jakie et maksymalnie do pajero 1 |
Autor |
Wiadomość |
bmw1705
Nowy Forumowicz
Auto: misiu pajero 1 2.5td 87r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2012 Posty: 29 Skąd: bełchatów
|
Wysłany: 05-12-2012, 21:24
|
|
|
dzieki
ja chce zalozc standart 31/15'' i kupic felge taka zeby byla na styk z rantem badz troche odstawala jakie et bedzie najlepsze |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 05-12-2012, 22:21
|
|
|
Zmierz jak jest odległość od rantu do krawędzi opony w poziomie. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
bmw1705
Nowy Forumowicz
Auto: misiu pajero 1 2.5td 87r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2012 Posty: 29 Skąd: bełchatów
|
Wysłany: 05-12-2012, 22:24
|
|
|
od rantu blotnika do krawedzi opony?? tylko w tej chwili mam opone 235/75/15
jutro zmierze i dam znac |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 05-12-2012, 23:11
|
|
|
Zmierz co jest. Potem się przeliczy. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 06-12-2012, 10:30
|
|
|
Ja to mam w głowie. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
bmw1705
Nowy Forumowicz
Auto: misiu pajero 1 2.5td 87r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2012 Posty: 29 Skąd: bełchatów
|
Wysłany: 06-12-2012, 15:01
|
|
|
od rantu zewnetrznego blotnika do srodka opony ok 60mm a od bierznika do rantu zew.blotnika ok 80-90mm |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 06-12-2012, 16:49
|
|
|
Coś nie tak. Skoro od rantu błotnika do bieżnika 80-90 to do środka opony powinno być 80-90 plus połowa szerokości bieżnika czyli przy twojej oponie plus jakieś 110 mm.
Dobra chyba wiem. Pisząc środek opony miałeś na myśli wybrzuszenie boku opony. OK.
Trzeba dobrać ET tak by bok opony wyszedł równo z rantem. Bieżnik będzie jakieś 10-15 mm głębiej w nadkolu i nie będzie chlapać na drzwi. Teraz od boku opony do rantu jest 60 mm i o tyle musi się wysunąć opona. Ze zmiany szerokości z 235 na 10,5 zyskujemy 15 mm na stronę. 60 - 15 = 45. Aktualne ET to +20. By zyskać 45 mm zmieniamy je na 20 - 45 = -25. I sprawa rozwiązana. Szukaj felgi z ET -25. Powinno grać plus minus kilka mm bo opona oponie nierówna.
Gdybyś miał te swoje dzisiejsze koło zdjęte to można by zmierzyć czy rzeczywiście ma ET +20 ale najprawdopodobniej ma. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
bmw1705
Nowy Forumowicz
Auto: misiu pajero 1 2.5td 87r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2012 Posty: 29 Skąd: bełchatów
|
Wysłany: 06-12-2012, 20:40
|
|
|
dzieki panowie pomoigliscie i to bardzo wiec szukam felgi z et-25 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 07-12-2012, 00:23
|
|
|
Waldziu a pomyślałeś może jak po zamianie felg metodą przez Ciebie proponowaną będzie pompował koło jak zawory wyjdą od wewnątrz? Będzie ściągał za każdym razem czy właził pod auto? Wiesz jak wygląda chromowany Mangels od wewnątrz? Jest czarny, brzydki jak kupa i ma spawy na wierzchu i estetyka auta nieco spadnie. Spore nieco. Powierzchnia styku z tarczą czy bębnem będzie żadna bo felga od zewnątrz nie jest płaska tak jak od środka.
Zapomnij o odwracaniu felg jakimkolwiek. Kup nowe stalowe felgi, drogie nie są. Nie będziesz czuł większej różnicy in minus w jeździe, rozstaw kół zmieni Ci się raptem o 9 cm, będzie stabilniejszy w zakrętach i będzie raczej lepiej.
A Patrol się nie zmieścił w wąwozie ma od Miska sporo szerszy rozstaw kół. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
banderas40
Mitsumaniak

Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 314 Skąd: Darłowo
|
Wysłany: 07-12-2012, 08:42
|
|
|
ostatecznie może założyć dystanse i osiągnie podobny efekt są nawet takie które przykręcasz do piasty a w sobie mają szpilki. |
_________________ Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 07-12-2012, 10:05
|
|
|
Heilsberg napisał/a: | będzie pompował koło jak zawory wyjdą od wewnątrz? | no fakt pisałem na podstawie felg kolegi co może przekładać P-L i zawór do pompowania jest dostępny z obu stron
Heilsberg napisał/a: | Nie będziesz czuł większej różnicy in minus w jeździe, rozstaw kół zmieni Ci się raptem o 9 cm, będzie stabilniejszy w zakrętach i będzie raczej lepiej. | na czarnym to fakt. Heilsberg napisał/a: | A Patrol się nie zmieścił w wąwozie ma od Miska sporo szerszy rozstaw kół. | nie ma innego Patrola na zdjęciu ale tamten przeszedł bez problemów-->> ale nie gadamy o Patrolach
Na "moim" terenie jest mnóstwo dróg dojazdowych do pól odpowiadających szerokością wozów konnych-->> tak na dobrą sprawę to można puścić kierownicę tyle że te wszystkie wystające kamienie (niektóre bardzo ostre) które tną bok opony "dają" dużą szansę na przecięcie boczne. Przy oryginalnych felgach problem był dużo mniejszy->> łatwiej mieściły się w koleiny. Faktem jest że Misiek dostaje bardziej agresywny wygląd ale, piszę to na podstawie własnych doświadczeń,częstsze warsztatowe wizyty-->> fakt mój jest dociążony-->> jeszcze nie zważyłem |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Eskapada
Forumowicz
Auto: Pajero L040
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 58 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-12-2012, 21:19
|
|
|
To może ja się wypowiem,
......przez 6 lat jeździłem PII na oponach 33x12.50 osadzonych na felgach z ET -30 i przez 5 lat ani razu nie wymieniłam łożysk piast przednich.
Należy przód rozebrać wymienić dwa smieringi na stronę, zamontować nowe łożyska igiełkowe i raz na pól roku dokręcić śrubę piasty koła...
Do Pajero I felga z ET -20 / 25 będzie akurat . Taką mam u siebie |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27-12-2012, 10:02
|
|
|
Eskapada napisał/a: | ......przez 6 lat jeździłem PII na oponach 33x12.50 osadzonych na felgach z ET -30 i przez 5 lat ani razu nie wymieniłam łożysk piast przednich. | a to w tym samochodzie ukręciła Ci się pół ośka ET -30, opony 33" to i błotniki wycięte a samochód tylko w teren |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
|