Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.2 DID] jakiej firmy sterownik silnika do 2,2 156did
Autor Wiadomość
novy23 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 13
Skąd: kielce
Wysłany: 18-12-2012, 13:22   [II 2.2 DID] jakiej firmy sterownik silnika do 2,2 156did

witam wszystkich,jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.Otóż chce założyć powerbox firmy vtech tylko nie wiem jakiej firmy jest sterownik silnika?
pozdrwiam i proszę o odpowiedz
 
 
Witoldu 
Forumowicz

Auto: SpaceStar 1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 42
Skąd: Polska
Wysłany: 18-12-2012, 15:10   

VTECH to wie .
 
 
novy23 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 13
Skąd: kielce
Wysłany: 18-12-2012, 16:36   

tak, tylko mam okazję kupić box od 607 2.2hdi 137 a tam jest sterownik boscha,a nie wiem jaki jest u mnie
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 18-12-2012, 21:58   

novy23 napisał/a:
tak, tylko mam okazję kupić box od 607 2.2hdi 137 a tam jest sterownik boscha,a nie wiem jaki jest u mnie
W moim bylym OII 2.2 byl sterownik BOSCHA. Najprosciej to otworz maske i zobacz co na sterowniku jest napisane :mrgreen: A tak na marginesie to nie wiem czy powerbox ci bedzie dzialal bo 2.2 HDI w OII ma pozakladane blokady na takowe. W moim przypadku przeprogramowanie sterownika pomoglo i wgranie nowej mapy. Powerbox nie dzialal bo komp od razu wywalal bledy. Na 99% bedziesz mial tak samo. Popros o wgranie mapy z nowym programem i bedzie git.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
Ostatnio zmieniony przez mitsu00 18-12-2012, 22:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 18-12-2012, 22:15   

o ile mnie pamięc nie myli to C-16 - nie bedzie ci pasował do innego puga (poza 4007) , bo to nowy sterownik , po raz pierwszy zastosowany w outku... jak mitsu00 pisze: z tym gównem bedziesz miał tylko problemy - poczytaj fora ile sa warte pudełeczka... sam mozesz sobie to zrobić za jakieś 10 zł. :shock: - opornik na czujnik temp. zasysanego powietrza i juz masz oszukany sterownik - podaje więcej paliwa - czyli robi to co ów BOX... tylko patrzeć jak poleci ci DPF, turbo , a palił bedzie jak smok...
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 19-12-2012, 01:15   

Witam
Do tego silnika niech ci zrobia mape. W boxy sie nie baw, niewielka roznica w cenie, a przynajmniej bedzie profi
Pozdrawiam
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 19-12-2012, 07:39   

dobry box - np vtecha to nie prosty opornik. Słynny rallyart to przecież też box - tyle że za kilka tys. zł. Przy okazji robienia mapy w Outku miałem okazję przebadania boxa vtech. Zysk mocy był ok. 10KM przy nastawie 3/10, od 5-6 zaczynał kopcić (silnik 2.0DiD). W sumie wynik hamowania boxa był OK. W żaden sposób boxa nie da się jednak porównać do dobrze zrobionej mapy uwzględniającej indywidualne cechy silnika z optymalizacją przebiegu krzywych mocy i momentu, a koszt aż tak bardzo się nie różni. Zanim założysz cokolwiek powinieneś wiedzieć, że ori sprzęgło i dwumasa Outka nie ma właściwie zapasu i poleci szybko. koszt części to ok. 3,5kzł + wymiana.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
novy23 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 13
Skąd: kielce
Wysłany: 19-12-2012, 11:47   

Pojeździłem, popytałem i raczej wgram nową mapę też vtecha :wink: . A sterownik w tym silniku to bosch.Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi.
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 19-12-2012, 12:39   

Cytat:
dobry box - np vtecha to nie prosty opornik. Słynny rallyart to przecież też box - tyle że za kilka tys. zł. Przy okazji robienia mapy w Outku miałem okazję przebadania boxa vtech. Zysk mocy był ok. 10KM przy nastawie 3/10, od 5-6 zaczynał kopcić (silnik 2.0DiD). W sumie wynik hamowania boxa był OK. W żaden sposób boxa nie da się jednak porównać do dobrze zrobionej mapy uwzględniającej indywidualne cechy silnika z optymalizacją przebiegu krzywych mocy i momentu, a koszt aż tak bardzo się nie różni. Zanim założysz cokolwiek powinieneś wiedzieć, że ori sprzęgło i dwumasa Outka nie ma właściwie zapasu i poleci szybko. koszt części to ok. 3,5kzł + wymiana.

