Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Błędy ABS
Autor Wiadomość
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-11-2012, 21:13   

Może ktoś miał podobną sytuację jak ja. Mamproblem z ABS (mam wersję z TCL):

Mając włożone oba bezpieczniki ABSu i przekaźnik pompa cicho stuka podczas jazdy a włącza się gdy wcisnę nawet lekko hamulec (nie mruga kontrolką). Gdy wyjmę przekaźnik a zostawię bezpieczniki jest to samo. Nie da się normalnie jeździć bo ciągle gruchocze pedał.

Auto miałem podłączone do MUTa. Nie wyświetla błędów ABSu, prędkości kół są ok, wszystkie czujniki działają, sprawdzanie zaworów pompy również jest ok. TCL mogę wyłączyć przyciskiem.

Gdy kupowałem auto bezpiecznik i przekaźnik był wyjęty, a poprzedni właściciel mówił że jest coś z zębatką prawego koła. Rzucałem na nią okiem i wyglądała jak zębatka z drugiej strony.

Co teraz? Spróbować zdemontować zębatkę z prawego koła i zastąpić ją inną (mam już kupioną używkę), kupić inną pompę absu (nie ma żadnych na allegro z TCLem)?

[ Dodano: 25-11-2012, 20:48 ]
No i po sprawie :) Przyczyną była pęknięta zębatka na półosi.

A zębatka pękła tak:


Przez to ABS myślał że koło jest wciąż w poślizgu i za każdym razem nawet przy lekkim naciśnięciu hamulca wariował i włączał się.

A tak ruda chrupie zębatkę od środka (to pęknięcie po przeciwnej stronie pęknięcia które było wcześniej) :shock: :
_________________


 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 14-01-2015, 15:58   

Sprawdziłem czy są błędy i zdziwienie błąd ABS 21, 22, 23, 24, odłączenie klemy nic nie daje , efektem pojawienie się błędów sprawiła przepalona żarówka :shock: w 3 świetle stop, procedura kasowania ABS i wszystko ok :D
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
dorianps2 
Forumowicz


Auto: CLS 550 oraz Nissan Maxima 3.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 06-05-2015, 14:16   

Heja! Mam auto właśnie u mechanika. Problem mam z absem (już od dawna jeżdze z wyciągnietym bezpiecznikiem). Na początku pokazywało (wymrugiwanie) błędy, że wsystkie 4 czujniki są uwalone. Wymieniłem pompe. Problem pozostał tzn samóchód przy hamowaniu, hamował bardzo lekko prawie wcale, a podczas jazdy, nawet jak pedał hamulca nie był ruszany, to było słychać cykanie pompy, a pedał twardy był. Cholernie niebezpieczna przypadłość.
Przy dalszych oględzinach, okazało się, że zębatka abs w przednim prawym kole pękła. Wymieniłem i dalej kicha. Auto po wciśnięciu hamulca zaczyna hamować od razu z absem, po puszczeniu hamulca dalej hamuje, lub nagle któreś koło się samo zblokuje.
Mechanik nie ma MUTa u siebie i nie może kodów zczytać. Jakieś alternatywy? Sugestie? Program który pomógł by w odczycie kodów?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc w temacie.
_________________
Amatorski pokaz mojej srebrnej strzały: https://www.youtube.com/watch?v=s8-LaHM_PT8 388 koni i 530Nm
oraz amatorski pokaz czarnego czołgu: https://www.youtube.com/watch?v=6v1dK8dmkXo 265 koni i 346Nm
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 06-05-2015, 15:02   

dorianps2 napisał/a:
Na początku pokazywało (wymrugiwanie) błędy, że wsystkie 4 czujniki są uwalone

Zrobiłeś procedure kasowania ABS ? sprawdziłeś oporność czujników ?
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
dorianps2 
Forumowicz


Auto: CLS 550 oraz Nissan Maxima 3.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 06-05-2015, 15:25   

nie sprawdzalem i mechanik pewnie tez tego nie robil. jaka opornosc powinna byc? ok 1-1,5kohm na czujnik? Jak wyglafa procedura kasowania bledow abs? rozumiem ze nie jak od silnika bledy?
_________________
Amatorski pokaz mojej srebrnej strzały: https://www.youtube.com/watch?v=s8-LaHM_PT8 388 koni i 530Nm
oraz amatorski pokaz czarnego czołgu: https://www.youtube.com/watch?v=6v1dK8dmkXo 265 koni i 346Nm
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 06-05-2015, 15:37   

od ABS jest długa wtyczka - łatwo odpinana ze złącza oraz świetny opis w manualu - krok po kroku bada się każdy styk i dochodzi do tego, co jest zepsute; oporności też są tam podane, zdaje się, że coś koło tego, co piszesz
kasowanie to 10x przycisk hamulca się wciska po przekręceniu kluczyka, ale dokładnie też masz to opisane w manualu
 
 
dorianps2 
Forumowicz


Auto: CLS 550 oraz Nissan Maxima 3.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 06-05-2015, 16:03   

