Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej wlałeś do swojego Lancera?
Autor Wiadomość
QaDo 
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 79
Skąd: K-zy
Wysłany: 25-12-2012, 23:54   

Po pierwsze olej w ASO to głównie olej "ekologiczny" filtrowany, odzyskiwany. Ten do nabycia w polsce to jakaś kicha, osobiście naprawdę polecam rozlewany w niemczech np. VALVOLINE albo MOLYLIQUID, spróbujcie a zobaczycie różnice :-) Poza tym, nie wiem czy warto inwestować w te pseudo gwarancje...
_________________
Zdecydowanie najszybszy Lancer w mieście.
V-max 240 Km/h
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 26-12-2012, 17:43   

QaDo napisał/a:
Po pierwsze olej w ASO to głównie olej "ekologiczny" filtrowany, odzyskiwany. Ten do nabycia w polsce to jakaś kicha, osobiście naprawdę polecam rozlewany w niemczech np. VALVOLINE albo MOLYLIQUID, spróbujcie a zobaczycie różnice :-) Poza tym, nie wiem czy warto inwestować w te pseudo gwarancje...


:?: a tak dokładniej- w którym ASO?
co to znaczy "pseudo gwarancja"?
 
 
QaDo 
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 79
Skąd: K-zy
Wysłany: 26-12-2012, 23:43   

Niestety w nie jednym który znam i pracowników z kilku kolejnych.
Co do oleju chodziło o liquid moly, było późno :-)

Natomiast tematu gwarancji nie chciałbym rozwijać, dużo o tym słychać, wystarczy też oglądać reportaże. Jakby zliczyć koszta przeglądów to znacznie taniej wyjdzie eksploatacja na własną rękę, oczywiście nie polecam tego dla samochodów młodszych niż 1-1.5 roku gdyż wtedy wychodzą wady produkcyjne i inne. Ale to też zależy ile kto jeździ.
_________________
Zdecydowanie najszybszy Lancer w mieście.
V-max 240 Km/h
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 27-12-2012, 08:09   

QaDo napisał/a:
Niestety w nie jednym który znam i pracowników z kilku kolejnych.


to bardzo pobieżna opinia... :roll:
QaDo napisał/a:
wystarczy też oglądać reportaże.


a to zdecydowanie miarodajne informacje... :roll:

I jeszcze jedno pytanie, co według Ciebie znaczy filtrowany olej? po frytkach? i kto to wykonuje? dealer ma kankę i sitko z bibułą i filtruje stare oleje?
 
 
Jalal_79 
Forumowicz
Booya

Auto: Lancer Sedan Intense BLACK
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 85
Skąd: OTWOCK
Wysłany: 17-01-2013, 10:36   

W odpowiedzi na temat postu...

Motul Eco-Clean C2 5W30 + filtr Mahle.
Przebieg 1770km - przegląd "0" - Mitcar Warszawa.
 
 
Riva 
Forumowicz
Lancer

Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 39
Skąd: Sucha
Wysłany: 21-03-2013, 21:12   

Witam wszystkich.
Jestem po lekturze tematu olej do miśka.
Poprzednio jeździłem TOYOTĄ Corollą z silnikiem 1,6 o przebiegu 160 tys.
Silnik przetestował wszystkie ogólnodostępne oleje syntetyczne t. Mobil , Castrol.
Jedyny olej , który się przyjął to był olej Valvoline 5W/50.
Olej . który przy kręceniu na wysokie obroty i ostrej jeździe nie znikał w zastraszającym tempie.
Czy ktoś z forumowiczów ma doświadczenia z tym olejem w miśku 1,8 .
Dziękuję.
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 24-03-2013, 21:33   

Drugi przegląd za mną i olej zalany to MILLERS OILS EE LONGLIFE C3 5W30.
W porównaniu do Castrola Edge, który miałem poprzednio:
- cichsza praca silnika (brak cykania na zimnym jak i na ciepłym silniku),
- mniejsze spalanie (na tych samych odcinkach ok 1,5l/100km ), wróciłem do spalania jak na oleju fabrycznym,
- szybsze dogrzanie silnika do optymalnej temperatury,
- łagodniejszy rozruch silnika w niskich temperaturach.

Potwierdzam zadowolenie kolegów którzy również zalali swoje miski Millers'em.
_________________
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 24-03-2013, 21:51   

Korespondowałem ze sprzedawcą olejów i pytając o ten olej (MILLERS OILS EE LONGLIFE C3 5W30) w kontekście Twoich spostrzeżeń:
Lucas123w napisał/a:
- mniejsze spalanie (na tych samych odcinkach ok 1,5l/100km ), wróciłem do spalania jak na oleju fabrycznym,
- szybsze dogrzanie silnika do optymalnej temperatury,
odpowiedział mi, że:
Cytat:
Z EE Nano jest tak: obniża tarcie wewnętrzne silnika, więc: po rozgrzaniu silnik ma mniejsze opory i będzie różnica w spalaniu (około 3%). Jednak ze względu na mniejsze opory będzie dłużej się rozgrzewał, czyli na krótkich dystansach (2-3 km) nie ma sensu. Czyli jeśli robimy głownie trasy - EE, jeśli krótkie dystanse - XF.

Zmniejszenie spalania, które podałeś (1,5 litra) wydaje się być strasznie duże.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-03-2013, 21:54   

JCH napisał/a:
Zmniejszenie spalania, które podałeś (1,5 litra) wydaje się być strasznie duże.

