Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] brak mocy, dławienie, dmucha w filtr powierza
Autor Wiadomość
rinek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29-12-2012, 18:52   [Cari 1.8 GDI] brak mocy, dławienie, dmucha w filtr powierza

Witam, mam problem z moja carismą, jechałem wczoraj w trasie 300km przejechane bez problemu, po czym silnik stracił moc, zacząłem się toczyć poboczem i tak kilometr max 1000 obrotów, przy dodawaniu gazu się dławił. W końcu stanąłem.

po 5 minutach autko odpaliło normalnie, ale obroty max 2500 na jałowym i 2000 na biegu. dojechałem do stacji, po czym zrobiłem 60km do celu podroży wlekąc się po trasie, dodam że autko w automacie, ale to chyba nie przyczyna.

W gruncie rzeczy jest teraz tak, zimne autko pali elegancko potem gaśnie przy probie ruszania, jeśli postoji trochę się nagrzeje to można je kręcić do 2500 na jałowym, powyżej tez wartości dmucha w filtr powierza i się dławi, jadąc max 2000 obrotów i ledwo muskam gaz.

Mogę się podzielić logami z evoscana, jeśli ktoś by chciał coś dokładniej sprawdzić.
rozrząd na tyle ile mogłem sprawdziłem, koło na dole ustawione na T i na walkach znaki sie zgadzają.

Dodam, że evoscan pokazuje Fuel Press w granicach 1,0-1,15MPa.
innych nieprawidłowości nie zauważyłem. Błędy też nie wyskakują.

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam :)
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 29-12-2012, 20:23   

jeszcze raz sprawdź rozrząd i ciśnienie mało prawdopodobne aby 2 zawory tobie wypaliło bo na jednym wypalonym byś jechał rozrząd i ciśnienie spaliny mogą się cofać tylko przez otwarte zawory przy zapłonie
Pozdrawiam Piotr
 
 
rinek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29-12-2012, 20:47   

Powiem tak, mało się znam robiłem co mi mechanik kazał przez telefon. z rozrządem tak jak mówię na dolnym kole pasowym znacznik na kresce T i na wałkach rozrządu znaki się zgadzają.

manometru do 5MPa też nie skombinuje, mogę co najwyżej porównać wzrokowo ciśnienie przed i za pompą WC. nic innego oprócz evoscana nie pozostaje, chociaż walnięty czujnik ciśnienia nie dawałby takich efektów, poprawcie mnie jeśli się myle.

nie chciałbym po prostu oddawać tego do pierwszego lepszego mechanika na wsi, bo właśnie na takiej jestem :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 29-12-2012, 22:48   

Przy przestawionym rozrządzie pewnie miał byś problemy z odpaleniem ale auto raczej by się wkręcało na wyższe obroty jedynie nie miało by mocy więc to raczej nie to. Moim zdaniem masz jakiś problem z układem paliwowym, z pompą WC lub z regulatorem albo też z pompą w zbiorniku lub z filtrami paliwa. Poczytaj ten temat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
 
 
rinek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 30-12-2012, 06:38   

temat przerabiany przeze mnie wielokrotnie :) dzisiaj wyciągnę pompę na stół i zobaczymy co jej dolega, pompka w baku jest raczej sprawna, ponieważ na zasilaniu pompy WC jest paliwo, niestety nie mam żadnego manometru, więc to tylko spostrzeżenie .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-12-2012, 08:07   

Pompę w baku jeszcze można sprawdzić, ile przepompuje paliwa w określonym czasie. Nie jestem pewien w którym temacie, ale chyba już ktoś na forum podawał te wartości czyli ile taka pompa przepompuje powiedzmy w minutę. A jeśli chodzi o manometr do pomiaru niskiego ciśnienia paliwa, to można użyć też taki od pompowania kół oczywiście z odpowiednio zmodyfikowaną końcówką.
 
 
rinek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 30-12-2012, 18:31   

witam po całym dniu bojów.
pompa WC rozebrana, regulator też, wszystko wyczyszczone, chociaż nie było co czyścic.

