[EA6A/W 2.0TD] Eksploatacja Diesla w zimę |
Autor |
Wiadomość |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 10-12-2012, 09:20 [EA6A/W 2.0TD] Eksploatacja Diesla w zimę
|
|
|
Witam, ponieważ nadeszła zima, czas mrozów i galaretki w układach paliwowych Naszych diesli, chciałem poprosić Was o kilka rad, poprosić o jakieś sprawdzone rozwiązania, dowiedzieć się co lać do baku i jak, żeby było dobrze i bezpiecznie dla silnika.
Jak od dawna wiadomo, ceny paliw na Polskim rynku nie sprzyjają, kasa się nie zgadza, a w baku co raz mniej, dlatego większość z Nas - użytkowników, kierowców - tankuje - nie oszukujmy się - tańsze paliwo.
Wiadomo, że to co tańsze jest gorszej jakości, mniej odporne na mrozy itp.
Oczywiście są droższe i lepsze paliwa, ale nikt z Nas dokładnie nie wie kiedy była dostawa "świeżego" paliwa na stacji i tu rodzą się pytania:
- czy ryzykować i zalać lepszego paliwa, (verva, vpower, itp) które są z racji swoich cen i raczej małego zbytu nie wiadomo jak długo w zbiornikach na stacji?
- tankować zwykłe paliwo i dolewać dodatków do paliwa?
- tankować zwykłe paliwa z "dodatkami" typu benzyna, jeśli tak to jakie proporcje są bezpieczne, czy grozi to uszkodzeniami, zatykaniem filtra paliwa itp?
- czy nie jest mitem, że dolewa się np. denaturatu, spirytusu technicznego itp do paliwa? Jakie mogą być tego skutki?
Jak robić, żeby nie mieć problemu z odpaleniem samochodu przy mrozach rzędu -20*C? Jak zapobiec wytrąceniu się parafiny itp. Proszę o rady, sugestie.
Chciałbym aby wypisane były sprawdzone metody, nie chciałbym odpowiedzi typu "podobno znajomy, kiedyś ponoć itp itd.
Pozdrawiam i za każdą odpowiedź dziękuje;) |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10-12-2012, 09:34
|
|
|
Aby jeździć na paliwie z Auchan przy mrozach rzędu -30 lałem do on Diesel Skydd (proporcje jak na opakowaniu) oraz PB95 w stosunku 1/10 do ropy. Śmigał jak złoto i palił bez problemu w największe mrozy. Nie było żadnych problemów, a filtr paliwa nie był wymieniany przez 2 lata. |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 10-12-2012, 09:41
|
|
|
Owczar, czyli dałeś Diesel Skydd i PB jednocześnie? |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
Ostatnio zmieniony przez Dread87 10-12-2012, 09:43, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10-12-2012, 09:42
|
|
|
Tak. |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10-12-2012, 09:45
|
|
|
Nie ma, ale 95 jest tańsze Myślę, że stosunek PB do ON może też wynosić 1/12. Teoretycznie diesel skydd wystarcza, ale czasem trafiają się podróbki tego specyfiku, dlatego wolałem dmuchać na zimne |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 10-12-2012, 15:38
|
|
|
Ja kiedyś przez pomyłke zalałem 9 litrów benzyny na 60litrowy zbiornik w A klasie i też nic sie nie stało.. |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 10-12-2012, 15:43
|
|
|
Jak mam coś lać przy niskich temperaturach - bardzo niskich to tylko liqui moly |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 10-12-2012, 21:12
|
|
|
Ja tamtej zimy raz zalałem paliwa letniego i miałem lekkie problemy. A tak pełen bak ON i nie dolewałem nic, chodził bez problemu. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 10-12-2012, 22:32
|
|
|
Dread87 napisał/a: | Wiadomo, że to co tańsze jest gorszej jakości, mniej odporne na mrozy itp. | No właśnie nie.
Nie do końca sprecyzowałeś co masz na myśli pisząc "tańsze paliwo". Czy paliwo ze stacji u przysłowiowego pana Henia (ale czy są jeszcze takie stacje ), czy zwykły ON zamiast Verva, Ultimate czy coś tam jeszcze
Opinie na forach od użytkowników diesli (szczególnie po ubiegłej zimie) są takie, że prędzej zamarza (wytrąca się parafina) w tych niby lepszych paliwach. Dlatego ja (w tej chwili 10 lat użytkowania diesla) tankuję najzwyklejszy ON (od 10 lat tylko na stacjach NESTE), nie wlewałem nic, kompletnie nic, żadnych dodatków przeciw wytrącaniu się parafiny. Co prawda w nocy samochód stoi w garażu ale czy to w czasie różnych wyjazdów, czy pod pracą temp. spadała do ok. -20° -25°C i spoko - samochód odpalał.
Grunt to sprawny akumulator, sprawne świece żarowe, brak wody w układzie. Pewnie dobrze byłoby wymieniać przed zimą niż po zimie.
Myślę, że do -20°C nie powinno być problemu z paliwem jeśli trzyma normę (tankuj na dobrych stacjach). Poniżej.... być może lepiej przezornie dolać tego skydda. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 11-12-2012, 09:20
|
|
|
Cytat: |
JCH, chodziło mi to, że tańsze paliwa nie mają dodatków |
A czy jesteś pewien, że np. VERVA ma |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-12-2012, 09:21
|
|
|
Mi paliwo z Auchan zamarzło przy -20. |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 11-12-2012, 19:19
|
|
|
Owczar napisał/a: | Mi paliwo z Auchan zamarzło przy -20. | Może Kujawski im nie schodził i dolali do zbiorników
A mieli wtedy zimowe paliwo
Ub. zimy było tak, że mrozy przyszły nagle. Podobno wiele stacji jechało "po bandzie" i pomimo że był grudzień sprzedawali jeszcze paliwo letnie czy też przejściowe. A tu ciach, przyszło -20° i zaczęło zamarzać.
Dlatego tankuję tam gdzie tankuję. Chwalą się, że jest tak: Cytat: | ON letni od 1 maja do 15 września
ON przejściowy od 16 marca do 30 kwietnia i od 16 września do 15 listopada ( CFPP -10 st C )
ON zimowy od 16 listopada do 15 marca ( CFPP -20 st C ) |
Przezornie chyba kupię tego skydda bo pewnie zima dopiero uderzy. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 11-12-2012, 19:22
|
|
|
JCH napisał/a: | A mieli wtedy zimowe paliwo
Ub. zimy było tak, że mrozy przyszły nagle. Podobno wiele stacji jechało "po bandzie" |
Bardzo możliwe, że było tak jak piszesz, bo to byłą pierwsza fala mrozów, a tankowałem jakoś 3 tyg wcześniej, ale jak raz zamarznie ON to nie ma się ochoty na testowanie Przy -20 reanimowałem auto na drodze, bo na domiar złego nie zamarzło na postoju tylko jak już jechałem... |
|
|
|
 |
|