Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
jakie et maksymalnie do pajero 1
Autor Wiadomość
bmw1705 
Nowy Forumowicz

Auto: misiu pajero 1 2.5td 87r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2012
Posty: 29
Skąd: bełchatów
Wysłany: 05-12-2012, 21:24   

dzieki
ja chce zalozc standart 31/15'' i kupic felge taka zeby byla na styk z rantem badz troche odstawala jakie et bedzie najlepsze
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 05-12-2012, 22:21   

Zmierz jak jest odległość od rantu do krawędzi opony w poziomie.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
bmw1705 
Nowy Forumowicz

Auto: misiu pajero 1 2.5td 87r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2012
Posty: 29
Skąd: bełchatów
Wysłany: 05-12-2012, 22:24   

od rantu blotnika do krawedzi opony?? tylko w tej chwili mam opone 235/75/15
jutro zmierze i dam znac
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 05-12-2012, 23:11   

Zmierz co jest. Potem się przeliczy.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 06-12-2012, 00:40   

Heilsberg napisał/a:
Zmierz co jest. Potem się przeliczy.

może przyda się do przeliczeń :mrgreen: https://picasaweb.google.com/mudmania4x4/Felga?authkey=Gv1sRgCOLs3aHgnYCW8wE#5818608687926774226
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 06-12-2012, 10:30   

Ja to mam w głowie.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
bmw1705 
Nowy Forumowicz

Auto: misiu pajero 1 2.5td 87r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2012
Posty: 29
Skąd: bełchatów
Wysłany: 06-12-2012, 15:01   

od rantu zewnetrznego blotnika do srodka opony ok 60mm a od bierznika do rantu zew.blotnika ok 80-90mm
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 06-12-2012, 16:49   

Coś nie tak. Skoro od rantu błotnika do bieżnika 80-90 to do środka opony powinno być 80-90 plus połowa szerokości bieżnika czyli przy twojej oponie plus jakieś 110 mm.

Dobra chyba wiem. Pisząc środek opony miałeś na myśli wybrzuszenie boku opony. OK.

Trzeba dobrać ET tak by bok opony wyszedł równo z rantem. Bieżnik będzie jakieś 10-15 mm głębiej w nadkolu i nie będzie chlapać na drzwi. Teraz od boku opony do rantu jest 60 mm i o tyle musi się wysunąć opona. Ze zmiany szerokości z 235 na 10,5 zyskujemy 15 mm na stronę. 60 - 15 = 45. Aktualne ET to +20. By zyskać 45 mm zmieniamy je na 20 - 45 = -25. I sprawa rozwiązana. Szukaj felgi z ET -25. Powinno grać plus minus kilka mm bo opona oponie nierówna.
Gdybyś miał te swoje dzisiejsze koło zdjęte to można by zmierzyć czy rzeczywiście ma ET +20 ale najprawdopodobniej ma.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
bmw1705 
Nowy Forumowicz

Auto: misiu pajero 1 2.5td 87r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2012
Posty: 29
Skąd: bełchatów
Wysłany: 06-12-2012, 20:40   

dzieki panowie pomoigliscie i to bardzo wiec szukam felgi z et-25
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 06-12-2012, 23:38   

bmw1705 napisał/a:
dzieki panowie pomoigliscie i to bardzo wiec szukam felgi z et-25

nie rozpędzaj się tak z tym ET na minusie 25. 1) częściej będziesz odwiedzał warsztat w celu wymiany łożysk i końcówek 2) teraz jak jedziesz za kimś w koleinie to oponami "tniesz" od wewnątrz , potem będziesz ciął koleiny od zewnątrz 3) możesz osiągnąć taki efekt->> dwa samochody wcześniej tym "wąwozem" przejechały bez problemowo. Patrol ma bardzo duże ET na "-" https://picasaweb.google.com/mudmania4x4/PiknikDolinaSzklarki1517042011ByWaldek#5596956110969274626

https://picasaweb.google.com/mudmania4x4/PiknikDolinaSzklarki1517042011ByWaldek#5596956143487315842

https://picasaweb.google.com/mudmania4x4/PiknikDolinaSzklarki1517042011ByWaldek#5596956175971015954

