Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] skrzynia biegów POMOCY
Autor Wiadomość
fast2fourius
[Usunięty]

  Wysłany: 29-08-2007, 17:48   [CJ1A 1.3] skrzynia biegów POMOCY

Witam
MAm problem ostatnio zaczeły mi sie problemy z biegami 2 jakos dziwnie zaczela ciezko wchodzic. Tak jakby nie wchodzila dokladnie na swoje miejsce nie bylo czuc ze jest na swoim miejscu. Teraz maleo tego jechalem az nagle tak jakby skrzynia sie przesunela i na miejscu 2,4, wtecznego biegu mam luz. wiec moge tylko uzywac 1,3,5 biegu prosze o pomoc. nie wiem co sie dzieje. co to moze byc?? Pomocy :(
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 28-10-2007, 13:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marino 
Mitsumaniak
żółte niepozorne


Auto: Colt CJ0 1.3 twenty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 320
Skąd: Łęczna
Wysłany: 30-08-2007, 10:45   

Miałem taki sam przypadek. Moja recepta na to jest taka:
Musisz prześledzić po cięgłach, otwórz maskę i w dwie osoby najlepiej niech jedna miesza biegami a druga obserwuje cięgła. Jedno z cięgieł tuż przed samym połączeniem ze skrzynią umieszczone jest w takim metalowym uchwycie i ten uchwyt ma klejone elementy gumowe. Przy próbie zmieniania biegów cięgło wysuwa się z tego uchwytu i przez to 2 i 4 i R nie wchodzą. Musisz to rozkręcić i zrobić w tym miejscu połączenie na sztywno. robota nie jest trudna ale trochę ciężko sie tam dostać. Powodzenia
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2007, 13:06   

Ja mialem podobny trzask jak pez przypadek zgiety mialem uchwyt jednej z linek. Upewnij sie ze nie sa luzne alebo ze uchwyty sa w wlasciwych miejscach. Te linki musza chodzic dosc sztywno dzieki temu mozesz wrzucac swoje biegi.
 
 
fast2fourius
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2007, 12:48   

sprawdzilem i okazalo sie ze to "lizak" jesli dobrze to nazwalem:) guma trzymajaca metalowe czesci puscila. musze zakupic nowy. czy ktos sie orietuje koszty tego?? ile robocizna?? czesc??
 
 
cimon102
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2007, 20:22   

Po co kupowac?Skrecic na sztywno,mialem tak u siebie i zdalo to egzamin bardzo dobrze.Ew mam ciegna do sprzedania ori. :badgrin:
 
 
Mefi100
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2007, 11:29   

Witam
Nie chce zakladac nowego tematu wiec dopisze mialem podobny problem ale jakos sam w cudowny sposób minął :?: natomiast pojawil sie inny,od czasu do czasu jak wrzucam wsteczny to zarzęzi,czy luz na pedale sprzegła moze miec cos z tym wspólnego ?
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 08-09-2007, 13:29   

wolnej wrzucaj wsteczny - to jest normalne że potrafi zgrzytnie gdy szybko wrzucisz wsteczny; nisko chodzący pedał sprzęgła też w pewnym stopniu utrudnia płynne przejście na R.
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
dzidzia_ns
[Usunięty]

Wysłany: 01-10-2007, 09:36   

Jak chodzi o problem z tymi gumami na cięgnach to ja wymieniłem wszystkie te gumy na nowe (tzn wyciełem stare i wkleiłem nowe) a dodatkowo przewierciłem przez środek i skontrowałem śrubkami (na luźno) i jest lepiej niż to w Japonii wymyślili : )

Problem ze wstecznym też mam czasem strasznie chrupał, ale nie wiem czemu coś chyba z synchronizacją nie tak. . ale mam na to niezawodny sposób
. . za każdym razem kiedy mam wrzucić wsteczny wrzucam pierw 1 bieg i z 1 biegu przełączam na wsteczny i nigdy nie chrupie
 
 
bostom 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ0 97r 1.3 12V 200tys km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 10
Skąd: Gliwice/Wrocław
Wysłany: 18-02-2010, 13:44   ciegna do CJ0, czy pasuje te od CA0?

