Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr z podgrzewaczem paliwa ?
Autor Wiadomość
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 29-11-2012, 04:18   

Mam już dzięki rico.1 moduł dogrzewania w rękach. :D



Zaznaczyłem na płytce modułu opornik oraz potencjometr które to elementy są włączone w szereg z termistorem więc można nimi regulować temperaturę załączenia dogrzewania. :idea:
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 29-11-2012, 21:32   

...a więc teraz już wszystko jasne :thumbright:
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 29-11-2012, 23:50   

Moduł jest już zamontowany. :idea:

Wystarczyło wpiąć złączkę i od ręki działa.
Wtyczka w aucie ma troszeczkę inne kolory ale są tam dwa żółte zielony oraz niebieski takie prawie jak przy podstawie.
Przylutowałem dla testów do płytki modułu dodatkowe przewody równolegle do grzałki i termistora.
Element grzejny jest zasilany napięciem 12V. Jeżeli temperatura włączenia dogrzewania w 4 pinowym podgrzewaczu jest taka sama -4°C jak w tym z bimetalem to u mnie zadziała on przy temperaturze paliwa ok -1,5°C. Na tyle tylko pozwoliła kalibracja potencjometrem.
Podgrzewanie ON działa przy uruchomionym silniku.
Przekaźnik tak głośno się uruchamia że nie jest potrzebna żadna inna sygnalizacja jego załączenia. :lol:
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 30-11-2012, 10:17   

temat się rozwinął
u mnie tych fabrycznych kostek brak
na chwilę obecną miś dostał tylko nowy filtr
z nudów dorobiłem sobie klucz do odwadniacza z blachy 2mm
Rico korek jest 12 kątny nie próbowałem czy nasadka 41 podejdzie bo nie mam ale powinna
na pewno dla potomnych się przyda ładne zdjęcia dobra robota Mirek :wink:
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 30-11-2012, 22:44   

lukas 78 napisał/a:
Rico korek jest 12 kątny nie próbowałem czy nasadka 41 podejdzie bo nie mam ale powinna
pisałem że 12 kątna i w tym cały problem, bo próbowałem kiedyś - nasadka 41 za luźna, plastik jest elastyczny i przeskakuje

Mirek1275 napisał/a:
Na tyle tylko pozwoliła kalibracja potencjometrem.
ale jeśli do tego podmieni się opór to możliwości mogą być większe
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 30-11-2012, 23:27   

mój klucz


wyszedł tak sobie następny bedzie ładniejszy
ale co najważniejsze działa
co do materialu to nastepny będzie z plastiku raz ,że łatwiej dziergać
dwa ,że łagodniejszy dla korka
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 02-12-2012, 21:37   

W książce do Mitsubishi Pajero V20 Reparaturanleitung wskazane jest imadło :) jako narzędzie zalecane do odkręcania tego korka.
Twoje rozwiązanie jest jednak bardziej cywilizowane. :)
Wracając do najmniejszej uszczelki filtra to przy podstawie z podgrzewaczem z 4-pinami to jej nie zakładałem gdyż nie ma raczej takiej opcji aby cokolwiek uszczelniała.
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 02-12-2012, 23:09   

zgadza się, w tej podstawie zaworek zwrotny jest wbudowany wewnątrz podstawy i już środkowa uszczelka nie jest potrzebna
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 02-12-2012, 23:24   

ta mała uszczelka ma tylko dodatkowo uszczelnić gwint przed syfem nie ma pływu na zapowietrzanie
wcześniej miałem filtr bez tej uszczelki i nic się nie działo
tylko jak człowiek się nudzi to szuka i kombinuje
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 02-12-2012, 23:46   

tu nie chodzi o zapowietrzanie, tylko o działanie pompki w podstawie filtra
jak masz podstawę z pompką na górze to zaworek zwrotny jest w niej zamontowany na wylot do wkładu filtra - od dołu w podstawie masz taką blaszkę a nad nią sprężynka z zaworkiem - jak nie masz uszczelki środkowej na fitrze to możesz sobie pompować... :mrgreen:
a w podstawie z podgrzewaczem, ale tej starszego typu, z pompką z boku - zaworek zwrotny jest w środku podstawy, zaraz za przewodem wejścia paliwa - bez różnicy jaki wkład filtra założysz pompka powinna działać
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 03-12-2012, 12:11   

i tu się z Tobą nie zgodzę bo mam podstawę bez podgrzewacza i miałem wcześniej filtr bez dodatkowego uszczelnienia -pompka działała tak samo jak teraz z filtrem z uszczelnieniem.
Paliwo zasysane jest przez rurkę którą wkreca się do filtra a wpływa do litra przez dziury które są obok gwintu w filtrze. Czy z uszczelką czy bez nie ma to wpływu na pompowanie paliwa a tylko dodatkowo doszczelnia połączenie gwint podstawy pompki-gwint filtra.
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 03-12-2012, 22:55   

lukas 78 napisał/a:
pompka działała tak samo jak teraz z filtrem z uszczelnieniem
zalana paliwem to oczywiście że działa tak samo, inaczej już jest jak ma powietrze a musi zaciągnąć paliwo
zresztą budowa podstawy filtra sama wskazuje na to czy jest potrzebne dodatkowe uszczelnienie - Twoja ma nad gwintem odpowiedni kołnierz do tej uszczelki, a w tej z podgrzewaczem nie ma żadnego kołnierza
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 04-12-2012, 15:36   

nie zalewałem filtra paliwem przed założeniem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.