Po prostu nie mieścił się i koła "wyrzucały" samochód z "wąwozu" utworzonego przez wozy konne :mrgreen:
A te felgi które masz nie można ich odwrócić ? Parę śrub lewe koło na prawą stronę i odwrotnie-->> no chyba że konstrukcja felgi nie pozwala :roll:
Tak jak wcześniej pisałem mam ET-20, na drugim Misku ET jest -10 i na wiosnę a może wcześniej będę robił próbną przekładkę-->> mam też oryginalne felgi.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 07-12-2012, 00:23   

Waldziu a pomyślałeś może jak po zamianie felg metodą przez Ciebie proponowaną będzie pompował koło jak zawory wyjdą od wewnątrz? Będzie ściągał za każdym razem czy właził pod auto? Wiesz jak wygląda chromowany Mangels od wewnątrz? Jest czarny, brzydki jak kupa i ma spawy na wierzchu i estetyka auta nieco spadnie. Spore nieco. Powierzchnia styku z tarczą czy bębnem będzie żadna bo felga od zewnątrz nie jest płaska tak jak od środka.
Zapomnij o odwracaniu felg jakimkolwiek. Kup nowe stalowe felgi, drogie nie są. Nie będziesz czuł większej różnicy in minus w jeździe, rozstaw kół zmieni Ci się raptem o 9 cm, będzie stabilniejszy w zakrętach i będzie raczej lepiej.
A Patrol się nie zmieścił w wąwozie ma od Miska sporo szerszy rozstaw kół.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
banderas40 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 314
Skąd: Darłowo
Wysłany: 07-12-2012, 08:42   

ostatecznie może założyć dystanse i osiągnie podobny efekt są nawet takie które przykręcasz do piasty a w sobie mają szpilki.
_________________
Niestety Pajero zamienione na Nissan Nawara NP300 jednak na zawsze pozostanę Mitsumianiakiem :-)
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 07-12-2012, 10:05   

Heilsberg napisał/a:
będzie pompował koło jak zawory wyjdą od wewnątrz?
no fakt :oops: pisałem na podstawie felg kolegi co może przekładać P-L i zawór do pompowania jest dostępny z obu stron
Heilsberg napisał/a:
Nie będziesz czuł większej różnicy in minus w jeździe, rozstaw kół zmieni Ci się raptem o 9 cm, będzie stabilniejszy w zakrętach i będzie raczej lepiej.
na czarnym to fakt.
Heilsberg napisał/a:
A Patrol się nie zmieścił w wąwozie ma od Miska sporo szerszy rozstaw kół.
nie ma innego Patrola na zdjęciu ale tamten przeszedł bez problemów-->> ale nie gadamy o Patrolach :wink:
Na "moim" terenie jest mnóstwo dróg dojazdowych do pól odpowiadających szerokością wozów konnych-->> tak na dobrą sprawę to można puścić kierownicę :wink: tyle że te wszystkie wystające kamienie (niektóre bardzo ostre) które tną bok opony "dają" dużą szansę na przecięcie boczne. Przy oryginalnych felgach problem był dużo mniejszy->> łatwiej mieściły się w koleiny. Faktem jest że Misiek dostaje bardziej agresywny wygląd ale, piszę to na podstawie własnych doświadczeń,częstsze warsztatowe wizyty-->> fakt mój jest dociążony-->> jeszcze nie zważyłem :mrgreen:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Eskapada 
Forumowicz

Auto: Pajero L040
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 58
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-12-2012, 21:19   

To może ja się wypowiem, :roll:

......przez 6 lat jeździłem PII na oponach 33x12.50 osadzonych na felgach z ET -30 i przez 5 lat ani razu nie wymieniłam łożysk piast przednich.

Należy przód rozebrać wymienić dwa smieringi na stronę, zamontować nowe łożyska igiełkowe i raz na pól roku dokręcić śrubę piasty koła...

Do Pajero I felga z ET -20 / 25 będzie akurat . Taką mam u siebie
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 27-12-2012, 10:02   

Eskapada napisał/a:
......przez 6 lat jeździłem PII na oponach 33x12.50 osadzonych na felgach z ET -30 i przez 5 lat ani razu nie wymieniłam łożysk piast przednich.
a to w tym samochodzie ukręciła Ci się pół ośka :mrgreen: ET -30, opony 33" to i błotniki wycięte a samochód tylko w teren :roll:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.