 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA6A/W 2.0TD] wtrysk pary wodnej |
Autor |
Wiadomość |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 31-12-2012, 09:25
|
|
|
Pozwoliłem sobie zacytować z innego forum.. teoria teorią a praktyka
http://www.youtube.com/watch?v=WxDsfSOYoZw
Najlepiej by było się przekonać czy to działa na własnym doświadczeniu |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 31-12-2012, 09:30
|
|
|
Fizyki nie oszukasz. Ja liczyłem na częściowe odzyskanie energii cieplnej, czyli poprawienie sprawności jednostki. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 31-12-2012, 09:34
|
|
|
A więc do dzieła |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 31-12-2012, 09:35
|
|
|
Ja już nie mam co poprawiać w swoim Bawię się teraz z zapłonem elektronicznym.
Daj znać o efektach |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 31-12-2012, 14:42
|
|
|
Owczar napisał/a: | Daj znać o efektach |
Ale to już jak będzie cieplej
Owczar napisał/a: | Ja już nie mam co poprawiać w swoim |
Z tym poprawianiem :
1- intercooler na większy pod zderzakiem z przodu
2-EGR - zaślepiony
3- odma -na zewnątrz ( nie do silnika )
4- |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 31-12-2012, 18:51
|
|
|
milo napisał/a: | Pozwoliłem sobie na cyt:
Zasilanie bylo stosowane w amerykanskich samolotach wojskowych na przelomie wojen swiatowych. Dzieki temu silnik diesla zyskiwal eleastycznosc, okolo 30% mocy i spalanie znacznie spadalo. |
Pozwolę sobie na trolowanie...
Które to były silniki i w jakich samolotach? Tak się składa, ze interesuję się dość mocno techniką lotniczą z okresu WW2 i ciekaw jestem
Coś mi się wydaje, ze to twoje źródło funta kłaków warte.
Jedynym udanym dieslem stosowanym szerzej w samolotach bojowych WW2 były silniki Junkersa JU86, ale spisywały się tak słabo, że Luftwaffe wycowała te samoloty z 1 linii w lipcu 1939. Wzorem Niemców również ZSRR eksperymentował z silnikami diesla w samolotach bojowych, ale zarzucił zabawę juz w 1937 roku (eksperymentalny bombowiec TB-3).
Co do wtrysku "wody" to, jak już wspomniałem, jest to niemiecki "patent" na schłodzenie mieszanki przez to stosowanie znacznego kąta wyprzedzenia zapłonu. Prawdziwe korzyści wynikały z zastosowania wtrysku cieczy w silnikach na kompresorze lub turbo. Rozwiązanie to w Europie określane jako wtrysk metanolu (ze względu na stosowanie mieszanek 20 do 50% metanolu z wodą), w późnych latach 30-tych entuzjastycznie skopiowane przez USA do silników Allison -1710 (P-38 Lightning, P-40 Kittyhawk), znane jako wtrysk wody (od nazwy głównego składnika - wody). Potem tzw. water injection (mieszanka 50/50) stosowana była m.in. w silnikach Pratt&Whitney R-2800 (Corsair F4U, F6F-4 Hellcat), Packard Merlin V-1650 (P-51 Mustang), Wright R-3350 (B-29 Superfortress). To jeśli chodzi o amerykańskie samoloty... Jak widzisz wszystkie to benzyniaki albo z kompresorem (Allison, Packard Merlin) albo z turbosprężarkami (Wright, Pratt&Whitney)
Mówiac w skrócie, stosuje się wtrysk cieczy wodno/metanolowej pod wysokim ciśnieniem (uzyskanie efektu mgły), by rorzedzona magła poprzez odparowanie w gorącym powietrzu schłodziła je (proces odparowania) likwidujac ryzyko tzw. detonacji. Przyjmuje się, że stosowanie tego systemu w silnikach "forced induction" odpowiada stosowaniu benzyny 115 do 125 oktanów.
