Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
15-01-2007, 11:57
Przeciwmgielne bez mgly... Wkurza Was tez?
Autor Wiadomość
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 21-01-2007, 20:38   Przeciwmgłowe

dylson napisał/a:
Ja nadal nie kumam oswietlania tego pobocza. Przeciez zwykle mijania oswietlaja je wystarczajaco.
Jest coś takiego jak stopniowanie przymiotników.
Światła mijania oświetlają pobocze wystarczająco. Mijania + przeciwmgłowe oświetlają pobocze bardziej "wystarczająco" (w znaczeniu "lepiej").
Robert Bryl napisał/a:
Dziękowanie awaryjnymi to idiotyzm. To się robi lewy kierunek -prawy kierunek - lewy kierunek. Awaryjne na autostradzie czy inszej drodze znaczą "niebezpieczeństwo" i "nagłe hamowanie"...
Kierunkowskazy, jak sama nazwa wskazuje, służą do sygnalizowania zmiany kierunku jazdy ;)
Na autostradzie to rzadko raczej się dziękuje za wpuszczenie kogoś przed siebie. Zwykle robi się to w mieście, w korku przy 5-10-15-20 km/h. Nigdy nie miałem wątpliwości gdy ktoś podziękował awaryjnymi, że właśnie o to mu chodziło.

PS. I tym sposobem wróciliśmy do początku dyskusji. No ale temat rozszerzyliśmy o awaryjne :mrgreen:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Robert Bryl
[Usunięty]

Wysłany: 21-01-2007, 22:39   Re: Przeciwmgłowe

JCH napisał/a:

Na autostradzie to rzadko raczej się dziękuje za wpuszczenie kogoś przed siebie. Zwykle robi się to w mieście, w korku przy 5-10-15-20 km/h. Nigdy nie miałem wątpliwości gdy ktoś podziękował awaryjnymi, że właśnie o to mu chodziło.


Żartujesz? Rzadko? Te zatłoczone autobahny pomiędzy Wiena a Grazem czy w okolicy Nurnbergu to nic? Tam raczej często...

A w mieście, w mieście to w przypadku skrajnym (korek) mozna też wyjśc i podziękować osobiście. Czego tez raczej nie polecam robic nawet na wiejskiej drodze.

Zaś co do doświetlania. Gdyby nie doświetlało (tzn. gdyby nie istniały choćby nikłe przesłanki zachęcające userów do userowania) to ustawodawca chyba nie zabraniałby icjh używać. Bo kto by ich chciał używać?

Pzdrw.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 21-01-2007, 22:58   

Robert Bryl napisał/a:
Żartujesz? Rzadko? Te zatłoczone autobahny pomiędzy Wiena a Grazem czy w okolicy Nurnbergu to nic? Tam raczej często...
Wiesz, nie jeżdżę tam codziennie :) A ile razy jechałem to raczej nocą, nie było więc problemu korków. Raz chyba wracając na wlocie do Wiednia załapałem się na "stau" ale wtedy nie bzykam jak Gucio z kwiatka na kwiatek tylko trzymam się swojego pasa :mrgreen:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 21-01-2007, 23:11   

JCH napisał/a:
Światła mijania oświetlają pobocze wystarczająco. Mijania + przeciwmgłowe oświetlają pobocze bardziej "wystarczająco"

Chcesz komus na podworko zagladac? Zreszta i tak musimy wypatrywac przeszkody odpowiednio wczesnie a nie 15m przed autem. Wtedy to juz na reakcje praktycznie nie ma czasu.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 21-01-2007, 23:34   

dylson napisał/a:
Chcesz komus na podworko zagladac? Zreszta i tak musimy wypatrywac przeszkody odpowiednio wczesnie a nie 15m przed autem. Wtedy to juz na reakcje praktycznie nie ma czasu.
Nie chcę. Nie popadaj w skrajności. Zresztą mówimy raczej o jeździe nocą przez las niż przez wieś, choć jak jakaś kura wybiegnie lub pies to wolę próbować omijać niż żałować, że nie widziałem.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 21-01-2007, 23:56   

Ja jak jadę osobówką to raczej nie chcę sie spotkać z jakimś zwierzakiem - jeszcze jak to jest lis albo zając to najwyżej chłodnica i przód do wymiany (np przy 90 km/h) - ale jak to jest sarna albo coś większego to wręcz może zabić jak wpadnie do środka.
A jak jeździłem ciężarówką w USA to powiedziano mi - jak zobaczysz coś na drodze to nie omijaj - najwyżej zaczynaj zwalniać - jak zaczniesz manewrować 60 tonową ciężarówką przy 120km/h to i sam sie zabijesz i przy okazji jeszcze 20 samochodów zgarniesz.

