| Problemy z odpalaniem carismy - rozwiązane | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | carismax   Mitsumaniak
 Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 405
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-02-2012, 19:44   Problemy z odpalaniem carismy - rozwiązane |   
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie zacni krajanie. 
 Moja Cari jest ostatnio bardzo kaprysna w kwestii odpalania.
 
 Czy ma ktoś możliwość podłączenia autka pod jakieś elektroniczne ustrojstwo i sprawdzenie gdzie sa problemy ??
 |  
				| _________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez carismax 14-02-2013, 11:50, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-02-2012, 20:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z diagnozą tych silników to nie takie proste, najlepiej ASO. A co dokładnie się dzieje jak się zachowuje przy odpalaniu? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | carismax   Mitsumaniak
 Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 405
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-02-2012, 21:01 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | plecho1 napisał/a: |  	  | ...najlepiej ASO. | 
 
 Niestety... na chwile obecną nie stać mnie na ASO dlatego szukam pomocy tutaj.
 A jeśli chodzi o objawy to kręci ale nie odpala, tak kilka razy aż w końcu zatrybi... czasem za drugim razem, czasem trzecim, czwartym, piątym...
 Czasem to odpala "na dotyk" przez kilka dni. Nie ma zależności od temperatury silnika czy otoczenia. Po prostu loteria.
 |  
				| _________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-02-2012, 21:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jest chyba dwa tematy na forum o diagnozie tego silnika i niestety nie jest różowo, komuś niby coś się udało ale temat się zatrzymał. ASO to pewnie ze 150zł a jeśli chodzi o objawy, to bardziej czekałem na zimowe   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | carismax   Mitsumaniak
 Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 405
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-02-2012, 11:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Forum szukałem już w wzdłuż i w szerz. Niestety nigdzie przypadku podobnego do mojego. Wczoraj np. było wieczorem -18*C a misiek odpalił idealnie, cały dzień stał nie używany. Kwestia typowych przypadków zimowo dieslowych odpada. Kolejna rzecz jaka mnie zastanawia to czemu (moje) mitsubishi nie ma informacji o błędzie immobilisera ?? |  
				| _________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | radamanthys132   Mitsumaniak
 MohAIR
 
  
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 07 Lis 2011
 Posty: 166
 Skąd: Poznan
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-02-2012, 11:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie zawsze immobilizer pokazuje błąd. Proponuję jeżeli masz zapasowy kluczyk w DOBRYM stanie znaczy lepszym niz ten którego aktualnie uzywasz ,chodzi mi o samo ostrze, sprobuj na tamtym kluczyku. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | carismax   Mitsumaniak
 Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 405
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-02-2012, 11:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Problem też w tym że immo w ogóle nie pokazuje błędu. Nawet gdy wyjąłem pluskwe z kluczyka i próbowałem odpalić miśka to kontrolki na desce zachowywały się tak jak zawsze. Nie dostałem żadnej informacji o zablokowanym immo. Pojawił się kolejny problem, bo jak kupiłem auto dostałem tylko jeden kluczyk który w dodatku pękał. Dorobiłem drugi, przekodowałem immo i wszystko było okey ale teraz okazało się ze ten oryginalny kluczyk (nieużywany od dawna) w ogóle nie chce przekręcić się w stacyjce :/ |  
				| _________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | JCH   Mitsumaniak
 Forumowa Opozycja
 
  
 Auto: OBK 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 23 Maj 2005
 Posty: 8078
 Skąd: Bytom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-02-2012, 12:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Moja sugestia jest taka: 	  | carismax napisał/a: |  	  | A jeśli chodzi o objawy to kręci ale nie odpala, tak kilka razy aż w końcu zatrybi... czasem za drugim razem, czasem trzecim, czwartym, piątym... | 
 miałem kiedyś Space Stara i były podobne objawy (nie tylko u mnie ale w innych Space Starach też). Wydaje mi się, że nie ma sensu "piłowanie" rozrusznika, tylko jeśli nie odpala Ci za pierwszym razem to przekręć kluczyk na OFF, wyjmij kluczyk ze stacyjki, włóż ponownie i dopiero spróbuj. Konkluzja była taka, że immobilizer się nie rozkodował, a że nie jest to nigdzie sygnalizowane  to....
   
 Jeśli to co innego to chyba tylko diagnostyka komputerowa w ASO.
 Poczytaj też wątki wpisując w w szukajkę "pętla immobilizera".
 |  
				| _________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
 
   MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | docencik87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 30 Wrz 2007
 Posty: 887
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-02-2012, 14:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | carismax, jak chcesz możemy sprówać ruszyć go programem do Renault, gdzieś wyczytałem, że DID da się ruszyć. |  
				| _________________ Witaj Gość!!
 1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik
  ) 2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
 2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
 
  Staram się pisać poprawnie po polsku. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | carismax   Mitsumaniak
 Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 405
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-02-2012, 14:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Więc miśiek już po diagnostyce. Immo działa idealnie, okazało się że tym kaprysom winny jest czujnik położenia wałka rozrządu. Na chwile obecną czujnik został zdemontowany, sprawdzone kable, oczyszczony czujnik jak i wszystkie piny w kostce. Zobaczymy czy to pomoże. Jak nie to już tylko wymiana:( 
 
  	  | docencik87 napisał/a: |  	  | carismax, jak chcesz możemy sprówać ruszyć go programem do Renault, gdzieś wyczytałem, że DID da się ruszyć. | 
 A posiadasz takowy programik??
 |  
				| _________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | docencik87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 30 Wrz 2007
 Posty: 887
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-02-2012, 17:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Posiadam   |  
				| _________________ Witaj Gość!!
 1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik
  ) 2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
 2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
 
  Staram się pisać poprawnie po polsku. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | carismax   Mitsumaniak
 Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 405
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-11-2012, 21:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odgrzebując stary temat, wymiana czujnika nie pomogła. Dziś czyściłem czujnik położenia walu. Rezystancje miał prawidłową więc on też raczej nie jest winien. Czym skanuje się renaulta?? |  
				| _________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | docencik87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 30 Wrz 2007
 Posty: 887
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-12-2012, 15:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | W razie czego zapraszam do Lubonia   |  
				| _________________ Witaj Gość!!
 1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik
  ) 2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
 2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
 
  Staram się pisać poprawnie po polsku. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krystian99   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 01 Lut 2011
 Posty: 2961
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-12-2012, 23:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | carismax, i jak autek  chadza już   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | radamanthys132   Mitsumaniak
 MohAIR
 
  
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 07 Lis 2011
 Posty: 166
 Skąd: Poznan
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-12-2012, 19:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Niestety bujamy sie z tym jeszcze. Najgorsza ustwerka do diagnozy, raz jest raz nie ma . i kurde braki w sprzecie   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |