Przesunięty przez: glina 29-05-2014, 13:06 |
Carisma z Piaseczna |
Autor |
Wiadomość |
zyggi
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 5 Skąd: trn
|
Wysłany: 05-12-2012, 22:18 Carisma z Piaseczna
|
|
|
Witam!
Rozwazam zakup Mitsu i powoli zaczynam sie rozgladac, niestety mam bardzo ograniczony budzet. Czytalem ze poleca sie auta po lifcie z roku 1999 wiec najtansza oferta jaka znalazelm to ta Piaseczno i w zwiazku z tym prosze o jakies sugestie, uwagi. Moze wlasciciel jest na tym forum, moze ktos go zna? Dzieki bardzo i pozdrawiam |
|
|
|
 |
adrian3232
Forumowicz :)
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2012 Posty: 68 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 05-12-2012, 22:29
|
|
|
Jak masz ograniczony budżet to nie GDI-ka bo jak na eksploatacji tego silnika będziesz oszczędzał to nic dobrego nie wróży. |
|
|
|
 |
zyggi
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 5 Skąd: trn
|
Wysłany: 05-12-2012, 22:33
|
|
|
na razie mam ograniczony budzet na zakup, potem powinno byc lepiej, ale skoro poruszyles temat to moze jakies sugestie co do kosztow eksploatacji GDI ? wlasciwie w necie rzucaja sie dwa warianty - jedni psiocza, inni wlewaja i jezdza, a jak jest w rzeczywistosci? |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 05-12-2012, 23:09
|
|
|
zyggi napisał/a: | jedni psiocza, inni wlewaja i jezdza, a jak jest w rzeczywistosci? | Ci co dbają, wymieniają zużyte elementy na czas chwalą sobie GDI. Problemem może być niewiedza mechaników i zakupiony zaniedbany egzemplarz. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
zyggi
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 5 Skąd: trn
|
Wysłany: 05-12-2012, 23:14
|
|
|
no dobrze ale co rozumiesz pod pojeciem dbania o silnik GDI? regularna wymiane oleju i filtrow? to chyba oczywista oczywistosc!
swiecie irydowe starczaja podobno na 100tkm, nie ma LPG wiec nie ma problemow z przewodami, dolotami i cudami, nagar na przepustnicy to juz obeznalem temat, czy ktos wogole czyscil silnik z nagaru zdejmujac glowice bo takie info sie przewija? |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 06-12-2012, 18:38
|
|
|
220 000 KM przekroczone i bez problemu - pali tyle co maluch . |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 06-12-2012, 23:03
|
|
|
zyggi, np. wymiana filterków paliwa w pompie WC, które często są pomijane... jest tego troszkę wystarczy poszukać na forum. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
zyggi
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 5 Skąd: trn
|
Wysłany: 07-12-2012, 16:47
|
|
|
ludzie sa rozni, ja naleze do tych co filtry wymieniaja bo po cos one sa, tak wiec filtr paliwa wymieniam i podpinam to pod wymiane oleju itp
a przy okazji co do filtrow to forum jeszcze nie zglebialem ale widzialem w internetowym sklepie intercars ze sa 2 typy filtrow paliwa..czy obydwa wchodza do jednego auta czy sa to filtry do modelu przed i po lifcie? |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 07-12-2012, 19:17
|
|
|
Filterki paliwa w pompie WC są dostępne tylko w ASO. W GDI przed liftem filtr paliwa znajduje się w komorze silnika (wymiana to masakra :/) , w polifcie filtr paliwa jest razem z pompa w baku. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
zyggi
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 5 Skąd: trn
|
Wysłany: 07-12-2012, 19:48
|
|
|
troszke z tematu samego auta schodzimy ale w takim razie co z filtrem PP 895/1 Filtrona ktory wg katalogu jest wlasnie dla tego silnika? i przy okazji ile kosztuje taki filtr w ASO i co ile zaleca sie wymiane? |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 07-12-2012, 20:47
|
|
|
zyggi napisał/a: | PP 895/1 Filtrona | to jest wlasnie filtr do przedlifta... Do polifta filtr jest z pompa (tą wbaku), ale to powinien potwierdzic ktorys z wlascicieli polifta (mozliwe ze jest dostepny sam filtr).FIlterki w pompie wymienia sie razem z filtrem paliwa (według producenta wymiana co 150tkm, jednak z uwagi na cenę filtrów lepiej robić to częściej). W GDI ważne aby olej był wymieniany regularnie na przeznaczony do tego silnika (ze wzgledu na osady sadzy) i dbać o pompę WC (lepiej nie wyjeździć całego paliwa) oraz tankować tylko na sprawdzonych i zaufanych stacjach. Wszystkie informacje dotyczące silnika GDI są na forum |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
|