[EAxx] Problem z elektryką szyb |
Autor |
Wiadomość |
Maleństwo84
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 02 Paź 2007 Posty: 38 Skąd: Puławy.. prawie
|
Wysłany: 16-04-2008, 09:39 [EAxx] Problem z elektryką szyb
|
|
|
Witam Kochani.
Króciutko, żeby nie zanudzić ... czy ktoś z Was podpowie jak powinny być prawidłowo podłączone kabelki w kostce, którą podpina się do sterownika szyb w drzwiach kierowcy?
Licze na Was
Z góry dziękuje i gooorąco pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 30-12-2012, 11:34, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2008, 15:40
|
|
|
patrzac na wtyk (zenski konektor) leci od lewej wierszami na gorze piny 1 do 4 na dole 5 do 10
2-Zielony
6-Zolty niebieski
8-Zielony czarny
9-Czarny |
|
|
|
 |
Maleństwo84
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 02 Paź 2007 Posty: 38 Skąd: Puławy.. prawie
|
Wysłany: 16-04-2008, 16:21
|
|
|
Dzięki Robert
[ Dodano: 17-04-2008, 15:51 ]
No i zonk... po sprawdzeniu kabelków okazało się, że wszystko jest oky...
więc jednak muszę Was nieco przynudzić i opowiedzieć cała historię... po awarii przycisku otwierającego szybkę kierowcy na czas załatwienia sprawnego sterownika elektryk zrobił prowizorkę i jak to powiedział "pozamieniał jakieś kabelki, żeby niedziałający przycisk od szyby kierowcy zastąpić drugim leżącym obok a konkretnie pasażera z boku". I w ten cudowny sposób za pomocą jednego przycisku otwierały się dwie przednie szybki... Teraz sterownik jest nowy ale co z tego skoro kable są pomieszane... A co najlepsze pan elektryk wyjechał na jakiś czas i nawet nie ma z nim kontaktu... i bądź tu mądry... ma ktoś pomysł?
Nieco wyżej w drzwiach jest druga kostka i wydaje sie, że to ona była "kombinowana"
[img]g] |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 17-04-2008, 23:13
|
|
|
wg moich doswiadczen z EA jest tak:
panel kierowcy steruje szybami tak ze 1-nym przewodem podawany jest sygnal na wszystkie 4 silniki okien i kazdy silnik dostajac informacje dekoduje ja i tylko odpowiedni silnik dziala. samo motanie kabelkami wg mnie nic by nie dalo (pomijajac mostkowanie w starym panelu) i wyglada na to ze w drzwiach jest mechanizm podmieniony na taki z anglika bo w tym jedynym przypadku moze dojsc do sytuacji w ktorej nacisniecie sterownika u kierowcy wymusi dzialanie szyby pasazera.
napisz co sie dzieje z nowym sterownikiem jak nacisniesz
1- panel kierowcy szyba kierowcy
2- panel kierowcy szyba pasazera
3- panel pasazera
to zdjecie to rozumiem ze drzwi kierowcy tak? to wiazka jest europejska ale sam silnik jest z anglika bo europejski kierowcy ma 3 kable a anglik kierowcy 5. srubki mocujace sam silnik tez nie sa orginalne. oj bylo kombinowane bylo. |
|
|
|
 |
Maleństwo84
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 02 Paź 2007 Posty: 38 Skąd: Puławy.. prawie
|
Wysłany: 18-04-2008, 06:01
|
|
|
PLPynton napisał/a: | napisz co sie dzieje z nowym sterownikiem jak nacisniesz
1- panel kierowcy szyba kierowcy
2- panel kierowcy szyba pasazera
3- panel pasazera |
1- nie działa
2- otwiera szybę kierowcy i pasażera
3- działąją bez zarzutów |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 18-04-2008, 06:39
|
|
|
wieczorem sprawdze jeszcze raz jak jest w angliku i odpowiem na 100%. w tym momencie na 99% jest to wina mechanizmu zalozonego z anglika.
tak jak napisalem trzeba by mechanizm szyb z europejczyka wsadzic inaczej nie do obejscia bez doslownie konkretnej wiedzy o elektronice. ja bym wyslal meza do elektryka jak wroci i zarzadal drobnych wyjasnien. |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 18-04-2008, 22:17
|
|
|
eee tam... jak od angola to 20 minut i było by zrobione ... troszeczke lutowania i po sprawie... |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 18-04-2008, 22:42
|
|
|
trzeba by procka w sterowniku wymienic a skad taki?, zauwaz ze tu mamy do czynienia z trzema silnikiami LHD i czwartym RHD identyfikujacym sie jako dublet drugiego LHD
no chyba ze czegos nie wiem a chetnie sie dowiem albo masz na mysli przerobke panelu? bo ta nie wchodzi w gre w tej kombinacji bo dwa odbiorniki dziela ten sam adres na magistrali. |
|
|
|
 |
Maleństwo84
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 02 Paź 2007 Posty: 38 Skąd: Puławy.. prawie
|
Wysłany: 19-04-2008, 08:22
|
|
|
Znając życie okaże się, że trzeba będzie kupić new europejski mechanizm... (Chyba PLPynton będe miała do Ciebie romans ).