Dzwonił mechanik, podpiął jednak pod kompa. Jak auto stoi to pokazuje zwarcie wszystkich czterech czujników. Jak jedzie to wartosci z czujników są ok. Normalnie pokazują prędkość. Diagnoza mechaników - PRAWDOPODOBNIE pompa abs do wymiany. Tylko że kurde już raz ją wymieniałem, bo od tutejszego użytkownika ją zakupiłem. Może pech i też była uszkodzona ;/
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-05-2015, 16:52   

Odczytaj kody błedów albo wykonaj procedure kontroli wiązki elektrycznej zgodnie z manualem, mechanik jezeli nie ma bladego pojęcia co się dzieje to niestety postawi taką samą diagnozę jaką sam możesz z fusów wywróżyć.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 07-05-2015, 08:22   

nie widziałem jeszcze uszkodzonej pompy ABS w Galancie
najczęstsze przyczyny to przetarty kabelek oraz pęknięta zębatka
czasem zabrudzony czujnik błotem
 
 
dorianps2 
Forumowicz


Auto: CLS 550 oraz Nissan Maxima 3.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 07-05-2015, 09:11   

Kody błedów: 21, 22, 23, 24 oraz 15 i 52.
_________________
Amatorski pokaz mojej srebrnej strzały: https://www.youtube.com/watch?v=s8-LaHM_PT8 388 koni i 530Nm
oraz amatorski pokaz czarnego czołgu: https://www.youtube.com/watch?v=6v1dK8dmkXo 265 koni i 346Nm
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 07-05-2015, 10:17   

poszukaj urwanego kabelka od któregoś czujnika - widziałem już jak wulkanizator go urżnął przypadkiem, błędy te same były

żeby zniknęły trzeba - po naprawie - przejechać z 100m, na postoju nie skasujesz
 
 
andpul 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-05-2015, 10:40   

U mnie gdy zapaliła się kontrolka ABS pokazało błędy 21,22,23,24. Po podłączeniu pod kompa okazało się że jest uszkodzona sonda a kody są stare, nieaktualne i nie wykasowane. Wymiana sondy i wszystko wróciło do normy. Pierwszorzędna sprawa to jedz na diagnostykę komp.
Może pod tym linkiem znajdziesz rozwiązanie
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic406406.html
 
 
dorianps2 
Forumowicz


Auto: CLS 550 oraz Nissan Maxima 3.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 07-05-2015, 11:31   

KsiadzRobak, ale jak auto było podpięte pod kompa, to wskazywało dobre prędkości na wszystkich czujnikach.
Ogólnie to wg kompa mam uwalone dwie sondy lambda (mechanik mówi, że skoro jest zgazowany to pewnie ze względu na złą mieszanke głupieje i pokazuje błędy).

Ktoś może ma namiary na ogarniętego chłopa w temacie w Bydgoszczy lub okolicach?
_________________
Amatorski pokaz mojej srebrnej strzały: https://www.youtube.com/watch?v=s8-LaHM_PT8 388 koni i 530Nm
oraz amatorski pokaz czarnego czołgu: https://www.youtube.com/watch?v=6v1dK8dmkXo 265 koni i 346Nm
 
 
KsiadzRobak 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1029
Skąd: ecki
Wysłany: 07-05-2015, 11:51   

dorianps2, pomierz oporności na wtyczce - od tego zacznij (ściągając manuala do EA)
sondy lambda nie mają nic wspólnego z ABS - inne komputery tym zarządzają
 
 
andpul 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-05-2015, 11:53   

Masz niezłego farta że poszły Ci aż dwie. Moim zdaniem mieszanka nie ma nic do rzeczy. Wymiana sondy powinna załatwić sprawę. Są dwie: jedna na wysokości fotela kierowcy tzw analityczna lub diagnostyczna, drugą masz z przodu. Ciężka sprawa z odkręceniem, potraktuj je wcześniej jakimś odrdzewiaczem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.