Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Samoistne rozłączanie się przedniego napędu
Autor Wiadomość
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 08-12-2012, 20:11   

Sterownik masz w środkowej części konsoli, pod radiem, ale odpusć sobie kopanie do niego, bo raczej nie on jest przyczyną - wystarczy elektrycznie odłączyć zaworki, albo same wężyki i powinien cały czas pracować na zapiętym przodzie, bez względu na dyskotekę na budziku i zmiany na drążku reduktora, przód powinien być zapięty.
Z tego co opisujesz jeśli dobrze zrozumiałem to przy odłączonych zaworkach napęd się zapina ale lubi się wypiąć - jeśli tak jest to usterka mechaniczna, należy się przyjrzeć działaniu siłownika załączającego przód przy moście, czyli auto na kanał, koła przednie w powietrze, zsunąć gumową osłonę siłownika, sprawdzić czy się nie zacina przy przesuwaniu, czy daje się przesuwać z odpowiednią siłą, czy może lata sobie zbyt swobodnie.
Prawidłowo ten siłownik przy odłączonych zaworkach powinien zapiąć przód bo wspomaga go sprężyna. Stąd by go przesunąć (wypiąć) trzeba użyć konkretnych kombinerek i dosyć dużej siły, może po prostu ta sprężyna już się kończy i za słabo działa na siłownik?
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 08-12-2012, 20:12   

Cytat:
stamtąd mam swoje rosjanie rules :lol:
translator do roboty i jakoś można tę stronę ogarnąć :D Nurtuje mnie jedna sprawa->> skoro przedni napęd jest załączany na podciśnienie to powinien tam być jakiś tłoczek czy coś podobnego-->> dobrze kombinuję ?? więc jeśli jest mało oleju to na sucho może przepuszczać. Czemu takie myśli bo-->> jadąc z górki trzyma napęd, po górkę puszcza (ale też nie zawsze-odjęcie gazu lub jakiś podskok i napęd wyskakuje) -->>zmienia się poziom oleju-->> to dopiero stwierdzę w poniedziałek jak na kanał wjadę. Czy w dyfrze jest taki sam olej jak w między osiowym ?? mam na "zbyciu" +/- 2l i czy da radę na dolewkę czy lepiej d..y szkłem nie podcierać i całość zmienić ??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 08-12-2012, 20:39   

http://mitsubishi-motors....D140%26page%3D3
tu masz siłownik
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 08-12-2012, 21:18   

Mimo że jutro niedziela, z dawcy czyli anglika, będę odkręcać powinno pasować :shock: Na rosyjskiej stronie co prawda są dwa rodzaje siłowników różniące się jedynie jednym elementem oznaczonym nr 32148 ->> 32148 TULEJA, Wolnobieg SPRZĘGŁO STEROWANIE (tak przetłumaczył translator) . Na drugim nie ma tego.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 09-12-2012, 08:09   

tomek5 napisał/a:
Może to będzie pomocne-- http://powa.w.interii.pl/Super_Select.pdf
super sprawa :D jasne że pomogło. Masz tego więcej ??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 09-12-2012, 10:40   

jawaldek napisał/a:
Mimo że jutro niedziela, z dawcy czyli anglika, będę odkręcać powinno pasować :shock: Na rosyjskiej stronie co prawda są dwa rodzaje siłowników różniące się jedynie jednym elementem oznaczonym nr 32148 ->> 32148 TULEJA, Wolnobieg SPRZĘGŁO STEROWANIE (tak przetłumaczył translator) . Na drugim nie ma tego.

sam siłownik to nr 32044 reszta to bebechy mostu , wydaje mi się ,że we wszystkich były identyczne.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 11-12-2012, 15:14   

Naprawione, zrobione wszystko działa OK. Tylko co było przyczyną takiego zachowania napędu...... tu będzie zaskoczenie........brak oleju w między-osiowym. Od wiosny gdy były sprawdzane oleje jakimś sposobem sobie wyciekł i było sucho (nie było widocznych śladów w miejscu parkowania, za każdym razem w innym miejscu). W czasie jazdy z góry jakaś
część oleju smarowała tryby/zębatki które zazębiały się ot i cała przyczyna. Dla niedowiarków cały czas byłem w kanale pod samochodem. Jak jest rozłączony przedni napęd to wał łączący przedni dyfer z między osiowym nie obraca się. Taka mała rzecz a cieszy-->> możliwość załączania przodu :mrgreen:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 11-12-2012, 15:26   

czasami warto zacząć od podstaw , miejmy nadzieję ,że nie zamordowałeś reduktora :wink: już pisaleś wcześniej ,że miałeś problem z przodem...trzeba było popatrzeć olej, chyba nawet pisaliśmy o tym
A tak przy okazji nauczka na przyszłość -warto sprawdzać ,zaglądać, pieścić :lol:
U mnie niemieccy "sąsiedzi" ciągle się pytają co się zepsuło bo maska w górze sobota- niedziela. A to trzeba tu sprawdzić tam naciagnąć tu wymienić tu nasmarować... taki to urok 20 letniego auta.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.