Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Bardzo niskię napiecie ładowania.Światła przy
Autor Wiadomość
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 31-12-2012, 16:35   [Cari 1.8 GDI] Bardzo niskię napiecie ładowania.Światła przy

Witam,ciągle walcze z tym łądowaniem niskim wymieniłem baterię na nową 62ah ale dalej mam bardzo duże spadki napięć.Poniżej wstawiam log na biegu jałowym bez żadnych odbiorników napiecie spada nawet do 13,70V po wlaczeniu np swiateł i klimy spada do 12,60V.Szczotki w alternatorze nowe,masy sprawdzone.Przy stałej jezdzie napięcie tez skacze ale juz jest lepiej.Od 1tys obr do odciecia jest stałe ok 14,4V z wahaniami max 0,3V
http://www.sendspace.pl/f...9734008fac08c47 -bieg jałowy bez odbiorników.

Na niektórych logach widać że napięcie na TPS skacze pomimo że niedotykam gazu,oraz linka jest poluzowana. Albo te skoki powoduję ładowanie albo fajkocewka ma przebicie? Na niektórych logach widać takie jakby szpilki.

I jeszcze jedna sprawa w evoscanie jest opcja speed adj.screw mode po wlaczeniu na zapalonym silniku obroty się jakby stabilizują gdzieś czytałem że ten actuator ustawia krokowca na 6tym kroku, i tutaj moje pytanie czy podczas tego się reguluję jałowe obroty czy do czego to jest?
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
Ostatnio zmieniony przez mateusz8230 31-12-2012, 17:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 31-12-2012, 17:38   

A ja mam 62 ah roczny i napięcie 14,3-4 na biegu jałowym i brak zielonego oczka w akumulatorze. W czym może być problem ?
_________________
Ross
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 31-12-2012, 17:52   

może mało wody destylowanej,odkręć korki i dolej.A może oczka po prostu nie masz?:P
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-01-2013, 02:07   

mateusz8230, nie jestem pewien jak w Twojej Carismie, ale w wersji II w GDI komputer silnika steruje napięciem ładowania. Może coś nie łączy po między alternatorem a komputerem i dlatego takie wahania napięcia.
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 01-01-2013, 11:24   

może być tak jak piszesz, bo np po odpaleniu z rana swiatła świecą mocno i ładowanie jest rzedu 14,5-14,60V z czasem rozgrzewania się silnika ładowanie spada.
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-01-2013, 12:46   

Jeśli do alternatora dochodzi więcej niż 2 przewody (1 gruby przykręcony śróbką i chyba 4 cienkie w jednej kostce), to na pewno komputer steruje ładowaniem.
A dodatkowo jeśli silnik nie jest rozgrzany i chodzi w trybie awaryjnym, to pewnie komputer jeszcze nie ingeruje w ładowanie dlatego masz wyższe napięcie ładowania.
Na próbę możesz odpiąć od alternatora tę kostkę z cienkimi kablami a ten jeden gruby musi zostać. następnie odpal auto i sprawdź ładowanie. Ewentualnie jak altek nie zacznie ładować na wolnych obrotach, to dodaj gazu, myślę, że z 3 - 4 tys wystarczy aby alternator sam się wzbudził bo po odpięciu tej kostki nie będziesz miał wzbudzenia z kontrolki. Jeśli w takiej sytuacji ładowanie na wolnych obrotach będzie po wyżej 14V, to będziesz miał odpowiedź.
Ostatnio zmieniony przez plecho1 01-01-2013, 12:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 01-01-2013, 12:53   

Widzę, że walka trwa. Jeśli elektryk miał alternator (zakładam po wymianie szczotek) i stwierdził, że jest git i masy sprawdzone to trzeba by szukać spięcia/przebicia. Ja bym powyjmował wszystkie możliwe do wyjęcia bezpieczniki i przekaźniki aby silnik mógł pracować i wtedy zmierzył napięcie co znacznie zawęziło by pole poszukiwań.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 01-01-2013, 19:44   

Sprawdze z tym odpięciem tej kostki i napiszę co i jak.No ale co do trybu awaryjnego to nie ma żadnego błędu CE się nie pali itp, kontrolka ładowania nie zapala się podczas jazdy itd czyli jest ok.
Jeszcze jedna sprawa nie chce zakładać nowego tematu ale nie mam ssania ,mam nawet 2 krokowy na próby ale nic to nie daję.Czujnik ten 2 pinowy wymieniony około 4miesięcy temu.Po odpięciu czujnika auto prawie od razu zgasło i wentylatory od razu się włączyły czyli ok.Ecu też wymieniałem i bez rezultatu oraz naukę obrotów.Czasami podczas odpalania dopiero za 2 razem zaczyna działać jak należy.Ale przeważnie muszę przez jakiś czas trzymać gaz i potem ssanie się pojawia.Nawet zdarza się że jak auto ciepłe i zapale silnik to prawie gaśnie i dopiero po paru sekundach krokowy podbija obroty i już jest ok.Tak myślę czy to ładowanie nie ma wpływu na takie rzeczy.Mam matiza jeszcze ale tam ładowanie stoi bykiem na 14,4V i obojętnie co włączę to nie ma tak dużych spadków napięć jak u mnie w Cari.
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-01-2013, 21:09   

Pisząc o trybie awaryjnym miałem na myśli pracę na ssaniu:) Kiedy auto nie jest rozgrzane do temp. roboczej, to chodzi tak jakby w trybie awaryjnym nie korzysta wtedy ze wszystkich czujników ustawiając skład mieszanki paliwowo-powietrznej.
A jeśli chodzi o problemy z ssaniem, to warto by podłączyć autko pod komputer i dokładnie się przyjrzeć jego pracy, tu masz temat o kablu i programie do diagnostyki http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 02-01-2013, 09:12   

no mam kabel program też (udało mi się wkońcu go odpalić i działa ) ale konkretnie jakie logi mam wstawić jeśli chodzi o to ssanie?? czy wystarczy ten cały config co Aren go wstawił z takim logami?
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-01-2013, 09:45   

Na pewno zacznij nagrywać od samego początku, czyli jak auto jest zimne. Konfig odpal od razu aby ustawienia były zgodne z parametrami GDI. Po przejechaniu się i nagraniu parametrów w różnych warunkach a szczególnie momentów kiedy masz problem, wrzuć zgrany plik na jakiś serwer i link zamieść w temacie o diagnostyce.
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 02-01-2013, 09:52   

Ok zrobię dziś log z momentem odpalania auta.Wstawiłem nie dawno logi w tym temacie http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=555
ale na razie ucichło.

[ Dodano: 02-01-2013, 15:19 ]
Udało mi się dziś odpalić i o dziwo od razu auto odpaliło i było ok, aż do momentu gdy wyłączyłem i włączyłem od nowa obroty wskoczyły na 1500 około i od razu zgasło,chyba że przytrzymam gaz na moment to wtedy jest ok.Co również ciekawe jak już odpaliło to napięcie ładowania skaczę,a nic kompletnie nie jest włączone oraz funkcja Throttle position skaczę o gazu ani razu nie dotknełem !.Jutro postaram się sprawdzić jeszczę z tym odłączeniem tej kostki od alternatora.
http://www.sendspace.pl/f...547d58207967817
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.