Rozwiązanie można stosować również w silnikach benzynowych n/a czy silnikach diesla, jednak efektywność tego rozwiązania jest mała, a w dieslu znikoma.
milo napisał/a: | Patent dziala na zasadzie przegrzewania pary wodnej co ja osusza do ''0'' a w efekcie tozdziela sie ona na tlen i wodor co z podstaw fizyki niesie za soba wiadome efekty.
Tak wiec dzieki dodaniu tlenu i wodoru do powietrza, a w zasadzie wzbogacenia go w te gazy silnik mniej pali, pracuje ciszej, ma wieksza elestycznosc i moc.
Do wykonania trzeba okolo 5m rurki hamulcowej miedzianej, elektro zaworek, przekaznik, wlacznik troche kabli, cos z czego mozna zrobic dysze wtryskowa, pojemnik na wode.
|
Szczerze... ktokolwiek to wykombinował, nie powinien wagarować podczas lekcji chemii i fizyki. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 31-12-2012, 21:18
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Coś mi się wydaje, ze to twoje źródło funta kłaków warte. |
Tomku, Robert zacytowal "wynalazcę" p. Gulaka
Cytat: | Sprężarka służy do uzyskania określonego ciśnienia ładowania, które warunkuje uzyskiwaną moc. Czynnikiem limitującym wzrost ciśnienia ładowania - prócz wydajności sprężarki, ale to dotyczy wielkich wysokości - jest granica, poza którą występuje spalanie stukowe. MW-50 w Bf 109, czy Ta 152, podobnie jak wtrysk wody w P-47D i następnych oraz w P-51H służyły do przesunięcia tej granicy. |
Cytat: | Jednym ze sposobów uniknięcia spalania stukowego przy maksymalnym ciśnieniu doładowania był m.in. wtrysk wody (z alkoholem jako odmrażaczem). Tu prekursorami byli Amerykanie z silnikiem R-2800, począwszy od P-47D-4-RA/5-RE. Niemcy skopiowali ten pomysł z wraków zestrzelonych Thunderboltów, nazywając to MW-50. Dłużej zajęło to Brytyjczykom, ale silnik Merlin V-1650-9 – stosowany na P-51H – również miał już wtrysk wody. |
Natomiast co do samej pary to raczej zwiększa swą objętość w cylindrze bądź odparowuje po skropleniu w kolektorze (nie do końca jestem pewien czy temperatura w kolektorze wydechowym jest w stanie odparować potrzebną ilość wody czy raczej podgrzewa wodę by prawie gorąca dotarła do kolektora ssącego) , po za tym pan Jan nie powiedział czy ta jego deszczówka to czysta deszczówka
swinks_UK napisał/a: | Wzorem Niemców również ZSRR eksperymentował z silnikami diesla w samolotach bojowych, ale zarzucił zabawę juz w 1937 roku (eksperymentalny bombowiec TB-3). | Warto dodać, że radziecki silnik (W-2), gdy okazał się za słaby dla lotnictwa doskonale sprawdził się w czołgu T-34 |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 31-12-2012, 22:27
|
|
|
Tak, podobnie jak słynna Turbinka Kowalskiego, czy generator HHO.
To, że ktoś nakręcił filmik dla YouTube nie czyni go jeszcze naukową wyrocznią. Z tego co się orientuję to filmików "naukowych" o HHO na YT jest znacznie więcej.
igi, w tych cytatach jest jeden zasadniczy błąd: to Niemcy wykombinowali wtrysk "wody" a Amerykanie skopiowali go w 1939 jak jeszcze technicznie współpracowali z III Rzeszą
Dokładnie to pierwsze seryjne w 1938 roku w DB601A (Bf 109E), by potem już na całość w silniku DB603 (ciekawostka, silnik z bezposrednim wtryskiem benzyny do cylindra, taki dziadek naszego Miśkowego GDI). To ze względu na stosowane paliwo B4 (87RON). Po przejściu na paliwo C3 (105 RON) w niektórych wersjach zrezygnowano wtrysku wody. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|
|