Ciekawe tylko czy to (wymiana mechanizmu szyb) to pomysł elektryka czy poprzedniego właściciela? Obawiam się, że to drugie, bo szybka juz się nie otwierała przy zakupie a nieobrażając nikogo ... owy elektryk zobaczywszy galanta pytał nas co to za auto bo takiego nie widział ... ech za to tak kocham Galancika
No cóż takie życie... dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-12-2012, 23:01
|
|
|
Dzisiaj montowałem przednie prawe drzwi do Gala w sedanie, wersja europejska. Dawcą było kombi i anglik (więc drzwi kierowcy), ale z tego co wyczytałem tutaj przednie drzwi w kombi i sedanie są takie same. Jak łatwo się domyślić musialem zamienić wiązki kabli, bo anglik miał w tych drzwiach sterowanie 4 szybami i blokadę (inna wtyczka i jeden kabel więcej) oraz inna była wtyczka do zamka, ale nie o to chodzi. Wszystko poszło gładko i pięknie działa (centralny, klamki, lusterko sie składa, reguluje we wszystkich kierunkach i podgrzewa, ale jest problem z elektryczna szybą. Otóż podnosi się do połowy, po czym jest opór taki, że w wyniku przeciążenia wraca na dół. Tak jakby się klinuje i wysuwa się wtedy z prowadnicy przy słupku. Nie mam pojęcia co jest nie tak, mechanizm przekładałem ze starych drzwi (wersja europejska), wszystkie otwory pasowały idealnie, szyba również, na mocowaniach nie widzę regulacji, szybę również założyłem europejską i od sedana. Raczej nie ma możliwości złego montażu podnośnika do szyby w drzwiach, bo nic by nie pasowało. Na szczęście mam też szybę, która była oryginalnie w tych angielskich drzwiach i tak myślę i myślę i czy możliwe, że kombi miało inne w szyby przednich drzwiach? Inaczej wyprofilowane, szersze, no ogólnie inne? Pomóżcie... |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 30-12-2012, 00:02
|
|
|
Hugo napisał/a: | ...czy możliwe, że kombi miało inne w szyby przednich drzwiach? Inaczej wyprofilowane, szersze, no ogólnie inne? Pomóżcie... |
Tak, pewnie inny profil budy. W sedanie bardziej nachylona do środka? |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-12-2012, 00:20
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Hugo napisał/a: | ...czy możliwe, że kombi miało inne w szyby przednich drzwiach? Inaczej wyprofilowane, szersze, no ogólnie inne? Pomóżcie... |
Tak, pewnie inny profil budy. W sedanie bardziej nachylona do środka? |
Ty to na poważnie mówisz? Jeśli tak to właśnie obalasz tezę, że przednie drzwi w EA pasują wymiennie zawsze i wszędzie
Może dlatego u mnie tak sterczą dziwnie i wcale nie miał dzwonka w słupek |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-12-2012, 09:15
|
|
|
Mechanizm sam w sobie jako tako niemalże wcale nie ma regulacji czy to na mocowaniu do konstrukcji drzwi czy też do mocowania ramki szyby, sama prowadnica posiada mechanizm spręzynujący który pozwala szybie pokonywac drobne niedogodnienia na drodze, trzeba dokładniej przejrzeć rynienki z gumkami a w szczególności tą koło lusterka zewnętrznego, byc może przy przekładaniu osprzętu podwinęła się gumowa ramka. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-12-2012, 11:24
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Tak, pewnie inny profil budy. W sedanie bardziej nachylona do środka? | Niestety tak pomyślałem, bo ramka trochę odstawała od dachu, jednak bez problemu ją dogiąłem (zaznaczam, ze szyba nawet przed tym się zacinała) komarsnk napisał/a: | Jeśli tak to właśnie obalasz tezę, że przednie drzwi w EA pasują wymiennie zawsze i wszędzie | No właśnie, wcześniej każdy pisał, że pasują p&p, nic nie wspominając o takich problemach. Dziwne, jestem nieco zaskoczony. komarsnk napisał/a: | Może dlatego u mnie tak sterczą dziwnie i wcale nie miał dzwonka w słupek | Gdzie sterczą? Ty masz kombi, więc powinny albo przylegać normalnie, albo w przypadku gdybyś miał przednie drzwi od sedana to mógłbyś mieć problem z ich zamknięciem (więcej siły do zamknięcia). robertdg napisał/a: | trzeba dokładniej przejrzeć rynienki z gumkami a w szczególności tą koło lusterka zewnętrznego, byc może przy przekładaniu osprzętu podwinęła się gumowa ramka | Tak, to również jedna z opcji, no nic, szybę trzeba wyjąć, na szczęście próba była bez tapicerki jeszcze. |
|
|
|
 |
|