A już tak odnośnie tematu to zawsze staram się zawsze jechac tak na trasie żeby zaplać Długie - albo zwalniam żeby mieć pole do ich włączenia albo wyprzedzam przyśpieszam i je włączam - długie są najbezpieczniejsze.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
Robert Bryl
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2007, 08:09   

JCH napisał/a:
dylson napisał/a:
Chcesz komus na podworko zagladac? Zreszta i tak musimy wypatrywac przeszkody odpowiednio wczesnie a nie 15m przed autem. Wtedy to juz na reakcje praktycznie nie ma czasu.
Nie chcę. Nie popadaj w skrajności. Zresztą mówimy raczej o jeździe nocą przez las niż przez wieś, choć jak jakaś kura wybiegnie lub pies to wolę próbować omijać niż żałować, że nie widziałem.


W momencie gdy ona kura lub pies Ci tak wybiega, że jej nie zauważasz w mijania a musisz mieć przeciwmgielne to Twój ewentualny manewr przy przepisowej 60 km/h (nocą przez wieś) nawet nie zminimalizuje strat...

Karwoś napisał/a:

A już tak odnośnie tematu to zawsze staram się zawsze jechac tak na trasie żeby zaplać Długie - albo zwalniam żeby mieć pole do ich włączenia albo wyprzedzam przyśpieszam i je włączam - długie są najbezpieczniejsze.


Gdyby jeszcze jakoś się skutecZnie uwolnic od tych wszystkich podejrzanych typków co jada z przeciwka... to pięknie by było.

Pzdrw.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 22-01-2007, 08:30   

Robert Bryl napisał/a:
W momencie gdy ona kura lub pies Ci tak wybiega, że jej nie zauważasz w mijania a musisz mieć przeciwmgielne to Twój ewentualny manewr przy przepisowej 60 km/h (nocą przez wieś) nawet nie zminimalizuje strat...
Ech Robert....
Papier cierpliwy jest i wszystko przyjmie. Tylko czy to wszystko prawda :?: :roll: 8)
Pozwól mi żyć w świadomości, że mam szansę zauważyć i nie skazuj ot, tak rzeczonej kury na rosół.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Robert Bryl
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2007, 09:15   

JCH napisał/a:
Ech Robert....
Papier cierpliwy jest i wszystko przyjmie. Tylko czy to wszystko prawda :?: :roll: 8)
Pozwól mi żyć w świadomości, że mam szansę zauważyć i nie skazuj ot, tak rzeczonej kury na rosół.


Papier cierpliwy, klawiaura też :-)
Zauważyć to bez kłopotu. Zareagować na tych 10 metrach przy 60tce, gdzie nie oswietlają Ci światła mijania a doświetlaja pm'y? Obyś nie musiał próbować.... niezaleznie od stopnia akuratnej śwaidomości.

BTW co do cierpliwośc papierui. Kury po zmroku to sprawa bardzo częsta :-) (tak coby pojątrzyć, akurat lepsiejsze przykłady zwierzaczków upierdliwych mógłbys wynaleźć :-) )

Pzdrw.
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2007, 10:12   

Karwoś napisał/a:
np przy 90 km/h

Przy takiej predkosci jak zobaczysz jakiegos zwierzaka to nawet zareagowac nie zdazysz. W "najlepszym" wypadku szarpniesz kiera i efektownie w rowie wyladujesz :wink:
Robert Bryl napisał/a:
Gdyby jeszcze jakoś się skutecZnie uwolnic od tych wszystkich podejrzanych typków co jada z przeciwka

:lol: :lol: rozwaliles mnie tym :lol:
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 22-01-2007, 12:27   

JCH napisał/a:
Jest coś takiego jak stopniowanie przymiotników.
Światła mijania oświetlają pobocze wystarczająco. Mijania + przeciwmgłowe oświetlają pobocze bardziej "wystarczająco" (w znaczeniu "lepiej").

Piękne :D :D :D To się Miodek ucieszy.

JCH napisał/a:
Robert Bryl napisał/a:
Żartujesz? Rzadko? Te zatłoczone autobahny pomiędzy Wiena a Grazem czy w okolicy Nurnbergu to nic? Tam raczej często...
Wiesz, nie jeżdżę tam codziennie A ile razy jechałem to raczej nocą, nie było więc problemu korków

Ja też nie widziałem żeby tam ktoś wogóle dziękował (ew. ręką).
Niemiaszki jeżdżąc po Polsce dziękują różnie. Raz kierunki raz awaryjne - zależy na kogo trafi. Więc są chyba dwie szkoły.

Robert Bryl napisał/a:
W momencie gdy ona kura lub pies Ci tak wybiega, że jej nie zauważasz w mijania a musisz mieć przeciwmgielne to Twój ewentualny manewr przy przepisowej 60 km/h (nocą przez wieś) nawet nie zminimalizuje strat...

