Przesunięty przez: harpagan 15-10-2007, 11:25 |
Problem z automatem |
Autor |
Wiadomość |
enter [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2007, 10:53 Problem z automatem
|
|
|
Witam
Mam problem z automatem w mitsubishi colcie. Czasami ma tak że przyśpiesza normalnie... a później zamula sie i wogóle nie jedzie.. tzn jedzie ale jakby nie miał siły... nie wiem co to może być może jakiś filr paliwa zapchany albo coś. Przeważnie sie zamula jak sie go przeciągnie na biegach 1,2 do końca i później chce sie zrobić tak samo a on nie ma siły. Może miał ktos podobny problem z automatem?
Auto ma przjechane 100tys... serwisowane przebieg wiarygodny nie wytarta kierownica itp... Nie mam LPG nie pałuje go zanim sie nie rozgrzeje! Z sercem jest wporządku wkręca sie normalnie na obroty nawet jak sie zamuli to jak sie stanie i wcisnie gaz to nromalnie sie wkręca. To jest tak jade sobie normalnie. I załóżmy przycisne, przyśpieszy normalnie jak powinien i później chce zrobić tak samo a on nie ma siły poprostu jakby go coś trzymało gaz do dechy a on nie idzie. Auto jeżdzone w mieście. Katalizator zapchany? możliwe. Nie wiem czy jest jakiś filterek przy skrzyni?
Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi. I witam wszystkich forumowiczów. |
|
|
|
 |
qubus01 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2007, 13:52 odpowiedz
|
|
|
Ja mam automat w 1.6 16v z 1994 r. U mnie byl to walniety czujnik na skrzyni biegow ktorego cena pare lat temu byla w granicach 3000 tys zl. Zostal wymieniony ale po jakims czasie pojawilo sie to samo i jest tak do dzisiaj:/ ja mam tez taki przelacznik na sportowa jazde i wlasnie przez ten czujnik ta funkcja automatu nie dziala i pracuje w trybie awaryjnym. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
enter [Usunięty]
|
Wysłany: 14-01-2007, 14:44
|
|
|
Ale to chyba jakby był uszkodzony czujnik to cały czas by był zamulony a nie jak mu sie chce? Widze że straszny ruch jest na tym forum nie nadążam z czytaniem odpowiedzi.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
qubus01 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-01-2007, 16:06
|
|
|
No az tak to nie wiem poprostu mowie co bylo, jest u mnie i co powiedzieli w autoryzowanym serwisie w Warszawie jakies 4 lata temu. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-01-2007, 20:16 Re: odpowiedz
|
|
|
qubus01 napisał/a: | ja mam tez taki przelacznik na sportowa jazde i wlasnie przez ten czujnik ta funkcja automatu nie dziala i pracuje w trybie awaryjnym. Pozdrawiam |
w tym, jak i w starszym Colcie z przelacznikiem Power/Econo sam przelacznik sluzy jedynie do zmiany programu w komputerze (TCU) skrzyni biegow - to TCU steruje praca skrzynki |
|
|
|
 |
tomaszu [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2007, 20:57
|
|
|
jesli o skrzyniach mowa,moze ktos wie czy skrzynia od 1,5 8v 90r.jest taka sama jak w 1,5 12v 91.padly synchronizatory i pewnie nie ma sensu naprawiac.z gory dzieki za fatyge. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 17-01-2007, 23:09 Re: odpowiedz
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | qubus01 napisał/a: | ja mam tez taki przelacznik na sportowa jazde i wlasnie przez ten czujnik ta funkcja automatu nie dziala i pracuje w trybie awaryjnym. Pozdrawiam |
w tym, jak i w starszym Colcie z przelacznikiem Power/Econo sam przelacznik sluzy jedynie do zmiany programu w komputerze (TCU) skrzyni biegow - to TCU steruje praca skrzynki |
sportowa jazda jest super, normalnie (na Eco) musiałem wcisnąć pedał do deski zeby zredukować i przyspieszyć z kopyta. na Power (sport) wystarczy tak 60-70% i juz idzie jak burza naprzód, i ładnie przeciąga na biegach, podczas dynamicznego przyspieszania od 0km/h idzie do ok 4000obr/min . Aż się papa śmieje
tomaszu napisał/a: | jesli o skrzyniach mowa,moze ktos wie czy skrzynia od 1,5 8v 90r.jest taka sama jak w 1,5 12v 91. |
jest sens naprawiać, jak naprawisz to twoje, policz to wszystko dobrze.