pompa w baku na wyjściu 5 bar. na wejściu do pompy WC 3,2 bara.
ręce już mi opadają ciśnienie na pompie WC wg EvoScana 1,27 MPa, czasami wahnie się do 1,3, może czujnik ciśnienia?
nie mam już pomysłów.
Zna ktoś jakiegoś dobrego mechanika w trójmieście?
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 30-12-2012, 21:43   

przy przestawionym rozrządzie nie zawsze masz kolizję nie zawsze masz problem z odpaleniem widziałem już nie raz jak mechanicy robili remont silnika bo nie potrafili po prostu rozrządu ustawić. Nie podałeś jakie masz ciśnienie na cylindrach a od tego powinieneś zacząć bo jak rozrząd będzie skopany zaworu nie będziesz miał to powinieneś mieć słabsze ale jak uszczelka pod głowicą poszła ciśnienia nie będzie na 2 garach a z objawów bym podejrzewał. Uszczelka nie zawsze leci komora chłodziwo lub olej może też polecieć między cylindrami i to podejrzewam a w tym przypadku będziesz miał ciśnienie (wydech) na kolektorze dolotowym jak pisałeś
Pozdrawiam Piotr
 
 
rinek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 30-12-2012, 21:49   

nie mam dostępu do narzędzi, jutro bedę jechał do mechanika,
rozrząd o ile dobrze przez telefon zrozumialem na dole ustawiam znak na literke T i na wałkach musi się zgadzać i tak jest,

martwi mnie niska wartość ciśnienia na pompie WC, oraz to że dopiero powyżej pewnych obrotów zaczyna się dławienie . dzisiaj do 3000 bez obciażenia pracuje rowno jak zdrowy silnik, podczas jazdy do 2000 obrotow.
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 30-12-2012, 22:07   

ale błędów żadnych nie masz? masz 2 wałki ustawiasz je równo znaki na górze idealnie w pionie do środków wałków wał znak ustawiasz równo w pionie do środka wału tak mi podaje e tech dla silnika GDI 2 WAŁKI ROZRZĄDU jeśli tak ustawiłeś to rozrząd masz ok ale być może pompka nie wydaje miałem kiedyś tak w jednym aucie tyle że mi wyskakiwał błąd coś tam wyskakujące zapłony
 
 
rinek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 30-12-2012, 22:12   

właśnie też się dziwie, że nie ma błędu powinno wyskoczyc 56 jeśli ciśnienie spadnie poniżej 2MPa. dolnego koła od rozrzadu nie widze, jest na nim drugie, pasowe ze znakiem na dnim jest zamieszczona tabliczka BTDC - zawiera cztery kreski 1- nie moge rozczytac, 2- 10(chyba stopni) 3- nic nie ma i 4 - T

tyle moge zdzialac bez warsztatu, bo znaków innych nie widze.
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 30-12-2012, 22:34   

nie mam jak tobie scana puścić rozrządu bo mam na innym kompie ogólnie wszystkie znaki na górze ale masz za słabe ciśnienie na pompie powinno być prawie 4bar a na układzie 50bar a ty podałeś że masz 1,3 zamiast 3,4 to może być problemem
 
 
rinek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 30-12-2012, 22:39   

jutro pompa znowu leci w dół i wszystkie elementu układu paliwowego wraz z wymiana filtra. dodatkowo sprawdzenie kompresji i co jeszcze przyjdzie na myśl mechanikowi. mysle. ze wydawanie kasy nie jest dobrym rozwiązaniem, po tym co czytam na forum u ludzi z podobnymi problemami.
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31-12-2012, 09:23   

Powiem tak, ostatnio walczył u kogoś w aucie z takim problemem deeyaj z Wrocławia. Wymienił pompę, filtry itp. i nic nie dało. Gdzieś na forum jest o tym temat.

Ogólnie pierwsza dziwna rzecz, że nie wywala Ci błędu. Skoro w EvoScanie pokazuje Ci 1,3 MPa, to już dawno powinien wywalać błąd. Masz na pewno dobrą formułkę od Fuel press ?? Weź najlepiej konfig arena z tego tematu:

http://forum.mitsumaniaki...0&postorder=asc
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
rinek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '98 Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Wysłany: 31-12-2012, 10:18   

mam ustawienia evoscana, które wysłał mi aren :)

dla pewności sprawdzałem też miernikiem, 0.5V więc nie mam pojęcia jak to się dzieje...

[ Dodano: 31-12-2012, 11:04 ]
zdjąłem cała pompę razem z napędem, wczoraj napęd zostawiłem, natchnięty zmaganiami Budrysa sprawdziłem napęd pompy i moim oczom ukazał się połamane mocowanie i połamana częśc wałka ...

szukam napędu i nowego wałka...
nie ma ktoś w trójmieście takich rzeczy na zbyciu, albo jakiś dobry szrot.
dzięki za pomoc,
Pozdrawiam Wiktor

[ Dodano: 28-01-2013, 17:00 ]
Cari naprawiona, z braku czasu tak długo to trwało
wymienione:
1) wałek rozrządu ssący
2) przystawka pompy WC.

Temat można zamknąć chyba, że ktoś chciałby zobaczyć jak to wygląda.

Pozdrawiam Wiktor
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.