[MSS 1.3] Sterownik do SRS - zastępniki |
Autor |
Wiadomość |
szkuba
Forumowicz
Auto: MSS 1.3 GL 2000r.-sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 190 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13-12-2012, 21:08 [MSS 1.3] Sterownik do SRS - zastępniki
|
|
|
Po ostatnim praniu tapicerki padł mi sterownik SRS. Numer części to MR282 (jeśli dobrze spisałem). Czy są jakieś zamienniki które można by również zastosować? Samochód ma jedną poduszkę kierowcy i napinacze pasów. |
_________________ Kuba |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 14-12-2012, 09:20
|
|
|
Procedura po zalaniu
Wyciągnij sterownik
rozbierz go
Kup "kontakt S" i " Kontakt U" ( małe spray)
znajdz stara szczoteczke do zebów
spsiukaj i oczysc w srodku z osadu po wodzie
Wszystko powyższe zadziała jesli woda nie zrobiła zwarcia na stykach. Jesli nie widzisz nadpalonej płytki. O działaniu"kontakt" doczytasz na necie. Daj znac czy sie udało. Zrób zdjecia jak mozesz jak to wyglada w srodku po zalaniu |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 15-12-2012, 07:13
|
|
|
Tylko, że problem polega na tym, że mimo iż nie będzie zapalało kontrolki SRS sygnalizując błąd nigdy nie masz pewności czy sterownik działa poprawnie do momentu wypadku albo kiedy Ci podczas jazdy albo postoju poduszki odpali - wątpliwa przyjemność.
Z racji potencjalnego zagrożenia sterowniki i inne układy poduszek nigdy nie powinny być zakładane używane ani regenerowane po wypadku bo nie wiadomo jak się zachowają w sytuacji awaryjnej. Zawsze po odpaleniu układu należy wymienić elementy wykonawcze w tym sterownik na nowe. Szczególnie dotyczy to sterownika który jest najważniejszą częścią układu i jest "jednorazowy". Po uszkodzeniu czy odpaleniu zawsze trzeba go wymienić na nówkę.
Tako rzeczą eksperci od tematu - akurat nie ma prawa im nie wierzyć.
Ja dla własnego bezpieczeństwa wymienił bym na nowy nawet mimo kosztów.Wiadomo jak to jest z zalana elektroniką.
W tej chwili masz SRS w wersji - na papierze jest a w praktyce możliwe,że zadziała.
Zamienników prawdopodobnie nie ma i nie polecałbym stosowania. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 15-12-2012, 15:14
|
|
|
drtymf napisał/a: | Z racji potencjalnego zagrożenia sterowniki i inne układy poduszek nigdy nie powinny być zakładane używane ani regenerowane po wypadku bo nie wiadomo jak się zachowają w sytuacji awaryjnej. Zawsze po odpaleniu układu należy wymienić elementy wykonawcze w tym sterownik na nowe. Szczególnie dotyczy to sterownika który jest najważniejszą częścią układu i jest "jednorazowy". Po uszkodzeniu czy odpaleniu zawsze trzeba go wymienić na nówkę. | Dokładnie. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
szkuba
Forumowicz
Auto: MSS 1.3 GL 2000r.-sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 190 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-12-2012, 20:32
|
|
|
cns80 napisał/a: | trzeba go wymienić na nówkę | nie wiem czy taniej nie będzie razem z samochodem btw zgaśniecie kontrolki oznacza przejście testu i uzbrojenie poduszki - pytanie na ile dokładny jest samodzielny test sterownika
[ Dodano: 13-02-2013, 22:10 ]
Sterownik wymieniony na używany, zadziałał plug and play. BTW nowy ori kosztuje ~870 EUR |
_________________ Kuba |
|
|
|
 |
|