłe tam baby no i dragi
Mi marzy się trekking w Nepalu, taki na 5 km u podnóża tych górek Teraz cenki fajnie spadły po zakupie przez LOT dreamlinerów, Pekin jest już w obie strony za 2299 PLN a z Pekinu fajnie jak dla mnie byłoby kulnąć się kolejką tybetańska do Lhasy |
_________________ 4x4 ForEver |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 12-11-2012, 07:28
|
|
|
WiValdiBB napisał/a: | mitsu00 napisał/a: | P.S Zeby nie bylo ze nie moge spac i ze po nocach na forum siedze:-) Jestesmy w Tajlandii n Phuket, a tu teraz 9 rano:-) | Rzecz jasna, filtr musi być wymieniony, zaniechałem na razie bo czekam na podgrzewacz a mam to rozgrzebane, mam inny pojazd wiec nie ma zacisku Po konsultacji również ze znajomymi mechaniorami doszliśmy do wniosku że problemem są jednak również paliwa w szczególności klasy Premium, ze względu na mniejszy obrót zdecydowanie dłużej zalegają w zbiornikach stacji, to zwykle polskie paliwo z odpowiednimi dodatkami.
Zawsze tankowałem na Shellu w zimie VPower , koledze mechanikowi w Passacie stało się wtedy dokładnie to samo po zalaniu Ultimate w BP. Fakt że przymroziło wtedy konkretnie. Od tamtej pory kupuje paliwo z Orlenu na najtańszej stacji w Auchan, i samodzielnie robię sobie VPower dodając uszlachetniacza Kleen-flo, nie ma sensu przepłacać na Shellu bo robią dokładnie to samo i nie odczuwam różnicy ani w osiągach ani w spalaniu. W Skandynawii mają zdecydowanie lepsze niz w Polsce paliwa, kiedyś bujałem się tam trochę motkiem, i palił mi ponad litr na stówę mniej (ciekawe dlaczego ) rekompensując całkowicie nieco wyższą niż w Europie cenę
Pozdrawiam PS. Fajnie Ci, uważaj tylko na te wściekłe tam baby no i dragi
Mi marzy się trekking w Nepalu, taki na 5 km u podnóża tych górek Teraz cenki fajnie spadły po zakupie przez LOT dreamlinerów, Pekin jest już w obie strony za 2299 PLN a z Pekinu fajnie jak dla mnie byłoby kulnąć się kolejka tybetańska do Lhasy | No leze sobie na lezaku na plazy z Ipadem bo na terenie calego kompleksu jest WiFi, wiec czad:-) nonstop jest lampa i 35st. Lecielismy z Berlina saudyjskimi liniami Etihad przez Abu Dhabi w Emiratach. Co do syfnego paliwa w PL to powiem wiecej: tez tylko i wylacznie tankowalem premium ale przekrety sa na tych paliwach nie z tej ziemi. Niby Statoil Arctic ma trzymac do -34st, a tu akuku: zdechl mi przy -25st raz:-) CommonRail jest niestety czuly na paliwo, ale odwdziecza sienza to o niebo lepsza kultura pracy niz traktor. Zeszlej zimy jak temperatury byly iscie jesienne, byla afera ogolnokrajowa ze wiele stacji wogole nie zamowilo zimowego paliwa tylko jak mrozy udezyly, to do zbiornikow na stacjach na gwalt dolewali depresatorow. Niestety ewidentnie za pozno' bo setki aut, nawet tych uodpornionych, zjezdzalo na lawetach do warsztatow.
Lej pan prewencyjnie depresator do baku i bedzie git:-) |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
WiValdiBB
Forumowicz WiValiBB

Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 260 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-11-2012, 15:21
|
|
|
Aleksander1965 napisał/a: | Byłem przed momentem sprawdzić stary filtr i jest tak:
Ten pin po lewej stronie nie jest wykorzystywany do niczego i pozostaje pusty a kostka z przewodem jest zainstalowana jedynie do czujnika środkowego z widocznym gwintem.
Podgrzewacza brak.Prawdopodobnie ten otworek zaślepiony po lewej był przewidziany dla opcji podgrzewania lecz pozostał niewykorzystany. | Kabel jest od czujnika obecności wody w filtrze, pewnie po stwierdzeniu obecności ECU zapoda jakiś komunikat o wodzie i trzeba odkręcać śrubę na imbus aby spuścić ją wraz z zawartością z filtra. odpięcie kabla od czujnika jest dość upierdliwe bo faktycznie skurczybyczek przykrótkawy jest. Tak więc po odpięciu zacisków przewodów, należy podciągnąć filtr do góry i z boku płaskim wkrętakiem podważyć zaczep przewodów, powinny same wyskoczyć. Czujnik wody należy ze starego filtra odkręcić (klucz chyba 24, nie wiem dokładnie bo nie miałem takowego pod ręką, użyłem więc francuza) i przełożyć do nowego filtra, dokręcamy z czuciem, czujnik ma oring a wiadomo jakie siły wytrzymują plastiki .
