Przesunięty przez: glina 29-05-2014, 12:06		 | 
	
			Carisma z Piaseczna | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 zyggi  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: brak 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 5 Skąd: trn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-12-2012, 22:18   Carisma z Piaseczna
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam! 
 
Rozwazam zakup Mitsu i powoli zaczynam sie rozgladac, niestety mam bardzo ograniczony budzet. Czytalem ze poleca sie auta po lifcie z roku 1999 wiec najtansza oferta jaka znalazelm to ta Piaseczno i w zwiazku z tym prosze o jakies sugestie, uwagi. Moze wlasciciel jest na tym forum, moze ktos go zna? Dzieki bardzo i pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 adrian3232  		  
		 
         Forumowicz :)
  
                  Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 SOHC 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 11 Kwi 2012 Posty: 68 Skąd: Sulejów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-12-2012, 22:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak masz ograniczony budżet to nie GDI-ka    bo jak na eksploatacji tego silnika będziesz oszczędzał to nic dobrego nie wróży. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zyggi  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: brak 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 5 Skąd: trn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-12-2012, 22:33   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | na razie mam ograniczony budzet na zakup, potem powinno byc lepiej, ale skoro poruszyles temat to moze jakies sugestie co do kosztow eksploatacji GDI ? wlasciwie w necie rzucaja sie dwa warianty - jedni psiocza, inni wlewaja i jezdza, a jak jest w rzeczywistosci? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 xluki  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mercedes SLK 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-12-2012, 23:09   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | zyggi napisał/a: | 	 		  | jedni psiocza, inni wlewaja i jezdza, a jak jest w rzeczywistosci? | 	   Ci co dbają, wymieniają zużyte elementy na czas chwalą sobie GDI. Problemem może być niewiedza mechaników i zakupiony zaniedbany egzemplarz. | 
             
						
				_________________ 02483/KMM
 
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
 
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
 
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
 
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
 
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zyggi  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: brak 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 5 Skąd: trn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-12-2012, 23:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no dobrze ale co rozumiesz pod pojeciem dbania o silnik GDI? regularna wymiane oleju i filtrow? to chyba oczywista oczywistosc!
 
swiecie irydowe starczaja podobno na 100tkm, nie ma LPG wiec nie ma problemow z przewodami, dolotami i cudami, nagar na przepustnicy to juz obeznalem temat, czy ktos wogole czyscil silnik z nagaru zdejmujac glowice bo takie info sie przewija? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ross  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Carisma 1.8 GDI 97 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 314 Skąd: Sandomierz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-12-2012, 18:38   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | 220 000 KM przekroczone i bez problemu - pali tyle co maluch . | 
             
						
				_________________ Ross | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 xluki  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mercedes SLK 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-12-2012, 23:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | zyggi, np. wymiana filterków paliwa w pompie WC, które często są pomijane... jest tego troszkę wystarczy poszukać na forum. | 
             
						
				_________________ 02483/KMM
 
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
 
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
 
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
 
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
 
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zyggi  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: brak 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 5 Skąd: trn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-12-2012, 16:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ludzie sa rozni, ja naleze do tych co filtry wymieniaja bo po cos one sa, tak wiec filtr paliwa wymieniam i podpinam to pod wymiane oleju itp
 
a przy okazji co do filtrow to forum jeszcze nie zglebialem ale widzialem w internetowym sklepie intercars ze sa 2 typy filtrow paliwa..czy obydwa wchodza do jednego auta czy sa to filtry do modelu przed i po lifcie? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 xluki  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mercedes SLK 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-12-2012, 19:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Filterki paliwa w pompie WC są dostępne tylko w ASO. W GDI przed liftem filtr paliwa znajduje się w komorze silnika (wymiana to masakra :/) , w polifcie filtr paliwa jest razem z pompa w baku. | 
             
						
				_________________ 02483/KMM
 
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
 
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
 
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
 
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
 
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zyggi  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: brak 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 5 Skąd: trn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-12-2012, 19:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | troszke z tematu samego auta schodzimy ale w takim razie co z filtrem PP 895/1 Filtrona ktory wg katalogu jest wlasnie dla tego silnika? i przy okazji ile kosztuje taki filtr w ASO i co ile zaleca sie wymiane? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 xluki  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mercedes SLK 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-12-2012, 20:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | zyggi napisał/a: | 	 		  | PP 895/1 Filtrona | 	  to jest wlasnie filtr do przedlifta... Do polifta filtr jest z pompa (tą wbaku), ale to powinien potwierdzic ktorys z wlascicieli polifta (mozliwe ze jest dostepny sam filtr).FIlterki w pompie wymienia sie razem z filtrem paliwa (według producenta wymiana co 150tkm, jednak z uwagi na cenę filtrów lepiej robić to częściej). W GDI ważne aby olej był wymieniany regularnie na przeznaczony do tego silnika (ze wzgledu na osady sadzy) i dbać o pompę WC (lepiej nie wyjeździć całego paliwa) oraz tankować tylko na sprawdzonych i zaufanych stacjach. Wszystkie informacje dotyczące silnika GDI są na forum     | 
             
						
				_________________ 02483/KMM
 
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
 
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
 
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
 
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
 
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |