Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: tyku
07-09-2016, 12:22
[CY3A 1.8] SPALANIE WERSJI 1.8 - opinie
Autor Wiadomość
maddob 
Mitsumaniak


Auto: LANCER SPORTBACK CY3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-11-2012, 15:04   

po 20 miesiącach użytkowania mogę obiektywnie napisać:

miasto: PB 10.1L / LPG 12.2L - noga dość ciężka
trasa do 110km/h PB 8,3L / LPG 9,7L
autostrada<160km/h PB 10,6L / LPG 13,0L
trasa/miasto (średnia 48km/h ) PB 9,2L / LPG 10,0L

jeszcze jedno co zauważyłem na fabrycznych DUNLOP SP5050 205/60/16 miałem spalanie wyższe o 10 - 15%, teraz auto jeździ na YOKOHAMA C-DRIVE 205/60/16 - ciśnienie 2.4

jak jeżdzę CLIO GT ( 1.6 128KM ) żony to spalanie mam wyższe o jakieś 15% w mieście ;) wiec nie jest źle
_________________
nie ma aut awaryjnych... są tylko nieumiejętnie eksploatowane
 
 
 
reneyvan 
Forumowicz

Auto: MMC Lancer 1.8 Intense SD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 123
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 28-11-2012, 23:32   

Dojazdy do pracy. Dwa razy dziennie trasa po ~ 39 km, opony zimowe. Spalanie 7, 7 litra/100 km.
 
 
 
pekaes 
Forumowicz


Auto: Lancer Sedan 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-12-2012, 09:10   

Dojazd do pracy. Dwa razy dziennie po ~28 km. Spalanie 6,5-7,5, w zależności czy jadę sam czy z pasażerem :) .
_________________
Mitsubishi Lancer: [img]http://www.motostat...png[/img"]
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 07-12-2012, 10:47   

pekaes - no bez przesady ! pasażer dodaje cały litr do spalania ? :P
_________________

 
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 07-12-2012, 11:30   

Może to duży pasażer jest.
reneyvan, pekaes jestem pełen podziwu że tak nisko potraficie zejść. Teraz w te delikatne mrozy ledwo schodzę poniżej 9 a co dopiero 7,5 czy 6,5 :D
_________________
 
 
SkOniAk 
Mitsumaniak


Auto: Audi A6 Avant Quattro '16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-12-2012, 13:10   

11,5-11,6-11,8 PB95 mieszane/ noga średnio-ciężka ; )

Założona instalacja LPG zobaczymy jak z nią będzie : )
_________________

 
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 07-12-2012, 22:10   

Przez ten mróz i śnieg to spadło mi do 7-7,4l/100km

[ Dodano: 07-12-2012, 22:13 ]
Lucas123w napisał/a:
Może to duży pasażer jest.
reneyvan, pekaes jestem pełen podziwu że tak nisko potraficie zejść. Teraz w te delikatne mrozy ledwo schodzę poniżej 9 a co dopiero 7,5 czy 6,5
_________________


Spokojnie, normalne spalanie to 8.5-11l/100km, nie ma co czarować. :wink:
 
 
maddob 
Mitsumaniak


Auto: LANCER SPORTBACK CY3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-12-2012, 22:49   

czasami jak patrzę na "wyniki" spalania to mam wrażenie, że albo część z Was ma żagiel na dachu i jeździ z wiatrem a jeszcze inni beret z antenką i "dziadują" z gazem jak mogą.
Byłem w ASO na przeglądzie po 60tkm - oczywiście chłopaki zrobili próbę drogową ( wyraziłem zgodę )... ich pytanie - "czy grzebałeś coś przy ustawieniach komputera???, bo auto strasznie edit jak na 1.8" moja odpowiedż "nie, ja tylko nie jeżdżę jak emeryt :) "
Zmieniam biegi przy 5000 - 5500 obr/min, próbowałem delikatniej przy 3000 - 3500 ale auto wtedy nie jeździ... nie będę dziadował - z jazdy muszę mieć przyjemność
Jak jezdzisz normanie i dynamicznie to musi spalic :) jeśli "dziadujesz" to tylko mogę współczuć że męczysz "japończyka" trzeba było kupić SKODE ;)


Edit: Wulgaryzm.
_________________
nie ma aut awaryjnych... są tylko nieumiejętnie eksploatowane
Ostatnio zmieniony przez mkm 09-12-2012, 21:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 08-12-2012, 10:22   

Od samego startu przez wszystkie biegi zmieniasz w granicach 5000 - 5500 ??
Nie wiem gdzie to robisz ale w mieście to bym pierwszemu lepszemu z kufra garaż zrobił, jak bym miał tak startować :D

Dzisiaj jazda w zamieci śnieżnej i spalanie 7,9 na odcinku 50 km. Prędkość do 90 km/h
_________________
 
 
maddob 
Mitsumaniak


Auto: LANCER SPORTBACK CY3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-12-2012, 13:45   

Lucas123w napisał/a:
Od samego startu przez wszystkie biegi zmieniasz w granicach 5000 - 5500 ??

najczęściej stoję pierwszy ;)
we wtorek jadę na hamownię, bo dzisiaj jeździł LANCER'em mój kumpel i stwierdził, że jest zbyt zrywny jak na 1.8...
_________________
nie ma aut awaryjnych... są tylko nieumiejętnie eksploatowane
 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 08-12-2012, 14:27   

maddob napisał/a:
Lucas123w napisał/a:
Od samego startu przez wszystkie biegi zmieniasz w granicach 5000 - 5500 ??

najczęściej stoję pierwszy ;)
we wtorek jadę na hamownię, bo dzisiaj jeździł LANCER'em mój kumpel i stwierdził, że jest zbyt zrywny jak na 1.8...