No ja też jestem w szoku.. ale może stary olej był jakiś gęsty..
Tak czy siak, też się skuszę na tego Millersa :)
PS Płukankę Lukas robiłeś?
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 24-03-2013, 22:03   

RalfPi napisał/a:
JCH napisał/a:
Zmniejszenie spalania, które podałeś (1,5 litra) wydaje się być strasznie duże.
No ja też jestem w szoku.
Nie sądzę aby to wynikało tylko z oleju. Musiałoby się to powtórzyć po kilku tankowaniach tak, aby wyniki były powtarzalne.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 24-03-2013, 22:05   

Płukankę odpuściłem, a co do gęstości to Castrol faktycznie musiał być tragicznie gęsty w temp. poniżej 0 stopni. Na odcinku 30 km nie mogłem silnika dogrzać do normalnej temperatury. W Millers dogrzanie silnika do temp. optymalnej trwa ok 8 - 10 km, obroty to 2 - 3 tyś.

Spalanie jest teraz w normie, cały poprzedni sezon zimowy (jeszcze aktualny) był tragiczny ledwo poniżej 10/100 schodziłem na tych samych przelotach. Teraz na tych przelotach mam 8,5 i myślę że w okresie letnim jak będę uprawiał eko - emeryten styl to zejdę poniżej 8 (pozostawiam to w fazie testów )

W każdym bądź razie Castrola nie polecam, jest tragiczny.
_________________
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10-04-2013, 07:24   

Hej - jestem po 3 przeglądzie - wcześniej zalewałem Castrola Magnateca 5w30, a teraz "zaryzykowałem" i zalałem Millersa Xf Longlife 5W30 C2 (dałem 167zł) i póki co silnik pracuje ciszej i jakoś lżej - dużo lżej - i tu nawet nie chodzi o temp. zewnętrzną ( a i tak parkuje w garażu co ma 5 stopni C.) tylko pewnie o to, że Castrol po 15kkm był w kiepskim stanie.
Co do ew. spadku spalania gaziku dam znać.
Pozdrowienia!
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-04-2013, 09:22   

Riva napisał/a:

Jedyny olej , który się przyjął to był olej Valvoline 5W/50.


Ja stosuje synpower 5W40, nie widziałem 5W50....
 
 
RYBOSTWOR 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer CY0 INVITE 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-04-2013, 09:32   

krzychu napisał/a:
Riva napisał/a:

Jedyny olej , który się przyjął to był olej Valvoline 5W/50.


Ja stosuje synpower 5W40, nie widziałem 5W50....


Jest taki VR1 Racing 5W-50, mam taki w Honda Jazz, jak ktoś "pałuje" auto to jak znalazł.
_________________
Nic na siłę, tylko młotkiem!
 
 
jarzyn 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 21
Skąd: W-wa
Wysłany: 15-04-2013, 11:51   Re: Jaki olej wlałeś do swojego Lancera?

el_diablo napisał/a:
Proszę o nie zamieszczanie postów innej treści - jest 23-stronny wątek o olejach, tam możemy dyskutować.
Mam nadzieję, że ta inicjatywa się przyda. Z góry dziekuję za niezaśmiecanie wątku.


Do około strony 10 wątek mniej więcej trzyma się schematu jednak później zaczyna się sieczka. Nie wspomnę już o wzorze w jakim powinny być posty zamieszczane tak jak w schemacie pierwszego posta.

Miałbym również prośbę do administratora/moderatora, czy innej osoby w mocy by przygotować jakąś bazę wiedzy odnośnie olejów zalewanych w nasze lancerki.

Ogólnie przeglądałem kila wątków poświęconych własnie serwisowaniu, wymianie olejów, czy innych czynnościach cyklicznych jednak żeby znaleźć finalną informację trzeba mieć anielską cierpliwość.

Stąd też pomysł na zebranie wszystkich opini odnośnie olejów kiedy i jakie były zalewane z dodatkową informacją dotyczącą pracy samego silnika.

Proponowany schemat
Benzyna 1.6

    10 000 km:

      Nazwa oleju, ilość osób, krótkie podsumowanie opini
      Nazwa oleju drugiego pod względem ilości sugesti, ilość osób, krótkie podsumowanie opini
      itd.

    20 000km:

      Nazwa oleju, ilość osób, krótkie podsumowanie opini
      Nazwa oleju drugiego pod względem ilości sugesti, ilość osób, krótkie podsumowanie opini
      itd.

    40 000km:

      Nazwa oleju, ilość osób, krótkie podsumowanie opini
      Nazwa oleju drugiego pod względem ilości sugesti, ilość osób, krótkie podsumowanie opini
      itd.

    itd.

Benzyna 1.8

    10 000 km:

      Nazwa oleju, ilość osób, krótkie podsumowanie opini
      Nazwa oleju drugiego pod względem ilości sugesti, ilość osób, krótkie podsumowanie opini
      itd.

    20 000km:

      Nazwa oleju, ilość osób, krótkie podsumowanie opini
      Nazwa oleju drugiego pod względem ilości sugesti, ilość osób, krótkie podsumowanie opini
      itd.

    40 000km:

      Nazwa oleju, ilość osób, krótkie podsumowanie opini
      Nazwa oleju drugiego pod względem ilości sugesti, ilość osób, krótkie podsumowanie opini
      itd.

    itd.


Co wy na to?

PS. Jeżeli prośba niemożliwa, to czy moglibyście mi podlinkować jakąs informację bądź napisać jaki olej do Benzynki 1.8 na 60 000 km? Muszę odwiedzić serwis, ale chciałem kupić wszystko samodzielnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.