[MSS GDI] Utrata mocy, dławienie i lampka check engine |
Autor |
Wiadomość |
jkrjerry
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 6 Skąd: internet
|
Wysłany: 29-12-2012, 18:47 [MSS GDI] Utrata mocy, dławienie i lampka check engine
|
|
|
Witam,
miałem dzisiaj problem z autkiem podczas jazdy na autostradzie z prędkością 130-140km/h, nagle samochód zaczął się dławić i tracić moc oraz zapaliła się lampka "check engine", po spuszczeniu z gazu wrócił na obroty i lampka zgasła, ale przy ponownym przyspieszeniu problem pojawił się ponownie, więc znowu zwolniłem i tak w kółko, tak że ostatnie 30 km autostrady pokonałem z jednostajną prędkością 90-100km. Po zjeździe z autostrady jak zwolniłem na skrzyżowaniu to zgasł mi kilka razy i dopiero po odczekaniu ok. 5 min. udało mi się uruchomić silnik i dojechać do domu (jakieś 6km) już bez problemów.
Co może być przyczyną takiego zachowania?
Dodam, że w baku miałem mało paliwa, wskazówka zbliżała się do zera, ale rezerwa jeszcze nie świeciła.
Z góry dzięki za rady. |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 02-01-2013, 18:18
|
|
|
Kiepskie paliwo i bak zasyfiony. Przepustnica też juz pewnie ma dużo nagaru. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
maniak30
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,8 GDI GLX '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 177 Skąd: czestochowa
|
Wysłany: 02-01-2013, 21:07
|
|
|
Mam tak samo jak mam mało paliwa....
Zatankuj i wszystko bedzię ok |
_________________ Najważniejsze jest obudzić się następnego dnia.......
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-01-2013, 21:11
|
|
|
Jazda na prawie suchym baku powoduje spalenie się pompy paliwa która jest w baku. Pompa ta jest chłodzona i smarowana paliwem i bez niego nie długo pożyje. |
|
|
|
 |
jkrjerry
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 6 Skąd: internet
|
Wysłany: 03-01-2013, 13:10
|
|
|
Przepustnicę czyściłem niedawno, więc to na pewno nie jej wina.
A chyba macie rację że to mogło być od paliwa, bo po zatankowaniu nie miałem już problemów. Pogoniłem go znowu po autostradzie 160km/h i chodzi elegancko.
Raczej staram się nie schodzić poniżej 1/4 baku, ale wtedy nie było stacji i niestety musiałem się już doczołgać do zjazdu.
A co gorsza pojechałem do mechanika i nie udało mu się nawiązać komunikacji z komputerem, tak więc nie wiem nawet co to za błędy wyskoczyły.
Zastanawia mnie tylko ta kontrolka silnika, czemu się zapaliła jakiś rok temu miałem podobną sytuację, ale zdławiło tylko silnik na chwilę i nie zapalił się check engine, po zatankowaniu spokój. |
|
|
|
 |
maniak30
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,8 GDI GLX '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 177 Skąd: czestochowa
|
Wysłany: 03-01-2013, 19:32
|
|
|
Za małe ciśnienie na pompie wysokiego ciśnienia, po prostu pompa się zapowietrza jak przekracza około 3,5 tys obr/min
Mechanik nie ma właściwego oprogramowania do tego samochodu(ogólnie ciężko jest połączyć się z japończykami) a ponad większość ma vagi. |
_________________ Najważniejsze jest obudzić się następnego dnia.......
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
jkrjerry
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2012 Posty: 6 Skąd: internet
|
Wysłany: 07-01-2013, 13:17
|
|
|
dzięki za info, w takim razie muszę spróbować się podłączyć. |
|
|
|
 |
|