proszę cie nie obrażaj 2.2 porównując go z prostym konstrukcyjnie 2.0 ... to dwa inne światy...
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 19-12-2012, 21:19   

rezon napisał/a:
dobry box - np vtecha to nie prosty opornik. Słynny rallyart to przecież też box - tyle że za kilka tys. zł. Przy okazji robienia mapy w Outku miałem okazję przebadania boxa vtech. Zysk mocy był ok. 10KM przy nastawie 3/10, od 5-6 zaczynał kopcić (silnik 2.0DiD). W sumie wynik hamowania boxa był OK. W żaden sposób boxa nie da się jednak porównać do dobrze zrobionej mapy uwzględniającej indywidualne cechy silnika z optymalizacją przebiegu krzywych mocy i momentu, a koszt aż tak bardzo się nie różni. Zanim założysz cokolwiek powinieneś wiedzieć, że ori sprzęgło i dwumasa Outka nie ma właściwie zapasu i poleci szybko. koszt części to ok. 3,5kzł + wymiana.
Do 2.2 nie ma zadnych boxow a bo silnik jest zblokowany na takie wynalazki. Jesli ktokolwiek, gdziekolwiek twierdzi inaczej - sciemnia. Swojego czasu zrobilem gruntowny reasearch tematu i skonczylo sie na indywidualnej mapie 195 koni i 440Nm. Auto latalo bokami prawie :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
novy23 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 13
Skąd: kielce
Wysłany: 20-12-2012, 21:19   

A jak wytrzymalo sprzegło po taki modzie?ja myślałem nad 180km i ok. 420nm?jestem po wymianie gwarancyjnej sprzęgła i tylko o nie się obawiam.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 20-12-2012, 21:56   

novy23 napisał/a:
A jak wytrzymalo sprzegło po taki modzie?ja myślałem nad 180km i ok. 420nm?jestem po wymianie gwarancyjnej sprzęgła i tylko o nie się obawiam.
Zalezy od stylu jazdy. Jesli ciagle butujesz to musisz zamontowac sprzeglo ze wzmocnionym dociskiem. Dwumasa jednak moze dostac w kosc. Ja nie potrzebowalem byc pierwszy spod swiatel, ale miec zapas mocy przy wyprzedzaniu i mapa byla idealnie dostrojona pod ten wymog. Tez mialem sprzeglo wymieniane na gwarancji i po 40 tys km na wirusie tarcza byla jak nowa. Padl mi natomiast przeplywomierz 2 razy. Musisz zadbac o wymiane filtra powietrza w miare czesto i oleju co 10 tys. Ja od nowosci montowalem filtr powietrza BluePrint za 35 zl szt i wymienialem co 5/10 tys km. Nawet po 5 tys km potrafil byc czarny.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 20-12-2012, 23:28   

mitsu00 napisał/a:
novy23 napisał/a:
A jak wytrzymalo sprzegło po taki modzie?ja myślałem nad 180km i ok. 420nm?jestem po wymianie gwarancyjnej sprzęgła i tylko o nie się obawiam.
Zalezy od stylu jazdy. Jesli ciagle butujesz to musisz zamontowac sprzeglo ze wzmocnionym dociskiem. Dwumasa jednak moze dostac w kosc. Ja nie potrzebowalem byc pierwszy spod swiatel, ale miec zapas mocy przy wyprzedzaniu i mapa byla idealnie dostrojona pod ten wymog. Tez mialem sprzeglo wymieniane na gwarancji i po 40 tys km na wirusie tarcza byla jak nowa. Padl mi natomiast przeplywomierz 2 razy. Musisz zadbac o wymiane filtra powietrza w miare czesto i oleju co 10 tys. Ja od nowosci montowalem filtr powietrza BluePrint za 35 zl szt i wymienialem co 5/10 tys km. Nawet po 5 tys km potrafil byc czarny.

każde sprzęgło padnie - i nie wierz w bajki, że sa ze wzmocnionym dociskiem - chwyt marketingowy!!!! - pisałem do sachsa i potwierdzili że to zamiennik ori - bez wzmocnienia. mam juz 4 sprzęgło , mapę na 198 km i 440 Nm i się po prostu z tym pogodziłem... faktem jest że z tych wszystkich sprzęgieł sachs wypada najlepiej (miałem w aucie Valeo, ori, sachs,luk) - i sachs... narazie daje radę... mam patent na to gów... ale czy zadział to się dowiem przy następnej wymianie - mam stare sprzęgło do którego przebiłem nieco grubsze okładziny z samochodów cięzarowych (dokładnie tirów) - wg. gościa który to robił , to napewno to wytrzyma gdyż okładziny sa wykonane z jakiegoś mega materiału o dużym tarciu i trwałości - zbliżone do spieków , ale nadajace się do uzytku codziennego... ale jak bedzie czas pokaże...
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
novy23 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2.2 did 156km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 13
Skąd: kielce
Wysłany: 21-12-2012, 11:44   

Filtr mam Pipercossa a olej i tak wymieniam co 10tys dla św. spokoju.Mapa jest mi potrzebna dla większej elastyczności samochodu, nie zależy na tym , żeby być pierwszym spod świateł.
 
 
paweldm 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 325
Skąd: GST
Wysłany: 21-04-2014, 20:38   

A czy przy tych zmianach zostawiliście fap. Jak spalanie? Zastanawiam się nad zmianą mocy ale w wersji eko czyli cos ok 10% mocy i momentu więcej. Głównie zależy mi na elastyczności.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.