Zgadzam się.
JCH napisał/a:
Nie chcę. Nie popadaj w skrajności. Zresztą mówimy raczej o jeździe nocą przez las niż przez wieś, choć jak jakaś kura wybiegnie lub pies to wolę próbować omijać niż żałować, że nie widziałem.

To w wielu przypadkach kończy się gorzej.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 22-01-2007, 12:39   

cns80 napisał/a:
JCH napisał/a:
Jest coś takiego jak stopniowanie przymiotników.
Światła mijania oświetlają pobocze wystarczająco. Mijania + przeciwmgłowe oświetlają pobocze bardziej "wystarczająco" (w znaczeniu "lepiej").

Piękne :D :D :D To się Miodek ucieszy.
No tu mnie złapałeś .... :oops: :lol: :lol:
Ale dlatego napisałem w cudzysłowie i chodziło mi o oddanie sensu z zachowaniem dotychczasowej formy - jak coś jest oświetlane wystarczająco dobrze to może być też lepiej.
Wyszło jak wyszło. Ale kumasz czaczę :?:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Smoczka
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2007, 12:40   Wszystko już było

Wszystko już pewnie w temacie p/mgielnch świateł powiedziano tutaj, ale jeszcze swoje babskie 3 grosze dodam.
Wkurza mnie strasznie gdy ktoś używa ich w sytuacji innej niż mgła lub mżawka. Mnie ZAWSZE oślepiają, zwłaszcza przy mokrej nawierzchni. Generalnie nocna jazda bardzo mnie męczy, a jeśli ktoś jeszcze w taki dość samolubny sposób sobie doświetla drogę nie licząc się z innymi to jest to w...jące. :evil:
Sama mam tylko tylne p/mgielne i nawet w czasie mgły, gdy ktoś się do mnie wystarczająco zbliży wyłączam je, aby nie oślepiać, bo jest dość mocne. Wszystko wg zasady - "nie czyń drugiemu, co tobie nie miłe."
Gdy nie mam wystarczającej widoczności - jadę po prostu wolniej. :)
Co do możliwości reakcji na wyskakujące zwierzaki, to spraktykowałam we wrześniu, że przy 60km/g możliwości ominięcia zająca są niewielkie - zwłaszcza, gdy wyskoczy z lewej strony i jest mokro i mgliście. Uczono mnie i zgadzam się z tym, że w razie co nie kombinować, bo chroniąc zwierzę mogę narazić siebie i pasażerów na dużo poważniejsze niebezpieczeństwo. (niech mi moi czworonożni domownicy wybaczą :( )
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 22-01-2007, 13:26   

JCH napisał/a:
Wyszło jak wyszło. Ale kumasz czaczę

Kumam, kumam :D
Ja nadal uważam że one znacznie poprawiają widoczność, tylko że nie tego co mi do bezpiecznej jazdy potrzebne (moge podziwiać płoty lub drzewa :D ). Niestety rozpraszają uwagę wielu jadących z przeciwka (nie mówię że wszystkich), utrudniają ocenę odległości i prędkości (też nie mówię że wszystkich), a w deszczu po prostu odbijają się w wodzie i oślepiają.
Poza tym jeśli ktoś sygnalizuje np. długimi lub swoimi przeciwmgielnymi to zazwyczaj oznacza że go to oślepia i mu przeszkadza. A wtedy należy zgodnie z ustawą je wyłączyć (może dwóch było takich co zrozumieli moje sygnały).

[ Dodano: 22-01-2007, 13:31 ]
Smoczka, popieram twoje rozumowanie w całej rozciągłości. Są ludzie, którzy w nocy widzą słabiej (coś na kształt kurzej ślepoty) przy utrudnionych warunkach. Ja na całe szczęście widzę bardzo dobrze i uwielbiam jeździć nocą, ale rozumiem że inni niekoniecznie, dlatego nie zamierzam im utrudniać.
A jak sam nie jestem pewien drogi to tak jak napisałaś zamiast włączać p/m poprostu zwalniam. TO TAKIE PROSTE :D
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24349
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-01-2007, 14:00   

cns80 napisał/a:
Smoczka, popieram twoje rozumowanie w całej rozciągłości. Są ludzie, którzy w nocy widzą słabiej (coś na kształt kurzej ślepoty) przy utrudnionych warunkach. Ja na całe szczęście widzę bardzo dobrze i uwielbiam jeździć nocą, ale rozumiem że inni niekoniecznie, dlatego nie zamierzam im utrudniać.

to normalne - 40 latek potrzebuje 2x wiecej swiatla, zeby widziec w nocy tyle co 20 latek
kiedys jazda noca byla dla mnie wieksza przyjemnoscia niz teraz, chociaz i tak jeszcze nadal wole noca niz za dnia; nie wnikam juz tu w indywidualne wady wzroku czy uwarunkowania genetyczne itp., ale w badania widzenia u przecietnych ludzi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.