Wczoraj dopadła mnie i mojego Colta awaria skrzyni i zostałem zmuszony odgrzebać ten temat!
Niestety dzis byłem w warsztacie zdiagnozować problem i okazało się, że miałem mniej szczęścia - jedno cięgno jest zerwane a drugie na wykończeniu. Niestety panowie panowie nie byli w stanie znalezc nowych części nigdzie indziej jak w autoryzowanym serwisie gdzie za kompletne cięgno życzą sobie ok 1300zl! masakra.
Szukam wieć wszedzie gdzie się tylko da, zeby dostać nowe bądz używane.
Moj Colt to CJ0 1.3 12V 75KM rocznik 96 w wzwyż. Czy do tego Colta pasuja te same ciegna co do 92-96r CA1 1,3 12V ? Bo tych drugich jest akurat pare na allegro a do mojego niestety nic :/
Jak pech to pech.
 
 
Minio 
Nowy Forumowicz

Auto: evo V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 11
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 23-02-2010, 23:16   

poszł◙o PW
 
 
polbo 
Mitsumaniak
Karpik egzotyczny :)


Auto: Colt CJ1A 1.3 ['96]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 79
Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: 26-11-2012, 18:35   

Pozwole sobie powrocic do tematu.
Czy moglbym Was prosic o pomoc? Jakis czas temu na skrzyzowaniu colt sie 'rozkraczył' - lewarek zmainy biegow 'wpadal' w miejscu 'dwojki' jakby nic tam nie bylo. Dotoczylem do mechanika, ponoc ugieta i lekko peknieta byla blacha trzymajaca ciegla (ta z gumowymi elementami). Jakos to naprostowali, ponoc lekko pospawali i jezdzi.

Problem jest taki (w sumie podobne objawy byly juz wczesniej, ale sporadycznie) ze po wcisnieciu sprzegla zaden bieg nie wejdzie dopoki nie wrzuce wstecznego, pozniej wszystko w miare elegancko 'wchodzi' dopoki nie zatrzymam sie i nie wrzuce na luz - jak puszcze sprzeglo zabawa ze wstecznym zaczyna sie od poczatku. Dzieje sie tak za kazdym razem.

Zdjalem filtr powietrza, probowalem sie tam jakos dostac, ale malo tam miejsca na moje 'koslawe' lapy. Bylem u kilku mechanikow i raz slysze, ze to ta blacha i trzeba cale wymienic, (tyle, ze akurat na szrotach, czy allegro jest lewarek z cieglami, akurat bez tego kawalka metalu), albo, ze skrzynia i jakies lozysko badz tulejka, raz, ze piernik wie i trzeba kombinowac, a ja tylko pieniadze wydaje i dalej nie jest zrobione... Mozecie cos poradzic?
_________________
Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
 
 
zbilak 
Forumowicz


Auto: colt 1,3kat CJ1A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 89
Skąd: łódź
Wysłany: 26-11-2012, 20:08   

witam
moj mechanior pospawał to 2 lata temu i jest super do dzis koszt100 zl
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=49463
_________________

 
 
polbo 
Mitsumaniak
Karpik egzotyczny :)


Auto: Colt CJ1A 1.3 ['96]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 79
Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: 26-11-2012, 20:44   

Dzieki za link! Bardzo podobna sytuacja do mojej. Wyglada na to, ze mechanik pospawal mi to po awarii, ale cos chyba nie do konca wyszlo, bo biegi wchodza jak wchodza. Nie dali zadnej gwarancji, ze dojade do domu, wzieli pieniadze i kazali szukac tej blachy to wymienia ;) . Sprobuje gdzie indziej, moze sie spisza...
_________________
Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.