[EAxx] Problemy po wyczyszczeniu przepustnicy i zaworu EGR |
Autor |
Wiadomość |
Nando
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant EA3W '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2010 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-01-2013, 20:22
|
|
|
Ja się podłączę pod temat choć offtopic do 1 posta. Wsiadłem rano do samochodu i nie byłem w stanie odpalić (rozrusznik kręcił ale silnik wogóle nie startował), mrugała się natomiast kontrolka silnika. Dodatkowo zauważyłem, że po przekręceniu zapłonu prócz specyficznego cykania gdi słychać było ciche buczenie. problem powiązałem z wymianą radia (montowane do fabrycznego stelaża więc musiałem zdemontować konsole i bałem się że jakąć wtyczkę przypadkiem odłączyłem. Gdy wróciłem z pracy wpadł do mnie kolega z komputerem (magik wszystkie samochody potrafi podpiąć i prócz odczytania błędów naprawić przyczyny) i odczytał błąd 92 - błąd sygnału zwrotnego położenia przepustnicy. okazało się, że nagar na niej był tak wielki że klapkę kompletnie zablokowało, a nigdy do tej pory nie było problemów z falowaniem obrotów itp. Po wyczyszczeniu problem znikł jak ręką odjął. |
_________________ Mitsubishi Galant 2.4GDI - jest
Renault Clio 1.8 Baccara - był
 |
|
|
|
 |
ssemek85
Mitsumaniak

Auto: Galant [97-04] EA5A 2,5 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 90 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 04-01-2013, 09:31
|
|
|
witam. Na wstępie wszystkiego naj.. na nowy rok Mitumaniakom:) A teraz problem. coś sie dzieje z moją przepustnicą.. efekt po odpuszczeniu gazu jest taki iż przy ponownym dodawaniu jest przez chwilę brak reakcji, czuć opór nie naturalny na pedale. po czym słychac charakterystyczne PYK!! i pedał pod naporem wpada od razu tak ze Gal zrywa jak szalony.. linka jest ok. wyjmowałem przejrzałem ją i na smarowałem profilaktycznie.. Pytanie co może tak zaczepiac? jakaś peknięta sprężynka? czy sama blaszka przepustnicy.. |
_________________ "Śmierć jezdzi szybko więc…… trzeba być szybszym od niej..." |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-01-2013, 09:39
|
|
|
Piotrek116, czytanie postów raczej nie pomoże.
GDi ma elektroniczną przepustnicę w której położenie TPSa jest krytycznie ważne.
Zamykasz palcem przepustnicę i ustawiasz na środkowych PINach 0.5 V, albo wysyłka na Oliwską - przejrzymy (bo raczej przepustnica padła, nie TPS), ustawimy, naprawimy co trzeba. Gorzej jak padł sam TPS - regeneracja może pomóc na miesiąc lub na następne 13 lat |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
ssemek85
Mitsumaniak

Auto: Galant [97-04] EA5A 2,5 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 90 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 04-01-2013, 12:58
|
|
|
Dodam jeszcze ze ogólnie w całym zakrecie przepustnica działa normalnie i bez oporów.. tylko z początkowego położenia tak JAK BY ZA COŚ ZACZEPIAŁA. Pyknięcie ma taki metaliczny oddzwięk jak by blaszka.. ktoś sie spotkał z czymś takim? Lub ma jakiś pomysł?????? |
_________________ "Śmierć jezdzi szybko więc…… trzeba być szybszym od niej..." |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-01-2013, 13:15
|
|
|
ssemek85 napisał/a: | Dodam jeszcze ze ogólnie w całym zakrecie przepustnica działa normalnie i bez oporów.. tylko z początkowego położenia tak JAK BY ZA COŚ ZACZEPIAŁA. Pyknięcie ma taki metaliczny oddzwięk jak by blaszka.. ktoś sie spotkał z czymś takim? Lub ma jakiś pomysł?????? |
Przepustnicę trzeba wyjąć, wyczyścić, ustawić śrubkę oraz napięcie linki zgodnie z manualem i będzie działać. |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24342 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-01-2013, 13:43
|
|
|
może w środku się zacina na nagarze |
|
|
|
 |
Piotrek116
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.4 Gdi 99r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012 Posty: 17 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 04-01-2013, 14:15
|
|
|
Wiem ze czytanie postow nie pomoze ale zawsze ktos cos ciekawego moze podpowiedziec
[ Dodano: 04-01-2013, 14:17 ]
a Ile by kosztowalo zregenerowanie takiej przepustnicy? na Oliwskiej |
|
|
|
 |
tnalag
Forumowicz
Auto: GALANT EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 145 Skąd: NN
|
Wysłany: 08-02-2013, 20:03
|
|
|
Czyściłem dziś przepustnice bo ostatnio przy ściąganiu dolotu zauważyłem że jest nieźle zasyfiona. No i strzeliłem sobie gola. Nie mogłem wyciągnąć wtyczki od TPS,a więc go odkręciłem Na jałowym pali się check i podczas jazdy w pewnym momencie obroty się zawieszają i po chwili ciągnie dobrze. Czyli wszystko jak kolega opisywał na początku postu. Jak to cholerstwo ustawić bo czytając temat nie bardzo się orientuje jak się za to zabrać
[ Dodano: 09-02-2013, 11:49 ]
Przekręciłem TPS tak, że nie pali się już check i autem da się jeździć tylko w poszczególnych momentach jeszcze są szarpnięcia np. jadąc na 2 i 3 w tym samym zakresie obrotów i przy zmianie biegu na 4 i za każdym razem po odpuszczeniu gazu. I teraz moje pytanie:
1. w każdym aucie tps ustawia się tak samo ? znalazłem szczegółową instrukcję ale do forda probe metodą ze szczelinomierzem i obserwacją reakcji wiatraków na chłodnicy. Da się tak ustawić dokładnie TPS?