Kiedyś "na luzie" dziabnąłem około 11s - tak dla frajdy z zera sobie pojechałem do jakiś 105 na liczniku i było mniej jak 11s - przy zmianie w okolicy 6000obr/min - w gazie - myślę, że to też spoko. (kiedyś sobie sprawdzę ile faktycznie łapie - przy pełnym gazie i bez poślizgów).
I sobie spala nie dużo :)
Też tak myślę, że nie wolno benzyną jeździć tak jak dieslem ;)


PS Ale dwa dni temu dziabnąłem w latarnię kurka... (musiałem się wyżalić). Szklanka totalna na osiedlu, 20km/h.. ABS.. 15m poślizgu i łup w latarnię...
 
 
maddob 
Mitsumaniak


Auto: LANCER SPORTBACK CY3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-12-2012, 14:33   

RalfPi napisał/a:
PS Ale dwa dni temu dziabnąłem w latarnię kurka... (musiałem się wyżalić). Szklanka totalna na osiedlu, 20km/h.. ABS.. 15m poślizgu i łup w latarnię..


wspóczuje... ja mialem wczoraj FARTA - dosłownie i w przenośni :) również totalna szklanka, około 30km/h na zegarze, delikatny zakręt a auto jedzie swoim torem prosto na 3 drzewa... dupsko mi się spociło ale wślizgnąłem się pomiędzy 2 drzewa... 5 cm z każdej strony od lusterka, edit jaki byłem szczęsliwy ze nie było to 20cm w lewo lub prawo :P

Edit: Na tym Forum wulgaryzmy wyłapuje człowiek, a nie automat.
_________________
nie ma aut awaryjnych... są tylko nieumiejętnie eksploatowane
Ostatnio zmieniony przez mkm 09-12-2012, 21:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
reneyvan 
Forumowicz

Auto: MMC Lancer 1.8 Intense SD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 123
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 09-12-2012, 00:04   

maddob napisał/a:
czasami jak patrzę na "wyniki" spalania to mam wrażenie, że albo część z Was ma żagiel na dachu i jeździ z wiatrem a jeszcze inni beret z antenką i "dziadują" z gazem jak mogą.
Byłem w ASO na przeglądzie po 60tkm - oczywiście chłopaki zrobili próbę drogową ( wyraziłem zgodę )... ich pytanie - "czy grzebałeś coś przy ustawieniach komputera???, bo auto strasznie zapierd..a jak na 1.8" moja odpowiedż "nie, ja tylko nie jeżdżę jak emeryt :) "
Zmieniam biegi przy 5000 - 5500 obr/min, próbowałem delikatniej przy 3000 - 3500 ale auto wtedy nie jeździ... nie będę dziadował - z jazdy muszę mieć przyjemność
Jak jezdzisz normanie i dynamicznie to musi spalic :) jeśli "dziadujesz" to tylko mogę współczuć że męczysz "japończyka" trzeba było kupić SKODE ;)


Ja zmieniam biegi w okolicach 3000 RPM.
Nie wiem, czy dziaduję. Po prostu tak się nauczyłem jeździć, że należy jak najszybciej zmieniać biegi na wyższe. Pamiętam, jak pojechałem do rodziny po zrobieniu prawka to wujek dziwił się, że jeżdżę po mieście na 5 - tce, bo on to na 3 - ce.
W Lancerze ciężko jednak się powstrzymywać od dodawania gazu.
Jak mi powiedziano w ASO ten wóz do tego prowokuje.
 
 
 
karloscube 
Forumowicz


Auto: Lancer Sedan 1.8 Invite 2012
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 46
Skąd: z lasu
Wysłany: 09-12-2012, 09:27   

ja mam za sobą dopiero 3 tankowania w swoim nowym Lanserku i trudno mi sie narazie wypowiadac ... pierwsze było poniżej 8l drugie wyszło 9,8l ... czyżby wpływ zimy ??? poza tym wkońcu przekroczyłem pierwszy magiczny 1000km i bedę mógł "smielej" dotykać gazu :P
_________________
 
 
maddob 
Mitsumaniak


Auto: LANCER SPORTBACK CY3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-12-2012, 10:35   

karloscube napisał/a:
poza tym wkońcu przekroczyłem pierwszy magiczny 1000km i bedę mógł "smielej" dotykać gazu


ja od samego początku wyłamywałem się z przestrzeganiem 1000km ;) przy każdym aucie wychodzi mi to na dobre...
Po coś jest gwarancja ;)
_________________
nie ma aut awaryjnych... są tylko nieumiejętnie eksploatowane
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.