Nowy filtr wkładamy w obudowę i wsuwamy rurki, należy je dość mocno wcisnąć tak aż usłyszymy wyraźny klik. montujemy rurę dolotową, tą od obudowy filtru powietrza do kolektora, którą wcześniej by mieć dostęp do filtra zdemontowaliśmy itd itp
Może później opiszę dokładną instrukcję krok po kroku, bo cała wymiana jest banalna, wymaga tylko kluczy nasadowych M10 i M13 a zajmuje najwyżej kwadrans |
_________________ 4x4 ForEver |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 12-11-2012, 19:59
|
|
|
Kiedy ja wymieniałem ten filtr mechanik zalał go olejem napędowym tak,że po zapłonie płynnie pracował silniczek a do odwodnienia filtra jest pokrętło z góry które odkręcamy dwa trzy obroty i pociągamy do góry na moment ot i cała filozofia
WiValdiBB napisał/a: | Aleksander1965 napisał/a: | Byłem przed momentem sprawdzić stary filtr i jest tak:
Ten pin po lewej stronie nie jest wykorzystywany do niczego i pozostaje pusty a kostka z przewodem jest zainstalowana jedynie do czujnika środkowego z widocznym gwintem.
Podgrzewacza brak.Prawdopodobnie ten otworek zaślepiony po lewej był przewidziany dla opcji podgrzewania lecz pozostał niewykorzystany. | Kabel jest od czujnika obecności wody w filtrze, pewnie po stwierdzeniu obecności ECU zapoda jakiś komunikat o wodzie i trzeba odkręcać śrubę na imbus aby spuścić ją wraz z zawartością z filtra. odpięcie kabla od czujnika jest dość upierdliwe bo faktycznie skurczybyczek przykrótkawy jest. Tak więc po odpięciu zacisków przewodów, należy podciągnąć filtr do góry i z boku płaskim wkrętakiem podważyć zaczep przewodów, powinny same wyskoczyć. Czujnik wody należy ze starego filtra odkręcić (klucz chyba 24, nie wiem dokładnie bo nie miałem takowego pod ręką, użyłem więc francuza) i przełożyć do nowego filtra, dokręcamy z czuciem, czujnik ma oring a wiadomo jakie siły wytrzymują plastiki .
Nowy filtr wkładamy w obudowę i wsuwamy rurki, należy je dość mocno wcisnąć tak aż usłyszymy wyraźny klik. montujemy rurę dolotową, tą od obudowy filtru powietrza do kolektora, którą wcześniej by mieć dostęp do filtra zdemontowaliśmy itd itp
Może później opiszę dokładną instrukcję krok po kroku, bo cała wymiana jest banalna, wymaga tylko kluczy nasadowych M10 i M13 a zajmuje najwyżej kwadrans |
|
|
|
|
 |
gniewko
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.2 DID, 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 15 Skąd: PZ
|
Wysłany: 31-01-2013, 20:03
|
|
|
Witam,
w swoim Outku 2,2 DID też zauważyłem dziwny objaw załączania się wentylatorów. Nastąpiło to przejechaniu około 10 tys. km od nowości.
Dzięki waszym opisom uspokoiłem się trochę, bo już myślałem że coś jest nie tak i serwis mnie czeka.
Niestety raz, i tylko raz, skorzystałem z serwisu autoryzowanego. Pojechałem na przegląd i wyjechałem uszkodzonym autem
Swoją drogą jestem ciekaw ile spalają wasze Outki 2,2 DID - mój chyba coś za dużo pali ... Ostatnio przy niskich temperaturach około 10,5L/100km, przy normalnej jeździe mieszanej. Latem spala około 9L/100km. |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 31-01-2013, 21:42
|
|
|
gniewko napisał/a: | Witam,
w swoim Outku 2,2 DID też zauważyłem dziwny objaw załączania się wentylatorów. Nastąpiło to przejechaniu około 10 tys. km od nowości.
Dzięki waszym opisom uspokoiłem się trochę, bo już myślałem że coś jest nie tak i serwis mnie czeka.
Niestety raz, i tylko raz, skorzystałem z serwisu autoryzowanego. Pojechałem na przegląd i wyjechałem uszkodzonym autem
Swoją drogą jestem ciekaw ile spalają wasze Outki 2,2 DID - mój chyba coś za dużo pali ... Ostatnio przy niskich temperaturach około 10,5L/100km, przy normalnej jeździe mieszanej. Latem spala około 9L/100km. |
Mój teraz podobnie ale latem w trasie ok7,8 do 8,5l |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 01-02-2013, 10:25
|
|
|
tu masz bardziej wiarygodne niż wypowiedzi na forum - http://www.spritmonitor.d...166&powerunit=2 Średnie jest 8.54 czyli masz jak najbardziej OK. Diesel w zimie i na krótkich trasach jest często mniej oszczędny niż benzyna. Potrzebuje więcej czasu na osiągnięcie temperatury roboczej. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 01-02-2013, 11:23
|
|
|
Moj tez tyle a nawet wiecej palil zima w miescie, tzn 10-11l/100km |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
|
|