2. Krokowiec musi być cofnięty podczas ustawiania TPS,a ?
3. Dać sobie spokój i jechać z tym do mechanika-magika
PS. Zauważyłem że ktoś się już nim wcześniej bawił. Przy demontowaniu jedna śrubka była luźna. Dlatego cały czas miałem od początku problem z szarpaniem podczas jazdy i przełączaniu biegów |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 09-02-2013, 21:18
|
|
|
tnalag, opcja 1:
potrzebny multimetr, wpinasz się w TPSa i ustawiasz wg manula (w dziale download).
opcja 2:
kabel za 20 parę złotych i evoscan. Wpinasz się kablem do kompa, ustawiasz TPSa
Done.
[ Dodano: 09-02-2013, 21:20 ]
Przy opcji 1, wartość na multimetrze musi zawierać się pomiędzy 580-690mV. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
tnalag
Forumowicz
Auto: GALANT EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 145 Skąd: NN
|
Wysłany: 10-02-2013, 10:10
|
|
|
Ustawiałem na oko wczoraj i podczas jazdy już nie szarpie, tylko podczas zmiany biegów niekiedy. Najdziwniejsze jest to że jak dopiero się zagrzeje mocno to się tak dzieje. Mam multimetr w domu, ale wstyd się przyznać nigdy z niego nie korzystałem. Który kabelek przy TPS jest diagnostyczny ? Nie wiem jak się za to zabrać
Pomyślałem, że przewód diagnostyczny to może być inwestycja na przyszłość. W galach jest złącze OBD2, czy mam rację? Taki przewód będzie ok? http://moto.allegro.pl/in...2983496353.html
Co do evoscana kiedyś miałem problem żeby się z nim połączyć, nawet w spisie obsługiwanych silników nie ma 4G63 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 10-02-2013, 12:01
|
|
|
tnalag napisał/a: | Który kabelek przy TPS jest diagnostyczny ? Nie wiem jak się za to zabrać |
Nie wiesz, ponieważ nie zajrzałeś do manuala (o czym napisałem wyżej).
tnalag napisał/a: | W galach jest złącze OBD2, czy mam rację? |
Tak, ale nie w twoim. Dopiero po lifcie.
Z tym może być problem. Ten jest idealny:
http://moto.allegro.pl/va...2998204804.html |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
tnalag
Forumowicz
Auto: GALANT EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 145 Skąd: NN
|
Wysłany: 10-02-2013, 14:01
|
|
|
Dzięki za zdjęcie, teraz wiem o co chodzi. Jednak najpierw spróbuje przez kompa. Piszesz, że w moim nie ma obd2 a w linku mi dałeś przewód właśnie obd2. Ja już zamówiłem ELM327 z połączeniem przez bluetooth http://moto.allegro.pl/in...2983496697.html . Będzie dobry czy zrobiłem przedwczesne zakupy |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 10-02-2013, 14:15
|
|
|
tnalag napisał/a: | Piszesz, że w moim nie ma obd2 a w linku mi dałeś przewód właśnie obd2. |
Kabel z chipem FTDI współpracuje z evoscanem w przedliftowych miśkach, możliwy jest jednak tylko odczyt parametrów. Nie ma mowy o kasowaniu błędów.
Po kablu TPS ustawiasz na 10%.
Tutaj niech się wypowie Owczar, nie mam z tym doświadczenia. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
tnalag
Forumowicz
Auto: GALANT EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 145 Skąd: NN
|
Wysłany: 10-02-2013, 14:29
|
|
|
Ja chciałem podziałać coś ze scanmasterem, evoscan jest zbyt skomplikowany i nie w rodzimym języku tym bardziej, że muszę pożyczyć laptopa bo mój zdechł w zeszły weekend i będę miał dostęp do laptopa we wtorek na 2 godzinki. Kasowanie błędów zawsze można zrobić restartem kompa głównie mi chodzi o podgląd parametrów. Kabel nie zmarnuje się a TPS jednak ustawię miernikiem jak radzisz. Dzięki za pomoc jutro coś powalczę |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 10-02-2013, 14:33
|
|
|
tnalag napisał/a: | Nie mogłem wyciągnąć wtyczki od TPS,a więc go odkręciłem |
Czytając post z pierwszej strony i twój widzę, że wyciągniecie wtyczki stanowi wyzwanie
Musisz wysunąć drucik z kostki, wtyczka wychodzi bez problemu. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
|