 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
generator wodoru do 2,8 TD |
Autor |
Wiadomość |
bogdanz
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2,8 TD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 13 Skąd: Jawornik Polski
|
Wysłany: 21-11-2012, 17:36 generator wodoru do 2,8 TD
|
|
|
Witam
Czytałem co nieco o generatorach HHO (generator wodoru). Podobno można obniżyć spalanie o 20-40%. Nie znalazłem informacji o możliwości instalacji do silnika 2,8 z intercoolerem. Proszę o informacje, czy ktoś z użytkowników forum lub wasi znajomi mają jakieś doświadczenia z tym urządzeniem. Jeśli tak, to jak to oceniacie, czy warto zainwestować w to urządzenie, czy nie ma sobie czym zawracać głowy.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 25-11-2012, 22:16
|
|
|
Waldku, rozmawiałem z ogarniętym gazownikiem, który instaluje zarówno LPG jak i CNG.
Jego opinia jest jednoznaczna: nie opłaca się przeróbka diesli, tym bardziej starszych z dwóch powodów: zwrot kosztów inwestycji jest mizerny co w połączeniu krótszą żywotnością silnika zasilanego gazem (silniki nie wytrzymują ze względu na wyższą temperaturę jaka powstaje w trakcie spalania takiej mieszanki). Z pewnością silniki zbudowane od podstaw na bazie diesla będą działać i będzie to opłacalne ale chyba nie o to tutaj biega.
Powiedzmy sobie szczerze, teoretycznie zasilenie silnika spalinowego gazem browna nie jest problemem - problem tkwi w generatorze o odpowiedniej wydajności a także w tym skąd wziąć energię potrzebną do zasilenia takiego generatora. To co oferują firemki reklamujące się na youtube cechuje się tak naprawdę śmieszną wydajnością.
Normalną rzeczą jest to, że ludzie szukają alternatywnych źródeł energii w tym także paliw do zasilania pojazdów ale trzeba mieć zdroworozsądkowe podejście do różnego typu hochsztaplerów i ich "cudownych" maszynek.
Polacy wymyślili metodę produkcji paliwa z alg, było o tym głośno pare miesięcy temu a teraz cisza, czyżby już tematowi łeb ukręcono czy jak zwykle technologie kupi ktoś z zagranicy a my będziemy dalej biadolić o energetycznej dywersyfikacji kraju. |
_________________ Misiek Pajero V46W 2.8TD `99 ... do codziennego i turystycznego brykania ...
DajStachu Rocky F70 2.8TD `88 aka Brudny Harry ... w piach, wodę, błoto i chaszcze
 |
|
|
|
 |
|
|