Filtr z podgrzewaczem paliwa ? |
Autor |
Wiadomość |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 29-11-2012, 04:18
|
|
|
Mam już dzięki rico.1 moduł dogrzewania w rękach.
Zaznaczyłem na płytce modułu opornik oraz potencjometr które to elementy są włączone w szereg z termistorem więc można nimi regulować temperaturę załączenia dogrzewania.
 |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 29-11-2012, 21:32
|
|
|
...a więc teraz już wszystko jasne |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 29-11-2012, 23:50
|
|
|
Moduł jest już zamontowany.
Wystarczyło wpiąć złączkę i od ręki działa.
Wtyczka w aucie ma troszeczkę inne kolory ale są tam dwa żółte zielony oraz niebieski takie prawie jak przy podstawie.
Przylutowałem dla testów do płytki modułu dodatkowe przewody równolegle do grzałki i termistora.
Element grzejny jest zasilany napięciem 12V. Jeżeli temperatura włączenia dogrzewania w 4 pinowym podgrzewaczu jest taka sama -4°C jak w tym z bimetalem to u mnie zadziała on przy temperaturze paliwa ok -1,5°C. Na tyle tylko pozwoliła kalibracja potencjometrem.
Podgrzewanie ON działa przy uruchomionym silniku.
Przekaźnik tak głośno się uruchamia że nie jest potrzebna żadna inna sygnalizacja jego załączenia. |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 30-11-2012, 10:17
|
|
|
temat się rozwinął
u mnie tych fabrycznych kostek brak
na chwilę obecną miś dostał tylko nowy filtr
z nudów dorobiłem sobie klucz do odwadniacza z blachy 2mm
Rico korek jest 12 kątny nie próbowałem czy nasadka 41 podejdzie bo nie mam ale powinna
na pewno dla potomnych się przyda ładne zdjęcia dobra robota Mirek |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 30-11-2012, 22:44
|
|
|
lukas 78 napisał/a: | Rico korek jest 12 kątny nie próbowałem czy nasadka 41 podejdzie bo nie mam ale powinna | pisałem że 12 kątna i w tym cały problem, bo próbowałem kiedyś - nasadka 41 za luźna, plastik jest elastyczny i przeskakuje
Mirek1275 napisał/a: | Na tyle tylko pozwoliła kalibracja potencjometrem. | ale jeśli do tego podmieni się opór to możliwości mogą być większe |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 30-11-2012, 23:27
|
|
|
mój klucz
wyszedł tak sobie następny bedzie ładniejszy
ale co najważniejsze działa
co do materialu to nastepny będzie z plastiku raz ,że łatwiej dziergać
dwa ,że łagodniejszy dla korka |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 02-12-2012, 21:37
|
|
|
W książce do Mitsubishi Pajero V20 Reparaturanleitung wskazane jest imadło jako narzędzie zalecane do odkręcania tego korka.
Twoje rozwiązanie jest jednak bardziej cywilizowane.
Wracając do najmniejszej uszczelki filtra to przy podstawie z podgrzewaczem z 4-pinami to jej nie zakładałem gdyż nie ma raczej takiej opcji aby cokolwiek uszczelniała. |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 02-12-2012, 23:09
|
|
|
zgadza się, w tej podstawie zaworek zwrotny jest wbudowany wewnątrz podstawy i już środkowa uszczelka nie jest potrzebna |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 02-12-2012, 23:24
|
|
|
ta mała uszczelka ma tylko dodatkowo uszczelnić gwint przed syfem nie ma pływu na zapowietrzanie
wcześniej miałem filtr bez tej uszczelki i nic się nie działo
tylko jak człowiek się nudzi to szuka i kombinuje |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 02-12-2012, 23:46
|
|
|
tu nie chodzi o zapowietrzanie, tylko o działanie pompki w podstawie filtra
jak masz podstawę z pompką na górze to zaworek zwrotny jest w niej zamontowany na wylot do wkładu filtra - od dołu w podstawie masz taką blaszkę a nad nią sprężynka z zaworkiem - jak nie masz uszczelki środkowej na fitrze to możesz sobie pompować...
a w podstawie z podgrzewaczem, ale tej starszego typu, z pompką z boku - zaworek zwrotny jest w środku podstawy, zaraz za przewodem wejścia paliwa - bez różnicy jaki wkład filtra założysz pompka powinna działać |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 03-12-2012, 12:11
|
|
|
i tu się z Tobą nie zgodzę bo mam podstawę bez podgrzewacza i miałem wcześniej filtr bez dodatkowego uszczelnienia -pompka działała tak samo jak teraz z filtrem z uszczelnieniem.
Paliwo zasysane jest przez rurkę którą wkreca się do filtra a wpływa do litra przez dziury które są obok gwintu w filtrze. Czy z uszczelką czy bez nie ma to wpływu na pompowanie paliwa a tylko dodatkowo doszczelnia połączenie gwint podstawy pompki-gwint filtra. |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 03-12-2012, 22:55
|
|
|
lukas 78 napisał/a: | pompka działała tak samo jak teraz z filtrem z uszczelnieniem | zalana paliwem to oczywiście że działa tak samo, inaczej już jest jak ma powietrze a musi zaciągnąć paliwo
zresztą budowa podstawy filtra sama wskazuje na to czy jest potrzebne dodatkowe uszczelnienie - Twoja ma nad gwintem odpowiedni kołnierz do tej uszczelki, a w tej z podgrzewaczem nie ma żadnego kołnierza |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 04-12-2012, 15:36
|
|
|
nie zalewałem filtra paliwem przed założeniem |
|
|
|
 |
|