numer skrzyni znajdziesz na tabliczce pod maską, powinien wyglądać F4A2-1 lub F4A2-2 czy jakoś tak... napisz jaki ty masz typ. |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
tomaszu [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2007, 23:31
|
|
|
colt 1,5GLXi 90' 8zaworowy.jutro sprawdze tabliczke pod maska.z naprwa sie waham,bo nie znam mechanika ktory zrobi to dobrze,a za jakies 300zl moge miec druga skrzynie. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 18-01-2007, 00:45
|
|
|
co racja to racja, a ta druga skrzynia - dobra? |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
enter [Usunięty]
|
Wysłany: 20-01-2007, 15:22
|
|
|
Tomusun Widze że masz takiego colta jak ja.... Nie wiesz może co może być przyczyną mojego problemu z automatem? U mnie przełącznik Power Eco praktycznie nic nie daje samochód tak samo przyśpiesza a tak z ciekawości ile Twój colt pójdzie na max? |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 20-01-2007, 15:43
|
|
|
enter napisał/a: | Tomusun Widze że masz takiego colta jak ja.... Nie wiesz może co może być przyczyną mojego problemu z automatem? U mnie przełącznik Power Eco praktycznie nic nie daje samochód tak samo przyśpiesza a tak z ciekawości ile Twój colt pójdzie na max? |
max nie próbowałem ale 140 pociągnie na pewno
power/eco nie ma prawie różnicy... ale:
1. spróbuj jadąc 80km/h zredukować na ECO, zapamiętaj jak głeboko musisz wcisnąc pedał przyspieszenia.
2. to samo na POWER
u mnie ECO łapie gdzieś na 90%, a power na 70, ale sprawdze na Palmie (MMCd) i napisze przyjakim wychyleniu przepustnicy załącza niższy bieg. |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 20-01-2007, 22:04
|
|
|
Wygląda na to, że nie działa Kickdown przyczyn może być mnustwo od uszkodzenia TCU po poważną usterkę skrzyni. Auto sie zamula bo jak się rozgrzeje płyn to jedzie cały czas na 3. Takie objawy ma przy uszkodzonym sterowaniu, elektrozaworze lub zbyt niskim ciśnieniu płynu. Jak się zmuli, czy po zatrzymaniu wrzuca 1 czy się muli (obroty na 2000) a auto ledwo ciągnie ? Zobacz czy po zgaszeniu silnika i odczekaniu 2-3 minut wraca do normy. No i oczywiście kwestia ilości płynu i w jakim jest stanie. Przełącznik power / eco tak naprawdę zmienia tylko moment przełączania biegów i dotyczy praktycznie jednego czujnika, a konkretnie TPSu. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 20-01-2007, 22:56
|
|
|
eee, raczej nie kickdown...
Ja myślę że kolega enter nie zauważa różnicy, ja wczesniej tez nie zauważałem jak mało jeździłem i przyzwyczaiłem się do ECO, teraz na tydzień mam włączony POWER i różnicę zauważam |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
enter [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2007, 09:53
|
|
|
eee to mój 160km\h pójdzie (tzn 160 na liczniku a nawi pokazuje 155km\h). TO jest tak że załóżmy ruszam z pod świateł. Gaz w deche 1 nomrlanie pójdzie 2 też przyśpieszy jak powinien. noi później już puszczam gaz noi ona tam sobie wrzuci 3,4. I jade dalej znowu start z pod świateł. Ja gaz w deche a on jedzie jakby chciał a nie mógł. I startuje normalnie 1,2,3,4 nie ma tak że startuje z 3. Olej byłwymienaniany poziom jest dobry... Wiec z tym nie ma problemu. To cos napewno ze skrzyni. Orientujecie sie ile by kosztowało wstawienie manuala? I czy ktoś to już robił i czy dużo jest z tym zabawy? ALe podpowiedzcie co.ś może uda sie naprawić automat.
P.S a i jak nie przekatuje auta tak że 1,2 do końća to jedzie normalnie. Tylko później dopiero sie zamula. |
|
|
|
 |
|